Kerajaan Pakatan Selangor Miliki 30% Saham Syabas.

Thursday, January 17, 2013



Kerajaan Negeri Selangor tidak seharusnya menuding jari kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) berhubung isu masalah air yang berlaku di negeri itu kerana kerajaan negeri sendiri memiliki 30 peratus saham dalam syarikat tersebut.Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd Zin Mohamed berkata, kerajaan negeri Selangor yang turut memiliki pegangan saham tidak boleh menyalahkan Syabas sebaliknya harus berbincang bersama bagi menyelesaikan masalah krisis air yang melanda negeri Selangor.

Read More....


GOMO:
Itulah pekara penting yang rakyat Selangor perlu tahu tentang permasaalahan air di Selangor. Bukan semua benda nak salahkan SYABAS sebaliknya Kerajaan Selangor yang memiliki saham sebanyak 30% dalam SYABAS patut bertanggungjawap dengan permasaalahan yang berlaku.

Rakyat mungkin dibutakan dengan cerita palsu bahawa seolah olah kerajaan Pakatan Selangor tidak terlibat dan bersalah. Namun hakikatnya dek kerana dendam politik lah sebabkan rakyat menjadi mangsa.

Gomo beri contoh mudah untuk semua faham tentang dendam Politik yang dilakukan kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR Selangor. Lihat di Kelantan yang ditadbir PAS selama 22 tahun. Walaupun PAS mentadbir Kelantan kerajaan Pusat dibawah pentadbiran Barisan Nasional membantu rakyat Kelantan dari masa ke semasa. Malah pelbagai kemudahan dan infrastruktur yang sepatutnya dibina oleh kerajaan negeri dibangunkan oleh kerajaan pusat.

Itulah sikap kerajaan pusat Barisan Nasional yang menolak dendam politik dalam membantu rakyat. Bukan sepertimana Kerajaan Selangor yang sehingga kini menghalang pembinaan loji air langat dek kerana dendam politik yang mengakibatkan rakyat mendapat kesan.


Psssttt.... Jangan kerana perebutan politik maka rakyat menjadi mangsa.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.



30 comments:

Anonymous,  January 17, 2013 at 11:13 AM  

Fitnah Permulaan Terhadap Najib 2013

Gambar

Di atas merupakan surat yang direka oleh pihak pembangkang kononya Najib Razak yang meluluskan kitab Injil di benarkan dicetak dalam Bahasa Melayu.

Namun akhirnya surat tersebut disahkan palsu kerana didapati pada nombor rujukan surat keluaran PEMANDU. Apakah kaitan PEMANDU dengan Kitab Injil.

Setelah diselidik, rupanya surat tersebut adalah surat yang dipalsukan oleh pihak pembangkang dan cuba kaitkan Najib Razak dengan isu Kitab Injil.

Padahal kita pun sedia maklum yang PEMANDU adalah sebuah unit di bawah JPM untuk menyelia memantau GTP, ETP dan sebagainya.

Lansung tidak ada kena mengena unit PEMANDU dengan kitab Injil. Rupanya, puak pembangkang ambil salinan surat tersebut dan diubah setiap isi kandungan seperti gambar di atas.

Gambar

Yang aku nak gelak, facebook milik Nik Aziz MB Kelantan juga menyebarkan surat berunsur fitnah tersebut. Fitnah dah jadi makanan ruji puak pembangkang. Bermula daripada pemimpin mereka hinggalah penyokong yang bodoh.

Desperado betul puak pembangkang. Aku yakin kenapa mereka sanggup buat fitnah seteruk ini. Semuanya kerana Haji Hadi membenarkan perkataan Allah digunakan oleh Kristian dalam kitab injil mendapat tentangan orang Islam di Malaysia.

Untuk tutup malu perbuatan Haji Hadi ini, maka mereka buat fitnah untuk mengatakan Najib yang luluskan Injil di cetak dalam bahasa Melayu. Keji betul permainan puak pembangkang. Sampai Nik Aziz pun jadi bodoh.

Terkini, surat palsu yang diupload oleh facebook Nik Aziz Nik Mat telah dipadamkan oleh beliau. Malu derrrrr....

Sumber

ikan masin,  January 17, 2013 at 11:14 AM  

ala, babi GOMO, camner la nak 30% punyer share holder nak buat padahal ada 70% daripada puak lain membuat gaji CEO beberapa juta setahun? 1/2 duit tuh cukop utk memasang paip air berkilo meter dah...

bodoh la citer ko GOMO......ko pi chemotherapy sampai bengong ka..

Anonymous,  January 17, 2013 at 11:32 AM  

Kehancuran PR semakin parah

Anonymous,  January 17, 2013 at 11:52 AM  

GOMO BUDUH

Orang Melayu perlu merdekakan jiwa dan minda,  January 17, 2013 at 11:56 AM  

Kita sudah sampai ke penghujung penggal pilihanraya dan pemilihan itu akan diadakan dalam beberapa minggu sahaja lagi. Kali ini merupakan pilihanraya yang berkeadaan yang paling rumit dan mencabar bagi BN dan masa yang paling baik bagi Pakatan Rakyat untuk menunjukkan mereka (PR) sebagai ‘coalition’ alternatif yang akan menjadi pengganti kepada pemerintahan BN. UMNO sudah dianggap terlalu usang oleh sebahagian besar rakyat negara ini.

Tanda yang paling jelas UMNO itu usang ialah ketidak-mampuan untuk mengubah keadaan dan persepsi buruk rakyat terhadap parti itu dengan keseluruhan kepimpinannya. Banyak pihak telah mengkritik dan memberikan pandangan yang berbagai-bagai untuk memperbaiki parti itu tetapi UMNO tetap dengan sikap dan perangai yang sama tanpa ada tanda-tanda untuk berubah kepada kebaikan.

Segala kesalahan moral dan jenayah yang dilakukan oleh UMNO dan BN selama ini tetap terus berlaku dan rakyat sudah tiada pilihan selain dari melakukan yang drastik terhadap parti pemerintah itu. Betul lah kata setengah pendapat orang, keadaan ini adalah kehendak yang ‘natural’ dan ianya berlaku kepada semua parti-parti dan pertubuhan siasah yang sudah lama dan usang dimana-mana.

Ahli-ahli serta penyokong-penyokong tegar UMNO masih dalam sindrom penafian dan masih bertegas mengatakan UMNO akan menang dan ada yang mengatakan yang parti itu akan mendapat sokongan 2/3 dalam Dewan Parlimen kali ini. Tetapi hakikatnya tindakan mereka hanyalah untuk menyedapkan hati mereka sahaja kerana keadaan sebenarnya adalah di sebaliknya.

UMNO masih terkial-kial dengan masalah dalaman mereka sendiri dan masalah seperti ini tidak memungkinkan mampu untuk memperbaiki peluang UMNO untuk mendapatkan mandat yang lebih baik. Malahan parti itu akan bertambah merudum dan akan terbukti dalam pilihanraya yang akan datang ini. Kalau UMNO hendak berubah pun ia terpaksa berlaku sebelum pilihanraya ini dan masa untuk membetulkannya sudah terlalu suntuk untuk melakukannya.

Persoalannya apakah yang patut dilakukan oleh UMNO dalam masa yang amat suntuk ini jika ia masih mahu melihat sedikit saki baki kehadirannya dalam politik negara ini? Pertamanya mampukah UMNO melakukan perubahan dengan melakukan tindakan yang drastik dengan menggantikan keseluruhan barisan kepimpinannya dalam kerajaan dan parti dengan pemimpin parti itu yang tiada dalam barisan kerajaan dan MKT parti itu. UMNO tidak sedar yang masalah terbesar parti itu ialah di sebabkan persepsi buruk yang tidak terkira buruknya. (bersambung)

Orang Melayu perlu merdekakan jiwa dan minda,  January 17, 2013 at 11:58 AM  

(sambungan)

Menggantikan barisan kepimpinan dengan orang lain secara keseluruhan adalah satu-satunya jalan bagi parti itu untuk dipandang oleh rakyat. UMNO sudah tidak dipandang lagi oleh rakyat, malahan ia tidak dihormati oleh ahli-ahlinya sendiri. Itulah sebabnya Najib boleh berikan bantuan BRIM1, BRIM2 dan apa-apa ‘Rim’ yang lain tetapi rakyat tetap tidak melihat UMNO itu sebagai parti yang relevan sekarang ini. Maksud saya rakyat sudah tidak senang dengan kehadiran UMNO itu sendiri. Itu masalahnya.

Justeru, UMNO perlu membuang semua yang ada di dalam barisan MKT serta barisan kabinet sekarang ini. Tindakan setengah pimpinan dalam UMNO untuk menggantikan Najib dengan Muhyiddin tidak akan membawa apa-apa keuntungan kepada UMNO itu. Mereka semuanya adalah hasil dari acuan yang sama seperti yang di bentuik oleh Dr Mahathir dahulu. Orang yang patut menggantikan pimpinan UMNO ini seharusnya dari mereka yang tidak bersetuju dengan acuan ciptaan Mahathir ini kerana itu sahaja caranya UMNO untk menempilkan kepada rakyat yang UMNO sekarang adalah berimej baru dan ia akan membawa dan membina keyakinan yang baru.

Saya telah lama menyebut ini semasa saya masih berada di dalam parti itu tetapi saya tidak digemari oleh pimpinan terutamanya di peringkat negeri. Kesabaran saya sudah habis dan saya telah begitu yakin yang UMNO tidak akan boleh baik lagi maka itu sebabnya saya meninggalkan parti itu dan mengambil keputusan ‘to grow old with DAP’ dan tidak akan berpatah balik. Tindakan saya itu telah mengundng banyak sokongan dan hanya saya sahaja yang merasakannya.

Ramai orang Melayu di dalam UMNO telah menyuarakan sokongan terhadap tindakan saya itu dan saya membacanya melalui e-mail saya setiap hari sehingga hari ini. Saya merasakan degup nadi orang Melayu yang sudah tidak melihat UMNO sebagi parti yang relevan lagi. Tindakan saya bersama beberapa rakan yang lain telah membuka minda setengah orang Melayu dan mereka sekarang merasakan yang jika UMNO tiada orang Melayu tetap wujud bersama agamanya yang tidak terguris dan tercalar.

Rupa-rupanya momokan UMNO yang mengaku parti itu sahaja yang menentukan masa depan orang Melayu itu tidak memberi makna apa-apa kepada kita semua. Ia hanyalah momokan UMNO semata-mata tidak lebih dari itu. Di negara ini ada seramai 18 juta orang Melayu dan Bumiputra dan yang menjadi ahli UMNO hanyalah 3 juta sahaja. Selebihnya tidak menjadi ahli UMNO pun tetapi mereka tetap dengan Melayu dan Islamnya.

Malahan kumpulan ini tetap hidup dalam keadaan yang lebih baik kerana pemikiran mereka tidak ditentukan oleh UMNO. Mereka berfikir dengan pemikiran bebas mereka. Mereka bersikap lebih positif dan tidak bersandar kepada UMNO untuk meneruskan kehidupan mereka membina keluarga dan keturunan mereka denagn baik. Pemikiran mereka tidak dikongkong oleh retorik lapuk UMNO yang mengatakan ‘melayu akan hilang di dunia’ ini jika UMNO ditolak oleh rakyat. Mereka pula mempunyai pendapat berlainan dan terbukti benar. Mereka berfikir jika UMNO masih di benarkan memomokan mereka, ‘melayu itu akan hilang dunianya’.

Pilihanraya ini merupakan peluang untuk orang Melayu untuk memerdekakan pemikiran mereka dan menjauhi momokan UMNO yang membunuh kemajuan pemikiran kita semua.

Merdeka!

Aspan Alias

Anonymous,  January 17, 2013 at 12:11 PM  

Najib sudah tahu UMNO akan kalah

Saya sedang duduk diluar Stadium Negara pada 12 Januari yang lalu. Ye, mahu cakap lagi. Sebab perhimpunan ini menimbulkan ketakutan yang amat sangat dalam hati pemimpin UMNO. Masa ini tentu semua orang sudah tahu karakter Naib Tun Razak- anak bangsawan yang gembira tengok ramai rakyat miskin. Sebab jika ramai yang masih miskin, barulah sah rasa seorang feudal melihat rakyat menadah tangan meminta pertolongan. Baru ada rasa kick melihat seorang insan lain merayu rayu.
Ketika saya sedang duduk di bingkai pavement stadium merdeka, seorang berbangsa India, warga negara kita datang menghampiri saya. Dia memperkenalkan diri. Orang dari Perak, dari Sungai Siput. Kita gelar dia Mr Sungai Siput. Encik SS.
Dia pembaca blog saya. Terima kasih lah- kenalah baca sebab blog ini kepada blogging adalah seperti stadium Lumpini kepada Muay Thai, Madison Square Garden kepada boxing dan Wimbledon kepada pertandingan tennis. Tidak perlu setuju dengan apa yang saya tulis. Hanya kongsikan bersama dengan kawan2. Bawa mesej ini. Ini kalilah kita singkirkan UMNO. UMNO berketuakan Najib macam Ayam berak kapur. Teringat saya kata2 Tun Daim- Najib hasn’t got what it takes to run the country.
Encik SS cerita pada saya. Pertemuan dengan seorang Ketua UMNO Bahagian. Ketua Bahagian meminta dia menggembelingkan sokongan masyarakat India Sungai Siput untuk UMNO. Encik SS kata- ini kali, orang Yindia mahu dengar denyut hati rakyat.
Maka jika ketua UMNO tidak bingung, dia mesti sedar bahawa orang India bukan lagi berlari mendapatkan dakapan maut UMNO. Takde orang nak layan UMNO dah. Padan muka.
Apa dah jadi? Apa nak jadi? Sampai sekarang masih memilih? Masaalah UMNO bukan masaalah ahli. Yang membawa celaka dan malapetaka kepada UMNO ialah pemimpin mereka. Tunku Abdul Rahman pernah berkata- hampa tengoklah nanti- yang akan bawak kehancuran kepada UMNO dan merosakkan orang Melayu adalah Dr Mahathir. Lebih baik orang Melayu berkawan dengan syaitan yang kita kenal daripada malaikat yang kita tak kenal. Ertinya, lebih baik bersahabat dengan orang jahat daripada berkawan dengan orang baik dan mulia? Emak bapak jenis apa yang beri nasihat sedemikian?
Sifat syaitan ialah (1) ingkar (2) sombong (3) takabbur (4) berbangga kerana asal usul. Bila Najib ingkar hadir ke Parlimen setelah membentangkan bajet terbaik nya sejak zaman nabi Adam, dia ikut perangai siapa? Iblis dan syaitan. Bila dia pergi ke Pulau Pinang cakap besar bahawa bajet Pakatan Rakyat tidak senilai kertas ianya dicitak- Najib ikut perangai siapa? Sombong dan takabbur- perangai syaitan. Bila orang UMNO berlagak kerana ahli mereka 3 juta dan mereka berasal usul golongan yang berjuang untuk merdeka- mereka ikut perangai siapa? Syaitan.
Sebab itu dalam AlQuran kita ada sebut yang ikut syaitan dan iblis ialah mereka yang bernaung dibawah syaitan dan golongan yang musyrik.
Semua pemimpin UMNO dari atas sampai kebawah, semua korap. Bukan saya kata, Dr Mahathir kata. Dr Mahathir bercakap mengenai rasuah sedangkan dia dikatakan bernilai USD44 billion atau RM 132 billion? Gila kita orang Melayu nak dengar cakap orang seperti ini.
Bagaimana nak benteras rasuah jika wang dan merangkak, merayap, berlari dan memanjat sehingga nombor 1? Bukan saya kata. Tun Daim beritahu. Yang nombor satu ada skendel beli kapal selam. RM5 billion beli kapal selam dapat komisyen RM500 juta. Terima sogokan dari kontraktor negeri Cina buat landasan berkembar Gemas-JB. Ada pula dakwaan dengan skendel Altantuya.
(bersambung)

Anonymous,  January 17, 2013 at 12:13 PM  

Najib sudah tahu UMNO akan kalah

Isiu Altantuya tidak akan reda. Jangan kita mengentengkan pembunuhan ini kerana Altantuya bukan orang Melayu, agama Islam atau wanita yang dianggap tidak mulia. Ketika isiu pembunuhan ini mula2 timbul dulu, orang UMNO kata apa sangat nak kisahkan seorang kafir dan pelacur dibunuh? Sebab yang meniduri wanita itu ialah Melayu, Islam dan yang dibunuh itu manusia. Jadi kita kena kisahkan.
Rakyat naik berang dan tanya. Apa yang susah sangat nak buat Razak Baginda cerita kepada rakyat Malaysia? Razak Baginda terang2 mengaku wanita Mongolia girlfriend dia dan dia bercucuk tanam dengan bumi Mongolia. Balasubramaniam sebut, gadis Mongolia itu Najib Razak yang kenanalkan kepada Razak Baginda. Najib Razak suruh dia jaga Altantuya baik2. Kalau nak pakai boleh. Depan atau belakang pun boleh.
Padan muka orang UMNO kena tipu- Razak Baginda seronok bersuaka di England bawak kereta Ferari, bawak Aston Martin. Hidup Melayu. Hidup UMNO. Kamu berkeringat membanting tulang semata mata membiayai kehidupan pemimpin kamu yang mewah.
Apa yang susah sangat nak buat dua orang polis tertuduh, cerita siapa suruh mereka tembak dan bom Altantuya? Mustahil suka2 dan seronok, bangun pagi- hari ini aku nak tembak, rogol dan bom? Apa yang susah nya pendakwa raya mendedahkan ini semua? Mereka ni lulus university mana? Betulkah ada sijik peguam?
Yang merunsingkan orang Melayu hari ini ialah kedudukan orang Melayu? Pertama nya, soalan ini tidak perlu ditanya pun. Jumlah orang Melayu dalam Negara ini ialah majority. 18 juta dari 28 juta. Ahli UMNO , 3 juta. Mati semua ahli UMNO pun, ada 15 juta orang Melayu terus hidup tanpa perlukan ujudnya UMNO. Jadi apa perlu pemimpin UMNO yang rasuah dan korap? Kita tak boleh jadi jurucakap sendiri menjuarai kepentingan kolektif bangsa Melayu?
Kedudukkan, keistimewaan dan kepentingan orang Melayu dilindungi oleh perlembagaan dan undang. Undang2 kekal. UMNO sifat nya sementara. Kedudukan dan kepentingan orang Melayu tidak boleh diperlakukan sesuka hati. Mesti dapat persetujuan Majlis Raja2 Melayu. Hanya jika Majlis Raja2 Melayu tiba2 jadi Majlis Raja Kapur- maka ketika itu, mungkin kita orang Melayu akan rasa cemas. Itu pun mungkin, sebab fakta nya ialah kita ni majority. Dan kita boleh mempertahankan dan menjuarai kepentingan kita secara sendiri tanpa memerlukan bantuan UMNO yang bingung itu.
Kenapa perlu kita beri Najib mandate untuk 5 tahun lagi? Apa yang boleh dia lakukan dalam masa 5 tahun yang dia tidak lakukan dalam masa 55 tahun? Kamu beri satu undi kepada UMNO bererti kamu melanjutkan usia parti dan pemimpin yang merompak dan melanun negara ini atas nama agama, bangsa dan tanah air? Kamu ingat orang UMNO yang membela agama Islam? Orang UMNO berebut nak jadi pengerusi masjid dan surau. Yakni berebut jawatan. Bukan berbakti dan memberi maksud kepada jawatan tersebut. Budaya berkerja ikhlas dan jujur tidak ada dalam budaya atau piagam hidup orang UMNO. Sebab itu, pemimpin besor UMNO Tanya- lu tolong gua, wa tolong lu yang sekarang dah jadi, lu tolong gua dulu, baru wa tolong lu.

Sakmongkol AK57

Anonymous,  January 17, 2013 at 12:13 PM  

Patut la bengong sokmo pakatan harami .. Malaysia dah lama merdeka tapi pakatan haram baru nak merdeka.

Anonymous,  January 17, 2013 at 12:23 PM  

Pengundi hantu ????? SPR ?????Sabah????

Anonymous,  January 17, 2013 at 12:35 PM  

Cerita yang buat SAKAI melayu umno menganga dan melopong mendengarnya.

Hebat sakai gomo membangangkan sakai-sakai yang lain.

Carlos Santiago January 17, 2013 at 12:42 PM  

SAHAM 30% apa bleh buat. keputusan xdidengari DONG...BANkami

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan January 17, 2013 at 12:45 PM  

Untuk ikan masin January 17 11:14 am

Kena periksa dahulu. Pemegang Saham minoriti boleh ada hak (hak yang datang dari persetujuan dan kontraktual ) jika terdapat sokongan seperti Shareholder Agreement misalnya untuk menghadkan kuasa-kuasa atau mengawal kuasa pemegang share majority.

Seharusnya dalam urusan penubuhan Syabas ini yang dikatakan sebagai satu perkara yang besar (bukan nak tubuh syarikat perkhidmatan urut badan) maka rasanya Shareholder Agreement patutnya adalah.

Maka dengan kata lain kamu kena periksa balik mesin chemotheraphy yang GOMO pakai tu. Periksa betul-betul dahulu.Entah-entah kabel sambungan tak ada di buat. Bukan apa takut GOMO ok je kamu yang jadi bengong.

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan January 17, 2013 at 12:58 PM  

Untuk Carlos Santiago January 17 12:42 pm dan yang lain-lain yang hendak berkata 30% saham tak boleh buat apa-apa.

Perlulah periksa baik-baik samada ada atau tidak Perjanjian Pemegang Saham ada di buat atau tidak. Bab bab saham dan hak-hak majoriti dan minoriti memang ada pada asasnya di Memorandum Penubuhan Syarikat atau Artikel penubuhan Syarikat. AKan tetapi secara kontraktualnya pemegang saham minoriti juga ada hak jika di wujudkan akan hak-haknya dalam Perjanjian Pemegang Saham. Hak ini datangnya dari sifat kekontraktualan Perjanjian Pemegang Saham itu sendiri.

Jadi kesimpulanya periksa dahulu jangan terus berkata 30% tak boleh buat apa.

Jangan jadi macam orang PAS. Apabila nampak khinzir terbang akibat kandang khinzir meletup kerana tindakan gas menthana dikatakannya ROKET hendak ke BULAN. Mudah sangat membuat kesimpulan tanpa menyiasat habis-habis.



Anonymous,  January 17, 2013 at 1:28 PM  

Sila lihat betul-betul nama siapa yang tertera disalinan sijil surat nikah yang dikeluarkan oleh Islamic Commitee of Songkhla, Thailand.bertarikh 29hb Mei 2012 yang dialamatkan kepada Konsulat Jeneral Malaysia, Songkhla.

Nama pengantin wanitanya macam warga Filipina nama Maria Joy Erlano

Mengapa perlu bernikah di Thailand?

Setahu Omakkau yang bernikah di Thailand kerana nak nikah kali kedua sebab isteri pertama tak rela dimadukan.. Kira-kira nikah secara senyap tanpa izin isteri pertama.

Adakah perkara serupa melanda tubuh badan Ulama Muda UMNO yang tersohor seantaro dunia ini?

Adakah ulama hebat dan terhandal ini yang labelkan semua ulamak tersohor dunia termasuk Sheikh Yusuff Al Qaradawi sebagai sesat sudah mendaftarkan pernikahannya di pejabat ugama disini?

Mohon siapa boleh sahkan akan ketulenan sijil nikah keluaran Songkhla Thailand ini demi mencari pencerahan dan kebenaran.

HELO USTAZ..THAILAD ITU BUKANNYA NEGARA KHAWARIJ KE????

- http://omakkau.blogspot.com/

Anonymous,  January 17, 2013 at 1:31 PM  

Sebelum ini diheboh-hebohkan kononnya YAB Tuan Guru Dato' Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat memberikan rasuah berupa tanah kepada pemimpin DAP Perak untuk ditukar dengan jawatan Menteri Besar kepada YB Ir Nizar Jamaluddin.

Fitnah ini berasal dan dikutip dari blog pisau.net.

Kenapa apabila pisau.net menarik balik fitnahnya, media massa milik UMNO/BN senyap seribu bahasa???

Mengapa tidak pula membuat penyiaran penarikkan balik fitnah tersebut?

Seperti sedia maklum kedua pemimpin DAP telah memberi amaran tegas, jelas dan keras untuk ambil tindakan saman keatas tuan punya blog pisau.net kerana memfitnah mereka sampaikan menawarkan RM1000 kepada siapa yang boleh mendedahkan maklumat peribadinya.

Jelas sekali blogger UMNO memang kaki fitnah. Sudah terlihat contoh bagaimana rakan-rakan bloggernya kena heret ke Mahkamah sampaikan terpaksa membuat permohonan maaf.

JANGAN INGAT PAKATAN RAKYAT LEMAH DAN GUNDAH... KAMU FITNAH KITA JUMPA DIMAHKAMAH DAN TERIMA PADAH.

- http://omakkau.blogspot.com/

Anonymous,  January 17, 2013 at 1:40 PM  

IPOH – Selepas hampir sebulan kemelut isu pemilikan tanah seluas 4,200 hektar di Gua Musang, Kelantan menjadi topik hangat, sebuah blog, pisau.net yang memaparkan artikel berhubung isu berkenaan mengeluarkan kenyataan ralat.

Kenyataan ralat yang dikeluarkan 13 Januari itu menyebut bahawa tiada berlaku penukaran tanah bagi menebus jawatan Menteri Besar Perak antara dua pemimpin DAP iaitu, Datuk Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming bersama Mursyidul Am Pas, Datuk Nik
Abdul Aziz Nik Mat, seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Artikel bertajuk ‘Pembetulan fakta tanah Ngeh dan Nga di Kelantan’ itu menyebut bahawa berlaku percanggahan fakta tidak tepat yang diperoleh daripada sumber sebelum ini dan menyifatkan bertanggungjawab untuk memperbetulkan keadaan demi kebenaran.

Mengulas perkara itu, Koo Ham yang juga Pengerusi DAP berkata, penafian yang dikeluarkan blogger itu jelas menunjukkan isu yang digembar-gemburkan selama ini tidak benar dan berunsur fitnah.

Menurutnya, ia juga jelas membuktikan bahawa Barisan Nasional (BN) Perak seakan kehabisan modal dengan menjadikan isu sedemikian sebagai mainan politik.

“Terbukti, tuduhan mereka sebelum ini tidak berasas. Saya akui, pendedahan yang dinyatakan blog ini sedikit sebanyak telah membersihkan nama kami, namun ia masih belum cukup,” katanya pada sidang media, semalam.

Koo Ham yang juga Ahli Parlimen Beruas berkata, penyiaran artikel ‘ralat’ itu tidak memadai, sebaliknya beliau menuntut agar pengendali pisau.net tampil dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

Katanya, pendedahan yang dilakukan bukan perkara kecil kerana memberi impak terhadap imej dan reputasi pemimpin Pakatan Rakyat (PR) terutama Nik Aziz.

“Selain menyiarkan artikel penuh di blog, kita juga mahu pisau.net membuat kenyataan awam berhubung penafian ini di lima akhbar arus perdana dalam tempoh tujuh hari sebaik surat rasmi diterima daripada kami,” katanya sambil memaklumkan writ
saman akan tetap diteruskan terhadap blog berkenaan.

Pisau.net menyatakan pendedahan yang dilakukan mengenai skandal berkenaan bukan isu baru apabila blog pro pakatan MediaPerak.net pernah mendedahkan konflik sama pada Jun 2012.

Tinjauan semalam mendapati, laman blog berkenaan tidak lagi boleh diakses.

Isu pemilikan tanah berkenaan tercetus dalam persidangan Dewan Undangan Negeri Perak ke-12, Disember lalu apabila Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menggesa Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar
Jamaluddin memberi penjelasan berhubung isu itu.

Pembelian tanah berkenaan didakwa sebagai ganjaran kepada DAP atas perjanjian membenarkan Mohammad Nizar yang juga Adun Pasir Panjang menjadi menteri besar.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/isu-tanah-kelantan-pisau-net-akui-fakta-silap-1.122379

Anonymous,  January 17, 2013 at 1:41 PM  

Listen, listen, listen, semua ada masalah, babi pun ada masalah sampai skrg tak dpt sijil halal dari jakim.kah, kah, kah.

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan January 17, 2013 at 1:53 PM  

lol Omar Tanah tu memangkan dah di beri cuma sebab apa tak tau lagi lah sebab apa. Sebab nak tukar dengan jawatan MB pisau.net dah beri penjelasan.

Sebab apa tanah di beri tak tau lagi laa. Mungkin juga sebab untuk bantuan kewangan untuk cetak Bible Melayu ke. Untuk nak bagi Nik Aziz kek mahal ke. Untuk bayar gaji perusuh ke duit bantuan luar susah nak masuk. Untuk sponsor Nik Aiz naik haji sekali lagi ke tahun ini. Tak tau la sebab apa. Biarlah kat Mahkamah esok tentukan

Kalau sebab 100% atas berniaga hahahah bukankah diaorang tu semua geng-geng belaka. Berniaga dengan kroni jugak kot....

Juga sambil-sambil di Mahkamah esok jangan pula buat rusuhan HALANG NIK AIZ ke MAHKKAMAH macam nak halang Samsidar hari tu. Kalau nak buat juga buat kat Stadium jugaklah. Kesian kat rakyat lain.

Keterangan NIK Aziz penting sebab diakan MB yang terlibat dengan kelulusan tanah ni. Salah seorang la sebab rasanya ada yang lain turut serta bersetuju tu dalam Majlis Mesyurat Kerajaan Negeri. Tak taulah pulak kalau Nik Aziz ada kuasa bagi secara terus.

itik,  January 17, 2013 at 3:23 PM  

bengong la... apa la 30% saham kat syabas kira byk ker?.... kalo 30% tuh cukup utk bersuara... dah la pasang semua paip paip air tuh dan goreng sotong CEO syabas.... habis naper pulak ada air diisi dalam lorry diangkat setiap hari? yg dibuat syabas tuh....

Anonymous,  January 17, 2013 at 5:07 PM  

Listen, listen, listen, semua tak ada masalah, babi halal dimakan disahkan oleh mat sabu.

Anonymous,  January 17, 2013 at 7:21 PM  

Artikel paling bangang aku baca dlm sejarah.
kerajaan selangor dh berkali2 nak take over syabas tapi dibantah persekutuan sebab konsesi under persekutuan.
30% bkn indicator kerajaan selangor boleh buat sesuka hati tp berlainan dgn syabas.
masalah disebabkan pam bkn kurang air jd x timbul isu air kurang.
Satu lagi, tugas membantu negeri klantan mmg tugas persekutuan. Sama macam saidina umar membantu negara non muslim semasa pemerintahan beliau.
jd x yah nk perbodohkan org pasal kerajaan pusat tolong kerajaan negeri sebab itu dah mmg tugas hakiki persekutuan.
Org yg mempertikaikannyer adalah org yg betul2 bodoh.

Anonymous,  January 17, 2013 at 7:27 PM  

Aku rasa kalau nk komen kt blog sampah ni mmg x perlukan fakta lah.
Sebab otak2 org kat sini tahap bdk tadika.
melalak tanpa fakta dn tujuan.
Sekadar provokasi bdk2 ingusan minta gula2 dari bapaknyer.

itik,  January 17, 2013 at 8:24 PM  

betul jugak... blog nie tak yah la fakta..


RCI sabah... rasanyer BN bersedia utk "meng-indonesiakan" Malaysia. dengan IC biru free...

BN bersedia utk menjual sabah kps indon..

Anonymous,  January 17, 2013 at 8:30 PM  

KEPADA ANONY : ORANG MELAYU PERLU MERDEKAKAN JIWA DAN MINDA . AKU NAK KOMEN SIKIT JGN MARAH . AWAT YANG BERKUMPUL DISTADIUM MERDEKA TU BANYAK SANGAT KE? OTAK HANG NI MEMANG OTAK UDANG TAPI TAK BOLEH BUAT BUDU SEBAB HARAM MAKAN OTAK ORANG. HANG NI JENIS BUTA MATA DAN HATI. KALAU UMNO/BN KERAH PARA AHLI /PENYOKONGNYA BUAT BENDA YANG SAMA JADI MCM MANA AGAKNYA YA. SELALUNYA KALAU TONG KOSONG ITU DIISI BARANG KALAU TAK PENUG DIA AKAN BERBUNYI, TAPI KALAU DIISI PENUH DIA TAK BERBUNYI. PERUMPAMAAN INI SPT UMNO/BN DENGAN PR. HANG PA TAK TAU SIAPA ITU ANWAR. SEJAK BERCAMPUR DENGAN ANWAR NI LAH PAS DAH JADI BALACI/KUDA KAYU. APA YANG ANWAR SURUH IKUT. DULU ADA KE BENDA2 BURUK SEPERTI INI DI MALAYSIA? HANG TU BODOH SEBAB DAH MAKAN TAIK DAN MINUM AIR KENCING ALJUBURI TU. LEBIH BAIK DUDUK DIAM2 SEMBAHYANG MINTA PETUNJUK DARI TUHAN BUKAN2222 DARI ALLAH SPY DITUNJUKKAN PERKARA YG BENAR DAN BUKANNYA PERKARA YG DAPAT DARI CERAMAH2 PR YANG JELAS FITNAH DAN BOHONG YG ISLAM TEGAH DARI MELAKUKANNYA. SI NIZAR TU TERANG2 BERBOHONG TENTANG WANG PAMPASAN DARI JEPUN TU. TANG TU PUN HANG BOLEH FIKIQ YANG PAS NI BETUL ATAU TIDAK PERJUANGANNYA. IKHLAS TENTANG ISLAM ATAU PUN GILA KUASA MCM PRESIDEN DAN JUGA NIK AJIS TU SAMPAI MAMPUS NAK PEGANG JAWATAN. CAKAP PUTAR BELIT MCM MANA NAK KATA DIA TU ULAMA.KALAU KITA KRITIK NANTI KATA HINA ULAMA PULA. CAKAP BANYAK PUN HANG BUKAN ADA AKAL. HANG PIKIQ LA SENDIRI. ALLAH BERI AKAL GUNA BAIK2 JANGAN GUNA KEPALA LUTUT.

Anonymous,  January 18, 2013 at 9:52 AM  

muka najib bersih bercahaya kemerah2an... sejuk mata memandang... x macam ada 3 org tu... bila berbaris sekali dgn si kapir harbi masa membenarkan kristian guna kalimah ALLAH dlm bible... muka seko2 dah mcm muka dajjal... xde nur... keruh dan penuh dendam kesumat...

Anonymous,  January 18, 2013 at 9:59 AM  

anjing2 pakatan ni... otak da kena basuh dgn si penjubo.cuci dgn klorox pun dah x leh jln dah... bior le deme dgn kebodohan diorg smpai ke liang lahad nnt... pemimpin diorg yg buat huru hara... masalah UMNO jugak yg nak disalahkannya... patut 12 jan ari tu mati ramai2 kena petir... baru aman malaysia ni.

itik,  January 18, 2013 at 2:22 PM  

adakah kerajaan bersediah utk menjual Sabah kpd indonesia?

I help you, you help me.

I help you Ic, you help me seludup dadah....

Anonymous,  January 18, 2013 at 7:41 PM  

Yg sokong umno sekarang hanya segelintir melayu bodoh...di sokong keturunan mamak lidah bercabang dan yg palin ramai pendatang haram yg di beri ic biru

Anonymous,  January 18, 2013 at 8:53 PM  

seekor anjing duduk tepi president china diangggap berhubung ngan komunis....

habis perdana menteri yg bagi beratus ribu ic biru cam sajer free kpd pelarian itu aper? hero ker ? maksudnyer Ic malaysia sama sajer ngan tandas toilet... sape sape jer pun amek asalkan berenang pi kawasan Sabah...

Buduh la... orang Sabah yg undi BN, korang macam pelarian jugak pi negeri lain utk cari makan, pasal negeri sendiri tuh electic tak stabil, air pun sama jugak....

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP