TERKINI - Bekas Menteri Besar Perak Nizar Jamaluddin Dilaporkan Koma Selepas Makan Penampor Jepun

Saturday, January 19, 2013


Dakwaan bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin mengenai pampasan RM207 bilion kepada mangsa buruh paksa semasa pendudukan Jepun di Tanah Melayu akhirnya mendapat maklum balas tegas dari Jepun .

Menurut Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah , kerajaan Jepun meminta Malaysia menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menyebarkan dakwaan palsu itu . Perkara itu terkandung dalam surat dihantar Pejabat Kedutaan Jepun kepada Malaysia. Datuk Seri Ahmad Husni juga memaklumkan pihak yang terbabit juga telah memalsukan memo yang dikeluarkan pegawai perbendaharaan negara.






Nizar dalam laman 'twitter' beliau seolah-olah cuba memberikan respon berhubung perkara ini dengan mengeluarkan 'posting' yang dilihat agak terpesong dengan kenyataan asal beliau mengenai pampasan berjumlah RM 207 billion .

Read More..PANAS

Ha Ha Ha... mana kau nak lari wahai Nizar bekas MB Perak yang makin hari makin GILA MEROYAN? Mana bukti yang hang dok kata ada tu? Mana Nizar Lambai mana?

Apa pun Nizar sudah gali kuburnya sendiri. Tu lah Bala yang menimpa Nizar dek kerana sikap suka MENFITNAH yang beliau amalkan selama ini. Tu baru kena penampor Jepun Nizar oiii belum lagi kena SEKSAAN JEPUN. Kalau hang nak kena seksaan Jepun meh jumpa aku aku bagi BIRAT belakang badan tu. Hahaha


Psssttt... Terketar ketar Nizar Gila ni nak jawap..hahaha

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.



87 comments:

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:12 PM  

Eja bala tu gunalah huruf kecik. Bala yg ko eja tu kawan Deepak. Yang itu kalau dia balik Msia habis sume kena timpa, dgn ko sekali... Kih kih kih

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:20 PM  

Ramai sangat yang sayang pada Deepak walaupun dia HAPAK...inilah species Melayu tak sedar diri...

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:21 PM  

PADAN Muka Nizar!!!!!

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:25 PM  

Ni dia mentaliti peminat-peminat Al Juburi. Dia menjuboq jalang cina sampai ada bukti show depan bijik mata tak percaya tapi taik macam ni yang keluar dari jubur dia gak boleh mampus punya percaya. Masalah-masalah ha ha ha ha.

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:26 PM  

Buang negara je terus.. Buang pg kt somalia baru dia rasa langit tu tinggi rendah.. Org mcm ni cuma jadi perosak bangsa dan agama..

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:27 PM  

Dulu aku ni Bleh katakan pro pd PR start Dr konflik nk lantik mb perak aku dh 50/50 pd PR lepas aku Baca blog perak bangkit DAP dominant kerusi parlimen.....Dan byk info yg aku dpt Dr blog perak bangkit tentang keburukan kerajaan negeri perak dbawah pemerintahaan PR nizar balaci DAp sanggup buat apa saja demi DAP utk selamat kan kerusi mb ...Dr saat itu aku terus tukar pendiriran aku byk Sgt fitnah Dr bloger PR......Dan aku tk mampu lagi nk memberi sokongan pd PR......bermula lah kesedaran aku utk Daftar mengundi utk pru 13 demi Allah ini adalah Kali pertama aku mengundi.......insyaalah atas keyakinan aku Dan rakan 2 akan memberi sokongan 100% pd kerajaan

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:30 PM  

Duit pampasan blood money Jepun buat projek MISC kepala hangguk dia. Tu kutipan cukai la anjing DAP oi..

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:33 PM  

Ya betul Nizar adalah seekor lagi anjing DAP dari parti cop bulan

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:39 PM  

Anjing DAP ni yang serah beribu-ribu hektar tanah bukit pada pekebun-pekebun dan penternak-penternak babi haram di Perak sampai 999 tahun. Anjing-anjing lain di Kelantan pulak bagi tanah kat tuan mereka.

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:40 PM  

errrr...mohon pencerahan sikit.
Tu Nizar yg jadi MB selepas Tok Guru Nik Aziz merasuah tanah rakyat Ktan kat cina DAP Ngeh dan Ngar tu ker ?

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:45 PM  

nizar ni mmg gile suka buat fitnah.kat cina, Korea lagi teruk jepun tibai sampai le ni jepun tibai tak bayar pun.patut nizar ni masuk dap tp entah camne pi masuk pas. klu ikut hudud pas lidah dia ni kenepotong woi. takdak akai punya orang. kasih susah je kat orang melayu. patut le kene penampor jepun.

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:48 PM  

Sebelum atau selepas tak pasti. Tapi mamang dia ni. Lepas PRU12 DAP nak letak orang dia jadi MB Perak tapi Undang2 Tubuh Kerajaan Negeri Perak tak benarkan. Jadi DAP berkompromi. Nizar dikehendaki serta-merta mengarahkan pejabat tanah Perak supaya memberikan milikan sementara (999 tahun!) pada pengusaha2 tanah haram tersebut sebagai membalas jasa mereka undi DAP.

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:51 PM  

Nizar ni jenis bodoh nak mampus. Macam mane penyokong dia boleh pilih orang macam nih. Gua pun tak paham.

Jijan Mali,  January 19, 2013 at 8:54 PM  

Serah aja Nizar pembohong ni pada puak Yakuza Jepun tu. Paling sikit depa kerat jari kelingking saja. Tapi kalau dah meroyan tahap gaban lagu ni, depa mungkin 'sunatkan' dia sekali lagi kut, potong habisnya kali ni.

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:55 PM  

nizar bahalol ni perasan dia masih MB lagi...tesengeh2 mcm keramg busuk...

dosa dia besekongkol dgn dap beri tanah melayu ke 100ekar ke cina komunis tak mungkin akan terhapus walau 100 thn lg...

tak serik2 walau kereta dia dah terbalik kaki 4 keatas..

Anonymous,  January 19, 2013 at 8:58 PM  

politik tak halalkan pembohongan. kalaulah politik menghalalkan pembohongan, baik la kau makan babi, minum arak dan berzina sbb tak mengapa kerana itu semua politik. doso tetap dosa.

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:06 PM  

ini baru betul, PAS anjing,
DAP cicak kubing
PKR bewak pukimak!!
takut ko ngan jepun.. ha ha ha

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:13 PM  

Kesian pengudi melayu ni. Kalu melayu ramai melayu lah dominan kalau cina ramai cina lah doninan macam penang dan perak. Apa yang ko terkejut sangat? Tu kan Mdir dah kata zaman umno tengku dulu dah bagi kerakyatan 1 juta pada cina. Terima je lah kepintaran politik umno.

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:17 PM  

Sesiapa masuk PAS, tinggi mana pun kelulusan akan jadi bodoh.

Nizar apa kurang. Takkan lah dalam kelulusan universitinya dia belajar disiplin berfikir.

Apabila sesuatu fakta di terima tentulah dia kena pastikan tepat dan betul barulah membuat kenyataan di mana mana. Kerana ini membabitkan kewibawaan dia dalam politik.

Harap harap adalah orang buat aduan di Jepun sana untuk memulakan perbicaraan. Boleh lah Nizar di ekstradisi kan.

Bersepah maklumat di internet mengegnai hal ini hingga dari Australia pun. Dimana rakyat Australia yang terlibat dengan buruh Keretapi Maut memohon pampasan. Mahkamah Jepun tolak mentah mentah jer.

Mahu kah kita pemimpin yang lidahnya lebih cepat dari akalnya? Tiada maruah? Menipu? Itulah hasilnya semua usaha yang Nizar usahakan dari kecil. Macam orang tak sekolah tinggi.

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:21 PM  

Mamat Sewel sepupu sepepet Ngek dan Ngok aku rasa otak dia dah kena virus giler vavi hutan lah. Itu sebab dia meraban. Aku heran lah macam mana dia bole membesar dgn jiwa yg kotorr dan jijik, busok hati, hasad dengki, sapa lah mak bapak dia, bole membesar menjadi musibat dan lahanat kepada agama, bngsa dan negara. Kecik2 tak kojol dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri dan mak bapak. Hidup pun sia2 saja, dah lah jahil, bengap, sewel tetapi berlagak samseng tahi vavi.
Spesis2 mcam mat sewel musibat lahanat sudah harus direjam dgn najis sperti kank2 Palestina merejam askar2 Yahudi zionist demi maruah agama, bngsa dan negara.
Biar askar jepun pancung kote dia dan dia pi lah tukar jantina jadi bapok Jln Haji Taib.

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:22 PM  

apa jenis manusia dia ni pun tak tau la.. buat fitnah sana sini.. nak buat macam mana kalau dah dalam agama pas kata boleh dan halal memfitnah/memaki/bohong/jual akidah asalkan boleh dapat undi dan kuasa..

pas sejak berkiblatkan dap dah semakin songsang...

pas dah jadi lembu, dap jadi tuan lembu.. pas kena tarik hidung kehulu kehilir ikut arahan tuan dap..

telor,  January 19, 2013 at 9:22 PM  

Memang betul... kalo tak beri 1 juta kerakyatan kepada kaum lain 50 tahun dulu,tak payala merdeka kelentong, sampai hari ini kite btulx2 berbangga, pasal kita koloni british... macam hongkong pun bangga juge kena koloni british... boleh tidor awek british lagi... bagus nya...

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:23 PM  

Banyak kali si nizar ni dah buktikan iaitu dia bodoh. Nasib baik aku tak ambil jurutera ni buat rumah aku. Mau senget rumah jadinya.

Warga kota bharu,  January 19, 2013 at 9:25 PM  

Nizar doh jadi Keldai Tunggangan DAP ... seperti PAS .. keldai .. keldai

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:38 PM  

Cina mintak, korea mintak kenapa jepun bayar? Kita kenapa tak mintak?

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:41 PM  

dulu masa dia ni nak kena halau dari kerusi MBberguling-gulung orang PAS atas jalan pakai kain pelekat,, sebijik macam anjing gila garu kurap pulak nengoknya..

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:44 PM  

9.36 kalau nizar ni bagi taik dia bungkus kata kek suruh ko makan pun ko makan... tak dak akai punya haprak

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:46 PM  

Pencerahan sikit kunuun. Rasuah kunuun... Podah dei..

Anonymous,  January 19, 2013 at 9:57 PM  

Gomo, Lambai@sang kekembai ni, dahi berbekas ingatkan manusia jujur,rupanya penipu.

Anonymous,  January 19, 2013 at 10:28 PM  

Sang kelembai yang lari dari Deepak sapa? Deepak lagi power dari sang kelembai ko

Anonymous,  January 19, 2013 at 10:32 PM  

Nizar si mulut longkang cakap guna kepala lutut tu sebab otak tak diguna dgn betul, padahnya si penderhaka seko ni.

Anonymous,  January 19, 2013 at 10:39 PM  

Nizar tu sah2 ahli politik jenis lidah bercabang.Yang pengikut2 dia bodoh2 telan bulat2 semua cakap2 pelahap rakus ni lagilah samdol.

Semua main percaya aje apa orang cakap.Makin lama nampak makin bodoh pengikut fuckatan.

Anonymous,  January 19, 2013 at 10:46 PM  

Zaman Tunku itu ialah 'jus soli'. Bahasa kiasan Dr M pun engkau tak faham.

Anonymous,  January 19, 2013 at 10:49 PM  

sebab otak penyokong dia pun sama standard bodohnya..

Anonymous,  January 19, 2013 at 11:15 PM  

Nizar dah banyak termakan budi dap hingga terpasa bodohkan diri nak balas budi........

Anonymous,  January 19, 2013 at 11:59 PM  

NGA NGEH NGOK (nizar)
nizar adalah sepupu kepada ngeh sebab emak ngok adalah mak sedara kepd ngeh. ngok ni pernah luluskan tanah kepada beberpaa keluarga cina kat perak semasa menjadi MB babi hutan dicucuk hidung. melayu sendiri pun tak pernah dpt 999 thn yang biasa cuma 99 thn !!!! itu kerja NGA dan NGEH la mainkan NGOK. lagi satu TOLONG BOIKOT "OLDTOWN WHITE COFFEE" sebab tuan punya adalah NGEH dan logo HALAL di premis oldtown white coffee adalah sgt meragukan.... TOLONG SEBARKAN KEPADA RAKAN DAN SAUDARA MARA YANG LAIN....

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:00 AM  

Pengundi DUN 51 Pasir Panjang dah lama meluat dgn Nizar lilin kecuali grng geng Surau Madah Manjung yg hijau nya dari lantai hingga ke bumbung!

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:10 AM  

Dah bodoh tahap gaban tu siapa lagi kalau geng rakan kafir Harbi DAP tu. Rasanya keldai lagi pandai dari dia dan geng Najis itu Nikmat..... superb...funtastiko

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:35 AM  

PRU 13 Perak - P+N Behrang, Changkat Jong, Telok Intan, Hutan Melintang, Teja dan Sungai Siput insyaAllah dapat balik ke BN. Pasir Panjang boleh menang kalau letak calon Melayu lawan Nizar.

Anonymous,  January 20, 2013 at 7:41 AM  

ayuh melayu kita bersatu di bawah umno....hapuskan sundal politik melayu nizar, anwar dll...aku pasti pangkah BN

Anonymous,  January 20, 2013 at 8:00 AM  

kepada mereka yang tinggal disekitar masai dan p.gudang.... JOM GI KULIAH
Bersama!
Ust.Azhar Idrus

SABTU 19/1/13(8mlm)
Dataran Surau An-Nur,
Jalan Uda Utama 2/1,
Bandar Uda Utama, JB

AHAD 20/1/13(Lepas Maghrib)
1) Mj.Jamek Tmn.Pasir Putih
Jln Canggung Tmn Pasir Putih
Pasir Gudang

2) Mj.Kg.Cahaya Baru(9pm)
Jalan Perak Kg.Cahaya Baru Masai

- Studio Mukmin

Anonymous,  January 20, 2013 at 8:01 AM  

Ngokngek gak nizar ni..klu buruh paksa msia yg xramai tu boleh dpt boleh dpt 207billion,bygkan brp jepun nk kene byr kt buruh paksa thailand dgn myanmar?lg ramaii oii.mau trilion jumlahnya...bankrap jepun.dgr ckp engineer xkan xbole audit sendiri..mengong xbg org dah

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:15 AM  

Najib tertekan, perisik lapor peralihan kuasa, BN bakal tumbang

Muhammad Faizal KUALA LUMPUR: PAS melihat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilihat terus berada dalam keadaan tertekan untuk membuat pengumuman pembubaran parlimen bagi menghadapi Pilihanraya Imum ke-13 (PRU13).

Kenyataan tersebut disuarakan oleh Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar apabila 'task force' rasmi yang terdiri daripada perisikan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) turut melaporkan akan berlaku peralihan kuasa pada PRU13 nanti.

"Melihat kepada apa yang berlaku sekarang pada senario politik negara, Najib terus berada dalam keadaan tertekan untuk membuat pengumuman pembubaran parlimen bagi mengadakan PRU13.

"Tekanan itu lebih teruk lagi apabila laporan dari perisik rasmi kerajaan yang telah menyatakan rakyat telah menunjuk sikap tidak selesa mereka kepada kerajaan, malah menjangkakan akan ada perubahan kuasa," jelasnya sewaktu majlis berbuka puasa di sebuah hotel semalam.

Mahfuz yang turut menjangkakan Najib akan mengadakan pilihanraya pada awal tahun hadapan atas beberapa faktor yang tidak dapat dielakkan.

Katanya lagi, faktor kesuntukkan masa iaitu sambutan kemerdekaan, musim haji dan juga peperiksaan kepada pelajar-pelajar sekolah juga antara sebab utama PRU13 dibawa ke tahun hadapan.

"Sudah pasti pilihanraya tidak akan diadakan pada musim haji kerana rakyat negara ini akan keluar untuk menunaikan haji dan begitu juga musim peperiksaan yang mana ibubapa akan lebih tumpukan kepada peperiksaan anak mereka.

"Jika Najib ingin mengadakan pada musim peperiksaan ia akan menimbulkan kemarahan kepada ibubapa, malah peglibatan guru-guru dalam menguruskan peperiksaan juga akan turut terganggu," sambungnya.

Menurutnya, kerajaan akan menggunakan sebaik mungkin belanjawan 2013 yang akan dibentangkan pada sesi parlimen akan datang.

"Sokongan rakyat sudah semakain menurun dan saya pasti Najib akan menggunakan sepenuhnya kelebihan senjata terakhir mereka pada belanjawan kali ini untuk menarik undi rakyat.

"Apatah lagi senario perubahan yang besar akan berlaku di Sabah, Najib dijangka bertindak luar biasa kepada rakyat di sana.

Sebelum itu, menurut laporan Malaysiakini, Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Lajim Ukin yang telah keluar BN dan mengisytiharkan sokongan kepada Pakatan Rakyat turut mendakwa tiga lagi ahli parlimen BN akan lompat parti selepas Hari Raya.

Menurut Lajim lagi, seramai 18 daripada 35 ahli jawatankuasa Umno bahagian Beaufort menuruti langkahnya meletak jawatan dan mempromosi Pakatan Perubahan Sabah (PPS) yang menyokong Pakatan.

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:18 AM  

Perwatakan Najib, seperti diakui rakan baiknya, bekas Adun Pulau Manis, Pekan, Ariff Sabri Abdul Aziz, bukan sahaja ghairah memburu populariti murahan, tetapi begitu lemah daripada segi kepemimpinan. Beliau hanya bergantung kepada pelbagai bentuk "sogokan" bagi meraih undi dan merebut sokongan. Namun, pengundi tidak semudah itu untuk "dibeli" atau "diugut", terutama generasi muda yang buat pertama kali akan mengundi.

Pastinya Najib tidak mahu diingati sebagai perdana menteri terakhir daripada Umno. Beliau juga tentunya tidak bersedia berundur lebih awal dan berusaha mengelak daripada berdepan asakan anggota partinya sendiri.

Mungkin pandangan veteran Umno, Daim Zainuddin turut menganggu fikirannya.

Bekas Menteri Kewangan, yang pernah membuat ramalan mengejutkan tentang pencapaian BN empat tahun lalu itu, berkata, Umno akan menyingkirkan Najib jika gagal memperbaiki pencapaian BN pada PRU13.

Sekiranya Najib tidak mampu menunjukkan prestasi lebih baik daripada Abdullah Ahmad Badawi, apatah lagi jika kehilangan lebih banyak kerusi, Daim berkata, "Umno akan menggulingkannya ... ini politik."

Dalam wawancara dengan Sin Chew Daily, Daim menjelaskan bahawa amalan menyingkirkan pemimpin yang gagal menang pada pilihan raya adalah trend global, dan bukan hanya terhad kepada Umno.

Justeru, misi getir Najib adalah, sekurang-kurangnya, mengembalikan majoriti duapertiga BN di Parlimen dan menawan kembali negeri termaju Selangor.

Sedangkan, menurut sumber, Daim turut bimbang BN boleh kecundang di Negeri Sembilan dan Perlis, manakala Pakatan Rakyat akan mendapat lebih banyak kerusi Parlimen daripada Sabah dan Sarawak.

Isu SBPA dan Pusat Fidlot Nasional (NFC) -- yang dianggap menjadi duri dalam daging buat BN dan mesti ditangani secara tuntas sebelum Parlimen dibubarkan --tidak mungkin selesai hanya dengan penegasan Najib untuk melakukan penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) dan juga pengunduran "Makcik Bollywood", Shahrizat Jalil.

"Mungkin musuh-musuh Najib dalam Umno, tidak terkecuali timbalannya sendiri, mengimpikan prestasi BN tidak lebih baik berbanding PRU12 bagi memudahkan mereka mengasak beliau meletakkan jawatan, seperti dilakukan Najib kepada Pak Lah dahulu," pandangan seorang

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:19 AM  

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendakwa kenyataan Tun Mahathir Mohamad kononnya peralihan kuasa kerajaan pusat adalah sebesar-besar bahaya membuktikan mantan Perdana Menteri akur dan mengakui trend sokongan rakyat pada PRU-13 akan menyebabkan Umno/BN tumbang menyembah bumi.SAMM percaya rakyat akan meneruskan fasa kebangkitan tsunami 2008 yang menyaksikan lima negeri BN tumbang pada PRU-12 dan kebangkitan rakyat di PRU-13 akan menyebabkan regim BN hilang kuasa sebagai pemerintah.

Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata, bukan omong kosong, namun dengan pelbagai isu dan skandal rasuah, penyelewengan serta salahguna kuasa, salahguna hari kemerdekaan dan termasuklah kebangkitan luar biasa rakyat Sabah dan Sarawak yang selama ini menjadi ‘fixed deposit’ BN, faktor jelas ini menguatkan lagi hujah betapa Umno/BN bakal kehilangan kuasa pada PRU-13.“Situasi inilah yang menggusarkan seorang bekas Perdana Menteri lantas terbitlah kenyataan berbaur ugutan dan cubaan menakutkan pengundi.“Mungkin Mahathir terlupa maka SAMM ingin mengingatkan bahawa lima kerajaan negeri telah berubah pada Mac 2008 di mana salah satu kerajaan negeri bukan BN telah bertahan sejak 1990. Peralihan kuasa kerajaan negeri ini berlaku dengan aman, tiada kucar-kacir.

"Jika ada pun kucar-kacir, ia hanya berlaku pada malam kemenangan Barisan Rakyat (kini Pakatan Rakyat) di mana staf kerajaan negeri yang tiba-tiba bertugas pada malam tersebut bertungkus lumus melupuskan dokumen ‘rahsia’ ke dalam mesin shredder.“Tidak cukup dengan itu, dokumen yang telah terkirai itu dibakar pula bagi menghilangkan ‘bukti’. Kejadian seumpama ini mungkin berlaku pada malam pengiraan undi PRU-13 dengan lebih panik kucar-kacirnya di Putrajaya sekiranya BN tumbang”, katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:21 AM  

Negeri Pakatan diiktiraf

Tambahnya lagi, SAMM juga telah membuat sedikit kajian dan pemantauan mendapati perubahan yang berlaku di lima buah negeri (sekarang empat yang dikuasai Pakatan Rakyat menunjukkan tanda positif dari pelbagai sudut khususnya dalam soal pengurusan, penjimatan, kadar FDI masuk yang tinggi dan juga kebajikan rakyat.“Semua negeri Pakatan Rakyat juga diiktiraf akan ketelusan dalam pentadbiran. Polisi kebajikan yang diamalkan oleh kerajaan negeri PR juga tidak menyebabkan negeri bankrap malah keuntungan berganda dalam banyak sektor hasil dari amalan berjimat dan perbelanjaan berhemah.

"Dalam keadaan kerajaan pusat yang menekan, menyerang dan pengagihan hasil bumi yang tidak adil, kerajaan negeri tetap stabil dan bertahan. Rata-rata rakyat menerima Pakatan Rakyat sebagai peneraju kerajaan negeri dan bersedia untuk giliran menukar kerajaan pusat”,katanya.“Maka di atas kejayaan pentadbiran sepenggal Pakatan Rakyat di beberapa kerajaan negeri, di manakah bahaya dan bahana yang disebut Mahathir? Ataupun sebenarnya ada sesuatu yang amat ditakuti oleh bekas PM ini jika kerajaan pusat berubah tangan?Dalam blognya, Mahathir juga cuba menyamakan Datuk Anwar Ibrahim dan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang menjanjikan ‘perubahan’ dalam kempen pilihanraya masing-masing.Perbandingan seperti ini adalah tidak relevan kerana latar belakang dan polisi perubahan yang berbeza. Namun SAMM melihat persamaan yang lebih relevan seperti yang dimaksudkan Mahathir ialah antara Obama dengan janji perubahannya dan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan transformasi palsu serta janji yang tidak pernah ditepatinya (Janji BERSIH Pilihanraya).Salah satu para kenyataan Mahathir begitu mencuit hati kononnya “tidak ada jaminan pembangkang bila menjadi kerajaan akan membenarkan BN kembali dan pegawai mereka akan mengugut sesiapa yang mahu menukar kerajaan” – seolah-olah Mahathir sedang bercakap di depan cermin, kerana apa yang disebut itu adalah resam regim Umno BN, dan di atas resam sebegini jugalah menjadi faktor penting mengapa rakyat perlu menolak BN dan mengundi ‘Asalkan Bukan Umno’.‘Syaitan dan malaikat’Di para terakhir kenyataan Mahathir begitu mengejutkan dan juga agak menakutkan yang berbunyi “Lebih baik syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal”.Edy berkata, SAMM sebagai anak muda progresif menghadapi sedikit kesukaran mentafsir, namun akhirnya tafsiran paling sesuai untuk kenyataan ini ialah Mahathir menyeru agar lebih baik mengundi “syaitan yang dikenali” dalam BN dari mengundi “Malaikat yang belum pasti” dalam Pakatan Rakyat. Tafsiran yang menyamakan BN dengan syaitan ini tidaklah begitu pelik kerana Mahathir juga pernah menyebut Umno itu busuk hingga ke ususnya.“Nyata sekali kenyataan Mahathir kononnya bahaya menukar kerajaan pusat adalah umpama ugutan dari ular sawa lumpuh kekenyangan yang dihimpit usia dan tidak perlu ditakuti oleh rakyat yang kian celik membuat perhitungan.“Rakyat hari ini tidak mudah dipengaruhi sentiment hasutan dan ugutan. Madu di tangan kanan dan racun di tangan kiri, rakyat sudah bijak membuat pilihan antara madu (PR) dan racun (BN)”, jelas beliau.“Akhir sekali SAMM menyeru kepada semua untuk bersama merintis perubahan, kita harus percaya dengan perubahan ini dan tuhan bersama orang yang ingin kepada perubahan (kebaikkan).“SAMM juga turut mendoakan supay

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:22 AM  

Blogger Umno Reform, Anuar Mohd Nor mengatakan bahawa ada satu laporan dihantar ke Majlis Tertinggi Umno menyatakan bahawa Barisan Nasional (BN) bakal tumbang pada PRU 13 nanti.

Dalam laporan tersebut, BN dikatakan akan tewas di negeri Wilayah Persekutuan, Selangor, Perak, Negeri Sembilan, Kedah, Kelantan dan Terengganu. Sementara di Johor pula bakal menyaksikan banyak kerusi BN dirampas Pakatan Rakyat (PR).

Laporan tersebut menyatakan puncanya adalah kerana etnik Cina di seluruh negara nampaknya sudah membuat keputusan untuk menolak BN. Lihat bawah.

Apa puncanya etnik Cina menolak BN? Apakah kerana mereka sudah faham yang selama ini, BN hanya meneruskan formula penjajah British dalam mentadbir Malaysia?

Atau kerana mereka sudah tidak lagi berjaya ditakutkan dengan momok 13 Mei?

Yang paling penting sekarang ialah kesediaan semua pihak untuk memperkukuhkan negara bangsa Malaysia.

Kita tidak harus lagi hidup terpisah-pisah dalam negara ini. Jangan biarkan lagi politikus yang tentukan halatuju negara.

Rakyat harus bangkit mendesak politikus agar mengikut kemahuan mereka. Ini boleh dilakukan! Bagaimana? Mulakan dengan laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Youtube.

Kemudian, kembangkan melalui tindakan.

Jika benar BN bakal tumbang. Biarlah ianya berlaku secara aman. Pertukaran kerajaan atau pemerintahan adalah perkara biasa.

Saya sendiri pernah menyaksikan pertukaran Nepal dari sebuah kerajaan yang diperintah oleh Raja selama 4000 tahun kepada sebuah republik.

Pada ketika itu, ramai saintis politik mengatakan Raja mungkin menggunakan tentera untuk pertahankan kerajaannya.

Mereka silap kerana Raja keluar dari istana dengan tenang kerana dia mempunyai kecintaan tinggi terhadap Nepal.

Biarlah Nepal jadi republik jika itu yang rakyat mahukan. Asalkan Nepal tidak hancur kerana manusia berebut kuasa./Harakahdaily/Greenboc

Malaysia harus belajar dari Nepal! -aminiskandar

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:24 AM  

Sokongan Cina Tenat Petanda BN Akan Tumbang Dalam PRU 13 -Tee Keat

Karier politik bekas Menteri

Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat dilihat merudum apabila gagal mengekalkan jawatan sebagai Presiden MCA pada pemilihan Mac 2010. Namun menjelang Pilihanraya Umum ke-13, namanya kembali menjadi sebutan selepas dikaitkan dengan pemimpin kanan pembangkang. Kemunculannya sebagai Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) semakin menguatkan desas desus akan meninggalkan MCA.

Pertemuan bersama Penasihat Eksekutif Editorial Sinar Harian, Datuk Abdul Jalil Ali, Editor kanan, Lailatun Khalilah Nasir, dan wartawan Robiatuladawiyah Abd Rashad serta jurufoto Rosli Talib, membongkar isi hati Ahli Parlimen ini yang terkenal dengan keberaniannya mengkritik parti.

Jatuh bangun dalam politik itu lumrah, namun sebagai seorang yang pernah memegang jawatan tertinggi dalam parti, bagaimana Datuk Seri melihat MCA sekarang kerana sokongan kaum Cina dilihat sudah beralih arah kepada parti pembangkang?

batang keras,  January 20, 2013 at 9:39 AM  

Kwanx2, mari la sama sama download video sex percuma,

http://www.youporn.com/


ader asian, blow job, bisex, bonde, couple,hardcore, interracial, interview,cumshot,threesome

bagus kite tgk video action nie, usah la debat pasal issue pantat tak abisx2,video sex nie berkualiti tinggi pasal posisi sex tuh... batang pon besar dan panjang jugak.



Anonymous,  January 20, 2013 at 10:07 AM  

Gomo punya video ada ka
Kalau ada wa mau download

Anonymous,  January 20, 2013 at 11:01 AM  

Itu laa, Gomo dan cai cai lembu masih tak terima hakikat yang cina dah meluat politik cara mereka. Dah nak PRU, masih tak mampu buat kempen menarik minat cina dan india yang akan menentu kemenangan BN. Yang di kempen nya liwat jubor...pant... Sapa nak politik bodoh ni. Tukar lah cai cai semua. Nyawa bn di hujung tanduk ni.

Anonymous,  January 20, 2013 at 11:13 AM  

PAPAGOMO CEPAT CEPAT LAH LU TUNTUT WANG PAMPASAN TU SEBELUM PR JADI PEMERINTAH DAPAT JUGA PAPAGOMO AIR KUAHNYA BERISI TULANG DAN DAGINGNYA SEKALI. KALAU PR KERAJAAN REMAHNYA SAJA EGKO DAPAT.
GUNAKAN LAH ISU PEMBANGKANG MENDESAK KERAJAAN UNTUK JEPON MEMBAYAR SEGERA....... SIAPA YANG TERDESAK DISINI AGAKNYA..............NAK DAPAT WANG TU SEBELUM PRU13 KAH ATAU SELEPAS PRU NI.
KAYA LAH KERAJAAN PR NANTI NI SELEPAS PRU13-- KITA ORANG BOLEH BAGI SEJUTA SEORANG UNTUK PARTI DAP, PENYOKONG PENYOKONG DAN BLOGGER PR...........HAHAHAHAHAHAHA

Anonymous,  January 20, 2013 at 11:31 AM  

Aku ni orang india ahli mic dan dap . Pru 13 ni nanti kami dah semua sepakat nak pangkah PR sebab wang pampasan tu akan ditadbir oleh kerajaan PR . Dapat bahagian lah kita semua. Kalau kerajaan BN yang dapat alamat kat kedai emas, beg kulit, kerita mewah, hartanah diluar negeri dan swiss bank lah tujunya.

Anonymous,  January 20, 2013 at 11:37 AM  

anon 11.13,
kita orang dapat wang pampasan , wan azi dapat air jubur Haji photoshop sayfool buntut hahahahaha

Anonymous,  January 20, 2013 at 11:52 AM  

...kalo Tunku(UMNO) x bagi kerakyatan kat diaorang dulu Nizar xle susah2 kena bagi tanah kat depa! kala Mahadet(UMNO) bagi kerakyatan pada orang asing di Sabah pimpinan akan datang kena bagi tanah plak! di Selangor Myanmar, BaNGLA, vIETNAM,iNDON PUN akan dapat tanah kerana depa warganegara! tunggu le 50tahun lagi kita menuai hasil perjuangan UMNO he3

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:03 PM  

Aku suka lah kemurahan hati umno ni bagi kerakyaatan. Tapi kenapa taknak bagi kat Rohingya yang tak da negara dan dibunuh beramai ramai. Bagi laaa sikit 100k ke kurang kurang tak laa mereka pupus. Tapi bila dah bagi warganegara kenalah bagi tanah, kalau tak macamana nak hidup. Kita buat laa terang terang, tak payah RCI nanti.

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:29 PM  

Nizar ngokngek dah kena penampau jepun sebab bodoh ya amat keluar pulak sekor lagi keldai pas Mamfuz ada laporan perisik polis sama askar kata PR akan perintah malaysia lepas ni. Apa kelas la pembangkang kat malaysia.. ada hati pulak nak pegang pegang putrajaya

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:40 PM  

Melayu2 ni kalau PR pegang Malaysia alamat goyang telo saja sebab sangat lah bodoh dan diakui oleh DAP sendiri. Pentadbiran Malaysia akan di kontrol oleh DAP. Al Juburi sebagai PM akan disokong penuh dalam menyelesaikan masalah-masalah peribadi dia dalam apa jugak cara yang dia suka.

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:40 PM  

Tak da yang mustahil nya.

Anonymous,  January 20, 2013 at 12:50 PM  

Ada pulak cerek tak pandai pencacai nak samakan monarki mutlak Nepal dulu tu dgn BN! Apasal ko tak gi terus ke zaman revolusi Perancis kata Najib tu maharaja Louise 16 n Rosmah tu Marie Antonneitte?? ha haahahahaha

Anonymous,  January 20, 2013 at 1:07 PM  

Ingat dan kaji sejarah pada masa UMNO dan nenek moyang kita yang bersatu hati berjaya menolak gagasan Malaya Union kepada Persekutuan Tanah Melayu dan memperketatkan taraf kewarnegaraan, sebahagian besar penduduk Malaya yang berketurunan cina tidak berpuas hati kerana mereka merasakan mereka yang banyak berjasa berperang menentang Jepun.

Mereka mula berpaling kepada negara China dan memberikan sokongan kepada Parti Komunis Malaya.

Keadaan ini dilihat sangat merbahaya oleh pentadbiran Tunku Abdul Rahman maka diperkenalkan sistem pendaftaran kad pengenalan bagi setiap penduduk Tanah Melayu sebagai satu cara menangani pemberontakan komunis.

Kesempatan ini diambil oleh sebilangan mereka. Bukan tunku sengaja menganugerahkan kewarganegaraan kepada kaum cina yg baru datang dari negara China.

Anonymous,  January 20, 2013 at 1:12 PM  

ASTRO kini jadi lubuk pembangkang.....mereka menjalankan dakyah dan menyebarkan fahaman pembangkang dlm senyap samada secara langsung dan tidak..melalui nama program..iklan iklan dan melalui rancangan radio...penerbit rancangan selalunya yg jadi hero pembangkang....

Anonymous,  January 20, 2013 at 1:41 PM  

Kemunculan kemudahan internet tanpa sempadan telah berjaya digunakan oleh pembangkang sebagai salah satu jentera dalam menidakkan majoriti 2/3 BN dalam PRU lepas di samping isu-isu semasa pada waktu itu terutamanya kenaikan harga petrol pada saat-saat akhir sebelum pilihanraya di bawah pentadbiran Abdullah Badawi.

Untuk PRU akan datang dijangkakan internet merupakan faktor utama dalam menentukan keputusan dan isu rakyat hanya berkisar bekalan air bersih di kalangan penduduk Lembah Kelang. Penguasan internet dalam membantu kempen kerajaan dilihat berjaya sementara isu air adalah akibat kelemahan pentadbiran pembangkang di Lembah Kelang.

Anonymous,  January 20, 2013 at 1:53 PM  

Cina, India, Pakistan, Bangla, Nepal, kemboja, Filipina , Thai ... Sume dah dapat warganegara... Lepas ni Rohingya, Nigeria, Africa sume boleh jadi warganegara....hidup 1 Msia..... Hidup....

Anonymous,  January 20, 2013 at 2:20 PM  

Nizar tu kan darah dia tu separuh cina dan separuh melayu.... sepupu dia tu adalah ngeh dan nga serta mempunyai pertalian darah juga dgn chin peng.....

wah wah wah patut pun jadi boneka DAP

Anonymous,  January 20, 2013 at 2:27 PM  

Habis ko nak jadi boneka jepun yang pancung tok tok cina dan melayu dulu... Suka sangat ke?

Anonymous,  January 20, 2013 at 3:15 PM  

Anon 9.22, Bila org bodoh tunjuk cerdik..

Anonymous,  January 20, 2013 at 3:27 PM  

Kenapa la dah nak PRU buat RCI. Betul lah nak cari nahas punya keje.

Anonymous,  January 20, 2013 at 3:45 PM  

Sorry la anon 9:15 & 9:18

Ckp kosong mcm tin kosong bole la.

Mana fakta? Mana analisis?

Tak abih2 klentong.

Ramai da mluat ngan pas n pkr.

Lagipun ramai yg x mengundi 2008. Aku jiran n kluarge ramai x kluar ngundi myampah dgn pak lah..

Kali ni korang bungkus laaa.. Pru 13 BN menang Laaa..

Parti pkr pas dap kalah truk la bro.. Sama sendiri pun gaduh...

gila sex,  January 20, 2013 at 4:47 PM  

aku sumpah pada kitab... semue video tuh betul panas,

http://www.youporn.com/


ada fetish,threesome,cumshot,asian,hairy,interracial,blonde..

Anonymous,  January 20, 2013 at 4:52 PM  

kami akan pasti kan BN terus memegang tampuk pemerintahan...PK hanya akan menghancurkan negara...tk kan anwar aljuburi nk jd PM...fikir2 kan lah...tk kan hardy boy nk jadi pm...nanti..bnyk fatwa karut akan di keluarkan...dan tk kan tok garu najis nk jd PM??... berselerak najis nanti..cukup lah...kelantan aje yg di najis kan....gugugugugug

Anonymous,  January 20, 2013 at 5:50 PM  

kah, kah.. kah.. kah.. kah.. kah, kah.. kah.. kah.. kah..

hangkedee January 20, 2013 at 7:08 PM  

Darah cina kafir harbi DAPIG mengalir dalam badab nya.

Anonymous,  January 20, 2013 at 9:14 PM  

cite yg panas sekarang ni mamat yg kaki fitnah ni dah kantoi lagi.. selama ini balaci2 diorg memekek melolong sokong dia punya auta ape cite..?? siang malam cakap islam la, hudud la, dosa pahala la tapi puak2 ni dari atas sampai kebalaci hidup bergelumang dgn fitnah..

kepada balaci2 dia ni pas/pkr tolong buat ulasan yg paling bodoh skit.. tolong laaa....

Anonymous,  January 20, 2013 at 10:41 PM  

Listen..listen..listen...cai..cai umngok...BN ialah parti Bini Najib...kamu pilih BN kamu pilih perempuan tu jd pemimpin....

Anonymous,  January 21, 2013 at 12:17 AM  

Listen 3 dari risikan kerajaan malaysia kita terima kerajaan jepun telah menghantar sepasukan ninja ke Malaysia.tujuan nya nak cari nizar fakua.dinasihatkan supaya nizar fakua lari tinggalkan malaysia pergi Bangladesh.

Anonymous,  January 21, 2013 at 1:41 AM  

kan gua dah cakap, cai2 pr pasti akan mengeluarkan kenyataan yg paling cukup... hampehhh... utk mempertahankan bapak segala pemfitnah ni mcm cai pr atas ni (10.41pm)kalau buat cite kartun memang no 1.. sebijik mcm budak tadika...otak kosong mcm budak umur 3 tahun... he3 dah nampak kan tahap pembangang malaysia.. bangang tapi bodoh... muhahahaahhahhaaaaaaaaa

Anonymous,  January 21, 2013 at 6:48 AM  

Komen2 anjing pakatan semuanya xde fakta.iq rendah tahap babi.sama dgn iq rendah pemimpin2 depa kaki fitnah,liwat,zina,bodoh mcm keldai dok ikut tlunjuk dap.hak tuih

Anonymous,  January 21, 2013 at 9:30 AM  

DAPig semakin hari semakin melampau, kita kuburkan mereka pd PRU 13 ni

Anonymous,  January 21, 2013 at 9:32 AM  

SUP SELIPAR JEPUN SEDAP DIMAKAN OLEH NIZAR

Anonymous,  January 21, 2013 at 9:43 AM  

Kalau Hadi Awang dan Nik Aziz betul2 sayangkan Lim Guan Eng, haa tunggu apa lagi, pecat lah Haron Din daripada Pas.

Berani keeerrrrr ???????

Hj Mansuh

Anonymous,  January 21, 2013 at 2:40 PM  

Fitnah adalah menjadi makanan serta ulam-ulaman kegemaran PR

harddick DAP,  January 21, 2013 at 3:43 PM  

HIDUP DAP!!!

Anonymous,  January 24, 2013 at 12:06 PM  

Gomo, kau jangan layan cipan sekor yang selalu meroyan tu. Ape name dia...Sabri....anak Ismail....nak bwat camna....cakap nya macam mak bapak dia tak kawin ajer....heheheheh....

Panglima 7,  January 27, 2013 at 11:58 PM  

kepada barua2 ameno diataih tu tolong pakai otak kalau bercakap,kalau puak PR tu rasuah awat SPRM diam aje takkan tak mau bukak fail kot selalu cepat saja.aku sokong DAP bela babi banyak2 pasai kulit babi boleh disaplai pada barua2 ameno buat tempek muka,pasai muka tempek kulit babi saja yang tak tau malu.aku tau muka2 yang tempek kulit babi dalam ameno lani tak cukup.sebab tu banyak yang jadi meroyan.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP