LIVE KL112 - Meluat Dengan Anwar Ibrahim Akibatkan Ramai Penyokong Pakatan Keluar Stadium.

Saturday, January 12, 2013

Seperti dijangka oleh ramai pihak bahawa pengaruh dan sokongan Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum Pakatan tidak lagi menyengat mahupun menerima sokongan dari semua pihak dari Pakatan.

Sebentar tadi sewaktu ucapan Anwar Ibrahim di Stadium Merdeka ramai yang berpusu pusu beredar dan pulang tampa mendengar ucapan Anwar Ibrahim. Dianggarkan sekitar 5 ribu penyokong Pakatan bergegas keluar Stadium tampa memperdulikan ucapan Anwar Ibrahim.

Apa yang jelas disini bahawa bukan sahaja rakyat Malaysia menolak Anwar Ibrahim malah didalam kem Pakatan PAS,DAP dan PKR sendiri pun menolak Anwar yang mana kita tahu penuh dengan skandal porno dan pengamal Homoseksual.

Psssttt.... Rakyat Malaysia semakin buka mata, Najib Razak lebih layak mentabir negara berbanding Anwar Ibrahim.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

99 comments:

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:31 PM  

Hak tuihhhh.....UMNO pergi MAMPOS la

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:32 PM  

Masih nak try tuuu... sakai betul

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:32 PM  

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha......lawak2....gelak guling2 aku penjilat jubor lari bertempiaran...hahahahahahahahahahahaha

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:33 PM  

Anuar umum keluar PKR dan kembali pada UMNO.u

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:34 PM  

Bising di ruangan ulasan blog, kecoh di jalan, kecoh dalam stadium tak guna, eloklah kalau buat temujanji dengan PM dan cakap pada dia, dia pun Melayu juga, bukan bangsa lain. Tak de duit nak ke Putra Jaya ke? Parking berapa ringgit sangat pun.

Cakap terus pada PM, TERJERIT TERLOLONG kat tempat lain buat haper? Aku dulu terus je jumpa PM, setelah buat temujanji, PM sedia jumpa, walaupun cuma 30minit, dan beliau sudi mendengar cadangan dan pandangan serta aduan kami.

Lepas jumpa PM, dia ajak kami minum teh, lepas tu kami ke Taman Botanikal Putra Jaya untuk sessi bergambar dan seterusnya kami ke tasik Putra Jaya untuk Naik Cruise dan bersholat di Masjid Sultan Mizan ( Masjid Besi) , cantik betul pemandangan di Putra Jaya.

Hujung minggu pun kami selalu ke Putra Jaya untuk main kapal layar RC, Seawind dan Kyosho, dan di sediakan juga padang untuk terbangkan kapal terbang RC. di Puchong pun ada tanah lapang tapi pemain RC ramai sangat. Kadang-kadAng PM pun turun padang menjenguk kami. Ada sesiapa yang nak sertai kami, sangat dialu-alukan, RC1Malaysia, semua kaum ada, semua jenis dan tahap orang ada, semua bersatu dan saling membantu dalam sukan RC ni.

Komplek membeli belah pun ada, iaitu Alamanda, anda boleh bershopping sakan. Ada air pancut, ada aircon dan banyak restoran. panggung wayang pun ada, dengan filem filem terkini dan anda boleh membayar harga tiket murah pada hari Rabu waktu Pejabat.

Saya suka Putra Jaya sebab saya tidak pernah pun dihalang dari ke Putra Jaya, sesiapa pun boleh ke Putra Jaya. Jalan tidak sesak, pemandangan cantik, banyak masjid, makanan dan minuman boleh didapati dengan senang, terutama makanan halal dan makanan arab.

Walaupun agak mahal. Tapi Putra Jaya memang terbaik.

Jom ke Putra Jaya, bawa keluarga atau teman lelaki/wanita anda. Bangak sudut dan pemandangan yang sesuai untuk ambil gambar. Pada hari biasa ramai bakal pemgantin samada Melayu, Cina atau India atau lain lain kaum datang ke Putra Jaya untuk penggambaran buat album gambar Perkahwinan atau video perkahwinan.

Kami tidak berniaga tukang gambar perkahwinan, tapi kami memang suka dengan Putra Jaya seba banyak 'angle dan background' yang cantik. Satu daripada tempat yang cantik ialah Taman Botani. Ala -ala tanah Arab gitu. Tempatnya tidak jauh dari Pejabat Perdana Menteri.

Jika anda sudah memang banyak duit dan memang kaya, bolehlah makan di Hotel Pullman atau ke Marriot Putra Jaya, makanannya memang sedap belaka dan puas serta mengenyangkan. Layanan dari para pekerja hotel memang tahap diraja, tapi jangan terkejut bila mendapat billnya. Tepuk poket tanya selera. Kami pernah ke hotel hotel ini bersama keluarga baru baru ini, untuk majlis makan malam sekeluarga.

Jambatan jambatan di Putra Jaya juga adalah tempat yang sangat sesuai dan cantik untuk ambil gambar (photo shoot). Waktu pagi matahari terbit atau waktu senja. Lepas shoot waktu senja, cepat cepatlah ke Masjid ye, nanti waktu Maghrib tamat.

Kawasan riadah juga di sediakan untuk pengunjung yang suka beriadah. Anda boleh buat senam dagu, larian kecil, lompat palang dan sebangainya.

Di Precint 16 ada kolam renang awam, terletak di bahagian belakang Aamanda. Dengan bayaran RM2.00 seorang, anda boleh berenang dan main air sepuas hati bersama keluarga. Lepas berenang dan main air, mesti laparkan? Anda boleh terus ke gerai makanan yang terletak di kompleks Masyarakat Precint 16 itu, dan harga makanan jauh lebih murah dari di mana mana tempat di Ibukota KL.

tak puas hati dengan apa yang saya paparkan? Jom ke Putra Jaya, beramal sambil menikmati pemandangan dan keindahan keagungan Allah Subhanawata'ala.

Sekian.

Sorry, lari tajuk.

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:34 PM  

Kadangkala kita patut tahu kt mana kita patut berhenti. :)

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:35 PM  

gomo...kasi gambar close up...nak tgk muka sekor2 pembunuh2 bersiri tu....pendemo2 adalah PEMBUNUH UMAT ISLAM!!!!!

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:35 PM  



Hak tuihhhh.....Pakatan pergi MAMPOS la.Pakatan Banjingan. Ketua peliwat ada, komunis pun ada.Mcm2 ada.

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:38 PM  

h mereka berhimpon, masa umno berhimpon tak ada orang kacau pon..Umno dah bagus dah, tak payah lah usik parti lain.....

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:43 PM  

Masalahnya sakai ni tak tau kat mana dia patut berhenti. Sakai-sakai dah ok dah cuma populasi sakai2 dah berkurangan dah. Masih nak try bodohkan orang lain. Dia ingat orang lain sakai macam dia jugak.

Macam orang sedang lemas... taik terapung pun dia paut untuk mintak nyawa.

Hahahaha

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:44 PM  

ANUwar balik umah malam neh nangis terguling2....hancor hati org dah ramai tolak dia...

hu hu hu

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:46 PM  

ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO
ABU - Allah Bersama UMNO

Merah January 12, 2013 at 5:47 PM  

Tua tua menyusahkan orang.. tertonggeng tepi jalan org buat tak tau,salahkan umno.. cisss.. balik.. gi duduk kat kerusi malas..goyang sampai tido.. lagi sedap pokcik!!

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:47 PM  

Pakatan haram jadah. Pkr dan pas golongan tunggangan dap. Termasuklah pencacai mereka. Dipergunakan dap untuk kuasa dap.

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:50 PM  

UMNO berhimpun tak delah dari awal sampai akhir mengutok, mencaci sampai akhir. PM baru ckp sikit sikit je hal Felda, Mazlan bengong tu dah ngelabah. Sekiranya perhimpunan ini memudaratkan umat Islam. Allah bagi ganjaran yang setimpal dengannya selagi tidak bertaubat.

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:51 PM  

Bungkus la pakatan haram kali ni HIDUP BN untuk kehancuran pakatan haram UNDI LA BN PRU 13 nanti

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:52 PM  

Bising di ruangan ulasan blog, kecoh di jalan, kecoh dalam stadium tak guna, eloklah kalau buat temujanji dengan PM dan cakap pada dia, dia pun Melayu juga, bukan bangsa lain. Tak de duit nak ke Putra Jaya ke? Parking berapa ringgit sangat pun.

Cakap terus pada PM, TERJERIT TERLOLONG kat tempat lain buat haper? Aku dulu terus je jumpa PM, setelah buat temujanji, PM sedia jumpa, walaupun cuma 30minit, dan beliau sudi mendengar cadangan dan pandangan serta aduan kami.

Lepas jumpa PM, dia ajak kami minum teh, lepas tu kami ke Taman Botanikal Putra Jaya untuk sessi bergambar dan seterusnya kami ke tasik Putra Jaya untuk Naik Cruise dan bersholat di Masjid Sultan Mizan ( Masjid Besi) , cantik betul pemandangan di Putra Jaya.

Hujung minggu pun kami selalu ke Putra Jaya untuk main kapal layar RC, Seawind dan Kyosho, dan di sediakan juga padang untuk terbangkan kapal terbang RC. di Puchong pun ada tanah lapang tapi pemain RC ramai sangat. Kadang-kadAng PM pun turun padang menjenguk kami. Ada sesiapa yang nak sertai kami, sangat dialu-alukan, RC1Malaysia, semua kaum ada, semua jenis dan tahap orang ada, semua bersatu dan saling membantu dalam sukan RC ni.

Komplek membeli belah pun ada, iaitu Alamanda, anda boleh bershopping sakan. Ada air pancut, ada aircon dan banyak restoran. panggung wayang pun ada, dengan filem filem terkini dan anda boleh membayar harga tiket murah pada hari Rabu waktu Pejabat.

Saya suka Putra Jaya sebab saya tidak pernah pun dihalang dari ke Putra Jaya, sesiapa pun boleh ke Putra Jaya. Jalan tidak sesak, pemandangan cantik, banyak masjid, makanan dan minuman boleh didapati dengan senang, terutama makanan halal dan makanan arab.

Walaupun agak mahal. Tapi Putra Jaya memang terbaik.

Jom ke Putra Jaya, bawa keluarga atau teman lelaki/wanita anda. Bangak sudut dan pemandangan yang sesuai untuk ambil gambar. Pada hari biasa ramai bakal pemgantin samada Melayu, Cina atau India atau lain lain kaum datang ke Putra Jaya untuk penggambaran buat album gambar Perkahwinan atau video perkahwinan.

Kami tidak berniaga tukang gambar perkahwinan, tapi kami memang suka dengan Putra Jaya seba banyak 'angle dan background' yang cantik. Satu daripada tempat yang cantik ialah Taman Botani. Ala -ala tanah Arab gitu. Tempatnya tidak jauh dari Pejabat Perdana Menteri.

Jika anda sudah memang banyak duit dan memang kaya, bolehlah makan di Hotel Pullman atau ke Marriot Putra Jaya, makanannya memang sedap belaka dan puas serta mengenyangkan. Layanan dari para pekerja hotel memang tahap diraja, tapi jangan terkejut bila mendapat billnya. Tepuk poket tanya selera. Kami pernah ke hotel hotel ini bersama keluarga baru baru ini, untuk majlis makan malam sekeluarga.

Jambatan jambatan di Putra Jaya juga adalah tempat yang sangat sesuai dan cantik untuk ambil gambar (photo shoot). Waktu pagi matahari terbit atau waktu senja. Lepas shoot waktu senja, cepat cepatlah ke Masjid ye, nanti waktu Maghrib tamat.

Kawasan riadah juga di sediakan untuk pengunjung yang suka beriadah. Anda boleh buat senam dagu, larian kecil, lompat palang dan sebangainya.

Di Precint 16 ada kolam renang awam, terletak di bahagian belakang Aamanda. Dengan bayaran RM2.00 seorang, anda boleh berenang dan main air sepuas hati bersama keluarga. Lepas berenang dan main air, mesti laparkan? Anda boleh terus ke gerai makanan yang terletak di kompleks Masyarakat Precint 16 itu, dan harga makanan jauh lebih murah dari di mana mana tempat di Ibukota KL.

tak puas hati dengan apa yang saya paparkan? Jom ke Putra Jaya, beramal sambil menikmati pemandangan dan keindahan keagungan Allah Subhanawata'ala.

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:55 PM  

Asal bangang sgt.bukan masalah org nk kacau korang yg munafik ni brhimpun.tp apa yg dijuangkan dgn himpunan ni..skongkol plak dgn komunis yg kompem wyg nk beri keadilan.sudah la..kalimah Allah didagangkan..pmimpin songsang diagung2x kan..manifesto lpas pun janji trgadai..

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:55 PM  

dah agak dah...kalu anwar si kaki liwat lubang taik kaum sejenis berceramah, konfim takde sape nak percaye lagi. busuk weiiii...bau taik meliwat sampai skang melekat weiii....kah kah kah

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:57 PM  

Buang masa dah p semua pakat keluag, hampa ingat syok ka? Semua tu AUTA belaka......dunia semua kenal Anuar....AWAT hampa semua bodek faham ka? AWAT ingat 100 engget tu besar sangat ka? Habuan panas pun tak lepas cek ooii!!!!, lain kali cek jgn buat dah naa??

Nasihat budak budak baru nak kenaikan duniaaa... Thaqaa tu saja laaa.....

Anonymous,  January 12, 2013 at 5:58 PM  

Jom pi Putra Jaya jom, main kapalterbang RC. Aku komen ni kat tepi padang je ni. Sementara bagi enjin kapal sejuk. Mari ramai ramai meriahkan Flying Field Putra Jaya.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:07 PM  

KESIAN AKU TENGOK YANG IKUT SERTA KEBANYAKAN ORANG TUA TUA SEBAYA MAK PAK AKU.... JAHAT BETOI HAMPA NI PEKENA ORG TUA TUA JALAN PUN TAK LARAT DAH... TU YANG PAKAT KELUAG TU, INGAT KAMPONG TAKUT TAK DAN SAMPAI UMAH MLM NI....

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:10 PM  

himpunan tak laku mmg mcm ni lah..kalau Tohan nak tunjuk, Dia tunjuk gak..ingat kami rakyat marhaen masih terpinga2 akan pemberian tanah 10000 ekar kepada DAPigs..terima kasih tok guru, buat kami lagu ni...

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:16 PM  

cBILAKAH NON-MUSLIM DIPERANGI?Prof Madya Dato’ Dr Mohd Asri Zainul Abidin(sertai facebook DrMAZA.com dan twitter realDrMAZA)Sekalipun umat Islam di Malaysia telah hidup sekian lama bersama dengan mereka yang non-muslim, namun di sana masih terdapat beberapa persoalan dasar yang tidak jelas dalam pemikiran sesetengah pihak. Ketidakjelasan itu boleh menatijahkan tindakan yang tidak tepat dalam keadaan tertentu. Dalam keadaan biasa, mungkin kesannya kurang kelihatan, tetapi apabila krisis tertentu melanda, kita akan merasai kesan salah tanggapan terhadap Islam dan prinsipnya khusus berkaitan hubungan muslim dengan non-muslim.Saya ingin menggesakan pelbagai pihak untuk menganjurkan wacana dan dialog tentang hubungan muslim dengan non-muslim di sudut nas-nas Islam yang sebenar. Perbincangan yang bebas dari ketamakan politik dan fanatik perkauman. Ini penting untuk nama baik Islam dan dakwah, serta masa depan negara ini.Beberapa persoalan tentang prinsip interaksi antara muslim dan non-muslim seperti apakah asas hubungan antara muslim dan non-muslim; perdamaian ataupun permusuhan? Apakah sebabnya jihad dalam Islam difardukan; kerana kekufuran ataupun disebabkan permusuhan yang dilancarkan? Siapakah kafir zimmi dan harbi?, dan lain-lain lagi perlu didalami.Disebabkan kegagalan memahami asas-asas ini dengan baik, maka sentimen agama yang kadang-kala tidak tepat dimainkan. Apatahlagi ada pihak yang menangguk di air keruh mengambil kesempatan politik pilihanraya.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:16 PM  

Gomo... blog hang ni macam kolam najis...

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:16 PM  

Tak apa laa, negara ini kan subur demokrasinya. Kot dorg la nak berguling ke hape. Tu hak dorg. Yang penting kita yang tak menyokong perhimpunan entah hape2 itu samalah2 kita perkemas dan rapatkan barisan agar lebih mantop.

Usah gentar usah gusar bilangan yang hadir dalam perhimpunan tersebut tidak mencerminkan majoriti sokongan rakyat keseluruhannya.

Yes, Najib seorang pemimpin yang bagus dan cool. Cara beliau mentadbir dan usaha beliau membawa Malaysia kesatu matlamat yang jelas. Saya menyokong usaha murni beliau.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:17 PM  

Mat King Leather Anwar Ibrahim dan Madu Jijah @ Azmin Ali kecewa Himpunan Samsidar berlansung aman tak de peluang nak buat KL huru-hara...keciannnnnn.

Lepas ni buat Himpunan Afifa la...

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:17 PM  

Kenapa Non-Muslim Diperangi?Ini satu persoalan yang penting. Jika salah langkah, maka banyak darah yang dihalalkan atas nama Tuhan. Secara umumnya dua punca (‘illah) dibahaskan oleh sarjana ; non-muslim diperangi atas sebab kekufuran ataupun peperangan yang mereka dilancarkan? Jawapan yang berbeza boleh memberikan implikasi yang berbeza terhadap sikap dan tindakan.Para ulama usul al-Fiqh cuba untuk mencari `Illah (punca hukum) jihad disyariat. Maka para ulama dari mazhab al-Syafi`i dan al-Zahari berpendapat `illahnya ialah kerana kekufuran mereka. Ini bermaksud mereka diperangi kerana mereka kufur dengan Allah. Namun, pendapat ini dianggap lemah dan tidak boleh dipegang secara kefahaman dan praktikalnya. Sehingga Dr Yusuf al-Qaradawi dalam bukunya Fiqh al-Jihad meminta supaya ulama mazhab Syafi’i pada hari ini hendaklah menjelaskan kepada masyarakat awam bahawa pendapat al-Imam al-Syafi’i dalam hal ini adalah lemah dan ditolak. Ini bimbang digunakan oleh pihak tertentu untuk tujuan keganasan.Senarai golongan non-muslim yang tidak boleh dibunuh semasa peperangan yang disebut dalam nas-nas sahih seperti wanita dan kanak-kanak, ahli ibadah yang sedang beribadah dalam rumah ibadah mereka, pekerja dan petani yang tidak terlibat secara langsung dengan peperangan, para perwakilan diplomatik dan lain-lain menjadi bukti bahawa sekadar kekufuran atau tidak beriman belum melayakkan seseorang itu dibunuh. Islam tetap memelihara nyawa mereka. Jika kekufuran itu punca mereka diperangi, sudah tentu golongan tersebut juga diperangi.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:19 PM  

Padang RC di Putra Jaya ni dah kena tawan dah ni, dengan kaki flyer. Korang nak join tak?

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:19 PM  

meludah ke langit bertepek kt muka barua2 PR yg sudi dianjingkan....bodoh,jd lah korang barua cina barua org g tamak kn kuasa....

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:20 PM  

Bersikap BaikBahkan dalam Surah al-Mumtahanah ayat 8-9 begitu jelas Allah menyatakan: (maksudnya)“Allah tidak melarang kamu berbuat baik dan adil terhadap orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.Al-Imam al-Tabari (meninggal 310H) setelah membentang pendapat-pendapat mengenai ayat di atas, berkata:“Pendapat yang lebih tepat ialah; ayat ini bermaksud Allah tidak melarang kamu untuk berbuat baik dan adil kepada sesiapa yang tidak memerangi kamu dari kalangan penganut semua agama. Ini kerana Allah menyebutnya secara umum dengan katanya “orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu” merangkumi sesiapa sahaja yang bersifat demikian” (Al-Tabari, Jami’ al-Bayan ‘an Takwil Aiy al-Quran 28/66 Beirut:Dar al-Fikr).Juga telitilah firman Allah dalam Surah al-Taubah ayat 6-7 (maksudnya):“Dan jika seseorang dari kalangan musyrikin meminta perlindungan kepadamu, maka berilah perlindungan kepadanya sehingga ia sempat mendengar keterangan-keterangan Allah (tentang hakikat Islam itu), kemudian hantarlah dia ke tempat yang aman. Yang demikian itu (perintah tersebut) ialah kerana mereka itu kaum yang tidak mengetahui (hakikat Islam). Bagaimanakah dapat diakui adanya perjanjian (keamanan) di sisi Allah dan RasulNya bagi orang-orang musyrikin (sedang mereka mencabulinya)? Kecuali orang-orang (musyrikin) yang kamu telah mengikat perjanjian setia dengan mereka dekat Masjid Al-Haraam. Maka selagi mereka berlaku lurus terhadap kamu, hendaklah kamu berlaku lurus pula terhadap mereka; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertaqwa.”Pengarang al-Jihad fi al-Islam yang merupakan tokoh Mazhab Syafi’i di Syria iaitu Said Ramadan al-Buti dalam mengulas ayat di atas, berkata:“Dari dua ayat tersebut, kita dapat fahami dengan jelas ia meyanggahi apa yang difahami oleh ulama mazhab al-Syafi`i dan al-Zahiri. Dari sini kita kemukakan kepada mereka (para ulama tersebut) soalan-soalan yang mereka tidak mungkin dapat menjawabnya, iaitu; Sekiranya `illah (punca hukum) jihad atau peperangan ialah kekufuran, sedangkan perintah Allah agar kita melindungi kaum musyrikin sepanjang tempoh mereka berada di samping kita, dengan harapan mereka mendengar ayat-ayat Allah dan beriman denganNya. Kemudian diperintahkan agar kita menghantarkan mereka ke tempat yang aman sekiranya mereka ingin pergi tanpa beriman… andainya kekufuran adalah sebab yang membawa kepada kita membunuh mereka, apakah mungkin untuk kita membantu mereka dengan perlindungan yang seperti ini, sedangkan mereka itu musyrikin? Sekiranya kekufuran mewajibkan peperangan, apakah mungkin untuk kita berurusan seperti itu dengan golongan Allah perintahkan kita memerangi mereka?. Ternyata sebab (kita dibenarkan berurusan baik dengan mereka) kerana mereka tidak menzahirkan permusuhan dan cenderung kepada perdamaian”.( Sa`id Ramadhan al-Buti, al-Jihad fi al-Islam, m.s. 99, Beirut: Dar al-Fikr)Dengan ini jelas, jihad berlaku hanya apabila mereka menzahirkan peperangan terhadap umat Islam kerana agama. Jika non-muslim mengkritik atau mencabar muslim melalui saluran undang-undang dalam negara Islam itu sendiri, ataupun membantah salahguna kuasa pihak umat Islam itu tidak dianggap memusuhi umat Islam kerana agama. Bahkan itu hak yang negara Islam berikan kepada mereka.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:21 PM  

Siapakah Kafir Harbi?Isu kafir harbi kadang-kala disebut oleh sesetengah pihak tanpa memahami maksud sebenar istilah berkenaan. Istilah harb merujuk kepada peperangan. Dalam pembahagian silam tentang jenis-jenis negara; disebut Dar al-Islam dan Dar al-Harb. Juga ditambah oleh sebahagian penulis pembahagian ketiga Dar al- ‘Ahd.Secara ringkasnya, Dar al-Islam mempunyai tiga ciri utama; kekuasaan politik berada di tangan muslimin, zahir padanya hukum dan syiar Islam sekalipun tidak sempurna ataupun sebahagian sahaja dan kaum muslimin aman beramal dengan agama mereka sementaraahl-zimmah aman berdasarkan perjanjian mereka. Manakala negara-negara yang mempunyai perjanjian dengan umat Islam maka mereka adalah Dar al-‘Ahd.Atas asas ini Dr Yusuf al-Qaradawi menyimpulkan bahawa keseluruhan negara umat Islam yang wujud pada hari ini adalah Dar al-Islamataupun negara Islam termasuklah Malaysia. Sementara kesemua negara bukan Dar al-Islam yang berada di bawah Bangsa-Bangsa Bersatu adalah Dar al-‘Ahd termasuklah Amerika. Hanya dikategori sebagai Dar al-Harb pada masa ini ialah Negara Zionis Israel disebabkan kerana permusuhan yang zahir dan berterusan dengan umat Islam (Lihat: al-Qaradawi, Fiqh al-Jihad, Cairo: Maktabah Wahbah, ms 888-908)Setelah memahami hal tersebut, maka dalam istilah awal, warga non-muslim yang hidup dalam masyarakat muslim ataupun bawah Dar al-Islam (negara Islam) dengan mengikat perjanjian kewarganegaraan disebut sebagai ahl-zimmah. Dalam konteks moden setiap yang mendapat kerakyatan dalam Dar al-Islam itu seorang zimmi, bererti yang dipelihara atau dilindungi haknya. Walaupun begitu, istilahahl-al-zimmah itu boleh elakkan di zaman kini dengan menyebut rakyat atau warga negara non-muslim.Sementara kafir harbi, berdasar yang dibincang di atas ialah non-muslim yang menolak dan menentang seruan Islam, bersekongkol dengan musuh-musuh Islam, tiada sebarang perjanjian aman dengan Dar al-Islam dan mereka tinggal di negara mereka Dar al-Harb(Lihat: ibid, ms 912).Maka non-muslim yang mendapat kerakyatan dan dipelihara oleh undang-undang negara muslim, tidak dinamakan dengan kafir harbi. Sehinggalah dia tiada lagi sebarang ikatan perjanjian dengan negara Islam dan tidak dilindungi lagi oleh undang-undang negara Islam. Dengan itu rakyat Malaysia yang bukan muslim tidak boleh dikatagorikan kafir harbi yang boleh diperangi dan halal darahnya ditumpahkan selagi mereka mempunyai ikatan hubungan dengan negara!

tok guru,  January 12, 2013 at 6:25 PM  

Blog sakaigomo nie bukan la kolam najis..


hanyala reban kayu utk sakai sakai kampong..

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:26 PM  

Rasulullah Nabi Muhammad SAW pernah berkata "SYAITAN ITU MUSUH KAMU".

Tok Guru Nik Aziz Nik Mat pula pernah berkata "DENGAN SYAITAN PUN DIA BERKAWAN".

Jelas amalan parti PAS songsang dan menyesatkan.

HKR (Himpunan Kote Ramasamy) January 12, 2013 at 6:28 PM  



Cina jugak yg gelak ketawa pada Melayu ...

Hhahahahahahhahaahahaaa

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:30 PM  



Himpunanan pakai baju warna-warni ala Thaipusam...

:)

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:31 PM  



HKR@ Himpunan Kote Rosak

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:31 PM  

Mungkin inilah himpunan yg paling hebat yg pernah anjurkan PR kerana statusnya sebagai himpunan rasmi Pakatan Rakyat sebelum PRU13. Tapi jangan kata sejuta rakyat turun hadir seratus ribupun tak sampai jangkaan saya rasa hanya dlm 45,000 orang yg berbayar shj. Sebab utama stadium itu telah dikecil saiznya kpd 25,000 kapasiti. No.2 tumpuan hanya diberikan pd negeri2 yg terpilih tidak negeri lain. Kehadiran begini boleh ditandingi penyokong The Red Warrior bila2 masa. UMNO sendiri berjaya kumpul 100,000 penyokong di Bukit Jalil dgn gaya yg lebih santai. Malah kempen belia yg berlangsung selama beberapa hari mampu menarik kehadiran 2 juta belia.

Himpunan yg disponsor tahun ni juga sebenarnya kurang meriah kerana tiada skrip propaganda yg kuat utk menarik masyarakat antarabangsa. Tahniah Kerajaan Malaysia anda berjaya menunjukan kematangan dlm berpolitik. Politik perlu lebih diplomasi supaya rakyat tidak terpengaruh dgn propaganda kononnya kerajaan ini zalim dan ada unsur penghapusan etnik (etnik gay hahaha).

Tahniah juga buat PR kerana berjaya menganjurkan himpunan yg lebih baik dari sebelumnya tapi masih banyak yg perlu dibaiki kenapa masih mahu menghalang kehidupan seharian masyarakat kota? Kenapa masih mahu memenuhi jalanraya, halang perniagaan, bawa anak kecil yg tak berdosa. Itu dari segi perhimpunan, bagaimana dari segi akidah penyokong perhimpunan? Sedar atau anak2 yg saudara bawa itu telah mula di didik mengenal budaya dan gaya hidup LGBT, pluralis agama/murtad, anti hak melayu, anti kuasa raja, waima anti Malaysia. Saya tak nampak niat anda utk mendidik anak2 kearah kebaikan. Esok kalau dia tak kawin2 walau dah berumur lepas tu tinggal pula dgn kaum sejenis hingga hujung nyawa dan takde pegangan hidup jgn marah.....

Saya generasi rebel hujung 90an dan awal 2000 saya faham erti kebebasan yg org muda mahukan. Saya bangga Kerajaan kini kian berubah mengikut zaman. Politik ini tentang perjuangkan masa depan negara ini bukan jenayah. Bagaimanapun saya dukacita dgn corak pentadbiran di negeri pembangkang terutama P.Pinang yg ada ciri diktator, Selangor yg kuasai kelompok tertentu, Kedah dan Kelantan yg terlalu lemah dipijak kaum tertentu. Semua kearah yg salah, ini bukan yg rakyat mahu.

Marhaenisma

Himpunan Kote Ranap (HKR112) January 12, 2013 at 6:35 PM  


HIMPUNAN KOTE RAKSAkSA 2012

(ayuh peserta, hisap beramai-ramai)

Kah kah kah !!!!!!

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:38 PM  



HKR (Himpunan Keldai Reformasi) Tak Laku !!!!

***nanges***

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:38 PM  

Apa pun Pakatan Bodoh hari ni tanpa sengaja telah menunjukkan kekuatan mereka. Tunjuk perasaan di stadium menjadi perangkap untuk kita mengira sokongan kepada pakatan.

Ternyata pakatan telah lemah. Sesuai lah untuk mimpi mimpi kecil.

Anuwar politik jadi jalan penyelesaian masalah peribadinya yang mega.

Hal lendir pun ada 20 ribu lembu datang.

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:41 PM  

Masalah nyer nak ker org tua najib bo tu jumpa kita
Teori boleh ler

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:44 PM  

Hahahahahahahahah.....
Mintak nyawa ka bang oiiiii
Jgn risau a
Belom pru g

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:46 PM  

Adakah anda berahi apabila melihat buah nangka disarong dengan kain batik.
Jawapan: kalau anda berahi Dan nampak macam ponggong awek yg solid, pasti anda gulungan Anugerah.....

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:47 PM  

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......
Tahniah buat gomo sebab menyiarkan gambar ni bermakna gomo pon pergi gak
Jangan mengelabah wahai2 penyokong2 UMNGOK belom masih belom terlambat
PR lbat lagi
Boleh korek boleh rampas lagi duit rakyat
Org bodo cam hsnpa saja caya ckp gomo
Kahhhhhhhkahhhhhhhhh....
Betapa bodo nyer artikel ini

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:50 PM  

belum pernahg aku tengok stadium medeka penuh macm tadi. ni sejarah baru ni

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:55 PM  

PERGI JAHANAM SAMA BeEnd n UMNGOK
KUALA LUMPUR: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin perhimpunan hari ini adalah lambang kebangkitan rakyat negara ini.

"Dengan semngat kebangkitan rakyat, saya tabik kepada saudara sekalian.

"Rakyat bangkit bukan kerana parti atau NGO, tetapi kesedaran mereka untuk merobah sistem yang bobrok dalam negara kita. Saya rasai sendiri derita rakyat, saya tahu kemarahan rakyat.

"Oleh yang demikian kami dalam Pakaran Rakyat berikrar dengan stulus hati dalam pentadbiran kami, kerajaan baru nanti, percayalah kami tidak akan izinkan rasuh dan rompakan dari negara yang tercinta ini. Tiada tolak ansur dengan rasuah dan rompakan," kata beliau ketika berucap di Himpunan Kebangkitan Rakyat HKR112 di Stadium Merdeka hari ini.

Bagi beliau, Umno dan BN sudah diberi peluang dan rakyat sudah cukup sabar selama ini.

"Kita mintak dan rayu kepada rakyat beri peluang kepada suara rakyat menjadi suara keramat," kata beliau di majlis itu.

Anwar mewakili seluruh pimpinan Pakatan turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat khasnya pihak polis yang memberikan kerjasama untuk menjayakan himpunan ini.

"Kita juga berterima kasih kepada polis yang merasakan ada aliran perubahan dalam negara ini. Media cakap lah apa pun. Rakyat tahu inilah masanya untuk rakyat bangkit membuat perubahan," kata beliau.

Anwar menutup ucapan dengan laungan "Merdeka" dan disambut "Rakyat" sebanyak tujuk kali mengulangi sejarah perisytiharan merdeka di tempat sama pada tanggal 31 Ogos 1957 dahul

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:56 PM  

HKR112 @ HIMPUNAN KEMBALI RAHMATULLAH !!!!!!

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:57 PM  



HKR112@ Himpunan Kera Ranap

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:57 PM  

PERHIMPUNAN PALING BERJAYA
MPUR: Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) berlangsung di Stadium Merdeka Kuala Lumpur hari in boleh disifatkan paling berjaya dalam sejarah penganjurannya.

Belangsung secara aman, himpunan yang berjaya menarik ratusan ribu orang ini juga boleh disifatkan paling bersejarah kerana seperti mengulangi himpunan perisytiharan Merdeka pada tahun 1957 dahulu. [LIHAT VIDEO]

Barikut laporan perjalan sepanjang himpunan hari ini:

4.48 pm - Penganjur mengumumkan himpunan tamat dan meminta peserta bersurai secara aman.

4.47 pm - Nyanyian Lagu Negaraku sebagai penutup kepada himpunan bersejarah di Stadium Merdeka hari ini.

4.44 pm - Laungan Azan Asar bergema dalam Stadium Merdeka.

4.40 pm - Bacaan doa dipimpin Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

4.30 pm - Bacaan ikrar 'deklarasi rakyat' yang dipimpin oleh Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution.

4.10 pm - Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berucap. "Dengan semngat kebangkitan rakyat, saya tabik kepada saudara sekalian".

"Rakyat bangkit bukan kerana parti atau NGO, tetapi kesedaran mereka untuk merobah sistem yang bobrok dalam negara kita. Saya rasai sendiri derita rakyat, saya tahu kemarahan rakyat.

"Oleh yang demikian kami dalam Pakaran Rakyat berikrar dengan stulus hati dalam pentadbiran kami, kerajaan baru nanti, percayalah kami tidak akan izinkan rasuh dan rompakan dari negara yang tercinta ini. Tiada tolak ansur dengan rasuah dan rompakan."

"Umno BN sudah diberi peluang, rakyat cukup sabar. Kita mintak dan rayu kepada rakyat beri peluang kepada suara rakyat menjadi suara keramat.

"Kita juga berterima kasig kepada polis yang merasakan ada aliran perubahan dalam negara ini. Media cakap lah apa pun. Rakyat tahu inilah masanya untuk rakyat bangkit membuat perubahan."

Anwar menutup ucapan dengan laungan "Merdeka" dan disambut "Rakyat" sebanyak tujuk kali mengulangi sejarah perisytiharan merdeka di tempat sama pada tanggal 31 Ogos 1957 dahulu.

3.40 pm - Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berucap. Mengucapkan syabas kepada penganjur. "Saya tak tahu kira jumlah ini, media lagi tak tahu kira".

Berhimpun di tempat yang sangat bersejarah Stadium Merdeka, kerana di sini diisytiharkan kemerdekaan negara lebih 50 tahun lalu. 50 tahun beri peluang kepada BN.Namun apa erti 50 tahun merdeka jika rakyat merempat di tanah air sendiri, anak muda menganggur, harta negara disapu.

Beliau berkata apa yang berlaku "Bukan salah ibu mengandung, tapi silap memangkah undi". Kini PAS bersama Pakatan Rakyat, bersetuju atas perinsip-perinsip bersama dan menerima perbezaan pandangan.

Buku Jingga bukan cakap kosong. PAS pernah masuhkan tol di Terengganu sewaktu memerintah dan jika menang, Pakatan akan masuhkan tol di negara ini.

"Pulau Pinang jadi 'Pulau Pening' 50 tahun di bawah BN. Bila Pakatan ambik baru jadi tak pening. Di Selangor kita beri air percuma, tapi dimanipulasikan oleh media".

"Jangan takut kepada BN. BN bukan hantu, tapi rakyat macam kita, rakyat kena berani. Mari kita isytiharkan kemerdekaan yang kedua. Bila pulang buat kerja. InsyaAllah kita dapat Ubah Sekarang".

3.25 pm - Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berucap. Memulakan ucapan dengan "Salam Bersih untuk semua". Himpunan kali ini catat sejarah, permulaan kepada Malaysia baru. Pilihan di tangan kita semua. Malaysia adalah milik rakyat Malaysia".

"Sudah sampai masanya selepas 56 tahun, hari ini kita buktikan bahawa rakyat Malaysia cintai keamaan. Terima kasih kepada semua anda yang datang dari jauh".

Beliau berpesan jangan termakan fitnah perkauman BN. "Pakatan menang bukan Melayu habis, bukan Cina habis tapi...."BN habis" jawab hadirin.

3.20 pm - Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu merangkap pengarah HKR berucap. Memulakan ucapan dengan pantun "Tepuk Amai-amai, belalang kupu-kupu. Datang beramai-ramai

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:58 PM  



HKR112@ Himpunan Kebangkitan (yang) Ranap


Hahhahahahahahahahahaha

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:59 PM  

 Anonymous said...

HKR112 @ HIMPUNAN KEMBALI RAHMATULLAH !!!!!!

January 12, 2013 6:56 PM

&&&

Memang kami mahu kembali kepada Rahmat Allah, anda tak nak ke?

Anonymous,  January 12, 2013 at 6:59 PM  

Perhimpunan paling betjaya
Tiada huru hara
Tiada yg lompat cam kera
Tiada provokasi
Tiada pekida jalur tiga perkasaa
Yg ada org UMNO meroyan santau

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:03 PM  

HisapKoteReramai#112
sori abe nua..mu doh expired doh.abis pru nt keno cari kijo lain doh

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:04 PM  

Pernahkah UMNO buat rally mempertahankan ahli yang kena buang sebab korup,skandal sex,sobotag parti.

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:23 PM  

Sori gang... Takat fans TRW anytime boleh penuhkan stadium di Klante. Kalu mcm ni di kira ramai memang kalahla PAS di Klate. Kwangkwang kwang.....

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:26 PM  

Papa , papa memang Jahat. Papa tolonglah letakkan masa kat gambor tu baru nampak real . lagi satu kalau nak letak masa ...mesti sebelum kul 4:45 sebab , masa tu azan dan dah bacaan doa penutup...jangan letak kul 2 pulak sebab masa tu anuar baru sampai. Cari sendiri kul brapa anuar berucap...itu saja maklumat untuk papa jahat.

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:38 PM  

HKR=Himpunan Kera Reput.....1 juta konon....KAH KAH KAH...

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:40 PM  

hahahahahhahahahha..


GOMO dah takda modal ke... OR takda orang sudi nak bayar GOMO lagi oiiiii hahahahahhahahahha,

Dunia ni bulat.. KBAI THX HAHAHAH


Papagomol,  January 12, 2013 at 7:43 PM  

Fuhh... penat. Baru balik singgah jap kat blog jamban ni untuk berak. Nak tengok apa sakai gomo ni kelentong sakai-sakai umno lain.

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:43 PM  

Kau dah pegi buat temu janji ke belum?

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:47 PM  

muahahahaha tp kita kena berterima kasih dgn kebodohan dan beBANGSATan anu jubo, hadi dan najis. merekalah punca rakyat yg mnyokong mereka dahulu sudah sedar daripada terus dpergunakan. lebih2 lagi setelah kalimah maha suci ALLAH SWT digadai demi undi kafir harbi. PAS itu kesesatan yg nyata tempat membiak segala yg kotor dan hina ! PRU-13 BN pasti menang lebih daripada 2/3 ! ALLAHU AKBAR !!

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:47 PM  

HKR for HUG, KISSES RELATIONSHIP...hah, yg dok ramai2 katstadium merdeka nak peluk2,cium2 secara PERCUMA...Selamat menjadi manusia2 jahiliyah...."monkey style"...solat pun ikut kiblat tang mana....pendemo2 penyokong pembunuh UMAT ISLAM dan penyokong LBGT...anak2 kecil yg dibawa diajar seks bebas...baguslah tu...ke lautlah korang

Anonymous,  January 12, 2013 at 7:55 PM  

Pd aku, zaman anuwar kena pecat dulu kira itulah kemuncak demo. Selepas tu...jangan haraplah. Dulu 2008 orang umno, ata pagar pun sokong pembangkang. Tapi itu dulu....jangan mimpi pr boleh menang. Kalau tak boleh cover saiz demo 1999 dulu yg setiap minggu buat...kira ponat lah korang...hehe

Anonymous,  January 12, 2013 at 8:20 PM  

Dalam berita jam 8, Hadi tetap mempertahankan kenyataan beliau berkaitan pengunaan nama allah. Alhamdulliah,nampaknya Dajal dan keluar.

Anonymous,  January 12, 2013 at 8:26 PM  

Satu juta????? Hahaha satu juta rupiah ada le......selamat berkubur PR

Anonymous,  January 12, 2013 at 8:45 PM  

walaupun x sampai 1 juta tpi dah kira ramai gile tu. aku pasti bn tak mampu menghimpun penyokong seramai itu walaupun disediakan bas2 utk mengangkut serta duit poket. pegi mampos la bn

Anonymous,  January 12, 2013 at 8:54 PM  

Allah Binasakan UMNO
Allah Binasakan UMNO
Allah Binasakan UMNO

Anonymous,  January 12, 2013 at 9:36 PM  

ABU...AllahBerkatiUmno...AllahBersamaUmno

Anonymous,  January 12, 2013 at 9:45 PM  

 Anonymous said...

Dalam berita jam 8, Hadi tetap mempertahankan kenyataan beliau berkaitan pengunaan nama allah. Alhamdulliah,nampaknya Dajal dan keluar.

January 12, 2013 8:20 PM

&&&



Isu Kalimah Allah: Hadi Betul Dari Sudut Agama - Dr.Asri

Pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkenaan isu kalimah Allah adalah betul dari sudut agama, kata bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.“Dari sudut agama, pandangan Hadi betul. Umat bukan Islam mempunyai hak memanggil Supreme Being sebagai Allah. Orang Yahudi dan Kristian juga boleh menggunakan kalimah Allah,” kata Asri.Beliau menambah bahawa pandangannya turut disetujui oleh ramai ulama Islam di peringkat antarabangsa seperti Yusuf Qardawi.Beliau turut mengulas titah Sultan Selangor yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dengan menyifatkannya sebagai urusan pentadbiran.“Ia seperti kelajuan kereta. Meskipun kereta tersebut milik anda, kerajaan ada hak untuk menghadkan kelajuan kereta,” kata Asri.Penggunaan kalimah Allah oleh masyarakat bukan Islam menjadi isu hangat apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP menggesa kerajaan membenarkan kalimah itu digunakan oleh masyarakat Kristian pada bulan lepas.Ekoran itu, Pakatan Rakyat turut mengambil pendirian membenarkan penggunaan kalimah Allah. Sultan Idris Sharafuddin Shah bagaimanapun telah bertitah melarang nama Allah digunakan oleh masyarakat bukan Islam. Pendirian sama turut dipegang oleh para pemimpin Umno.Terdapat segelintir pemimpin PAS yang turut sama menentang meskipun Hadi telah menyatakan bahawa bukan Islam boleh menggunakan nama Allah pada hari Selasa lalu.Asri turut menjelaskan kebimbangan masyarakat Melayu Islam berkenaan penggunaan kalimah Allah.“Orang Islam takut nama Allah akan digunakan ke atas berhala,” katanya.Malaysia beza dengan Timur TengahSementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno (ILMU) Fathul Bari Mat Jahaya tidak bersetuju berasaskan faktor budaya.“Budaya masyarakat Malaysia berbeza dengan masyarakat Timur Tengah.> Mana ada kalimah Allah digunakan oleh masyarakat selain masyarakat Islam dalam kehidupan seharian,” kata Fathul.Beliau menambah bahawa bukan semua orang Kristian yang bertegas untuk menggunakan kalimah Allah.“Terdapat 9.2 peratus orang Kristian di Malaysia. Majoritinya tidak membuat tuntutan sama.Kristian Protestan tidak bersetuju.“Tak pernah ada tuntutan dari Paus Benedict XVI agar masyarakat Kristian dibenarkan menggunakan kalimah Allah,” jelas Fathul.

Anonymous,  January 12, 2013 at 11:21 PM  

TAKOT LA KALU PKR NI DAPAT MEMERINTAH.

LEBIH2 LAGI ANWAR JADI PM, DAPAT PULAK JADI MENTERI KEWANGAN SEMULA - BAYANGKAN LA SEPARUH DARI BELANJAWAN 1MALAYSIA TAHUN DEPAN SURE UNTUK ANAK2 IKAN DIA AJE. YANG LAIN2 BAGI KRONI2 DIA.

YANG PAS LAIN TAK ADA INGAT NAK TEBANG BALAK - DEMI AJARAN YANG DICIPTAKAN MEREKA SENDIRI, HABIH GONDOL 1MALAYSIA.

DAP PULAK BOLEH BIKIN 1MALAYSIA MENJADI PENGELUAR CETAK ROMPAK TERBESAR DIDUNIA - EKONOMI ORG2 MELAYU PASTI HANCUR. BELUM LAGI ISU2 LAIN. HARU!!!!

TAPI JANGAN HARAP LA YEA PR NAK BERKUASA. TAHAP KERJA DAN OTAK KORANG SANGAT JAUH BEZANYA DENGAN BN.

Anonymous,  January 13, 2013 at 12:11 AM  

Anon 11.21 pm Jangan takut PKR tak akan menang punya. Rakyat dah fed-up dengan parti pembangkang yang tak habis-habis dengan manabur fitnah dan mencari kesalahan UMNO/BN sahaja. Makin kuat lagi mereka berdemonstrasi makin kuat lagi sokongan kepada UMNO/BN.

Anonymous,  January 13, 2013 at 12:48 AM  

Anuwar dah belanja besar ni nak selamatkan nyawa dalam kes saman ni. Tapi sponsor laur ramai. Apa pun kita jangan lupa beri sokongan dan semangat kepada nalla untuk berdepan dengananuwar ni. Cerita pasal saman tu harus terus diwar war kan. Konon nak saman bila dijawab buat kecoh pulak....

HIMPUNAN BAHAM TANOH January 13, 2013 at 3:05 AM  



HIMPUNAN KE RAHMATULLAH ...

KAH KAH KAH !!!!!!!!!

Anonymous,  January 13, 2013 at 6:03 AM  

Perhimpunan terbaik aku pernah saksikan..bangga dgn penyokong pr

Anonymous,  January 13, 2013 at 6:06 AM  

Aku pun keluar awal sbb dah hampi nak masuk asar dan nak elak sesak masa keluar..mmg best kali ni.

Anonymous,  January 13, 2013 at 8:54 AM  

Perhimpunan penjilat jubur.

Anonymous,  January 13, 2013 at 9:00 AM  


kepada wira2 remaja, pemuda & pemudi bunga bangsa!

HKR-KL 112 SEMALAM ADALAH MILIK PEMUDA/PEMUDI PEJAUNG RAKYAT!

KEHADIRAN ORANG MUDA CUKUP SIGNIFIKAN BERBANDING DEMO2 YANG LEPAS.

BRAVO ANGKATAN MUDA.....
TERUS MAJU, TERUS MARA ....
TERUS MERUBAH MINDA MERDEKA RAKYAT...
KAMU JANGAN BERPALING KEBELAKANG, PANTANG BERUNDUR...
PUTRAJAYA ADALAH MILIK KAMU SEMUA!!! INSYAALAH.
KAMI YG TUA HANYA DOAKAN UNTUK KAMU! AMIIN. ALLAHU AKBAR!!

Anonymous,  January 13, 2013 at 9:31 AM  

pi mampos sana melayu.....

Anonymous,  January 13, 2013 at 9:35 AM  

kasi mampos h...ekonomi lemah suka buat bising bising..miskin ramai tapi banyak cakap

Anonymous,  January 13, 2013 at 10:50 AM  

Mat sabun ngan al juburi punya target tak sampai tu yang pecah palak mikir

Anonymous,  January 13, 2013 at 1:40 PM  

Soalnya sekarang..Allah akan menggantikan god dlm bible...

Mana boleh tuhan kita kat dlm kitab org kafir....

Anonymous,  January 13, 2013 at 3:39 PM  

Bertaubatlah..jgn mencaci sesama sendiri! Jgn ingat diri kita je yg btl, semua bleh dimonipulasikan.. sokonglah apa yang korang suka tp jgn sampai memudaratkan sesama kita. Belajar dan mengkaji kenapa adanya pembangkang.. klu korang bijak mesti bukan jadi pak turut.. berhijrahlah kearah kebaikAn.. kebanyakan hanya tidur tak mahu terjaga. Kezaliman yang tak nampak lagi bahaya sebab itu diri kita diperlekehan pun masih tak tau.. tepuk dada tnya selere..Hkl112 baru nmpak semangat malaysia.sebab xde rempit2 yang diupah,xde orang yg disogokan utk hadir tp dengan 1 tekad mahukan perubahan yang korang tak nmpak,sbab mgkin ada ada antara kita msih lg bermimpi2..kenapa orang yang telah sedar pula dicaci? Belajarlah bukalah minda tingkatkan ilmu didada andai ingin mencaci kenapa kita pilih jalan ini.. wasalam.

Anonymous,  January 13, 2013 at 11:14 PM  

Yang cerdik pandai dalam PAS dan PKR dah keluar tinggalkan parti.......yang tinggal ni cuma yang bodoh ,bebal, benggong dan extra tolol. Bila nak sedar pun aku tak tahu.....bahlol kayol mayol.

Hj Mohammad Hj Dit January 14, 2013 at 2:00 AM  

PR dah panik sekarang. Kononnya guna Stadium Negara kononya hendak memerdekakan Malaysia dari UMNO. Bunyi sedap didengar tetapi hanya mimpi disiang hari. Inilah perhimpunan yang julung2 kali aman yang dianjurkan oleh PR dan PKR. DSAI tahu ia telah gagal . Haji Hadi , Nik Aziz dan Lim GE tahu mereka mempunyai banyak isu2 yang terlanjur terutama membabitkan ugama Islam dan Melayu juga isu moral DSAI yang akan terserlah tidak lama lagi. Jika PR mahu melanggar arus PR akan menjadikan mereka sama seperti salmon yang meredah arus hanya untuk bertelur dan mati. Yang mati itu dipanggil "sakai". Jadi PKR sudah sampai masanya untuk bertukar menjadi sakai. Kita sama2 akan melihat bagaimana sakai2 PKR akan menanggung malu bila kes saman DSAI vs Nala Karupannan nanti. Semua akan terbongkar dan terjadi kerana itulah kehendak Allah.

Anonymous,  January 14, 2013 at 6:43 AM  

gomo aku kesian kt mak hang..lahirkn sorg anak yg penipu..dan tdak btgjwb..nk mnipu yg macai2 mcm hang blh la..aku rasa la mak bapak hang pun sama mcm hang la..mgkn mak hang ajar hang dr kecik lg mnipu..la la la la la!!!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:34 AM  

Hahaha.papagomo-nama pun dah menunjukkan dgn jelas,mangkok post sesuatu tnpa fakta.. Cai2 umgok ni ape die bleh tibai,die type je.kalo dgn fakta, mcm pmimpin kecot 1M depa,xbrani bg fkta.. Bak kata madey,"umnok xbg peluang golongan bijak pandai sertai umnok" tu pasal brtimbun golongan buduh dlm umno..aku xkata, madey yg kata.adeh.pedih.

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:06 AM  

Peringatan Menjelang PRU13

Sokong Hadi + Nik Aziz = Sokong Lim Kit Siang + Lim Guan Eng = Sokong DAP = Sokong Perjuangan Kristian = Sokong Perjuangan Menjatuhkan Melayu + Islam.

Hj Mansuh

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:25 AM  

agak-agak le kalau nak temberang pun..org pi ramai bagi sokongan...tak payah umpan dgn beras pun....kah...kah...hang ingat ni udang ka nak umpan dgn beras ??????

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:50 AM  

Aku pun pun penyokong PR. tapi aku tak berapa stuju dgn hadi awang benarkan guna kalimah Allah dalam bible edis bahasa melayu. pada aku ini adalah agenda kristian supaya lebih ramai org islam jd murtad. sbbnya mudah je. kalau skarang ini dizinkan aku bimbang 50 tahun lagi agama kristian akan lebih berkembng sbb masa tu pendakwah dn mubaligh kristian ketika brdkwahpasti akan menekankan yg islam itu sama dgn kristian sbb nama tuhan pun sama takde beza. mungkin btul dlm islam ada nas2 yg mngatakan takde masaalah kalimahh Allah di guna agama lain tapi kenapa perlu kita cari masaalah akan dtg kalau kita boleh hentikannya sekarang. aku bimbang anak cucu kita akan dtg semakin lemah iman dn mudah terpengaruh. kita punya kelebihan untuk menidakkan permintaan kristian ini sekarang kerana jelas mereka meminta apa yg kita ada dn kita berhak sepenuhnya untuk tidak memberi walaupun mungkin pada hukum di bolehkan. ada masa kita kena kedekut untuk pastikan tiada masalah timbul pada hari mendatang. aku mohon pucuk pimpinan PAS kaji semula keputusan dibuat demi anak2 kita akan dtg. aku pasti sekiranya PAS menarik balik keputusan di buat tidak akan mengurangkan sedikit pun sokongan yg di terima PR skarang ini kerana ada bnyk lagi isu besar yng menjadi tuntutan rakyat keseluruhan trhadap kerajaan BN yg korup.

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:00 PM  

muhahahaaa... unit hampas pas usung plastik sampah pungut derma/rasuah... mari2, bagi rasuah pada parti pasti anda akan kesyorga.. semakin mewah penceramah2 pas ni bro. sakau duit derma dari balaci2 siang malam...

ingat... berjasa lah pada parti tapi jangan ditanya apa jasa parti pada balaci2 semua.. pas takebeerrr

Jebon,  January 15, 2013 at 11:08 AM  

ZAAAALIIIMMMMM !!!

1. Menipu rakyat tetapi tidak mengaku

2. Takut bersumpah tetapi menyalahkan orang yang bersumpah

3. Membiarkan rakyat menderita meneguk air keruh...dah puluhan tahun dah ( Kelantan )

4. Mendokan kehancuran umat Islam ( wpun kononnya utk org UMNO )

5. Mengkafirkan org Islam yg berkawan dgn bukan Islam ( atas nama politik )....kawan dan berjiran kat luar boleh pulak !!!!

6. Atas nama politik, kalimah Allah digadai

ADAKAH SEORANG ISLAM YANG SIHAT AKALNYA AKAN BERBOHONG DI DALAM SEBUAH MASJID....sebenarnya kita tidak perlu pun bersumpah tetapi apakala kita telah berada di dalam rumah Allah sekelian makhluk Allah hatta seekor semut pun akan menjadi saksi.

Puak2 Pakatan fahamkah?....tentu dan tidak akan..!!!

Anonymous,  January 15, 2013 at 11:07 PM  

hai datang dari seluruh negara termasuk dibayar dgn wang hanya dpt kumpul 40,000 saje...ini gagal namanya...membazir,buang duit dn tenaga je...baik duk dirumah gunakan masa cuti dgn keluarga dirumah lebih faedahnya dpd tunjukkan kelakuan asyik bersifat tak bersyukur dn berterima kasih dgn pemerintah...tengoklah esok anak2 mereka pun akan jadi manusia yg tak pandai bersyukur dn berterima kasih!

Anonymous,  January 15, 2013 at 11:22 PM  

kebanyakan yg hadir adalah penyokong tegar pembangkang yg kebanyakannya melayu...org kita ni mudah hilang daya fikir tak boleh buat pertimbangan mana yg baik dn yg buruk...tapi berjuta lagi org melayu yg merupakan silent majority yg percaya kerajaan Pak najib tlh berjaya meneraju malaysia dgn cemerlang nya so apa lagi yg kita mau?tepuk dada tanyalah selera!

Anonymous,  January 16, 2013 at 6:15 AM  

alangkah bagusnya bila tiba bulan ramadhan kita ramai2 solat terawih ramai macam ini.

Anonymous,  January 16, 2013 at 7:32 PM  

nak buat macam mana dalam PAS dah tak da ULAMA
yang tinggal hanya PUKIMAK..

PAS = PARTI AJARAN SYAITAN

mengalakkan pepecahan sesama islam
bersekongkol dengan syaitan ....

Anonymous,  January 24, 2013 at 10:31 PM  

ana sokong anon di atas... takde apa buruknya kerajaan yg ade la ni...usaha transformasi pak najib amat dikagumi rakyat dn dunia...berbanding reformasi Anwar yg retorik dan to ugly...tak habis2 dgn demonstrasi...kami bosan!

Anonymous,  January 25, 2013 at 10:37 PM  

sesungguhnya rakyat mula menolak kebobrokan pemimpin pembangkang dlm pelbagai isu...tipu, fitnah, salahguna kuasa,kalimah Allah,kes peribadi pemimpin tertingginya,tak konsisten membuat keputusan dsb...sebaliknya BN telah berjaya menjayakan pelbagai transformasi serta menunaikan segala janjinya...rakyat telah sedar dn akan kembali menyokong kerajaan BN!

Anonymous,  January 26, 2013 at 11:00 AM  

pak najib insan berwawasan...contoh program transformasi ekonomi dsb telah meletakkannya sbg pemimpin cakap serupa bikin...pak nuar pula jauh ketinggalan dlm segala aspek yg positif hanya pandai jdi ketua berdemonstrasi dn menabur fitnah je...thanks PM najib!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP