Najib Razak Pakai Baju Cina Mampos

Thursday, February 14, 2013





Najib Razak pakai baju Cina Mati?

Pihak DAP Pulau Pinang baru-baru ini telah menurunkan banner dan bunting yang menunjukkan gambar PM memakai baju Tangzhuang sempenan sambutan Gong Xi Fa Chai atau Tahun Baru Cina. Malah pihak PR mendakwa baju yang dipakai oleh PM adalah sebenarnya baju yang dipakai oleh kaum Cina semasa upacara kematian sahaja. Pihak blogger pro PR juga memainkan isu ini dengan mendakwa PM tidak sensitif dengan budaya kaum Cina apabila memakai baju Cina mati ini.

Jika kita lihat di bawah ini, Tangzhuang telah dipakai oleh para ketua negara semasa Persidangan APEC di Shanghai, China pada tahun 2001. Antara pemimpin dunia tersebut termasuklah Presiden China, Jiang Zemin; Sultan Brunei, Sultan Haji Hassanal Bolkiah; Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush; Presiden Rusia, Vladimir Putin; Presiden Jepun, Junichiro koizumi, dan Presiden Indonesia, Megawati Sukarnoputri. Adakah mereka ini semua tidak tahu adat budaya masyarakat Cina dengan memakai baju Cina mati seperti mana yang dimaksudkan oleh PR. Atau PR sebenarnya yang tidak tahu adat budaya masyarakat Cina?






Gambar ini diambil semasa Persidangan APEC di Shanghai pada tahun 2001.

Amat jelas sekali, Presiden Jiang Zemin yang menjadi tuan rumah Persidangan APEC 2001 turut memakai baju Tangzhuang.  Adalah tidak mustahil bagi Presiden Jiang sendiri tidak tahu adat budaya masyarakat Cina di Tanah Besar.  Sebagaimana yang kita ketahui, amalan dan budaya masyarakat Cina di negara Malaysia ini sebenarnya berasal dari Tanah Besar China.

Nampak sangat pihak DAP/PR dan blogger pro PR terdesak dan ketandusan isu untuk menyerang PM. PR sekarang mengamalkan dasar serang, serang, serang dan serang sahaja terhadap PM walaupun tidak munasabah. Janji imej PM perlu dijatuhkan oleh PR menjelang PRU 13. Apa sahaja yang PM buat semuanya salah. PR cemburu dengan kejayaan PM yang mampu menarik kembali sokongan kaum Cina terhadap PM dan sebab ini lah PR sedaya upaya terus menyerang imej PM.




Kalau PR cemburu sangat suruh la Nik Abdul Aziz, Haji Hadi dan Anwar Ibrahim pakai baju Tangzuang ini dan gantung di seluruh pelusuk negara. Apa yang susahnya. Kalau pemimpin DAP seperti Lim Guang Eng, Lim Kit Siang pun malu nak pakai baju tradisional mereka jangan nak marahkan orang lain pula jika memakainya. Lagipun dari segi hukum Islam ia tiada masalah untuk dipakai oleh umat Islam.

Isu pakai baju pun dijadikan isu oleh PR, isu kalimah ALLAH dalam Bible tidak pula mahu diserang habis-habisan Lim Guan Eng dan semuanya menikus sehingga sanggup menyatakan dasar PR akan meneruskan pengunaan kalimah ALLAH kepada semua orang. Ini yang patut dipertahankan dan bukannya soal remeh tentang pakaian.

PR terdesak untuk raih sokongan rakyat. Sama-sama kita TOLAK PR kerana pemimpin PR sudah ketandusan idea untuk membangunkan negara tidak seperti PM Najib yang sentiasa banyak idea melalui pelbagai plan transformasinya.

Psssttt..... Puak Pembangkang ketandusan modal nak menyerang Najib Razak...Kah Kah Kah


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


32 comments:

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:26 AM  

Jibby desperate, malu lah tgk PM nie pukul gendang masuk iklan, citer kt radio dgn anak mandarin dier, pakai baju cina, bawak psy...

tukar jer la jib bodoh ni dgn mudin yassan... tolak ramai2 kat pekan nanti...

bini gemok dia pun tgk mcm sial je...
DIVA b@bi...

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:43 AM  

Anon 10.26AM mesti saorang yang tersangat bijaksana...tidak gemok macam sial, sebab tutur bahasanya
speaks volume.Anger is a feeling that makes your mouth work faster than your mind.Food for thought.

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:44 AM  

Baju tangzhuang ni baju formal, macam baju raya. Pakai pada hari istimewa.

Kalau baju untuk ziarah kematian biasanya baju hitam, kalau keluarga si mati pakai baju putih dan ada jaket luar yang diperbuat dari guni sebagai tanda berkabung.

PR, sila belajar tentang budaya bangsa lain. jangan main hentam saja sampaikan seorang mamak pun diangkat menjadi Huguon Siou

Anonymous,  February 14, 2013 at 10:59 AM  


Pendedahan terbaru oleh Deepak membuktikan betapa teruknya keadaan institusi awam didalam negara. Contohnya Deepak mendakwa dia telah disiasat MACC berkenaan pelbagai transaksi hartanah tetapi tiada susulan lanjut setelah dia kata ini semua atas arahan Najib dan Rosmah. Dia siasat Bank Negara kerana menggunakkan perkhidmatan ceti haram menghantar wang berjuta juta ke luar negara tetapi tiada siasatan lanjutan setelah dia mendakwa ini semuanya masuk ke dalam akaun peribadi Najib dan Rosmah.

Lebih menabjubkan lagi ialah peristiwa yang berhubug kait pembelian syarikat Deepak oleh Boustead holding. Sebelum berlakunya transaksi ini Deepak kata menerima Notis Perampasan oleh Bank CIMB tanpa adanya sebarang prosiding makamah. Notis tersebut untuk mendapat kembali RM 30 juta. Kemudian minggu itu juga Boustead sedia membeli syarikat Deepak yang tiada walau satu sen pun aset utuh untuk harga RM 30 juta. Wang disalurkan sebelum perjanjian tukar milik tanah tu boleh berlaku dengan syarat kes saman Deepak lawan Raja Ropiah ditarik balik.

Bukit apa yang bloggers UMNO nak lagi.

Kesemuanya kini terdedah di khalayak umum. Dalam bentuk bertulis. Deepak mendakwa dialah konduit yang digunakan oleh Rosmah untuk menjalankan transaksi transaksi jual beli hartanah seperti Bangunan Angkasa Raya yang dekat dengan KLCC, tanah Bukit Raja dan menara Glomac. Kesemua ni membabitkan wang berjumlah beribu ribu juta ringgit. Hasil penjualan ni disalur terus kepada akaun akaun diluar negara.

Deepak mendakwa di makamah beliau membayar secara peribadi sebanyak RM 8 juta terus kepada keluarga Najib.

Deepak mendakwa banyak isu lain berkenaan Najib.

Tapi Najib terus diam. Dia diam kerana Tun kata Najib boleh diam dan tak payah nak jawab isu Deepak. Kerana Tun kata Najib tak payah jawab Deepak maka Tun dah sediakan peluang untuk Deepak mendedahkan penglibataannya secara terperinci kepada Tun.

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:15 AM  

Huu ini pendedahan terdasyat.. Gomo dan cai cai lembu pasti bisu seketika... Lepas tu Gomo pasti cari point untuk spin... Spin Gomo jangan tak spin...cepat sebelum PRU ni.. Nanti gaji tak dapat bulan ni..

JKKK Kota Sarang Semut February 14, 2013 at 11:16 AM  

salam bos...tolong link blog saya dengan blog bos...tq

http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:18 AM  

Apa yang pelik sangat bila Najib pakai baju tradisi orang cina. Tak ada apa pelik pun.

Lagi pelik bila aku tengok paderi pakai serban dan jubah. Orang melayu mati2 ingat kan dia tu ulamak rupa2nya paderi ... paderi tua.

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:26 AM  

Bila Tun dah ada rahsia dalam tangan apa jadi??? Cite ni lagi sedap dari cite baju ketua komunis cina pakai tu.

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:43 AM  

Pelik laa, sebab dari zaman TAR hingga Mdir, depa tak sibuk pun nak pakai baju ni.. Ko je yang sibuk, pelik jugak. Orang cina pakai songkok tinggi tu pun taboo...

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:47 AM  

HOI ANON February 14, 2013 at 10:59 AM... ORG MELAYU DAH TAK MAHU DGENGAR KES DEEPAK KELING TU.... ISU AKIDAH PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE MELAYU LAGI PENTING DI PERTAHANKAN DISEBABKAN KEBODOHAN PUAK2 MENGAKU ISLE SYAITAN Peee aRrrrr

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:48 AM  

najib pakai baju tu pun nk bising...gadai kalimah Allah, kafirkan org islam, hancurkan perpaduan, org bukan islam di samakan dgn khalifah n baca dan terjemahkan ayat al quran sesuka hati tak pula bising..ni lah tahap pemikiran puak2 PAS n PKR. tahap longkang

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:12 PM  

Setakad ni kes kalimah tu kat mahkamah, sapa pulak yang gadai. Kenapa tak suruh cepatkan, kalau kes Nuar dulu bukan main ko melalak lambat lah

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:14 PM  

Tapi Mdir kata ko pengemis politik cina dan india. Tu yang sibuk pakai baju cine tu

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:19 PM  

Macamana ko nak pertahankan. Dah disimpan kat mahkamah sekular ko yang ko daulatkan selama ini.. Apa ko boleh buat. Undang2 ko yang akan putuskan

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:56 PM  

Kah kah kah... muka tersengih2 macam pantat jalang chow kit. Tak tau malu walaupun majoriti rakyat kata NO to bn.

Piem yang sentiasa dapat jawatan FREE tak pernah bertanding. Inilah piem paling BANGANG dalam sejarah malaysia.

Piem tanpa mandat tapi kaki pantat perempuan mongolia.

Kah kah kah...

Anonymous,  February 14, 2013 at 1:14 PM  

wakakaka...are u ready 4 bn?

Anonymous,  February 14, 2013 at 1:30 PM  

saya pengundi muda dan baru mendapat kerja akan membeli kereta bila pakatan rakyat menjadi kerajaan dalam 2-3 bulan lagi sebab harga kereta masa tu turun.

Anonymous,  February 14, 2013 at 1:36 PM  

anda semua dipersilakan hadir ke acara debat katun sesama sendiri antara ezam dgn hassan ali utk sama-sama menyaksikan aksi lawak mereka malam ni.

mungkin semasa kempen pru nanti akan ada debat sesama sendiri antara najib dgn muhyidin pulak wakakaka

Anonymous,  February 14, 2013 at 1:45 PM  

Debat Lembah Pantai macamana? Ada berani ka?

Anonymous,  February 14, 2013 at 2:06 PM  

Kira debat Presiden lah tu no1 vs no2

Anonymous,  February 14, 2013 at 2:12 PM  

siapa yg buat kecoh najib pakai baju mampus? boleh paste, aku surf internet tak dapat pun pelawak x2 PR.


hahahaha baju org mampos... najib pun pakai baju orang arang masa thaipusam... wokey jer tuh.....

Anonymous,  February 14, 2013 at 3:31 PM  

Perkataan "mampos" tak sesuai bro. Binatang pun orang tak kata "mampos", orang biasanya sebut "mati". Biar nampak civilised sikit. Okay.

Anonymous,  February 14, 2013 at 3:33 PM  

Biaq pi kat dia, dia nak pakai baju apa, ikut suka dialah. lagi pun sebagai PM dia kenalah tunjukkan semangat 1Malaysia.

Hang pun kalau teringin, boleh pakai baju macam dia juga. Hang kena tunggu pakai baju tu tahun depan pasai Raya Cina dah nak habis.

Tapi kalau hang ketegaq juga nak pakai, sapa pun tak larang. Jangan pakai malam malam noooo... sat lagi orang ingat hang hantu Cina...

Saja cek melawak dengan bewak PR.

Anonymous,  February 14, 2013 at 3:41 PM  

ala... baju pun kecoh.... buduh lawak.

boleh buat cerita mana satu pemimpin berak paling busuk, ada kencing paling byk? buat pakai excel table comparision. ini criter agak HOT juga..

pemimpin BN, UMNO,DAP,PKR,
brand bra mana paling byk dipakai, warna apa, condom brand apa paling laris dipakai. brand spender mana paling byk dipakai.

DK King Maker February 14, 2013 at 3:51 PM  

Biasa lar puak pembangkang ni....dia tak reti nak buat, tapi bila najib buat dia kutuk....tak guna punya orang....

Ummm Nooo,  February 14, 2013 at 4:09 PM  

ala najib buat sebab desperate nak minta undi. dia xtau rakyat da nyampah kat dia pasal kaki bodek keliling cakap sokongan da meningkat. tu yg buat mende pelik2 berlakon iklan la, pakai baju cina la. paling bahalol bila ulang 3x tanya ARE YOU READY FOR BN?????? NOOOOO. kah kah kah. Epic!!

Anonymous,  February 14, 2013 at 4:27 PM  

Aku RESPECT kat PM. Kalau cina penang nak boo.. aku peduli apa. Cina dah mmg cina. Sekali dapat kuasa, jgn harap dorg nak lepaskan. itu hak dorg utk bela bangsa dorg. Aku melayu, dan aku tetap sokong melayu. Itu hak aku, tak sabar aku nak pangkah UMNO utk pru nnt. UMNO saja dapat bela org melayu. ITU REALITI.. korg cakap la apa pun. Ko hingat aku KESAH.

Anonymous,  February 14, 2013 at 11:57 PM  

Isu baju dijadikan senjata.....tu lelaki yahudi pakai nandek kat dahi tu ape citer? Tu lelaki yang rompak duit rakyat 3 billion berbanding belanja PSY 2 juta tu aper citer? Tu lelaki yang tak mahu sumpah Quran nak buktikan yang dia tak bersalah tu ape citer? Yang pakai pendakap leher boleh menari kat spital tu ape citer? Yang kata bertweet kat tweeter tapi main pompuan Cina sundal tu ape citer? Liwat pemandu peribadi ngan tukang bancuh air tu ape citer? Sondol laki kat negara luar sambil buat provokasi burukan negara sendiri ape citer? Terima dana asing rosakkan agama Islam dan naikkan nafsu pengemar LGBT tu ape citer. Banyak yang dia tak citer sebabnya dibelakang ditakbir oleh FREEMASON dan kafir harbi diluluskan oleh orang melayu Islam yang biol lagi bodoh pegangan akhlak agamanya macam SiNajis dan Harbi Awang.

Anonymous,  February 15, 2013 at 12:04 AM  

Are you ready for BN? Orang kata No.....biaq pi bagi geng pakatan tu cuak dulu. Hero kalah dulu menang kemudian. Jangan julang fantasi...kita julang realiti. Harap orang Penang sebijak Terengganu....tukar kerajaan lebih cepat berbanding Kelantan sebab mereka lebih bijak membezakan yang mana syurga dan yang mana neraka. Yang mana buruk dan yang mana baik. Salah perhitungan buruh padahnya. Sendiri mau ingat.

Kacang kuda February 15, 2013 at 2:01 AM  

Anom 10:26am dengan keindahan bahasa yang dituturkan tu agak2 boleh ke nak dijadikan ikutan? kalau cerdik komenlah dengan fakta. bukan tunjuk bebal yang akan menampakan lagi kelembuan kepada penganut ajaran sesat PR. yang gemuk dan hodoh dijadikan Allah..jangan jadi kafir tanpa sedar..dengan mempertikaikan ketentuan Allah. Fahaman politik bukanlah fahaman agama sepertimana yang difahami sesetengah penganut pas dan pkr.

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:03 AM  

ko pernah nampak ke vedio piem jilat pantat monggolia? yg ada video si anuar bersetubuh dgn cinadoll ada la.....lagi mau bising

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:06 AM  

ni lagi sorang bodoh kaldai....takkan turunnya harga kereta bodoh.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP