Kes Terpencil - Adik Perempuan Gua Tangkap Cintan Dengan Najib Razak

Sunday, February 17, 2013



Gua ada seorang adik perempuan, adik perempuan Gua duduk di JB bersama Mak dan Ayah Gua. Apa yang Gua nak cakap bukan sebab Gua nak carikan Jodoh untuk adik perempuan Gua ataupun nak Adik perempuan Gua Popular kat Blog Gua tetapi Gua nak sampaikan luahan Adik perempuan Gua semalam kat Gua.

Semalam Adik perempuan Gua telah menerima bantuan dari Kerajaan Malaysia BR1M sebanyak RM250. Bantuan wang tunai yang pertama kali beliau perolehi dari kerajaan selain dari bantuan Baucer buku sekolah dan bantuan bantuan lain. Cuma kali ni bantuan kerajaan ni agak berlainan sedikit kerana boleh ditukar kepada CASH!!!


Gua dengan adik beradik tak berapa sangat nak sembang bab politik tetapi bila adik Gua cakap dapat BR1M ni Gua rasa sebagai Abang Gua patut cakap kat Adik Gua untuk mengucapkan terima kasih kepada kerajaan terutama Dato' Sri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia. Bukan apa, kita yang dah dewasa ni kena sampaikan kepada anak anak muda akan apa yang dinikmati kesan dari pentadbiran yang mantap selama ini yang ditadbir oleh Barisan Nasional.

Tapi Gua agak ralat le sikit sebab Gua baru je bukak mulut kat adik Gua dia dah bagi penampor sedas kat Gua. Walaupun melalui talifon tetapi tamparan tu pada Gua agak memalukan Gua sebagai Abang lah. Huhuhu.

Papa Gomo : "Ni kau dah dapat RM 250 yang kerajaan bagi kira untonglah. Kena cakap terima kasih le  pada Kerajaan".

Adik Gua: "Pastikan Undi Barisan Nasional, Tahun akan datang dapat lagi dan silap silap Pak Jib bagi lebih lagi"

Papa Gomo: "Errrrr pandai pun kau"

So belum apa apa lagi Adik Gua dah tahu apa yang patut dia buat untuk menghargai kerajaan. Sebab adik Gua walaupun berumur 21 tahun dan akan mengundi buat pertama kali tahun ni dia sedar segala bantuan yang diberikan kerajaan Barisan Nasional.

Betul lah memang orang boleh kata Johor tu kubu Barisan Nasional. Tetapi bukan soal kubu BN or sebaliknya kerana rakyat yang mendapat manfaat dari bantuan kerajaan pastinya akan lebih bijak berbanding mereka yang dapat tetapi buat buat tak dapat dan mudah ditipu pakatan Pembangkang.

Apa pun terima kasih Najib Razak coz adik saya dapat RM250 tu, Mak saya pun dapat jugak dan terima kasih dengan BR1M ni yang sedikit sebanyak meringankan beban keluarga saya. Harap harap menang PRu 13 ni dapat le RM 1000 dan yang belum berkahwin dinaikkan kepada RM 500 pulak. Huhuhu.

So perbualan semalam dengan adik Gua melalui talifon akhirnya membuatkan Adik Gua terus letak talifon bila Adik Gua sebut apa yang aku dah janjikan.

Adik Gua : "Angah punya Janji Bila?"

Papa Gomo: " Janji apa?" (Gua buat buat lupa)

Adik Gua: "Janji nak bagi laptop lah"

Papa Gomo: "Errrr tu bukan Janji lah, tu Manifesto" (Gua mula cuak sebab adik gua mintak Macbook)

Adik Gua: " Janji Ditepati, K bye salam..."

Terus adik Gua letak talifon. Hahaha....Adoi nak taknak Gua kena belikan jugak adik Gua Macbook Pro. yelah takkan Gua tak tunaikan janji pulak kan bila dah berjanji? So kepada rakyat Malaysia yang mana telah berjanji or dijanjikan sila laksanakan Janji ataupun Tuntutan kepada yang berjanji itu.



Ingat.... " Janji Ditepati"

Psssttt... Ada sapa sapa nak tolak Macbook Pro murah murah?

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


61 comments:

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:09 AM  

saiful undi PKR dapat gak.
tapi tak boleh syukur
sebab anuwar tibai dia punya dubur.

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:28 AM  

adik gomo ni, kalau nak buat jadi isteri ni mmg bagus.. jenis orang yang sentiasa bersyukur dgn apa yg ada.. tahniah sayang hikhik.. jgn mare abamg gomo kite..

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:30 AM  

Lu dengan adik lu sesama....materialistik plastik....abang gilo adik bodoh.....haahahaaaaa

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:38 AM  

kalau x tahu...diam
kalau byk cakap...pekong terbuka
kalau menyampok...org benci
x tunai janji..munafik
kalau tunai janji....janji ditepati
Allah beri akal gunakan.jgn letak kat lutut...nanti jadi otak beku.(bak kata tengku bekas DAP).

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:43 AM  

gua rasa lu ni bebal tahap cipan la..org yg suka bodohkan org lain,mmg dia tu bodoh.pasal x pernah bercampur dgn org.konon2 org lain bodoh dr lu.lebih baik lu diam.dr lu bodohkan org lain.

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:01 AM  

Heee..... dpt btg bengkok

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:05 AM  

Tu jenis tak dapat la tu. Heeee...dh jadi sawan babi

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:07 AM  

Tahniah bro papagomo kerana punyai adik yg pandai bersyukur.

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:07 AM  

Nuar pun ada wat janji kat budok2 muda. Tolong wat kopi kat dia pas tu dia tunai janji bagi kote bengkok Janji ditepati wee mua mua.

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:08 AM  

U know what..now...adik bradik I yg seramai 3 org tuh kalo I cakap apa2 saja mrk akan berkata pada I...

" Along ,,ini janji DSNajib atau janji ANUwar?..

I tanya balik pada depa " kenapa cakap mcm tuh?"

Depa balas balik ."Sbb ANUwar manifesto bukan janji aka janji di capati tapi DSNajib insyaAllah byk dah janji di tunaikan wlpon sedikit"

Adik-adik I yg kecik2 pon dah pandai menilai sapa PENIPU dan yg berusaha menepati janji....

Our family bkn golongan politician,cume rakyat biasa saja...

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:08 AM  

Apa yg kita dapat memang HAK kita yg membayo pelbagai cukai...dan sepatutnya dah lama dapat dan boleh lebih dari itu...sebelum cukai2 lain & barang yg akan naik harga nanti selepas PRU13....fikir lahhh

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:21 AM  

Lu income tax dah setel ka.Tu cukai tanah rm 50 bila nak bayar.Liat betul la hang ni.Lain kali jgn cakap pasal cukai sendiri pun tak bayar cukai.

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:35 AM  

Kesian pengemis pengemis politik umno ni, modal tak da nak kempen , melalak jual surat kabar lama.

Anonymous,  February 17, 2013 at 11:38 AM  

Cai pas dn pr ni nk free je... klu nk kawin pun nk free. Sbb tu brim puak pas dn pr yg pegi ambil dulu.org kasi betis dia nk paha

Lord ried,  February 17, 2013 at 12:15 PM  

SALAM MENKEDARAH TAIK BEWAK AMENO SUMA. SERUPA SALAM 1MESIA..

SAIPUL ADALAH ANTARA CONTOH MAHASISWA MASUK IPT PASAI SEKAT CINA... RESULT TAKAT 3A TAPI BERANGAN NAK GHEJA LAM AIRCOND.. PAIHTU MASUK IPT PAKAI KUOTA... NASEB DIA X GRAD.. KLU DAK BERTAMBAH LGI SORANG GURU KPLI ATAU JTK ATAU KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH... KIYEH.. KIYEH.. KIYEH..

he he he
Saja gurau ngan umat melayu no otak

Anonymous,  February 17, 2013 at 12:33 PM  

Murahnya adik lu bro... 1 shot 250 je?

Oh ya... bangsa melayu sakai mmg value rendah.

Anonymous,  February 17, 2013 at 12:48 PM  

LA HAMPA TERLUPA BAGI KAT 12;25PM MAKAN TAIK BEWOK,,,TU YG DIA NAIK ANGIN...MANUSIA PELIK TAPI BENAR JENIH MENTEKEDARAH TAIK BEWOK

Anonymous,  February 17, 2013 at 12:49 PM  

adik gomo umur 21 tahun dah ada kompeni sendiri. kaya betul keluarga gomo, patutla gomo ni kerjanya tulis blog je tak payah kerja susah2 mcm orang lain.

tipikal orang umno, ni mesti kompeni ali baba yg wujud hanya untuk dapat projek kat agensi kerajaan je

http://www.eperolehandirektori.com.my/direktori/mof/mytab.php?query=JM0496219-V&submit=Start+Search

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:12 PM  

Lord ried ni nama pun mat salleh. Patut ke dia kata umat melayu tak dak otak

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:24 PM  

Baru dapat rm250 seumur hidup sekali dah heboh satu malaya...kesiannya...

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:27 PM  

ada kompeni sendiri tp layak dpt br1m? umno umno

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:32 PM  

Woi lord ried babi ko nasihatkan puak2 ko mcm anon 12.49 ni. jdi guru kpli salah jtk salah pt salah. Buka kompeni sendiri pun korang bising. Dengki x habis2 tok guru ko ajar ke?

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:45 PM  

Segelintir manusia tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang diberi.. tamak tak payah cakap lah.. jika semua nak sempurna 100% sampai bila bila pun belum tentu boleh... jika nak kaya usaha lah sendiri.. kalau asyik nak tunjuk salah itu dan ini sampai ke sudah la takleh maju.. nak memuaskan hati semua manusia bukan mudah.. sendiri mahu ingat lah.

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:46 PM  

walaupun rm10 pun jika bersyukur insyaallah.berkat...lu pya sembang cam manusia lupa diri.oh..lupa plak.mmg puaka2 pencacai cam lu kan suka menagih janji dr pekatan haram yg x pernah tertunai.tu pasal la menyalak cam al juburi.kesiannnn....

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:54 PM  

Sokong bawa rebah....

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:55 PM  

gua pernah suruh puaka2 cacai pr sedekah duit br1m tu semua kat surau dan masjid.lu org tau apa dia ckp.dia kata anak2 dia lebih memerlukan duit tu dari sedekah kat masjid.kah..kah...kah...kesian bro!...maki hamun org umno pya lah x ingat mati.tp bila dpt duit rakyat yg diperintah BN ayatnya sedih.mintak simpati.kesiannn....nak harapkan pakatan belum tentu dpt.

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:55 PM  

Sokong bawa rebah....

Anonymous,  February 17, 2013 at 1:58 PM  

Mmg la sokong dan tima kasih...tp tak usahlah bedrama dan sokong tahap cium jubur! Naik menyampah dibuatnya! Bersederhana la

Anonymous,  February 17, 2013 at 2:08 PM  

Gomo..wa mau pinjam sama lu punya ada
Mau tido sama ini mlm
Bikin uli2 saja
Best ma
Mesti kelentit baik punya ma
Itu gomo punya batang talak idup lagi

Kesian Tengok Pencacai PR ...,  February 17, 2013 at 2:26 PM  

Ketua Umum meroyan gila nak jadi PM. Janji bulan bintang cekerawala utk rakyat tapi besar hama pun rakyat tak dapat apa2, setakat dapat janji kosong.

Pencacai PR meroyan tahap gila babi nak kasi UMNO/BN tumbang, tapi dlm hati semua tau PKR dan PAS jadi 'bangkai bernyawa' selepas PRU13 nanti ...

Tunggu sajalah Ketua Umum janjikan 'china doll' sorang sekor kalau PR menang nanti, tapi samalah macam menanti kucing bertanduk ...

Anonymous,  February 17, 2013 at 2:33 PM  

Tosah campur politik laa kalo ko bangang. Dlm demokrasi, bertanding tu biasa, mana kerajaan sekali pun. Menang kalah adat bertanding. Kat negara lain takda laa orang nak kata pencabar tu gila la apa la, tak de. Ko kat sini je meroyan. Takut sangat kalah. Kalo takut pasal perjuangan, tosah masuk politik. Lebih baik ko pi bela lembu.

Anonymous,  February 17, 2013 at 2:37 PM  

Bubar je parlimen, baru siok sama2 kempen. Ini lalak kat tv kat meloya kat blog kempen sorang sorang tapi pru tak sebut bila. Apa ada?

Anonymous,  February 17, 2013 at 3:20 PM  

Syukur syukur gak gomo. Solat jgn tinggal.

Anonymous,  February 17, 2013 at 3:36 PM  

Nak harap PR bukan belum tentu dapat tapi dah tentu tak dapat pasal PR punya menifesto (janji pilihanraya) bukan janji tapi penipuan hidup-hidup nak dapatkan you all punya undi. Nak kena tipu lagi kah? Silakan memangkah PKR+PAS+DAP = PR = PENIPU RAKYAT

Anonymous,  February 17, 2013 at 3:36 PM  

InsyAllah lepas pilihanraya gomo dapat belikan adik macbook pro :-). Mac ni sesuai untuk kerja2 graphic. Jika adik Gomo belajar graphic design memang elok la dia guna mac.

Lama jugak Gomo bela UMNO dalam blog ni. Hope Ahli UMNO terutama Pemuda UMNO pandang jasa baik Gomo ni.

Anonymous,  February 17, 2013 at 3:49 PM  

Sebelum Gomo beli McBook Pro kat adik mintak dia mohon satu lagi bantuan rakyat pada pemuda-pemudi harapan bangsa tiang negara oleh BN iaitu rebat telefon pintar sebanyak RM250 ambik Iphone, baru serasi sangat dengan McBook Pro. "Janji Ditepati" Gomo.

Anonymous,  February 17, 2013 at 4:01 PM  

Hp tu tak penting. Belajar rajin2. Dapatkan score tertinggi dulu. Kerajaan dah bagi tahu, yang cemerlang tak perlu bayar balik Pinjaman.

Bila dah kerja dapat gaji bagus dan jawatan bagus2 belaka nak beli bapak hp pon tak apa.

Anonymous,  February 17, 2013 at 4:48 PM  

Orang yang tak tahu bersyukur memang tak akan merasa keberkatan hidup.

Pilihan parti dah menjadi hak masing masing untuk memilih tapi tak perlulah bersikap angkuh dan taksub dengan apa yang tersedia.

Aku meningatkan diriku dan sesiapa yang sudi mendengar.

Anonymous,  February 17, 2013 at 5:08 PM  

Sukur pada Allah, tak kira susah atau senang bukan pada orang. Ingat ye

Anonymous,  February 17, 2013 at 5:35 PM  

BELAJAR PANDAI2 DPT BIASISWA N BANTUAN PENUH AMBIK,,,KERJA BAGUS2 LEPAS TU LAWAN KERAJAAN,,,ITULAH YG ADA DLM JABATAN KERAJAAN N ANAK ORG PAS YG RAMAI...ITU KAN N.AJIS N AJI ADI AJAQ KAT ORG PAS

Anonymous,  February 17, 2013 at 9:08 PM  

SEMUANYA BERHARAP PADA BANTUAN.......SIAN ORANG MELAYU....BAK PEPATAH MELAYU TANGAN YANG MEMBERI LEBIH BAIK DARI PADA TANGAN YANG MENERIMA....TANGAN YANG TAK MENERIMA DAN TANGAN YANG TAK MEMBERI LEBIH BAIK DARI SEGALA SEGALANYA KERANA IANYA TIDAK MENIMBULKAN FITNAH, TOMAH, SUBAAH, RIAK, MUSLIHAT, ETC......NI LAH PARTI OPPA BRIMNAM STYLE.

Anonymous,  February 17, 2013 at 9:34 PM  

gua pun nak bercerita plak..

hari ini tempat gua kerajaan beri bantuan kepada org2 bujang macam gua sebanyak rm250.. syukorrr

tapi yg pelik gua tengok ada ramai gak org2 dari planet lain.. ops bukan yg spesis jari panjang, muka lonjong atau bertanduk tu.. spesis sama cam gua gak... alaa senang cite dari parti maha maksum tu laa.. yg hari2 kata kerajaan suka rasuah rakyat lah, duit kerajaan haram lah, biasa la satu kg dgn gua, hari2 jumpa spesis ni, sembang memang islamiknya maha agong, maksumnya maha gaban, kalau bercerita, semuanya kerajaan tak betul satu habok pun...

jeng..jengg..jengg tanpa disangka2 tetiba spesis2 pelik ni berbaris berhimpit2 ambik duit kerajaan yg depa kata rasuah, haram tu..

dalam hati gua.. pthuii memang hampeh tul la puak2 ni..

Anonymous,  February 17, 2013 at 9:55 PM  

NAK BAGI MUDAH TAWAN PUTRA JAYA N.AJIS N AJI ADI KENALAH YAKIN KAN KARPAL BAHAWA MEREKA BERDUA X ISLAM DAH PADA KARPAL,,,LEPAS TU KALU DAP X BISING BARU LAH DEPA DUA EKOK NI MASUK BALIK ISLAM...KAN SYIAH BOLE TAQIAH

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:02 PM  

Marah....macam tulah juga perasaan orang yang kamu kutuk tu......ada terima.

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:03 PM  

anon 9.08pm

kerajaan bantu rakyat memang patut sbb semua kerajaan didunia ini membantu rakyat mereka sendiri, tak kira kaum dan yg lebih baik adalah kerajaan melaysia ini.. bersyukur la jgn lupa diri dan bangga diri kononya anon tak mahu terima bantuan kerajaan...kerajaan bantu bukan setakat wang ringgit yg dihulurkan tetapi pelbagai2 dari bantuan org2 susah, kanak2 sekolah, buku, yuran sekolah, biasiswa sehingga belajar luar dan dalam negara, hospital, sekolah, segala kemudahan2 lain, pelbagai subsidi barang2 keperluan dan bermacam2 lagi kerajaan malaysia ni buat utk rakyat..
tanpa disedari anon 9.08pm pun dah terima perbagai2 bantuan dari kerajaan dari kecik hingga sekarang, kaum keluarga dan pastinya keanak cucu keturunan anon.. kalau tiada bantuan dari kerajaan pasti kehidupan anon bertambah sukar, cuma kena bersyukor, sikit atau banyak apa saja bantuan yg diterima...
jangan jadi lupa diri sehingga terlupa rupanya diri dan keluarga anon pun sebenarnya hidup dgn bantuan kerajaan..
anon tolong beri tahu kerajaan mana didunia ini tak bantu rakyat mereka sendiri yg mana rakyat mereka sendiri mampu hidup tanpa bantuan kerajaan..??

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:15 PM  

LEBAI MANGKOK DUA EKOK NI BERFAHAMAN SYIAH N KHAWARIJ,,,PASAI SUKA KAFIR N MURTADKAN ORG UMNO...JANGAN PEDULI AKHIDAH AHLI PAS ROSAK ,,,JANJI PAS BOLE TAWAN PUTRAJAYA N MENANG PRU 13

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:41 PM  

nabi2 n rasul2 serta pejuang islam terdahulu sanggup mati berperang mempertahankan kalimah allah,,,lebai mangkok 2 ekoq ni kafir x ancam apa2 pun dah bersetuju kalimah allah utk di syirikan oleh kafir harbi,,,adakah ini isu basi n lapuk kpd penganut pas,,,sayang akhidah ka nak menang pru13 dgn bergadai kalimah allah...

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:28 AM  

AUW AUW AUW iii nuar brahim , can i help u...tulen bangggg. kahkahkah

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:38 AM  

Biasa la. Maruah islam apa sangat bagi puak pas janji ke putrajaya. Heee.... tu pun mimpi je la jgn harap la.

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:40 AM  

Kesimpulannya:-
Umno parti setan laknatullah mnentang umno adalah jihad.
Tg.

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:42 AM  

Pak nik ajis dgn pak hadi ke? Ooohhh....... mimpi basah pak hadi jadi PM terbantut sbb
Kapal singki tak kasi.

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:51 AM  

Sama la cerita kat kg gua juga. Bendera bulan penuh kg. Pokok buluh habis jadi tiang. Heee.... sampai masa ambil duit brim lepa yg sampai dulu. Serban dn lebai putih dibuang pakai songkok takut oeg tanya soalan cepumas UmNO ke tak? Lepa ingat org umno mcm lepa. Gelak sakan aku masa tu mcm la org tak ingat muka lepa heee.... lawak la puak pas ni heeeehhaaaaa

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:55 AM  

Bab lebai buang tukar pakai songkok mmg lawak. Memang terjadi pun. Mcm la org tak kenal puak pas ni

Anonymous,  February 18, 2013 at 12:58 AM  

Mak bapa lu dn suku sakat lu dah gi ambil duit brim dh ke belom.

Anonymous,  February 18, 2013 at 3:22 AM  

mak bapak kaum kerabat lebai, serban ala2 islamik semua berkampung ambik brim.... pukul 3 baru boleh ambik duit tapi pukul 1 dah terpacak depan sekali....... memang kulit muka tebal bro... hampehhh

Anonymous,  February 18, 2013 at 3:32 AM  

tlong tanya skli suku sakat kaum kerabat pas/pkr ad x yg tertinggal ambik brim
rasa2nye tmpat aku smua dh ambik. klau blum, msih ada msa nk ambik lg, jgn risau..

A.B.U,  February 18, 2013 at 9:30 AM  

TRADEMARK HARD STUPID CORE MIND UMNOIST.....SUKA TEST POWER......TEST MASA PRU 13 NANTILAH........JANGAN LAH MAKAN NASI BERULAM TAIK......KESIAN...BENCI PAS SEBAB PAS ISLAM KE SEBAB PAS ITU KELANTAN.......CIAN.....MACAM CICAK...KAGUM DAN BERTAMBAH KAGUM WALAU UMNO BAGI DIO KEMISKINAN MENTAL FIZIKAL DAN ROHANI....HAHAHAHAAHA....

Anonymous,  February 18, 2013 at 1:32 PM  

Listen Listen Listen!

ARE YOU READY FOR BN???!!!

wei, Gomo..
bila PM ko nk bubarkan Parlimen?

BILA??

Anonymous,  February 19, 2013 at 10:30 AM  

jangan jadikan generasi akan datang, generasi peminta bantuan. kalau berterusan, memang melayu takkan maju. patut dibubarkan DEB dari dulu lagi.

Anonymous,  February 22, 2013 at 5:34 PM  

Tempat keje aku, laki bini siap mintak asing2 duit br1m ni.
Terdesak betul

-aina

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP