DATUM JELATEK - Penduduk Keramat Beri Ingatan Tragedi 13 Mei Kepada Rejim Pakatan Selangor

Tuesday, February 19, 2013



"Tanah kita, Kampung kita dan ini adalah wasiat Datuk Haron
untuk orang melayu jaga tanah di Datuk Keramat ini".

Itulah sedikit sebanyak luahan penduduk sekitar Keramat yang berang dengan tindakan kerajaan Pakatan Selangor yang membina projek hartanah mega yang dijual kepada bangsa Cina Singapore.

Ikuti video tersebut dibawah ini:





Apa yang dikatakan oleh penduduk sekitar Keramat ini adalah satu kebenaran yang seharusnya membuka mata rakyat Malaysia khusunya rakyat Selangor apabila tanah orang Melayu dibangunkan projek hartanah yang mana nilai bagi sebuah unit adalah RM 700 ribu yang sudah pasti tidak mampu dibeli oleh orang melayu terutama penduduk Datuk Keramat itu sendiri.

Apa yang dilakukan kerajaan Pakatan Selangor ini adalah tidak lain hanya untuk memperkayakan diri mereka tampa mempedulikan nasib rakyat dikawasan tersebut. Keuntungan jalan singkat sememangnya merupakan gerak kerja Pakatan PAS,DAP dan PKR ini bukan sahaja di Selangor malah negeri negeri yang mereka kuasai.

Harga rumah di Selangor naik dengan begitu ketara waktu ini yang mana ramai rakyat Selangor sendiri tidak mampu membeli walaupun sebuah rumah. Dengan luahan penduduk yang mengalami masaalah harga rumah yang tinggi pihak kerajaan Pakatan Selangor langsung tidak ambil peduli sebaliknya projek hartanah bilion ringgit menjadi sasaran mereka agar perut mereka kenyang dengan wang pembeli Cina Singapore.

Mampu Ke ?


Inikah yang dinamakan "SELANGORKU" yang dilaung laungkan oleh pentadbiran Kerajaan Pakatan Selangor? Inikah yang dinamakan "Merakyatkan Ekonomi Selangor" untuk anak anak muda Selangor?

Apa yang pasti Kerajaan Pakatan Selangor mengambil jalan mudah menindas rakyat Selangor. Gomo ingatkan kepada pengundi Selangor akan mesej Barisan Nasional Selangor "Sayangi Selangor, Yakini BN" merupakan satu mesej jelas buat rakyat Selangor untuk bersama sama Barisan Nasional menggulingkan kerajaan Rejim Pakatan ini pada pRU 13.

Gulingnya mereka rejim Pakatan ini akan memastikan rakyat Selangor terbela dan projek  mega di Keramat ini akan kita BATALKAN dan digantikan dengan projek rumah rakyat yang memberikan harga yang berpatutan dan pastinya adalah untuk BUMIPUTERA.



Ayuh kita GULINGKAN Rejim Pakatan Selangor pada PRU 13 ini.

Sayangi Selangor, Yakini BN.

Psssttt.... Keliling kawasan Melayu, Pakatan Selangor cuba bermain api dengan orang Melayu di  Keramat.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.





67 comments:

YB Raz February 19, 2013 at 9:07 AM  

melayu bodoh...padan muka sapa suruh pilih pr dulu...dah kene baru menanggis berguling guling sekarang..

Anonymous,  February 19, 2013 at 9:10 AM  

the price of house in selangor has increased way before PR took over selangor. jgn salahkan PR tapi salahkan diri sendiri. dah tak mampu beli, cari la tempat lain.

Anonymous,  February 19, 2013 at 9:36 AM  

Bodoh punye statement. Ko bole la coz jd kroni PR. Kitaorg ni mkn gaji je. Bknnye org kaya. PR ke BN ke sama je. Org ckp BN bg kroni. PR lg hampas. Isu air pn xbole nk settle. Nk salahkn Syabas pulak. Politik2 putar alam.

Anonymous,  February 19, 2013 at 9:39 AM  

Rumah PKNS teres dua tingkat 4 bilik di Seksyen 19 Shah Alam berharga RM 90 ribu pada tahun 1988. Pada tahun 2007 rumah PKNS di Seksyen 7, size yang sama dijual dengan harga RM 280 ribu, keluasan yang sama 20 x 70 kaki. Memang nampak harga naik sebab banyak penambahan dibuat dibahagian bilik air, porch, ada tempah sampah dll. Selepas PR berkuasa di Selangor rumah PKNS di Seksyen 19 pada 2012, rumah teres size yang sama dijual RM 400 ribu. Harga rumah melambung begitu tinggi dinaikkan selepas 4 tahun. Bila keadaan seperti ini berlaku depan mata, rasa tidak percaya lagi untuk undi PR kerana harga rumah dan lain-lain keperluan mustahil akan turun.

Anonymous,  February 19, 2013 at 10:06 AM  

kurang daya saing pun marah kerajaan, memang biasa mau ada tongkat . berak tak harum pun salah kerajaan juga. mati pucuk pun maki PR. ahajs

Anonymous,  February 19, 2013 at 10:11 AM  

OH NAK CUBA TAKUTKAN RAKYAT DENGAN 13 MEI, SUDAH LUPA YANG MELAYU PALING RAMAI MATI DI 13 MEI ?

SATU LAGI, ADA RATUSAN RIBU WARGA CINA DI MESIA, KORANG TERSILAP TETAK RATUSAN ATAU RIBUAN WARGA NEGARA CHINA, PASTI JUTA-JUTA ASKAR CHINA AKAN DIHANTAR UNTUK MENGHAPUSKAN MELAYU ! 18 JUTA MELAYU DI DUINIA NAK BUAT HAL DENGAN 1.35 BILLION WARGA CHINA TAK PAYAH KORANG FIKIRLAH !

Anonymous,  February 19, 2013 at 10:26 AM  

saya tak pernah menjadi kroni PR mahupun bantuan dari kerajaan BN. Kerja kuat dari dulu. Ingat, rezeki Allah bagi bukan BN atau PR.

SHAR,  February 19, 2013 at 11:21 AM  

anon 10:11 bc buku dap sbb 2 kata melayu byk mati.kalo ko takut mati,baik ko g pindah China skrg.ini tanah air aku,wajib aku pertahankan wlu bp billion pun yg dtg.melayu islam xperlu dayus mcm ko,mcm pas,mcm pkr.CAI PEMBANGKANG DAYUS,TAKUT CINA.

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:21 AM  

BARU SEKARANG PAPAGOMO INGAT AKAN TANAH ORANG MELAYU. 55 TAHUN LALU MACAM MANA?

Tengku Faizal February 19, 2013 at 11:23 AM  
This comment has been removed by the author.
Anonymous,  February 19, 2013 at 11:24 AM  

kenaikan harga rumah adalah taktik DAP utk halau melayu secara diam2 dari kawasan bandar yg pesat.tp pencacai tk pernah fikir kesannya. kesian.

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:34 AM  

55tahun dulu xdk pon cai2 pas yg wt demo besar2an ka,mengamuk ka salahkn kerajaan pasal tanah.baik cai2 pas(dulu xdk PKR) p sound tok wan2 hampa.

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:35 AM  

Anon..February 19, 2013 at 9:10 AM

itu bukan soal pokoknya...dulu kata merekalah yag paling layak/pandai mentadbir negara ni,merekalah yang paling bagus ,kerajaan terdahulu tak elok serba serbi.. rakyat merana hidup susah,kalau mereka ambil alih rakyat akan senang serba serbi...sekarang sapa yang senang? mana dia janji2 yang mereka kata dulu..? Simpan dalam P...i emak dioarang agknya.

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:35 AM  

anon 11.24 sebab peraturan umno yang buat untuk untungkan kroni dia. sekarang DAP ikut saja. Bila melayu terpinggil baru nak buka mata. Padan muka engko.

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:01 PM  

Ini bukan masanya untuk bertekak sesama Melayu / Islam. Ini adalah masa untuk bertindak dengan bijak. Lihatlah ' kerakusan ' agresif pakatan merencana pemilikan kekayaan sekelip mata, seiring strategi penguasaan politik sesuatu kawasan. Melayu / Islam wajib insaf dan jangan nanti sekadar menang sorak tapi kampung tergadai. Tak mampu buat apa apa.

Lone Ranger,  February 19, 2013 at 12:12 PM  

PAKATAN RAKYAT KONON...
LONE RANGER BERSEDIA ANYTIME BUNYIKAN GENDANG PERANG...

Muhammad Naguib bin Kaharudin February 19, 2013 at 12:19 PM  

Bro,

GombakGempur sambut cerita nie bro

http://gombakgempur.blogspot.com/2013/02/datum-jelatek-penduduk-keramat-beri.html#more

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:28 PM  

Ini bukan soal parti mana, cukup-cukuplah sesama KITA yang bernama MELAYU dan ISLAM berbalah. Kes Datum Jelatek ni kes dimana "penjajahan warga asing" ke tempat kita. Bukan soal sapa sokong mana-mana parti. Itukan hak memasing. Cuma kebetulan, hakikat yang duk atas PKNS ketika projek ni dilaksanakan adalah P-K dan sepatutnya Beliau yang bertanggungjawab untuk menjadi "Penyampai Suara Penduduk Setempat" bukan entah ke mana dan bukannya jadi seperti sekarang.

Wahai warga Taman Keramat, cuba buka minda dan fikir secara telus, bukan kah Taman Keramat ini memang dari awalnya sejak 70an xsilap dulu lg sudah mmg jadi kawasan penempatan Melayu Bumiputera. Andai ada yang bukan Melayu pun, MASIH BUMIPUTERA bukannya orang asing yang datang sini nak menyibuk masuk kawasan kampung kita pastu berangan nak jd kan pusat kegemilangan mereka di metro kuala Lumpur Malaysia ini!

Yang lebih sedih, kita langsung tak sedar yang hakikatnya dengan harga yang melampau..mereka sebenarnya ala-ala "menghalau kita secara terhormat". Aduh Warga Keramat, buka mata, buka minda, ingat salah silah keturunan kita betapa susah mereka berjaya meneroka Taman Keramat sehingga jadi seperti sekarang.
BERBANGGALAH..hakikat TAMAN KERAMAT penempatan BUMIPUTERA, orang Malaysia sebenar yang duduk dan merupakan kawasan "kampung" yang paling hampir dengan tengah-tengah kota metropolitan Kuala Lumpur, Malaysia!!

Cer pikir, anak-anak atau generasi akan datang..time raya...balik kampung ..kat mana? Taman Keramat, Kuala Lumpur!!! 5 min je dr KLCC...malah ambil gambar pun masih terserlah, gah berdiri KLCC as background, xyah super-imposed ok!!!

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:34 PM  

Negara china tak iktiraf lu duduk cni.....lu balik china lu kene tembak....bape org cine sudah putus kepala....kasi try . Mau tgk lu kene potong kepala 1 kali lg...

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:38 PM  

Lu tanya lu punye moyang apasal lu lari zaman perang manchuria?....lu takut sama jepun lu lari cni...lu ingat china mau tolong sama lu ka?...

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:38 PM  

JGN TAKUTKAN KAMI DGN 13 MEI. MELAYU SEKARANG BUKAN MELAYU DULU. MELAYU DULU BERILMU SILAT TINGGI. MELAYU SEKARANG MASUK IPT PUN PAKAI KUOTA DAH MASUK IPT RAJIN BUAT KLUP 3GP. ADA HATI NAK BERENTAP DGN CINA? JGN KASI NAIK DARAH. AWAS!

Anonymous,  February 19, 2013 at 12:41 PM  

Lancau lu....kasi try tgk...

Anonymous,  February 19, 2013 at 1:16 PM  

Saya berada dalam perjumpaan pada 16 feb 2013...yang pelik dimana perginya adun azmin ali yg sepatut nya berada bersama sama kami untuk mempertahankan kawasan ini dari dicerobohi olih warga asing..ada kah beliau pun sama bersubahat?????

Anonymous,  February 19, 2013 at 1:24 PM  

Orgluar jgn menyemak, ni pnduduk stmpat dh bersuara.. Tp undilah PR lg.. menang taun dpn naik rega umah trus jdik 3 juta keatas.. Padan mka !lg satu yg bising nape x mmpu blik, aku tnya ko, bapak ko mampu ke, lahir pon kt spital gomen lg mau ckp byk..Piiirahhhh.. Bahlul.

Anonymous,  February 19, 2013 at 2:17 PM  

masa BN/umno perintah sejak puluhan tahun tak ada pun kes2 mcm ni di keramat, kawasan disini tetap membangun dgn baik bersama2 masyarakat keramat tapi sejak pkr perintah baru sepenggal macam2 dah berlaku..
rakyat keramat digula2kan oleh pkr kononya kerajaan BN/umno zalim maka berebut2 melayu keramat undi pkr, pemimpin2 maha maksum pkr siang malam berceramah, mendabik dada kononya mengatakan pkr lebih baik dan terbaik utk membela nasib rakyat tapi bila dah berkuasa baru tau rupanya pkr (pr) lebih zalim dari BN/umno, habis semuanya dijual dan digadaikan dalam masa yg singkat dalam pemerintahan pkr, mana dia yg dikatakan terbaik membela rakyat tu, wahai pkr...?? nasib baik tak jadi seperti kampung buah pala di p.pinang.. janji2 nuar didepan penduduk kampung itu sendiri utk membela masyarakat disana tapi bila dah berkuasa dalam sekelip mata kampung buah pala jadi padang jarak padang terkukur dikejekan dek nuar anugerah tuhan tu..

tapi jgn bersedih, apa yg dah berlaku jadikan pengajaran, dah diberi peluang, dah lihat, dah dengar, belum terlambat lagi utk ubah semula...

pastikan pru ini utk BN/umno yg sebenar2nya yg menjaga dan membela rakyat..

rakyat keramat dalam

Anonymous,  February 19, 2013 at 3:00 PM  

sejak pr jd tuan besar kat selangor bukan harga rumah je naik CUKAI PINTU pun naik....bukan pelan-pelan tp macam roket gila babi punye tinggi pundek punye state gov!

Anonymous,  February 19, 2013 at 3:15 PM  

Doa kemenangan buat Tuan Guru Hadi Awang, Tokguru Nik Aziz, Ustaz Nashrudin Hassan Tantawi dan Ustaz Mat Sabu.

" May Jesus Bless You and Pas In This Coming Election PRU13 "

Anonymous,  February 19, 2013 at 3:19 PM  

Apa laaaa anon 1.16pm: memang projek azmin la ni.

Anonymous,  February 19, 2013 at 3:37 PM  

Penduduk Keranmat pergi caveatlah tanah tu.selepas BN menang PRU13 projek tu boleh dibatalkan.

Anonymous,  February 19, 2013 at 3:56 PM  

tadak isu lain ker gomo

Anonymous,  February 19, 2013 at 4:41 PM  

Tentera China nak datang Malaysia bantu org cina? bangsa Cina kena bunuh di Ambon dalam rusuhan kaum tentera China x datang pun.Puiii! Lu sembang hausiau la apek.

Anonymous,  February 19, 2013 at 4:48 PM  

bangsat nye cina..fuck dap..

Anonymous,  February 19, 2013 at 5:29 PM  

SHAR...

KAMU BALIK INDON LAH MELAYU HAPRAK BODOH. ASAL INDON JANGAN LUPA OI !

MELAYU BODOH SHAR, BACALAH SEJARAH BODOH, ASAL ORANG MELAYU IALAH DARI CINA JUGA DUHAI SHAR YANG BODOH! MELAYU ASALNYA DARI YUNNAN DAN YUNNAN TEMPAT INDIA DARI UTARA DAN CINA DARI SELATAN BERDAGANG, JADI BANGSA MELAYU ADALAH DARI CAMPURAN KETURUNAN INDIA CAMPUR CINA KALAU KAU TAK TAHU WAHAI ANJING BN BODOH.

Anonymous,  February 19, 2013 at 6:12 PM  

Kalo nak buat joke babi pun, jangan sendakan nabi kita.

Anonymous,  February 19, 2013 at 6:16 PM  

Semua manusia cine ke india ke melayu ke dari tanah dan akan balik ke tanah. Asalnya sume dari satu,

Anonymous,  February 19, 2013 at 7:57 PM  

Isu mengenai projek pembangunan semula Datum Jelatek kini menjadi bahan serangan oleh sekutu UMNO dalam memberi persepsi buruk terhadap agensi kerajaan negeri. Isu yang utama dalam hal ini adalah beberapa fakta yang menjadi bahan dakwaan adalah berpunca dari maklumat yang tidak lengkap, menyelewang dan salah faham.

Ini telah membentuk satu persepsi masyarakat mengatakan Datum Jelatek dijual sepenuhnya kepada kaum Cina sehingga menarik hak Bumiputera untuk memiliki aset ini.

Namun pada hakikatnya kesemua pembangunan yang dimajukan oleh PKNS, memiliki kuota yang melebihi kuota biasa 50%. Malah PKNS mensasarkan kuota sebanyak 70% kepada Bumiputera. Kuota ini juga termasuk dengan pembangunan Datum Jelatek.

Malah, rasional pembinaan projek di kawasan Keramat adalah dengan perancangan untuk mentransformasi blok pangsapuri yang sudah lama dan usang sudah dirancang sejak 10 tahun yang lalu.

Pembaharuan bandar yang sistematik dan terancang  di Keramat diterima baik oleh semua terutama penduduk di pangsapuri kawasan itu.

Penduduk yang tinggal di pangsapuri yang kecil dan hanya memiliki dua bilik tidur itu amat gembira dengan inisiatif pembangunan semula kawasan itu. Mereka berpuas hati dengan pampasan yang diterima dengan tangan yang terbuka dan kini mereka menetap di rumah baru yang lebih selesa.

Berhubung dengan pampasan yang diterima penduduk pangsapuri di Keramat itu, sejumlah pampasan yang bernilai RM25 juta adalah antara bayaran tertinggi yang pernah dibayar. Penduduk pangsapuri menerima tiga kali ganda nilai rumah pangsapurI mereka iaitu RM250,000 jika dibandingkan dengan penilaian profesioanal nilainya hanyalah RM70,000 seunit manakala RM500,000 seunit bagi lot kedai. Jumlah ini diterima baik oleh pemilik pangsapuri itu sendiri.

Manfaat ekonomi yang diterima oleh pemilik pangsapuri itu turut menguntungkan penduduk di sekitar Keramat kerana melalui pembagunan semula bandar ia bukan sahajameningkatkan nilai hartanah penduduk setempat malah gaya hidup yang lebih baik dengan menetap di kediaman yang lebih selesa di kawasan pinggir bandar yang lebih tenang.

Berkaitan dengan dakwaan bahawa pembangunan ini hanya dijual kepada pelabur Cina, pada hakikatnya Datum Jelatek mengalu-alukan serta memberi reaksi baik kepada pelabur yang berminat terhadap pembangunan ini, kumpulan pelabur yang berpotensi ini terdiri dari negara Timur Tengah, Singapura serta China.

Perhatian yang serius turut diberikan kepada pelabur jangka masa panjang yang serius dan bukannya kepada spekulator jangka masa pendek.

Malah, fakta tambahan yang perlu diketahui mengenai pembangunan semula projek ini adalah

tanah di kawasan ini dibeli oleh PKNS dengan nilai pasaran yang kemudian dibayar dengan jumlah premium yang besar. Sehubungan itu, pembagunan semula kawasan ini bukan sahaja memanfaatkan penduduk pangsapuri malah kepada kerajaan negeri juga.

Kerajaan negeri kemudian akan menggunakan keuntungan ini untuk menyalurkan bantuan yang akan menguntungkan semua pihak.

Pembangunan semula juga sejajar dengan matlamat kerajaan untuk memperbaharui  bangunan usang di kawasan bandar.

Anonymous,  February 19, 2013 at 8:20 PM  

Biar la dia nk doa ikut cara agama dia. Jgn la maki dia pulak. Dari hmpir nk dpt hidayah dr Allah, dh tk jd dia nk peluk islam sbb awk hina agama dia. Kta smua pn tahu nabi isa a.s dh diangkat ke langit oleh Allah sbgmna yg difirman oleh Allah dlm al quran,tp tlg jgn hina agama lain. Yg pnting kta tarik golongan bkn islam supaya minat dgn islam dgn cara yg mndidik dan berhemah,bkn cara maki atau cerca agama lain. " kau dgn agama kau dan aku dgn agama aku" -sepotong tafsir dari surah al kafirun.. Wallu alam.

Anonymous,  February 19, 2013 at 8:39 PM  

SILA AMBIL PERHATIAN! SY ORANG MELAYU ISLAM BERASAL DR PAHANG. SY TGK DH BYK KOMEN2 DEBAT PERKAUMAN DLM BLOG NI,YG MELAYU MAKI CINA DAN YG CINA HERDIK MELAYU. INI MMG TAK SIHAT DAN TAK BAIK UTK RAKYAT BRBILANG KAUM YG DUDUK DLM SEBUAH NEGARA DI MANA KITA MESTILAH MENERIMA KONTRAK SOSIAL YG TELAH DI SIGNATURED OLEH ALLAYARHAM TUNKU ABDUL RAHMAN SBG SYARAT KEMERDEKAAN YG DIKENAKAN OLEH BRITISH. TMBHAN PM KTA SKRG PUN GIAT MEMPERKASAKAN GAGASAN 1 MALAYSIA SBG CARA UTK MENYATUKAN KAUM2 DI M'SIA. JD KPD BLOGGER PAPAGOMO, TAK SLH NK POST ISU PENYELEWENGAN,TLG JGN LETAK TAJUK2 POST YG BLH MEMBAKAR API PERKAUMAN. TAMBAHAN PM NK MENGAMBIL HATI PENGUNDI2 CINA DSBBKN MEROSOTNYA UNDI PENGUNDI2 CINA KPD BN. SO PAPAGOMO SBG LIDAH UMNO BN,TLG JGN BURUKKAN PERSEPSI UMNO BN DIKALANGAN ORANG2 BUKAN MELAYU.. SEKIAN... - WAKIL PERGERAKAN PEMUDA UMNO CHENOR,MARAN,PAHANG.

Anonymous,  February 19, 2013 at 8:40 PM  

Anon February 19, 2013 at 7:57 PM.

Adalah lebih baik jika pakatan PR buat Datum Jelatek di Kelantan dan Kedah supaya keuntungannya boleh disalurkan kepada rakyat Kelantan & Kedah.

Pembangunan semula kampung-kampung di Kedah & Kelantan adalah amat diperlukan sangat-sangat supaya raakyat Kedah & Kelantan akan menikmati pembangunan yang sejajar dengan matlamat kerajaan PR yang diwajibkan untuk memperbaharui rumah-rumah & bangunan usang supaya menjadi bandar-bandar maju.

Kawasan Jelatek,Ampang & Keramat sudah terlalu sesak & padat.

Hartanah saya di kawasan itu pun sudah saya sewakan. Saya telah pun berpindah keluar dari kawasan itu kerana tidak tahan dengan kesesakan setiap hari, pagi, tengahari, petang & malam untuk sampai ke rumah.

Jadi, adalah lebih baik untuk membangunkan negeri Kedah & Kelantan supaya rakyatnya tidak ketinggalan dan ditelan arus pembangunan & kemajuan negara secara keseluruhan.

Anonymous,  February 19, 2013 at 8:47 PM  

Lahhhhhhhhhhhhhhh! orang tua ni dah outdated macam otak papagomo juga. Pampasan RM250K boleh bina penghidupan yang baru yang lebih selesa 10x ganda dari pangsapuri Keramat tu. Mereka tak fikir masa depan ekonomi cerah sebelum menghadapi detik-detik menjelang magrib mereka .
Pagi-pagi dah orang tua ni bercakap ala politik. Siapa yang ajar ni papagomo kah?
Datum Jelatek adalah asal dirancang oleh kerajaan Negeri BN 10 tahun lalu. Sekarang PR yang perintah melepas lah berua-berua mancai. Padan muka papagomo.

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:04 PM  

Standardlah rega ni...kalau dah rasa takde duit...duduklah dalam hutan...

Anonymous,  February 19, 2013 at 11:12 PM  

melayu pecacai pr ni kalau cina mintak buntut pun diorg sanggup bagi bai...

Anon,  February 19, 2013 at 11:46 PM  

KALAU ORG MELAYU X SUKA DAN PONDAN UNTUK BERSAING. SILA KEMAS BAG DAN BALIK INDON. TQ

Anonymous,  February 20, 2013 at 12:39 AM  

Profiteering is a crime.........

Anonymous,  February 20, 2013 at 12:41 AM  

Pengambilan untung berlebih-lebihan adalah suatu jenayah terhadap hak asasi manusia.... Bukan soal mampu atau saingan ye......

Anonymous,  February 20, 2013 at 8:23 AM  

Hikma Musibah.

Apa juga yang menimpa orang melayu hari ini adalah warning dari Allah. Tapi sedarkah orang melayu isyarat Allah itu.

DAP berkuasa di Penang kerana undi melayu. Sebagai membalas budi, melayu Penang di tekan oleh DAP, melayu Penang dihalau secara terhormat oleh DAP.

PR menjadi raja di Selangor juga kerana undi melayu. Melayu selangor sekarang merintih meratus. Menyesal tak sudah.

Belum terlambat. PRU13 nanti jangan buat silap lagi. Jadikan pengalaman perit PRU12 sebagai panduan untuk pilih kerajaan pada PRU13 nanti.

Melayu selamat. Islam diangkat. Allah dihormat. Umno jadi penyelamat.

Anonymous,  February 20, 2013 at 9:23 AM  

Ini masa kita hancurkan PKR pimpinan Khalid Ibrahim hantu yg hanya menjadi alat kepada bangsa asing. Khalid ikut telunjuk Terassa kok, Ronnie untungkan Cina Singapura. Kita juga kena hancurkan Nurul di Setiawanghsa kerana mahu promosi kebebasabn agama kalangan Islam. Hancurkan Anwar yg mahu LGBT di perkasa di malaysia..hancurkan semua...

Anonymous,  February 20, 2013 at 11:31 AM  

kasi hantam malayu

Anonymous,  February 20, 2013 at 11:48 AM  

INGAT KUBUR BLAKE WEI!! BASE BODO!

Anonymous,  February 20, 2013 at 2:41 PM  

tak pe nak kesingapore sejam setengah je naik ketapi laju...balik ikut LDP pun kdg dekat 2jam...kalau tak cukup boleh buat pulau untuk org singapore..

Anonymous,  February 20, 2013 at 3:21 PM  

asyik citer SELANGOR ajer ni...
korg nak sgt ke SELANGOR tu?

kitorg seronok 4thn dgn SELANGOR skrg ni tau..
korg jgn la jelesssss...

hahahaha...

Anonymous,  February 20, 2013 at 11:17 PM  

Ustaz mat sabun...?????bior btul ko nih..klu dh bodoh tu x yah la tunjuk dpn org...

Anonymous,  February 21, 2013 at 6:49 AM  

Ala.. papa tak dpt projek ke.. klu tak dpt projek pun tak payah la menyalak fitnahkan org. Nnt pr dah jd kerajaan g la minta projek.

Anonymous,  February 21, 2013 at 8:18 AM  

PR BAGI PROJEK BINA RUMAH PELACUR.

Anonymous,  February 21, 2013 at 4:57 PM  

Baru 1 penggal memmerintah dah tunjuk taring , jangan bagi muka ayuh bangkit semua . Tumbangkan kerajaan PR di PRU13

Anonymous,  February 22, 2013 at 12:04 AM  

Buka lah matamu wahai ano 9:39, rumah di selangor dibwh pr sama harganya dgn rumah di seremban2. Rumah di putrajaya pula 2x ganda dari harga rumah di selangor.Negeri di bawah BN terus mendera rakyat tp negeri di bwh pembangkang cuba sedaya upaya mengekalkn hrg rumah. Syabas pr

Anonymous,  February 22, 2013 at 12:13 AM  

Selama parti gerakan memerintah penang, seramai 234 ribu penduduk melayu dari pulau berpindah ke tanah besar. Selama 4 tahun dap memerintah penang, seramai 97 ribu penduduk melayu membeli rumah di kwsn pulau. Syabas pr

Anonymous,  February 22, 2013 at 2:59 AM  

JANGAN KECOH2 LAGI PRU 13 BN AKAN MERAMPAS SEMULA SELANGOR,KALAU TAK PERCAYA HAMPA ANAK LUAR NIKAH BODOH PUNYA PR.....

Anonymous,  February 22, 2013 at 11:22 PM  

assalammualaikum,
saya merupakan generasi kedua yang menetap di taman keramat.salah satu sbb kami penduduk membantah projek ni kerana projek ini di jual kepada cina SINGAPURA..sy menegaskn bahawa cina SINGAPURA..saya harap malayu cina india kadazan dan bangsa2 lain yg berwarganegarakan MALAYSIA turut bantu membantah projek ini...egen hartanah , jual pertama , desgn banggunan dan kontrakter semua nya di pegag penuh oleh warga singapura..di mana pakar2 anak watan malaysia?tk kira la cina ke melayu ke india ke kadazan ke asal kn ia warga MELAYSIA....

slh dan silap datang dari saya ,perkara yang besar dan baik datang dari ALLAH SWT

Anonymous,  February 23, 2013 at 1:14 AM  

Dlu pru12 aku pangkah PAS coz depa janji nk tolong rakyat. La ni abuk pn xda. Makin kalut aku rasa. Tp xpa..at least bru nmpk BN buat keja. Ada gak la br1m, kr1m dll.Pru13 tukar plak dacing la. Bg depa rasa lega sket. Aku xsuka sgt Pas bekerja dgn logo mata satu ni. Nmpk sgt freemansonnya. Mula2 aku pn xpercaya. Skali aku tgk internet. Melambak rupanye kaitan logo mata satu ni ngn freemanson. Hope Pas pasni jd dominan

Anonymous,  February 23, 2013 at 2:42 AM  

kat flyers bantah datum jelatek kata xde kaitan dgn politik. last2 hentam parti politik jgk. hmmmm macai2

Anonymous,  February 23, 2013 at 3:00 AM  

kami sedaya upaya megelakkan perkara ini di kaitkan dgn unsur politik....semua pihak akan ambil kesempatan...sekiranya siape yang megatakan kami ini macai sesiape sila lah turun ke taman keramat berjumpe kami ....
tutur kata melambangkan kita siape..

Anonymous,  February 23, 2013 at 10:05 AM  

Memang la datum jelatek adalah projek dari zaman bn..tp masa zaman bn projek ni adalah projek mampu milik..harga pun sekitar rm200k++ tapi bila pr ambik alih...derang tukar jd projek mega siap ada shopping mall...kalau anda hanya orang luar tak payah nk kecoh sgt kutuk2 sana sini...kami penduduk taman keramat yg kena menghadapi semua ni...kalau nak bantu kami alu2kan tp kalau setakat nk kecoh mcm tong kosong boleh blah

Anonymous,  March 7, 2013 at 9:05 PM  

melayu dah tak ada duit toksah heboh la. pi majukan diri sendiri dlu nak salahkan PR plak.

Anonymous,  March 21, 2013 at 5:27 PM  

hahah. BN tak BN. Pemimpin PR pun asalnya BN. Sama saja. Tak nampak beza. Nak kata sopan, tak jugak. 2-2 duk melompat dalam parlimen.

Senang cerita, generasi muda sekarang muak dan bosan dengan cerita politik Malaysia. Takde pon yg mampu bagi contoh baik.

Media massa lagi la, paling tak telus dalam dunia.

Isu rumah 'mampu milik' ni dah nampak sangat kedua-dua kerajaan tak mampu menangani masalah ni. Kerajaan Selangor still proceed,and kerajaan BN lak tiba-tiba rumah PR1MA. Takde solution jangka panjang. More to win-win solution. Rakyat konon dpt rumah murah (but still tambah hutang kat bank) and kroni still dapat projek.

Kepentingan rakyat? Not even kat lutut diorang. :)

Pemimpin zaman skrg tak pernah hidup susah. So, don't talk about "Saya faham susah payah rakyat"

Setakat nak berlakon dlm TV, boleh la der.

Try duduk sebulan kat rumah xde atap and bodyguard. Jumpa lipas pon lari.

Wazir al-Scarface March 24, 2013 at 5:13 PM  

Ingatlah, sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang membuat kerosakan, tetapi mereka tidak sedar. (QS 2:12)

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP