EKSKLUSIF - FAKTA Sulit Pilihanraya 2013 BN Menang 2/3 Majoriti Didedahkan.

Friday, February 8, 2013



Pilihanraya ke 13 semakin hampir yang mana dijangkakan pembubaran Parlimen akan dilakukan pada bulan ini iaitu Febuari. cakap cakap ini bukan sahaja dikalangan orang politik malah rakyat yang sebelum ini tidak mengikuti perkembangan politik juga ingin mengetahui bila tarikh pilihanraya.

Apa sekalipun jawapannya bila tarikh pembubaran Parlimen adalah keputusan Dato Sri Najib Razak Perdana Menteri Malaysia dan bila tarikh Pilihanraya terletak dibahu Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia.

Apa yang Gomo nak kongsikan dengan anda semua?

Terus terang Gomo katakan memang Gomo terlibat dengan lebih mendalam untuk Pilihanraya ke 13 kali ini. Satu tugas yang cukup luar biasa yang memerlukan banyak tenaga sama ada fizikal dan juga mental. Level Gomo untuk pilihanraya kali ini adalah peringkat Nasional yang mana matlamat adalah untuk memenangkan BN dengan majority 2/3.

Gomo sudah acap kali menghadiri mesyuarat tentang pilihanraya yang mana membabitkan peringkat negeri dan juga parlimen dalam Malaysia sejak tahun lepas lagi dan ada beberapa fakta yang Gomo nak kongsikan bersama pembaca agar mengetahui sedikit sebanyak apa yang bakal berlaku pada pilihanraya ke 13 nanti.

Dibawah ini merupakan senarai negeri negeri yang akan dikekalkan oleh Barisan Nasional dengan undi kemenangan majoriti 2/3 pada PRU 13.

1.Johor
2.Melaka
3.Negeri Sembilan
4.Pahang
5.Terengganu
6.Perlis
7.Perak
8.Sabah
9.Sarawak

Dibawah ini pula merupakan negeri yang setakat ini memihak kepada Barisan Nasional pada PRU 13 ini dengan menidakkan pentadbir waktu ini iaitu pakatan PAS,DAP dan PKR.

10.Kedah - 2/3 Undi memihak Barisan Nasional
11.Selangor - 2/3 Undi memihak Barisan Nasional
12. Kelantan - 50/50 (Bergantung kepada Calon)
13. Pulau Pinang - 50/50 (bergantung kepada strategi kaum Cina)

Bagi Wilayah Persekutuan Labuan, Putrajaya dan Setiawangsa kemenangan adalah milik Barisan Nasional manakala bagi beberapa Parlimen dirampas kembali oleh Barisan Nasional.

1. Parlimen Wangsa Maju
2. Parlimen Bandar Tun Razak
3. Parlimen Lembah Pantai
4. Parlimen Titiwangsa
5. Parlimen Segambut
6. Parlimen Batu

Ini merupakan analisis yang Gomo lakukan berpandukan beberapa mesyuarat tentang sentimen rakyat Malaysia akan politik masa kini.

Antara faktor kemenangan Barisan Nasional dibegeri negeri yang mereka tabdir waktu ini:

- Kecekapan pengurusan dan pentadbiran kerajaan Negeri serta menyelesaikan masaalah rakyat setempat.
- Yang Berhormat menjalankan tugas dengan bijaksana bagi mengatasi pelbagai masaalah rakyat
- "Janji Ditepati" yang diamalkan pentadbiran Barisan Nasional menjadikan rakyat menolak janji palsu pembangkang yang cuba mempengaruhi pengundi.

Faktor kemenangan Barisan Nasional dibeberapa negeri yang ditadbir Pakatan PAS,PKR dan DAP waktu ini:

- Tidak cekap dalam mengurus dan mentadbir negeri dari segala aspek termasuk Aspek Ekonomi, sosial dan lain lain.
- Perbalahan pimpinan sesama sendiri akibat perebutan kerusi Dun dan Parlimen untuk ditandingi.
- yang berhormat tidak cekap dalam mengurus masaalah rakyat setempat sebaliknya lebih kepada berpolitik.
- Janji palsu kempen pilihanraya 2008 belum tertunai dan menjadikan rakyat menolak janji terbaru untuk pilihanraya ke 13 kali ini.

Itu antara yang Gomo boleh nyatakan buat pembaca dan antara faktor faktor lain yang memenangkan Barisan Nasional dengan kemenangan 2/3 pada pilihanraya 2013 ini:

- Tidak ada lagi undi SABOTAJ dari ahli Barisan Nasional sepertimana yang berlaku pada 2008.
- Rakyat berpuas hati dengan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak setelah mengambil alih jawatan Perdana Menteri dari Tun Abdullah Badawi.
- Kebajikan rakyat dibandar dan desa terjamin dengan pelbagai inisiatif yang diberikan kerajaan.
- BR1M memainkan peranan penting untuk rakyat menikmati hasil ekonomi negara.
- Mahasiswa lebih percaya janji kerajaan berbanding pembangkang dalam isu pinjaman pendidikan dan Biasiswa.
- Harga barang terkawal dan pelbagai subsidi dijelaskan oleh pihak kerajaan memberikan pemahanam jelas buat rakyat akan apa yang diberikan oleh kerajaan.
- Rakyat akan keluar mengundi bagi memastikan Kemakmuran negara kekal terjamin.

Rakyat yakin Bajet 2013 Barisan Nasional

Mungkin ada beberapa lagi elemen lain yang membolehkan BN menang 2/3 untuk PRU kali ini namun Gomo sedikit gusar dengan strategi undi kaum Cina yang boleh membuat pusingan 360 darjah pada bila bila masa. Politik kaum Cina adalah bijak dengan menfaatkan setiap undi bagi membolehkan mereka menentukan siapa pemenang dikawan kawasan yang tertentu.

Lagi satu pekara yang mengusarkan Gomo adalah di Kelantan yang mana PAS akan membawa masuk pengundi HANTU dari SIAM sepertimana yang berlaku sebelum ini bagi memastikan BN tewas di Kelantan.

Pada peringkat Nasional pula Gomo juga dimaklumkan tentang gerak kerja pihak PKR yang dikepalai Anwar Ibrahim untuk mencetuskan kekecohan pada hari Pilihanraya berlangsung. Ini jelas sama sekali dengan kenyataan Anwar Ibrahim yang mahu menjadikan Malaysia sepertimana yang berlaku "Arab Spring".

Untuk makluman pembaca semua waktu ini pimpinan Pakatan PAS,DAP dan PKR terutamanya di Selangor sedang bergiat aktif dalam menukar geran tanah, eset kerajaan negeri dan lain lian harta kerajaan negeri kepada syarikat Swasta yang mana merupakan keroni kepada pimpinan pakatan tersebut.

Pimpinan Pakatan PAS,DAP dan PKR menetahui bahawa mereka akan tumbang pada PRU 13 ini jadi untuk itu habuan untuk kepentingan hidup mesti diambil terlebih dahulu bagi memastikan apabila BN mentadbir semula Selangor mereka masing masing sudah mempunyai modal untuk pusingan seterusnya bagi PRU 14.

Rakyat merupakan pengundi yang benar benar penting buat negara Malaysia yang tercinta ini. Walaupun BN akan menang 2/3 pada PRU 13 nanti setiap undi adalah amat bermakna. Justeru itu Gomo mengesa kepada rakyat Malaysia untuk keluar mengundi pada hari pengundian nanti bagi memastikan undi anda merupakkan kebanggan buat anda semua.

Najib Razak lebih diyakini untuk mentadbir Malaysia berbanding
Anwar Ibrahim disebelah pihak pembangkang.

Sekian sahaja apa yang Gomo telah kongsikan dan diharapkan agar kita dapat sampai menyampai antara satu sama lain untuk mendaftar sebagai pengundi dan mengundi Barisan Nasional pada PRu 13 nanti. Undi itu penting dan yakinlah bahawa negara kita adalah negara DEMOKRASI yang menentukan pemimpin melalui undi yang bersih sepertimana pilihanraya pilihanraya yang berlaku sejak Merdeka sehingga kini.

Psssttt.... Banyak kejutan berlaku di Parlimen Pembangkang sebab itu mereka bina kekayaan waktu ini.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


96 comments:

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:30 AM  

BN FOR ALL MALAYSIAN.

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:33 AM  

Nauzubillahhiminzalik Anwar ibrahim nak jadi PM Malaysia. Mintak disimpang dan dijauhkan. Selisih malaikat 44..

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:51 AM  

Selisih malaikat 44? Taknak selisih syaitan ke?

Prince of Noob February 8, 2013 at 10:54 AM  

uik semua bn menang. hebat betul ramalan ni. satu lagi cara nak memenangkan bn dgn majoriti 2/3, kurangkan isu2 lucah.

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:58 AM  

Klu ikut ramalan gomo bn sapu bersih.xdak satu pon pr mng.statement nk sedapkan hati.ramalan bodek

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:04 AM  

Ramalan saya ...BN menang keseluruhan, kalah di kawasan majoriti cina.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:04 AM  

Analisa gomo...kakakakaa..puiiiiiiii......Lepasan SPM nak buat analisa politik jugak.....kakakakakaka......pi jual baju dalam kat pasar malam boleh la tu

Hoi, gomok, ape methodology yg ko pakai?

Mai bagi huraian sikit.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:10 AM  

anol 11.04, boleh respect sikit lepasan SPM tak? SPM pun ada kemampuan. walaupun jual coli dlm pasar malam lama pun jadi raja coli kat selangor ok?

aku pun SPM, aku ramal UMNO menang 100% semua kerusi, bukan 2/3 tapi 3/3. formula analysis aku ialah beli undi dan main tipu dengan SPR. Tak yah degree Havard university. pakai duit jer.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:18 AM  

Baek papagomo pergi jual dvd lucah di pasar malam daripada buat tulisan bangang ini.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:22 AM  

Aku ingat papagomo pandai jaja isu porno je

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:37 AM  

apa punya bangang noh omar debat dgn ezam tajuk 'jom tolak pakatan rakyat'. inilah mentaliti pemimpin yg diangkat oleh org2 umno. bodoh & bangang. kalau berani debat la dgn org pr. kalau dah debat dgn geng sendiri bagus tukar jadi ceramah jer. tahap intelek mereka berdua ni atas sikit jer dari penulis blog ni. khaaaaak ptuiiiii

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:43 AM  

Mahpus bingai pun setakat SRP pangkat S je pun, bingai2 cam gitu pun bleh jadi Naib presiden PIS apa..

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:46 AM  

Pelakon lucah yang suka tibai lubang jubo depan belakang tu apa crita skang eh ??

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:47 AM  

fakta bangangggggg.... masih dok sedar diri.... oiii BN dah nak mampus dahhh..tak sedar2 ke.....

sabah+sarawak = 20 kerusi
johor = 10 kerusi
kalah 10 kerusi sediada = 70
dah ada 100 kerusi dan campur yg lain2..?

kalau campur kerusi 'polong' buleh lah Bn 2/3..

kah..kah..kah..

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:49 AM  

Sokong BN membawa kemakmuran negara .. sokong PR membawa kehancuran dan kebengongan.

Anonymous,  February 8, 2013 at 12:19 PM  

Aku nampak DSN perkenalkan banyak polisi yang mampu meletakkan kesejahteraan negara ke hadapan dan bersaing dengan negara lain.

Aku amat berharap pemimpin BN yang lemah diundurkan bagi membuka laluan kepada pemimpin muda yang lebih dinamik dan berakhlak.

Pasti undi aku kepada BN.

Anonymous,  February 8, 2013 at 12:45 PM  

lain aku tak tahu, yang aku pasti ialah PAS memang kena jual hidup-hidup dalam PRU13 ini.

Anonymous,  February 8, 2013 at 12:59 PM  

Kena waspada juga, jgn ambil mudah, dlm harian kerja sya berjumpa ramai bangsa, india dan cina, kesemua ingin tukar, tiada 1 pun menyokong, dan bangsa aku sendiri, hanya 10% yg menyokong dri, 90% yg lain mahukan kerajaan lain. Mereka x kisah anwar punya hal,yg meraka tahu apa yg tax kerajaan ambik, mesti meraka dpt merasai nya. dan byk isu2 masih tergantung tanpa penjelasan yg telus. tpi sebaliknya. org lama, dan wanita2 yg veteren masih setia, akan tetapi, golongan muda, hanya segelintir yg menyokong, lebih dri 3/4 menyokong pembangkang. sy berumur 35tahun, dri kecil sampai skrg masih lancar lagu umno...akan tetapi, sy merasakan kegolakan dan kemarahan golongan muda sekarang...ini yg bn kena fokus.

Anonymous,  February 8, 2013 at 1:40 PM  

horey!!! BN menang 2/3 !!!! syok sendiri..

Anonymous,  February 8, 2013 at 1:41 PM  

Yang kena jual hidup hidup ni selalu nya lembu, lembu condo yang gemok gemok

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:16 PM  

Kalau sulit kenapa tayang?? Akta rahsia tu..

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:17 PM  

BETUL KAH NI ! KENAPA SAMPAI SEKARANG TAK BERANI NAK UMUM BILA PUN TAK BERANI, APA LAGI NAK BUBAR.

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:23 PM  

bukan tak berani, korang tau ka berapa undi kertas palsu kena print dan standby kat semua kawansan undi? byk tuh kena sediakan. lepas bers, baru la bubarlan parlimen

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:43 PM  

PATI Power...................

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:47 PM  

HIDUP PATI!!!!!

Anonymous,  February 8, 2013 at 2:49 PM  

Pembubaran tu tertakluk kepada PM.

Tak yah ko orang nak buat spekulasi yang bukan bukan sampai dapat dosa kering. Kalau pun ko tak sabar nak mengundi, terpaksa ko tunggu tarikhnya.

Susaj sangat ke nak faham benda senang macam tu

Anonymous,  February 8, 2013 at 3:21 PM  

50/50 kat kelantan.

Kepada rakyat kelantan tukar lah kerajaan yang ada skarang. Ternyata 23thn mmerintah apa2 pon tak ada. Kerajaan PAS tak ada upaya meningkatkan hidup anda disana. Ayuh kita bersatu tumbang PR.

Anonymous,  February 8, 2013 at 3:49 PM  

...melayu termiskin di Johor

Anonymous,  February 8, 2013 at 3:51 PM  

korang ni syok sendiri je ni...maklumlah..macai b-end kn...kekekeke lawak betul aku baca artikel ni....tggu la PRU-13 ni ye.....

Anonymous,  February 8, 2013 at 3:55 PM  

aku undi pas.......hahahhahaha

Anonymous,  February 8, 2013 at 4:04 PM  

Ya,tepat gomo, bn mmg akan menang dlm pru ke 13 ni....sbg parti pembangkang yg bru. Tahniah dato seri najib.

Anonymous,  February 8, 2013 at 4:19 PM  

Pemimpin veteran PAS yang disegani dah dilucutkan keahlian mereka seorang demi seorang.

Aku tawar hati nak undi PAS kali ini selagi PAS terikut dengan DAP.

Siapa yang aku nak undi..... ????

Undi aku rahsia....:)

Anonymous,  February 8, 2013 at 4:39 PM  

PAS veteran, nasha ka ko cakap tuh? wakil under perform lepasan kandang ayam. tak perform bagus la berundur tolong backround. ini sampai marajuk jumpa UMNO lepas tuh sabotage parti sampai mau kasi halau jer. berabus la..

PAS tolong la, jangan jadikan para nelayan dan anak pasar manjadi pemimpin. ambek la yg berpengetahuan.

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:24 PM  

gomo bongok

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:30 PM  

I LOVE MALAYSIA. I LOVE BARISAN NASIONAL. I LOVE PM. I LOVE KAUM2 LAIN DI MALAYSIA. GOO!!! BARISAN NASIONAL.

INI NEGARA MEMBANGUN. INGAT TU! NEGARA MEMBANGUN. UNTUK MENCAPAI KEMAJUAN NAJIB ADALAH PEMIMPIN TERBAIK DALAM NEGARA.

SAYA SEBAGAI WARGA MALAYSIA MELAYU ISLAM AKAN TINGKATKAN DIRI UNTUK MAJU SEIRING DENGAN GAGASANNYA.

SELAMAT TAHUN BARU CINA!!!! :-D

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:41 PM  

saya pengundi muda dan baru saja bekerja ingin membeli kereta selepas pru13 bilamana harga kereta akan diturunkan bila pakatan rakyat menjadi kerajaan nanti.

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:49 PM  

INSYA-ALLAH.... Cuma saya harap semua yg layak mengundi akan turun mengundi.

Saya nak sebut EMPAT tujuan penubuhan Pakatan Rakyat.

1. Mengangkat Anwar Ibrahim menjadi PM dengan apa cara sekalipun termasuk fitnah terhadap lawannya, PM terkini.

2. Meningkatkan sokongan melayu terhadap DAP parti yg tradisinya anti kuasa melayu-islam walaupun DAP tak pernah menyokong perjuangan melayu-islam.

3. Mempromosi budaya liberalisasi atau kebebasan berlebihan untuk memudahkan tugas anasir luar masuk ke dlm negara atas nama kebebasan. (LGBT, pluralisme, murtad).

4. Mengubah undang2 dan merompak apa yg ada demi pihak yg selama ini memberi jaminan bantuan.

Saya cabar penyokong PAS TUNJUKKAN. DIMANAKAH BUKTI PERJUANGAN ISLAM PAS DI DALAM PAKATAN RAKYAT. Sila rujuk semula Buku Jingga atau sebarang perjanjian kerjasama P.R.

Fahamilah agenda Pakatan Rakyat...
- pengundi segambut.

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:55 PM  

saya pati pun seronok kerana first time mengundi di malaysia. sekarang pun tangan saya terketar-ketar kerana tak sabar-sabar nak pangkah atas kertas undi. bulan lepas saya sudah dapat ic baru dgn nama melayu. walaupun bukan nama saya yg ditulis tapi gambar saya ada dalam ic. saya sungguh seronok. saya sokong kerajaan bn. terimakasih najib pm malaysia

Anonymous,  February 8, 2013 at 5:56 PM  

HIDUP UMNO!!!!. HIDUP BARISAN NASIONAL!!!!. HIDUP NAJIB!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥

Anonymous,  February 8, 2013 at 6:23 PM  

woi gomo mane adik angkat ko sifool, biasanya dekat-dekat pilihanraya ni ade muka die timbul lam media perdana. inilah masa nak buat duit sebelum bn bungkus.

Anonymous,  February 8, 2013 at 6:23 PM  

parlimen bandar tun razak dengan parlimen wangsa mahu mesti ditandingi oleh parti Umno kerana hampir keseluruhan rakyat diparlimen bandar tun razak dan wangsa maju yang majoriti penduduk Melayu mahu Umno bertanding mewakili kawasan mereka

Anonymous,  February 8, 2013 at 6:33 PM  

kalau bukan sbb undi protes takde makna pembangkang Malaysia boleh menang beberapa negeri..

Anonymous,  February 8, 2013 at 6:39 PM  

Si Karl Mamat mamat tu bebal ke? Asyik mengcopy paste. Ntah reti ntah tidak apa yg di copy paste. Cubalah kritik gunakan akal dan pendapat sendiri. Looser!

Anonymous,  February 8, 2013 at 7:11 PM  

Karl mamat tu bingai tahap hamlau. Bodoh bengong tahap lembu. Bukan boleh pakai pun kenyataan dia.

Anonymous,  February 8, 2013 at 7:13 PM  

ele... org sakmongkol ak47 buat analysis gomo pun buat... tapi.... kawak la... comment semua tuh... hebat kelentong tahap neraka..

Anonymous,  February 8, 2013 at 7:13 PM  

Pegi mampos sama pakatan syaitonnirojim.bn menang majoriti.pakatan langsung xleh masuk parlimen...hahaha

Anonymous,  February 8, 2013 at 8:41 PM  

bagi aku..korang kata BN, PAS, DAP & PKR..semua kenyataan yg korg ckp..sebab terlalu taksub..

xpyh pk jauh2..
cuba fikir yg simple2 jer..kalau malaysia ni dah keluar duit haram..korang jugak yg makan..

kalau pasal Anuar korang menangkan..kenapa korang sokong cakap dia bila dia suruh rempuh kedai2 yang berniaga masa bersih 2.0. kalau x suruh pun kenapa korang rempuh. bodoh x? so sape yg lembu? Malaysia leh aman ker mcm tu..?

bila pak lebai yang kata nama Allah yang suci tu leh orang bukan Islam guna..mana ke-islaman korang? korang gadaikan ker?

bila kerajaan bg BRIM, bg tayar utk teksi, bg peluang perniagaan..korang pandai plak nk sebat..
bila pasal tax..masing2 mula x puas hati..soalan aku..korang ngan anak sendiri pun nak pulangan yg baik juga bila dia dah besar dan bekerja..sama la mcm kerajaan..even kalau PAS,DAP & PKR sekali pun jadi kerajaan nanti..sama juga diorg akan kenakan taxkat korg..kalau diorg x kena kan tax..diorg nak korek dari tanah ker? atau nak pinjam ngan Ah-long luar negara tue..esok lusa tergadai..

satu benda jer..kalau terasa nasib la..aku x kisah pun sape menang..aku pilih sebaiknya..sebab dari kecil aku bersyukur sbb diorg bg aku rasa bersekolah..bg aku rasa keamanan..

n lastly..sebenarnya..dari dulu sebelum kes anuar lg..org sibuk pasal tax atau sabsidi..senang cita..korang sebelum nk citer pasal parti itu ini...korang kena buat satu benda..Bersyukur..dari mana datangnya Kemerdekaan kita ini..so fikir-fikirkan..dan selamat beramal..

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:20 PM  

anol 841pm, panjang berhujah, idea hanyer satu, kurang memampuan berfikir atau pun kurang persaingan,

ko ni confirm budak gomen yg bergaji buta setiap hari. bersyukur setiap hari, sembayang pun 20 kali. patut la bersyukor ko nie.. bangsa tongkat.

asyik jer berhenti pada zaman berdekad lepas, tak ada kemajuan langsung dalam hotak.

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:25 PM  

Anon 8.41pm.... Tahniah!!!! Inilah komen paling berakal, cerdik dan bertakwa...
Alhamdulillah....semoga Allah rahmati bumi malaysia di bwh ptdbran BN... Aminnnnn.

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:28 PM  

Anon 4.94
nasha tu lulusan UK pernah jadi pensyarah undang2 di universiti, suka perpaduan sesama Islam. Tulah cai2 Pas pemimpin sndiri pun tak kenal, nik aziz dok lulusan mana di India, la ni tak turun2 . Dr mahathir pun dah lama turun. Kelantan dok tang tu juga, Anuar lulusan bahasa. tu yang pandai no bercakap dan putar alam. Pemimpin2 Pakatan tak boleh diharap, yang boleh harap dah lama cabut. Cuba cek sejarah. Saja je sakat cai2 PR, Jangan marah no.

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:28 PM  

Confirm pemalas dan mentaliti murah..semua nak murah..kereta murah, rumah murah, brg murah, otak murah..inilah minda bankrup. Inilah kelompok yg disukai oleh pakatan.
Eloklah nkau pakai kereta murah..mmg taraf murah korang ni.

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:50 PM  

mat sabun kelulusan tak lulus itm (zaman pak mat sabu itm taraf institut saja) sebab dapat masuk itm gred 3 spm saja umno tolong melayu. mahfuz langsung tak pas srp (yg sekarang jadi PMR yg dah pun dibubarkan sebab terlampau senang) hahahaha!!!

Anonymous,  February 8, 2013 at 9:59 PM  

Hihihihi :-P

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:07 PM  

Pkr..parti joker.& badut.

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:07 PM  

Tak sabar nak hias rumah dengan bendera, flagline BN keliling rumah. Dulu kami sekeluarga terpecah tiga: BN, PAS & PR. Now kami semua sokong BN. Lebih mengembirakan keluarga besar kami dari sepupu hinggalah ke pakcik makcik sebelah mak dan ayah menyokong penuh BN & UMNO.

Parlimen Sembrong February 8, 2013 at 10:16 PM  

Salam tuan. Mohon paut blog kami yang baru ini,

http://parlimensembrongp153.blogspot.com/

Salam perjuangan dan terima kasih.

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:27 PM  

mmg nasha duk kat univerisity UK dulu, tapi sekadar duk jer beberapa tahun. lepas tuh balik kelantan menjadi nelayan longkang lepas tuh.

hari hari masuk su khabar di label BEKAS timbalan president, BEKAS BEKAS, EX, former, dah masuk bekas condom pun ada news value.. ala.. balik kampong tanah sayur jer la.berhujah la pada lembu .

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:43 PM  

anon 10.27 ni mesti iq rendah.. suruh dia buat kalkulasi 1.04 bahagi 0.14 tak pakai kalkulator sampai mampus pun dia tak tau...

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:48 PM  

Pru diadakan pada hujung penggal...mana keyakinannya...orang PMR pun boleh agak kenapa

hangkedee February 8, 2013 at 10:48 PM  

Untuk juak juak tegar pas selamat berjubur bersama kafir harbi DApig yang anti Melayu dan Islam

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:50 PM  

JANJI.. JANJI DITEPATI


HIDUP UMNO!

HIDUP BN!

PR ADA?

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:51 PM  

pasti BN akan menang besar.. undi tetap BN..

lagi syiokkk.. lepas ni dapat saksikan unit balaci2 pas buat keje mengampu berjihat membantu sahabat kafir dap dgn parti 69 pkr, utk pru.. ayuh tentera2 pas berjihat utk dap dan pkr

Anonymous,  February 8, 2013 at 10:52 PM  

Wah bukan main benci sekarang cai2 Pas kat Nasha dok kutuk2, mentang2lah tak da jawatan, Macam DrM cakap, sekarang Nik Aziz dah berkhawin dengan Karpal Singh, dok main sayang tu karpal yang kata langkah mayat dia dulu, sambut besday lagi, cai2 pas dok sokong Anwar yang suka kalimah Allah diguna bukan Islam. Cai2 pr dok sokong lim guan eng, anak lim kit siang pencetus mei69 dan serpihan parti pap. Orang yang sokong perpaduan Islan dan pertahankan kalimah Allah ditolak tepi. Alahai cai2, Orang islam dianggap musuh dan dihina, yang terang2 nak rosakkan agama disokong. Tulah lain kali bila bercakap kena berfikir puluh kali nanti jadi kenyataan dan dimakbulkan tuhan, Boleh berkawan dengan syaitan, kata nik Aziz, sekarang syaitan memang berkawan dengan Pas dan PKR, tu yang cai2 tak boleh fikir, rugi agama rugi negara rugi anak cucu.
Jangan marah cai Pas oi,
Usik sikit aje no.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:00 PM  

orang PMR boleh agak satu saja pasal BN takut kalah. Tapi akal dia tak sampai nak fikir persiapan pilihanraya. Haramjadah PR punya pasal sistem mengundi PRU depan rakyat kena patah balik kebelakang pakai dakwat kekal segala macam kat India sama Afrika. Ini lah sumbangan PR jadikan Malaysia bahan ketawa dunia pada hal Malaysia negara pertama yg pakai kad pengenalan termaju di dunia dan boleh adakah piliharanraya pertama di dunia pakai sistem biometrik.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:33 PM  

Hahaha... melopong mulut melayu-melayu sakai baca analisis sakai gomo ni. Dah mengalahkan profesor gamaknya.

Kah kah kah....

P/s Ada lagi ke sakai kat mesia ni?

Jawapannya... masih berlambak terutama dalam umno, perkasa dan pekida.

Kah kah kah...

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:44 PM  

Anon 11.33
Buat anon sakai kat atas, tulah cara mentaliti bercakap, cakap tak da point, komen tu biar ada fakta, gomo nak komen bagi pendapat tu hak dia, yang hang dok kata pr boleh menang, hang bagi lah fakta hang ke, cuba buat blog ke, macam milosuam ke,
Cakap macam sakai, tulah sampai lah ni kena kencing dengan pkr dan anuar.
Saja je nak usik cai2 pr.

Anonymous,  February 8, 2013 at 11:45 PM  

aku tetap undi umno. undi pas kena tipu pak lebai taliban, undi PKR sokong penzina, undi DAP..manusia paling bodoh dalam sejarah moden...

Vote for UMNO..hidup melayu

Anonymous,  February 9, 2013 at 12:51 AM  

mari kita kira berapa byk 'geng taik'>(PR- Penyesat Rakyat) kat sini..

KEPUTUSAN NYA IALAH.. 17 org

Peserta terbaru akan muncul bila2 "MASA' sahaja lagi..
MARI KITA TENGOK SAPA YG KENA..!!!

Anonymous,  February 9, 2013 at 2:03 AM  

Betul anon 2:49 PM...kenapa ramai yang bebal komen dalam blog ni? Ramai yg suka buat ramalan dan ramalan tentu menyokong parti masing-masing biasalah.
Kenapa perlu mengutip dosa-dosa dengan kata-kata kesat dan fitnah? Perkara mudah sampai masa PANGKAH MANA YANG BERKENAN. Sampai masa tunggu keputusan....habis cerita.
Kelayakan mengundi umur 21 tahun ke atas sepatutnya mumr dan fikiran dah matang!
PRU 13 siapa menang pun peduli apa.

Anonymous,  February 9, 2013 at 3:34 AM  

Teori RAHMAN : Najib adalah pemimpin terakhir dalam UMNO+BN. Lepas ni kerajaan baru pula akan muncul insyAllah. Marilah turun mengundi. Kami hanya mahukan undi bersih, tiada sogokan, tiada penipuan. Itu sahaja yang kami minta. Jika sudah "bersih", apa sahaja keputusan kami terima.

Anonymous,  February 9, 2013 at 3:45 AM  

Statement syok sendri... sulit tp dedah... Kali ni aku ckp 50-50.. bkn 2/3... Ats pagar yg akn mnentukan... Xpcaya? Lantak kome ler...

Greenman February 9, 2013 at 8:01 AM  

Anwar cuma ahli politik yang tiada wawasan kerana hanya ingin melepaskan dendam sebab tak dapat jadi PM. Idea Anwar senuanya diciplak bukan untuk memajukan bangsa dan agama tetapi untuk menetap di Putrajaya. Ingat lagi reformasi Indonesia, persaingan baju kuning dan merah di Thailand, Arab spring di Timur Tengah dsbnya. Untuk tujuan itu, institusi penting negara seperti badan rasuah, kehakiman, SPR, Polis, Pendaftaran negara dsbnya perlu diperlekehkan untuk mengabui mata rakyat dengan dakyah jahat.

DAP faham sangat kemaruk Anwar dan tanpa Anwar mereka tidak mungkin dapat mempengaruhi PAS.

PAS yang selama ini berpegang teguh kepada prinsip asal perjuangan mereka semakin keliru dan hilang arah tuju. Pemi pemimpin yang mendukung aspirasi asal PAS terpaksa di tendang keluar untuk membolehkan mereka bersekongkol dengan DAP dan PKR. Mana mungkin prinsip mendaulatkan negara Islam zaman berzaman ditukar kepada negara kebajikan dengan mudah. Malahan Majlis Syura sudah dianggap tidak relevan dan digantikan dengan keputusan Karpal.

Fikir fikirlah sendiri menggunakan akal dan jangan taksub dengan permainan licik DAP. Negara yang terbabit dengan Arab Spring sendiri masih kucar kacir apabila kebebasan yang mereka inginkan membawa lebih banyak persengketaan dan kematian.

Selamat beramal.a

Anonymous,  February 9, 2013 at 12:08 PM  

Sy setuju dgn pendapat anon 12.59

Anonymous,  February 9, 2013 at 12:47 PM  

Wakaka... fakta sulit yg terdedah oleh papa sakai yg tak berapa nak cerdik. Letak muka alpacino tapi muka sebenar macam alpantatcino

Wakaka

zul0,  February 9, 2013 at 1:08 PM  

Tak sangka ada jugak penyokong bn yang cerdik sikit macam anon 12.59. Harapkan GOMO, budak tadika pun tergelak baca tulisannya. Dah la tu gomo, baik hang pi jaga anak bini hang kat rumah dari hang dok jaja kebebalan hang kat sini. Tak malu ka?

Anonymous,  February 9, 2013 at 1:24 PM  

sedih la malaysia, aku bukan suka sangat PKR, pasal nuar pun bukan pemimpin bersih. pasal UMNO lebih kotor daripada nuar, terpaksa la aku sokong anur, tak der lagi melayu yg berkemampuan dan bersih ker luar sana? PAS? ubi bawang hari hari sembayang jer, tuh jer dier pandai, Ajis sampai surat khabar pun tak baca, cakap PSY awek seksi. ala..

tak ader pilihan langsung...Mesia ni. sokong DAP nanti cakap rasis, tapi kemarin MCA cakap anuar ada darah Umno jgn pilih dier , terang terang sajer kutuk UMNO kotor.. diam jer semua konco kncon dalam Dumno. habis la neraga ni.

Papagomol,  February 9, 2013 at 1:52 PM  

Fakta sulit tapi terdedah

BANGANG ke apa?

Siapa agaknya yg cuba diBANGANGkan oleh mangkuk ni? Adakah melayu sakai dalam umno yg BANGANG dah tak boleh nak repair lagi?

Aku tak malu jadi melayu tapi aku cukup malu kalau dikaitkan dgn umno... hehe

Anonymous,  February 9, 2013 at 7:31 PM  

Nak tibai jubo kau.

Anonymous,  February 9, 2013 at 7:37 PM  

Memang miskin pun yg kaya kroni umno mca dan mic.sedar2la bro.lama2 merempat tanah kena rampas offer kat cina Singapore.kesian....

Anonymous,  February 9, 2013 at 7:40 PM  

Dah nk mampos umno.kali ni sy and famili dah serik nk undi BN.cukupla dah mula meluat.

Anonymous,  February 9, 2013 at 7:45 PM  

Ko bodoh nak mampus.siapa yg tak nak brg murah.realitinya ko yg akan bankrup mcm krjaan BN.Hutang berbillion2.

Anonymous,  February 9, 2013 at 7:51 PM  

Jubor ko bg umno mca tibai buat video.

Anonymous,  February 9, 2013 at 11:47 PM  

Yang mngundi bn metality lembu.
Kami pngundi muda brsama pr.

Anonymous,  February 9, 2013 at 11:58 PM  

Ya Allah kuburkan bn dpru 13.
Gantikan dgn pmrintah baru yg adil lagi berseh dari segala rasuah.
Amin..

Anonymous,  February 10, 2013 at 12:04 PM  

Aku rasa nk undi PR lah pru13 nnt.
lama sangat sokong umno dah mcm riak dan takbur lak dia.
Tahu dah "sakit" tapi tak mau berubat so bagilah "berehat".
Sayang rasanyer bila org melayu berjaya "dijumudkan" dan"dijinakkan" oleh mereka yg bukan melayu aka mamak.
Bila pr menang nnt bole buat demo minta keturunan raja2 jer bole jd PM. Itupun 5 tahun kena tukar sama mcm sistem agung.
Nak tunggu bn mmg kerabat atau saudara mara jer lah yg jd pm walaupun bkn melayu tulen. Ada raja tapi jd boneka bn lak rasanyer. Melayu taat kepada raja bkn bn so harus berubah rasanyer pru13 nnt.

Anonymous,  February 10, 2013 at 12:20 PM  

Menang kalah BN, atau menang kalah Pakatan - orang bukan-melayu tetap akan untung

Puteri,  February 10, 2013 at 12:44 PM  

Puteri setuju analisis Saudara Papa Gomo dan ini bukan fakta sembarangan. Tuan-Tuan Anon bgtau siapa yg berkepentingan yg ada keberanian sebegini. Usah pertikai kelulusan seseorg. Ijazah tidak melambang intelektualiti bilamana banyak aja graduan persis lembu emosi tinggi otak letak tepi.

Harus seperti biasa untuk Pakatan Rakyat tabur dosa kering perlekeh organisasi berhikmah SPR melaksana tanggungjawab mereka. Never think twice and always jump to conclusion. Fikir lah sejenak bahawa Malaysia masih aman kerana struktur organisasi terancang dan kepimipinan pucuk pimpinan negara adalah Melayu dan Islam...!

Tolong buang ideologi politik sempit yg dimomok sedari kecil. Berani kau main api org muda. Bahasa persis Bawani. Belajar lah utk mengucap syukur dan rasa bangga lahir di Malaysia. Berapa byk sel otak dan badan kamu rosak sbb selalu tak puas hati. Belajar beradap dan hormati yg lebih tua dan lebih makan garam nya. PERGI KAU...!!!

Pendedahan analisis ini nyata beri inspirasi kepada pengundi untuk kasi balasan sama itu PR. Keluar mengundi Malaysia ku untuk kemenangan Barisan Nasional..!!

Anonymous,  February 10, 2013 at 1:25 PM  


2/3 BN... horreeeeeeeeey.... BN tetap menang!


2/3 PR.. horroooooor..... BN tetap menangis!

Anonymous,  February 12, 2013 at 1:04 AM  

HIDUP BN HIDUP BN HIDUP BN. SAYA PUN PENGUNDI MUDA DAN RAMAI KAWAN-KAWAN SAYA PUN PENGUNDI MUDA JUGA. UNDI KAMI KEPADA BN. BN KINI DAN SELAMA-LAMANYA. YA ALLAH KAU BERILAH HIDAYAH KEPADA PENGUNDI-PENGUNDI AGAR MENYOKONG BN DI PRU13 DENGAN MAJORITI YANG SELESA KERANA TERNYATA PARTI INI LEBIH DIPERCAYAI DARIPADA PARTI PR YANG BANYAK MENABUR FITNAH.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:22 PM  

Aku tak pernah mengundi tapi kali ni kalau aku ada kat Malaysia masa PR13, aku akan undi BN.Dulu aku malas nak undi pasal aku macam orang biasa jer, percaya yang BN banyak korupsi etc. Tapi lepas PR perintah beberapa buah negeri, aku rasa mereka ni lagi teruk. Kawan kawan rapat abang aku pun ada yang MP PR.Abang aku sendiri yang vote PKR dulu pun tak tahan dengan kerenah kengkawan MP PR so this time round kami satu family akan vote BN.Memang PR tak tau buat kerja,aku tenguk lagi huru hara Malaysia ni sejak mereka perintah Penang dan Selangor.They are polarising Malaysia further and this is not the way forward for our country.Aku tenguk pembangkang ni macam tak sayangkan Malaysia saja, esp Anwar Ibrahim.Dia boleh cabut jer duduk overseas kalau Malaysia jadi macam Arab Spring, tapi orang biasa macam kita ni nak pergi kemana?Nak kasi keluarga makan apa kalau negara huru hara?

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:06 AM  

kALAU DA MEMANG PAPAGOMO KATA BN MENANG. CEPAT2 LA BUBAR PARLIMEN. AKU DA XSABAR NAK MENGUNDI NI.

OH YA, GOMO. AKU NK BGTAU NI. AKU PENDUDUK SELANGOR, DAN AKU DAPAT BANYAK KELEBIHAN DUDUK SELANGOR. AIR PERCUMA, ANAK AKU DAPAT ELAUN SBB ANAK SELANGOR (TAWAS), DLL. KALAU KORANG YG DUDUK DLM SELANGOR TAPI XPUAS HATI DGN PENTADBIRAN PR, SILA LA KLUAR DR SELAGOR. PERGI DDK TEMPAT / NEGERI LAIN2 YA! JGN NK POYO SGT!

OH YA GOMO, AKU ADA TGK VIDEO KO MEROYAN KT MAHKAMAH! APA HAL! AHAHAHAHA. JGN SMPAI VIDEO TU TERLEPAS LA EH!

SO GOMO, JGN NK POYO SGT!

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:23 AM  

Biasalah kalau jadi 'Arab Spring', dalang dalangnya semua akan cabut lari, harta yang mereka kumpulkan dapat pertahan hingga 7 keturunan. Mereka ada rumah diAmerika, di London. Mereka dan keluarga mereka hidup senang lenang disana. Mereka tak kisah apa jadi disini. Dah desperate, kalau tak dapat apa yang dihajati, musnahkan saja semua.. baru puas hati. Rakyat biasa yang jadi mangsa. Sedih kenangkan nasib
bangsa ku...

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:31 AM  

Anon 11.38

Tidak jelas apa maksud kamu dengan pemerintah yang adil dan bebas rasuah. Boleh beri satu contoh satu negeri dibawa pembangkang yang pemerintahannya adil dan bebas rasuah.
Beri satu contoh kerajaan yang ada sekarang tidak adil dan rasuah.

Sedai tunggu jawapan kamu.

azmi April 5, 2013 at 11:48 AM  

Pilih mana-mana partipun ikut pilihan sendiri....sesama kita nanti jangan sampai bergaduh dan berbunuhan sesama sendiri....ingat kita sesama islam bersaudara....kalau ada perkara-perkara yang meragukan kembali kepada al quran dan sunnah....

didie April 18, 2013 at 4:21 PM  

Wei gomo... Anwar saman lu apasal lu xmengaku lu gomo??? Kahkahkah... Apa punya standard la pejuang agama,bangsa dan negara ni.... Thhuuiiiiiii!! Kahkah.. Anwar saman terus xmengaku diri sendiri gomo... Kahkahkah. Lu mmg dasar keparat lah!kahkahkah. Pas2 lu nk lawan anwar kt permatang pauh... comform nama lu,tp org lain!!!kahkahkah... Klu x,kantoi la lu sebenarnya gomo btol x??? Gua rasa baik lu duduk kt lorong haji taib jual jubor lu yg busuk 2... Comform payment masyuk... Drpd lu jual minyak kt sni,tp duit lu habis kuar bayar saman... 2 pun kalu lu mampu la... Klu xmampu,terpaksa la jugak lu jual jubor lu yg hangit 2... Kahkahkah.

didie April 18, 2013 at 4:29 PM  

Wei ngok... Mesti ko marah kn aku ckp ko ngok? Sory la... Tp peduli apa aku!!! Dh mmg ko ngok pun!!!! Kahkahkah!!!!! Tp alu nk tanya.... Ko tengok tang mana kecoh negeri pr?? Xpyh jwb... Compom tgk kt tv3suku!!!kahkahkah. Lu rasa la,kalu malaysia alami perubahan kerajaan...lu rasa siapa yg akan buat kecoh??? Kahkahkah!!! 2 la gua ckp lu ngok,lu mrh... Tp gua peduli apa... Gua tambah lg... Lu ni mmg NGOK NGEK!!!! Kahkahkahkah!!!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP