Ah Jib Gor Masih Tak Faham Walau Di Booo Cina DAP Pulau Pinang.

Tuesday, February 12, 2013




Gua puji semangat kental Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak yang berhempas pulas untuk menjaga rakyat Malaysia tidak kira Agama dan bangsa. Konsep 1 Malaysia yang beliau bawa sememangnya wajar dipuji ditambah dengan pelbagai bantuan serta agihan buat rakyat Malaysia sejak beliau memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia menggantikan Pak Lah.

Tapi semalam di Pineng sebuah negeri yang dikuasai DAP yang mana majoritinya adalah kaum Cina telah memberikan isyarat jelas buat Perdana Menteri bahawa konsep 1 Malaysia yang berlandaskan perlembagaan negara tidak disukai ataupun diminati oleh kaum Cina di Pulau Pinang.

Mungkin segelintir sahaja kaum Cina yang tidak suka dengan konsep 1 Malaysia tetapi sedarlah wahai Dato Seri Najib Razak bahawa isyarat BOOO di Pineng merupakan isyarat jelas masyarakat Cina di Pulau Mutiara mahukan DAP sebagai peneraju mereka. Mereka bangga apabila DAP mentadbir mereka walaupun DAP tidak melakukan kebajikan ataupun bantuan buat rakyat Pinang.

Ingatlah Dato Seri Najib Razak, rakyat Pineng mahukan Lim Guan Eng dan DAP. Tumpukan pada negeri negeri lain dan itu adalah lebih baik berbanding terus menumpukan Pineng yang akan terus kekal dibawah pentadbiran DAP untuk sepenggal lagi.

Konsert PSY di Pulau Pinang

Najib Razak : Are U Ready For PSY?

Crowd : Yes

Najib Razak : Are U Ready For BN

Crowd : No

Psssttt...Cukup cukup lah Tu Najib Razak.... takut orang Melayu kita pulak menyampah nanti.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.




92 comments:

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:21 AM  

Memang betul saranan Gomo tu. Persetankan Cina2 di Penang dan tumpukan pada negeri2 yang di kuasai BN. Apa guna pelaburan & bantuan jika tidak di hargai. BN perlu bangunkan negeri2 lain semaksimum yang mungkin agar memakmuranya melimpah ruah. Cina2 DAP sememangnya tidak sedar dek untung dan ini lah akibatnya jika terlalu berlembut dengan mereka. Biarkan mereka kerana Penang akan menjadi pusat gangster, pengeluar dadah, pusat pelacuran, pusat cetak rompak dan semua aktiviti haram yang simomin dengan bangsa Cina yang menjadi punca kekayaan mereka. Sememangnya bangsa Cina tidak akan menyokong BN lagi walaupun mereka ahli MCA. Sokongan mereka pada calon melayu PKR & PAS hanyalah kerana mereka tahu yang melayu dalam PR boleh diperbodohkan dengan sangat mudah. Kepada Melayu yang masih rasional jangan marahkan nyamuk kelambu di bakar.....

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:22 AM  

Cara mudah untuk menetukan Cina Malaysia menguasai segalanya.

Di seberang tambak Kerajaan membeikan laluan yg amat mudah untuk bangsa Cina mendapatkan permit bekerja tapi sukar sedikit untuk bangsa Melayu Melayu Malaysia mendptkan nya.

Penang membuat rumah yg agak mahal jadi bangsa2 ini tak ada hal utk membelinya manakala Melayu menghadapi kesukaran dan tiada jln lain lalu pindah pindah keluar Pinang sekaligus Cina menguasai Penang.

Kerajaan Malaysia melakuka sesuatu.

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:27 AM  

Kenapa PM kita bila berucap dimajlis cina suka guna bahasa inggeris mana pergi bahasa kebangsaan ?

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:38 AM  

Sgt sedih n takut dgn situasi skrg n bakal mendtanf..adakah melayu sudah lupa..

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:38 AM  

Apa yng menguntungkan cina DAP pinang mereka akan ambil, terima, tapi tak akan sokong BN, so Najib kene pandai main politik dgn cina DAP pinang.... kena ajar mereka secara halus juga Kjaan DAP pinang....

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:38 AM  

Penang, Singapura adalah benteng orang cina. Benteng orang melayu?
benteng orang india?

Setelah bersusah payah datang beribu-ribu km merentasi benua dan negara, orang cina dan india perlukan security di malaysia.

Cuma orang melayu dan islam masih tak memerlukn apa-apa. Sendiri-sendiri punya nasib, asalkan punya beberapa banglo, beberapa kereta mewah, wang berjuta di bank-bank...janji selamat?

Berbeza dengan orang cina dan india yang datang berhijrah beribu-ribu km, mereka sentiasa beringat mereka adalah pendatang yang perlukan security tetap anak cucu dan keturunan di malaysia. Mereka mesti bersatu melawan kehendak orang asal di malaysia. Mereka lebih bersatu padu? Sekiranya mereka dapat satu malaysia, itu adalah bonus survivality.. Bonus seperti Singapura? Ya Singapura adalah kepunyaan orang Cina.

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:38 AM  

jangan sampai pulau pinang mnjadi sngapura ke 2 yg terlepas ke tangan cina babi

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:45 AM  



pemimpin melayu seperti ini hanya jual malaysia kepada cina dan india, seperti yang jual singapura kpd orng cina.


Enam Jahanam February 12, 2013 at 11:03 AM  

Kadang-kadang naik menyampah pulak dengan PM kita ni. Asyik nak bela Cina Penang tu. Memang BN akan kalah di Penang Datuk Seri Oi.... Saya sebagai orang melayu mula merasa sebagai warga kelas 2. Sudah tidak dianggap penting lagi kerana undi saya sudah tidak lagi diharapkan. Jika macamni jangan terkejut nanti ramai orang melayu mengucapkan selamat tinggal Umno. Suasana sekarangni menyebabkan saya penyokong kuat UMNO merasa tidak selesa. Nak menyebelahi PAS macam tak boleh harap. Susah lah gini.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:05 AM  

kalau bn nak menang di penang harus letakkan org melayu sebagai ketua menteri.cina lg untung.undi bn ka dap ka ,yang penting bangsa cina.sebab tu org cina tak kisah.yang jd mangsa org melayu,semakin lama ramai yg lari sebab tak ada org nak bela nasib org melayu.harap najib berani ambil calon melayu di penang sebagai ketua menteri baru melayu penang akan bangkit sokong bn termasuk aku.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:16 AM  

najib ko dengaq tak! ketua menteri penang kena org melayu!kasi org cina takut dengan kerajaan.jgn kasi muka.semua depa nak bolot.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:22 AM  

Sebagai anak jati Pulau Pinang dan turut serta semasa DS Najib di aibkan oleh majoriti kaum cina yang jelas bersikap racist (samada nak mengaku atau tidak memang itulah kenyataan nya)memang bersetuju sangatlah dengan saranan supaya di "ketepikan" Pulau Babi ni dan tumpukan perhatian pada negeri negeri majoriti penduduknya menghargai dan memerlukan bantuan kerajaan pusat.
Pulau Babi ni pasti akan kekal sepenggal lagi dan munkin lebih lama lagi selagimana Anwar belum mampus lagi. Pulau Babi sudah semakin hampir menjadi Singapork kedua dan nampaknya itulah harapan Guan Eng dan sekutu sekutunya lebih lebih lagi masyarakat Cina yang rata ratanya racist (walaupun bukan semua).
Tak usah membazir lagi wang untuk Pulau Babi ni.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:31 AM  

kalau UMNO&PAS bersatu, sudah tentu melayu akan kuat & Cina DAP akan merasa gerun dan orang cina & india tiada pilihan lain kecuali menyokong BN. Cina DAP ketawa besar tengok melayu PAS,PKR&UMNO bermusuhan. Apabila orang PAS sebut perpaduan dgn UMNO, sudah kena pecat..setan yang menyerap dlm PAS adalah ialah Aljub....

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:40 AM  

Majoriti rakyat bukan sahaja Cina PP yg bencikan BN tetapi majoriti rakyat Malaysia termasuk Melayu dan India
bencikan UMNO/BN. Cuma UMNO/BN tak reti-reti kerana dibantu oleh blogger ngok dan agensi kerajaan yg dipaksa.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:44 AM  

Mana pperginya video Anwar kat Siam tu bro Gomo? Video Nurul? Pilihanraya dah nak dekat ni. Kluarkan le cepat

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:10 PM  

Piem malaysia paling malang dan paling bangang dalam sejarah

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:12 PM  

Dulu Najib cakap punya hebat nak basoh keris melayu dengan darah cina, la ni dah jadi PM nak jadi pembodek cina pulak.

Sial betul la Si Najib Rosmah ini.

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:14 PM  

APA YANG TERJADI PADA PULAU PINANG SEKARANG ADALAH KESALAHAN PEMIMPIN2 UMNGOK SENDIRI
KENAPA SEKARANG BARU NAK SEDAR

Apabila Najib

melaungkan.. "Are you ready for Psy??"

Jawab yang hadir.."YESS!!!"

Najib ulang sekali lagi... "Are you ready for Psy??"

Sekali lagi jawapannya dari yang hadir.."YESS!!!"

Dia ulang melaung sampai empat kali..

Tapi bila Najib laung " ARE YOU READY FOR BN??..

Malang sungguh buat Najib bila hadirin menyahutnya dengan "NOOOOOOOOOOOO!!!!!"

Juga diulang sebanyak empat kali.. jawapannya tetap sama..

Kah..kah..kah... what a shame... video berkenaan sila lihat di ( SINI )

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:28 PM  

Tak yakin bahasa sendiri, menerima BI untuk orang cina dan BM untuk melayu je

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:29 PM  

Penguasaan kaum cina di Pulau Pinang bukan baru. Ianya sejak negara merdeka. Kerajaan negeri Pulau Pinang berada dalam kerajaan pusat kerana penyertaan parti Gerakan di dalam BN ketika parti tersebut dipimpin oleh Lim Chong Yew.

Di bawah Lim Chong Yew BN kuat di Pulau Pinang sehingga Lim Kit Siang gagal merampas Penang dalam 3 kali pilihanraya melalui Projek Tanjung nya. Ini juga dibantu oleh kebijaksanaan Tun Dr Mahathir.

Gerakan semakin lemah di bawah Koh Tsu Koon yang senasib dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi di mana gejala undi protes di kalangan ahli-ahli UMNO dan sebilangan rakyat turut melanda Gerakan malah MCA juga.

Sekiranya seluruh kaum Melayu dan India di Pulau Pinang tidak bersatu hati menumbangkan DAP dalam PRU 13 nanti maka besar kemungkinan Pulau Pinang akan terus berada di bawah pebguasaan DAP sekurang-kurangnya untuk satu generasi lagi.

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:34 PM  

PSY pun tak dapat membantu?? Kalau Melayu tu setakad Aizat ke Boboi ke, dah tentu jawapan Yes.....dapat pulak 50 rm... Huh.. Histeria..

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:39 PM  

Kalau penang lagi maju biar lah.. Tak kisah Gerakkan ke DAP ke..yang penting pada majority orang penang mana lagi maju..

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:43 PM  

Rumah dan pejabat kaki tangan kerajaan pun teruk. Logostik pu parah, retrorik aja kerajaan, rakyat d beri mcm mcm undi lum tahu..lagi..kaki tgn ramai keluarga khanya yg melibatkan keselamatan..di sabah dan swk Lagi parah..Fix deposit BN..pelatanan semua ketinggalan..Tengok negeri pakatan perintah Polis sana kereta canghih, pejabat baru , peralatan cukup..sabah swk ..undi mau kebajikan zero..pergi la melawat balai..secara rambang bukan berjadual jika berjadual orang besar ataur balai yg baru..itu aja..sebab nak jaga hati..nak senang keja..parah B. Mm ni..takpayah buang duit kat sana..apa kau beri meka mbil .undi NO WAY..so DS Najib buang duit masa..d negeri yg ta akan memang tu..Paklah tentu happi sebab dia da beri 5 negeri free kat pakatan hehe bebal sunggup PM dollah tu..

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:54 PM  

Perpaduan untuk Islam aku setuju tapi utk talianhayat umno lupakan saja...lawan tetap lawan

Anonymous,  February 12, 2013 at 12:56 PM  

Jeritan Cina P. Pinang memberi isyarat mereka merelakan DAP terus memerintah P. Pinang. PM tak perlu rasa terkilan kerana itu realiti yang perlu dihadapi. Petunjuk ini jelas kepada pemilihan DAP untuk terus menguasai P. Pinang.

Apapun, program pembangunan perlu diteruskan dengan mengutamakan mereka yang masih bergantung harapan kepada BN.

Yang paling penting, bakal pemimpin
BN perlu dipilih di kalangan mereka yang berakhlak dan berwawasan.

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:17 PM  

NOOOOO! jawapan dia papagomo maseh juga melawan kata hati tak nak terima kenyataan!.
Sama lah dengan Selangor, tak da 'tapi' tak da 'kalau'. Tu lah kenyataam nya. Jangan nak spin lagi kalau berani bubarkab parlimen hari ni.

Mordechai Kuchai February 12, 2013 at 1:17 PM  

Mengapa bangsa China beriya iya mempertahankan Pulau Pinang?

Mereka ada agenda tersembunyi untuk keluar dari Malaysia. Ini isyarat jelas dengan kehadiran Lee Kuan Yew di Pulau mutiara itu dan hubungan baik antara DAP dan PAP Singapura.

Pulau Pinang masih di bawah Kedah dengan bayaran pajakan tahunan di bayar oleh Kerajaan Pusat sebanyak RM10,000 (http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm)

Kerajaan Pulau Pinang pernah membuat tawaran kepada Sultan Kedah untuk membeli Pulau Pinang dari Kedah dengan nilai RM1 billion dan sebagai gantinya menyerahkan Seberang Prai.

Gila punya cadangan gunakan harta Kedah iaitu Seberang Prai sebagai galang ganti.

Oleh itu cadangan menSingapurakan Pulau Pinang sedang berjalan. Ini adalah harapan terakhir kaum China di zaman moden ini untuk mendapatkan satu negara selepas Singapura terlepas.

Sebab tu kaum China di sana semakin kurang ajar.

Oleh itu adalah di cadangkan selepas BN berkuasa di Kedah maka Pulau Pinang patutnya di serap di bawah Kedah. Tiada salah apa apa. Lihatlah Hong Kong tetap maju jaya walaupun di bawah China.

Singapura sebagai di ketahui umum kaya tapi kurang tanah. Di zaman moden ini tanah semua telah berpunya. Singapura pada satu masa dulu berhajat sangat dapat menggabungkan Sabah semasa ianya di kuasai oleh PBS.

Kini Singapura bercita cita untuk menjadi negara dua pulau.

Selamatkan Pulau Pinang. Masukkan kedalam Kedah.

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:21 PM  

Kenapa sekarang nak janji sudah diberi peluang untuk tambahbaik pentadbiran/pengurusan negara dan negeri 55 tahun lalu...sudah terlambat.

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:32 PM  

KESIAN AHJING GOR...PM PALING SIAL DALAM SEJARAH NEGARA..ITULAH SI SIAL NAJIBILIS!!!!

Merah February 12, 2013 at 1:34 PM  

Tapi ada bangsa "melayu" yg ketawa bila PM kena boo... tggu masa bila kena tindas sepenuhnya dgn bangsalain.. ketawa la kau kuat kuat kat diri sendiri sepuas2 nya.....
Melayu konon...
Islam konon...

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:34 PM  

Kalau begini la sikap melayu di semenanjung, orang sabah n sarawak kena kaji balik macam singapura...

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:34 PM  

p.p penuh dgn parti anak beranak dan kroni kaum kerabat bangsa cina dap... bangsa melayu dari pas/pkr jadi pecacai je.. tukang guling2, tukang melolong, tukang bawak bendera dap, tukang jaga jalan.. sikit hari lagi melayu2 pas/pkr ni pun akan diludah.. tak caya tunggu je la..

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:35 PM  

papagomo,

U ni melayu ker india ker celop macam mahathir ???

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:37 PM  

Buang jer nejib ni... naik kan mudin yasin tu, kiter pakat ramai2 kalahkan dia kat pekan nanti....

N@jib ni dayus, bini kontorol...

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:40 PM  

Cina Penang Bodoh dan Talingong. Adakah patut Cina Melaka jadi CM. Kenapa? Tak ada Cina Penang Tulen keee? Cina Melaka pun tak nak Lim Guan Eng Banggang tu. Hahahahahahaha. Satu-satunya negeri yang bayar parking di tempat awam 24 jam. gilaaaa. Cina Penang tadaq Teloq nak tukaq Cina Melaka dari CM mereka. - TG

Merah February 12, 2013 at 1:47 PM  

Mcm la dorang nk ckp" yes" kat anwar or nik aziz. sedarla labuuu..

Bangsa melayu ni bukan besar sgt..
Ada org tak kenal pn "melayu " tu apa..bersatu la labu....

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:56 PM  

Papagomo,

Kenapa nama UMNO dalam bahasa Inggeris ???

United Malays National Organization ???

Mana perkasa Melayu nya???

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:07 PM  

kami pengundi sarawak mahukan psy buat konsert di kuching pulak, kalau tidak kami tidak akan pangkah bn. negeri pembangkang ditimang-timang, negeri bn sendiri dianak tirikan. buatlah konsert di kuching pulak, kan taib mahmud banyak duit.

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:10 PM  

Sial punya anon 2.07pm

Kau undilah Pembangkang kalau berani.
Aku cabar kau jatuhkan taib melanau tu....

Piirah....
nak psy konon

jakun punya orang sarawak...

orang borneo semua orang Hut@n...

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:14 PM  

aku cadangkan pulau pinang keluar dari malaysia macam yg singapore buat dulu tu. kalau pp keluar dari mesia sudah pasti pp akan lebih maju. ini fakta. kita lihat duit singapore & brunei yg tidak bergabung dgn mesia tinggi nilainya. selagi umno pegang mesia selagi itulah duit rm tak naik-naik. umno ni jenis bodoh nak mampus x pandai mentadbir/mengurus. kalau bab merompak memang nombor 1.

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:16 PM  

Elok la Penang tu bagi dekat DAP itu yang melayu PAS dan melayu PKR mahu kan. Biarlah DAP halau semua melayu melayu di Penang. Ujud kan perumahaan rakyat yang mahal supaya melayu tak boleh beli, biar melayu berambus pelan pelan kalau lagi cepat lagi bagus.
Nanti Penang akan lebih maju dengan pusat pusat perjudian macam Los Vages lebih besar dari Singapura tempat judi, ada kelab malam tarian bogel, ada rumah urut, boleh booking pelacur macam di Thailand sempoi tu. Apa macam setuju tak? Hehehe.

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:24 PM  

kami mahu sarawak keluar dari malaysia. umno sial babi khaaaakkkkk ptuiiiiii

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:25 PM  

aduhai...

Insaflah Papagemok....

Biarlah Kiamat dunia ni tahun 2013...
Takde UMNO takde PR...

Birthday m@hathir tiba lagi...bila lah nak dapat cuti public holiday ni....

Hancur 7 billion orang, lagi baik dinosaur kembali...

Manusia terkejar 2 duit, jantan, betina, harta... tak ingat benda lain...

Bila dah mampus, duit haram tu semua bukannya bole bawak ke neraka atau syurga...

Biarlah KIAMAT.....

Merah summerlisme February 12, 2013 at 2:28 PM  

Orang mcm ni la yg buat malaysia tak naik naik.. Dok turunnnn je...heheheheeh...

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:34 PM  

Korang nak jadikan malaysia ni negara apa sebenarnya?

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:35 PM  

sedarlah org sarawak selama ini umno merompak hasil bumi sarawak dgn bantuan taib mahmud. sedarlah bangsa iban, penan dan melanau sarawak. buka mata luas-luas.

Anonymous,  February 12, 2013 at 2:41 PM  

ARE YOU READY FOR BN?

1malaysiaconsultant February 12, 2013 at 2:44 PM  

Saya setuju 300% pandangan saudara2 semua...sudah sampai waktunya kita meletakkan calon yg winnable candidate (x semestinya org itu ada jawatan di dlm UMNO boleh jd calon) sebagai contoh Parlimen Petaling Jaya Selatan, yg sebelum ini dimonopoli oleh calon dari MCA...kali ini kita letak calon UMNO vs PKR yg dr bangsa Cina...mana2 kawasan yg jumlah pengundinya Melayu minimum 35%, kita letak calon UMNO...x payah lg ler nak jaga hati Gerakan @ MCA...mereka pun x buat kerja di ground, calon2 yang mereka ajukan pun bangsa mereka sendiri x kenal...

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:02 PM  

orang sarawak memang bodoh.
Taib mahmud hebat dalam politik dan ranjang bersama lebanon tu.

Aku nak taib mahmud jadi PM. Tukar selera lah.

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:03 PM  

BN perlukan selangor dan penang, pasal FDI sana byk, boleh buat byk kontrak buta utk ahli dumo x2.. dier terpaksa nak penang pasal negeri cam melaka/ terengganu.. ada apa buleh telan?

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:14 PM  

Najib berusaha nak ambil balik Penang. Tak apa itu bagus punya impian. Cuma yang Najib kena faham adalah Penang cina majoriti, melayu ibarat melukut, melayu undi atau tak undi DAP mereka tak heran. Mereka tak berpecah, mereka bersatu kerana mereka bukan penganut agama islam.

Tapi kalau mereka juga penganut islam macam orang melayu memang senang BN nak ambil balik Penang. Sebab orang melayu walaupun sama agama tetapi perpaduan mereka sangat longgar. Bila perpaduan longgar maka senang lah nak runtuhkan kuasa politik.

Orang melayu jangan marah. Ini persepsi saya sebagai seorang melayu yang menganut agama islam.

Saya meramalkan DAP masih mampu bertahan di Penang cuma majoriti akan berkurangan. Itu pun kalau melayu dan india yang ditindas dibawah regim DAP berpaling tadah dengan hanya mengundi BN dalam semua kawasan pilihanraya.

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:20 PM  

minta maaf,

memang sedih...
tapi aku rasa BN akan kalah di Negeri Sembilan, Terengganu, Perak dan Perlis.... Johor separuh kerusi akan hilang...

Banyak lagi kerajaan negeri akan jatuh ke Pakatan Rakyat sebab tak percaya lagi kat UMNO.

Rakyat hidup susah, meminta sedekah dengan BR1M tapi Najib dan mahathir kata 7 tahun lagi negara maju...

Siapa bohong, sapa benar???

Wahai orang melayu, belajarlah bahasa inggeris, korea dan jepun.... berdikarilah... jangan bergantung pada kerajaan,...

Ramai melayu da berjaya di Australia, USA dan UK.... Melayu malaysia nak tongkat lagi????

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:35 PM  

Setuju dengan anon 1.71. Pulau Pinang tidak mungkin dalam apa cara sekalipun keluar daripada Persekutuan Malaysia kerana tidak seperti Singapura pulau tersebut hanya dipajak oleh Kedah kepada Syarikat Hindia Timur Inggeris kemudiannya British dan sekarang Kerajaan Negeri Pulau Pinang atas nama Kerajaan Malaysia.

Perjanjian Pajakan tersebut boleh ditamatkan dan Pulau Pinang kembali menjadi wilayah Kedah sekiranya Sultan dan Kerajaan Negeri Kedah dan Kerajaan Pusat bersetuju.

DAP dan penduduk Pulau Pinang tidak mempunyai kapasiti membantah kerana setelah merdeka British menyerahkan semua wilayah dan urusan pentadbiran Malaya kepada kerajaan baru iaitu Persekutuan Tanah Melayu yang kemudiannya menjadi Persekutuan Malaysia.

Anonymous,  February 12, 2013 at 3:48 PM  

Apa maksud bumi putera... ini bukan bahasa melayu...

haramkan bumi putera.... ini bahasa sanskrit hindu

haramkan agama... ini bahasa sanskrit hindu

haramkan perkataan raja... perkataan sanskrit hindu...

melayu pun bahasa hindu tamil (malai maksudnya orang gunung)

bacalah sejarah...



Anonymous,  February 12, 2013 at 4:01 PM  

Kesian kata Mdir.. Jadi pengemis politik, hidung tak mancung pipi tersorong sorong.. Cina, Penang ke, Perak ke, NS ke, Sabah ke .. Sume sama je. Mana dia orang suke politik ketuanan bangsa ni. Kalo ko jadi dia orang pun sama, mana ko nak jadi 2nd class

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:04 PM  

Orang Melayu jangan dengar cakap mahathir lagi... dia ni orang malayalam kerala, india okey.....

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:12 PM  

anon 11.31 am

UMNO nak bersatu dgn PAS?

UMNO suruh PAS keluar PR?
bila pulak UMNO nak keluar dari BN berpisah dari cina MCA, hindu MIC tuu? Aku pun nak tengok UMNO bertanding atas tiket & lambang UMNO sendiri, bukan hanya tumpang kekuatan lambang dacing BN tu! PAS tetap gentlemen... bertanding atas lambang BULAN PURNAMA.. walaupun bersama PR.

PELIK!
Dulu kata PAS tak sesuai dgn masyarakat majmuk, anti perpaduan, jumud, extremis, konservetif, anti pembangunan, dsb.... TETAPI bila PAS ber “tahaluf siasi” dalam kontek demokrasi & perlembagaan Malaysia hari ini dengan masyarakat bukan Islam, antaranya PKR, DAP, parti2 diSabah & Sarawak ... sekarang PAS bersama ditengah2 masyarkat majmuk, hayati prinsip Rukun Negara, patriotisme & perpaduan nasional .......
ANEH!
Pada saat ini UMNO suruh PAS hidup berpecah & bersendirian pulak.... desak PAS kembali kepada budaya politik silo, egoistik & pengasingan yang anti solidiriti nasional itu... ... mana satu yang betul ni... apakah sudah mabuk atau otak gila para penganut UMNO yang lidah bercabang itu? ...wahai hipokrit sekular asobiah UMNO, betulkan kejahilan dan kedurjanaan ko orang tu dulu sebelum ko menyebuk urusan orang lain!!!

Pooraaaaaaaaaaah, UMNO! rakyat dah tau hati busuk ko orang tuuu... UMNO GOBLOG!!!

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:16 PM  

najib sekeluarga baru "berangkat" balik dari berhari raya di Penang tuu.... tengah mabuk gong xi fat chai.... la tu.... mabuk psy gangnam style...... apa nak ganggukan....

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:21 PM  


menang PRU secara menipu, melalui spr, jpn, .. umno/bn angkuh kuasa yang dimurkai Allah!

kejahatan desperado umno.. samseng umno... akhirnya doa orang yg dizalimi, orang difitnah, orang yg dibuli.... walaupun drp kafir sekalipun dimakbul Allah.

mantan February 12, 2013 at 4:27 PM  

"Ada duri dalam daging". Senario politik Malaysia amat gawat. Selagi duri ini masih ada... kita akan merasa kesakitannya... dan kita wajar merasa bimbang, tusukan duri ini akan membarah dan menghancurkan seluruh keamanan negara dan nikmat pembangunan yang kita rasai kini... Ya Allah, jauhilah segala malapetaka... selamatkanlah anak-cucu kami....

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:33 PM  

Banyaknya komen taraf keling mabuk dlm ni. Yang korang putar belit ni apahal? Banyak minum carlsberg free CNY ke?
3.48pm mempertikai bahasa melayu. Padahal dlm bahasa melayu adalah adunan mcm2 bahasa english,hindi,arab,cina.
3.20pm ahli nujum la pulak suka2 hati tukar trend pengundi melayu dinegeri majoritinya melayu yg terang2 tolak Pakatan. UMNO kini dpt bnyk advantage.
2.35pm Sarawak kes unik. Sori mmg xde tempat utk PKR di Sarawak hanya satu saingan di sana iaitu dari DAP. Itupun ramai anak Sarawak sendiri yg menolak DAP dianggap orang luar.
Kepada pencacai PR yg sukahati tukar fakta hentikan minum arak dihari perayaan CNY ini. Siang2 pulak tu.

Jangan bimbang BN boleh menang di Penang. Orang melayu dan india kini menyokong penuh BN cuma perlu tumpu beberapa kawasan campuran yg berpotensi utk dirampas kembali. LGE tak tidor mlm wo.

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:43 PM  

pas bersatu tapi takut kat dap tu bukan tahalul siasi tu bahalul sahsi..tak payah guna bahasa arab la lebai hipokrit semua konon lebih islamik.. tahalul dah jadi bahalul..syura dah jadi syoru..lujnah dah jadi lucah

Anonymous,  February 12, 2013 at 4:55 PM  

"happy birthday mr nik, you can impose hudud law but over my dead body, and now you may kiss my hand to show that you're so in love with me.." kata mr kapal sinki sempena hari jadi nicky

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:00 PM  

SEMUA PARA AHLI UMNO BN MEMANG BODOH BANGANG STYLE

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:01 PM  

dan yg paling hina dan keji adalah ketua pembangkang pas n pkr sanggup mempertaruhkan kalimah allah demi cina dap.

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:01 PM  

ko nie mimpi siang hari ke? brape botol tiger beeer ko togok smlm?

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:01 PM  

BN BODOH BANGANG STYLE

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:13 PM  

Bangang punya otak umnoGok.. Smata2 nk himpun cina sggp upah PSY mai penang.. Kalo PSY xmai...haram jadah eh artis mesia nk kumpul org hgga 50k..
Pggl PSY smata2 nk suh org penang dengaq amanat terakhir BEE END/UMNOGOK.. PENCACAI UMNOGOK..HANG suma tak malu ka???? Ah jib ngor hrp kt PSY nk kumpul org cina..
Heiii.. Kalo hang ada TELOQ jgn harap org LUAR MALAYSIA utk kempen undi..
Buat malu MELAYU JER!!!

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:33 PM  

kesian kat najib..dia baik orgnya..

tp org sekelilingnya teruk2

klu najib nk teruskn niat murni dia..
dia kena bubarkan semua..terutamanya barisan penyangak2 yg dok ada menyangak dlm barisan dia dah berapa lama..
klu boleh lantik muka baru..
bini dia pun kena duduk kat rumah aje..masak dan jaga cucu..
takyah nk campur urusan negara..buat habih duit aje..

itulah salah satu cara pokjib kena buat..

bukan gi ajak psy 2 juta untuk pancing rakyat..

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:56 PM  

Awie Wings penyokong BN dan Pekida kaki minum arak... Buka pub Malai Rocks kat Ipoh tu tak haram ker ???

Anonymous,  February 12, 2013 at 5:57 PM  

anon 4.33,

Kalau bumi putera tu bahasa dari sanskrit india, so orang India pun kira bumi putra kan....

hahahahah

sewel la ko ni....

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:00 PM  

So aku nak tanya...sampai bila BN kena berkuasa di level Federal Government ????

Kalau sampai 100tahun, kami tak ingin...

56 tahun pun melayu miskin, so sampai 100 tahun pun sama ajer...

Hasil pemerintahan BN,rakyat berjuta2 mengemis dapat BR1m

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:06 PM  

M@h@thir Iskandar Kutty Paria Keling Malayalee (no offence to indians and mamaks okey...)

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:07 PM  

kalau pakatan rebah yang perintah habuk pun tak dapat! Sembang lebat! Kat selangor sampah pun tak terangkut! Elok ada alam flora... menggerenyam nak amik alih bagi kat kroni. Sudahnya apa jadi? Hidu bau sampah hari hari!

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:12 PM  

1.cina cerdik
2.india intelligent
3.melayu mandom
...so,jadik la kuli org cerdik n intelligent
#jgn mrh nanti keno jual...

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:32 PM  

Sampah tak kutip?? Bn sabotaj laaa....

Selangor hari ni ada rizab rm2billion... air 20m3 free....

dulu khir toyo ada 600 juta jer.... mana pergi duit lain???

terima kasih pada PR sebab kuat, baru BN nak tolong, kalau tak peduli ker ???

Kenapa Sabah, Sarawak dan Terengganu paling miskin???? Walaupun ada Oil n Gas ???

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:30 PM  

Anon 6.32 SAH SAH SAH ko tak pernah jejak ke Terengganu. Aduuuh.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:35 PM  

Cina tetap Cina, bila baik (dia tak ada kuasa) bukan main lagi bila ada kuasa cam bintang tiga lah, mak kau ke bapak kau ke anak kau ke semua dia lipat habis, bangsa kafir, mana ada kasihan bila dia berkuasa nanti. Ini survival orang Melayu/Islam di Malaya ni. Bila sampai masa nanti sama sama lah kita buat apa yang patut, undi Islam & Melayu sahaja. Melayu UMNO & PAS OK, Melayu PKR semua dayus tak yah undi, tali barut memang layak jadi barua Cina. Sial punya Anwar.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:39 PM  

Sial punya Anwar,

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:40 PM  

Selama ni ko jugak bagi muka kat cina mca, Gerakkan.. Haa skg kena kencing senang je ko tuduh nuar.. Sendiri salah jangan lah tuduh orang. Ko yang bodoh kena main dek cina, ko nak salahkan orang lain lak..

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:10 PM  

Setuju. Sanggup menggadaikan akidah untuk undi di dunia. Sekiranya harun din tidak kuat membangkang memang pas dah hanyut dengan kalimah Allah. Pengikutnya tiada pegangan hanya pak turut.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:40 PM  

cibai mah@thir... pukima btul rosma botox dengan n@jib anjing..

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:42 PM  

UMNO Melayu memang bodoh, bahasa arab tak tahu... english tak tahu... cerita Allah jer tembak PR... pi tengok dunia la... merantau negeri orang...

Jangan hidup macam Jakun orang Hutan...

Dunia luar 1 billion moslem takda masalah, orang melayu semenanjung buat hal... moslem dunia ketawakan melayu bangang...

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:47 PM  

TOLAK parti extremist cina dap in coming pru13!!!!!

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:10 AM  

Najib tak sebodoh korang. Komen kat blog mcm diri dah hebat sgt. Kalau hebat sgt awat tak join politik?

Rakyat penang mmg byk songeh? ya banyak songeh. tp yg banyak songeh tu cina dap. nak heran apa jenis cina dap ni. semua benda govt buat tak kena. bg kuasa kat depa kena la. dok layan rentak depa buat apa bai!!!

Anonymous,  February 13, 2013 at 9:43 AM  

Tolak BN masuk longkang...

Anonymous,  February 13, 2013 at 10:48 AM  

Tutup ekonomi org Cina kat Penang,

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:52 PM  

MANUSIA MAKAN BABI NI MEMANG NAK MUSNAHKAN ISLAM DAN MELAYU DI BUMI MALAYSIA NI...SEDAR DIRI SEBELUM TERLAMBAT.

Anonymous,  February 13, 2013 at 3:31 PM  

Tutup ekonomi org Cina kat Penang,


bodoh korang nie.. penang akan menjadi satu lagi kelantan miskin kalo bukan cina yg menaikan ekonomi. hari hari allah uk akbar... negara akan maju ka?

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:18 AM  

Inikan perhimpunan BN penang, kalau dah tak suke, wat ape dtg.. tak malu betullah..

Anonymous,  February 14, 2013 at 6:37 PM  

Orang orang Islam harus berjihad menentang DAP, kita kuburkan DAP bersama pengikutnya-DAP Cina Pulau Pinang lu ingat ini Singapore kah-Lu jangan cuba mau bikin Penang macam Singapore-

Anonymous,  February 21, 2013 at 12:41 PM  

racist gila org2 yg comment dlm blog ni, kata 1 Malaysia.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP