Proton Gagal Bila Ramai Pekerjanya Anti Kerajaan.

Tuesday, February 12, 2013



Gomo memperolehi berita mengenai anasir PAS yang telah menguasai kilang Proton di Tanjung Malim Perak. Berita yang sememangnya tidak menggembirakan Gomo selaku penyokong kerajaan Barisan Nasional.

Dilaporkan bahawa sudah semakin ramai pekerja di Kilang Proton tersebut yang berjaya ditarbiah untuk bersama PAS melalui peringkat cawangan disekitar Perak dan kawasan lain. Pendek kata PAS sudah mula masuk menyampaikan anasir mereka keatas pekerja Proton ini melalui kepimpinan dalam Proton itu sendiri.

Siapa pemimpin yang bermuka kerajaan tetapi berjiwa PAS didalam kepimpinan Proton? Apakah pihak Proton sememangnya mahu melakukan sesuatu agar seluruh pekerja Proton menyertai PAS dan menentang kerajaan?

Kilang Proton dah jadi kilang PAS hasilkan penyokong mereka menentang kerajaan!!! yang berjawatan dalam Proton makan gaji puluhan ribu buat buat buta dengan apa yang berlaku. Untonglah PAS kempen Free dapat undi pun Free....

Psssttt.... Proton ambil tak kisah je kot tentang usaha PAS jadikan pekerja kilang Proton untuk undi mereka pada PRu 13 ni.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

74 comments:

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:03 PM  

Waah....

berita baik ni papago gemok...
baguslah warga proton dah sedar...

lepas GE13, kita buka jadi kompetetif...

turunkan semua harga kereta...

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:15 PM  

Samada kerajaan sedar atau tidak, kenyataan Nora Zin diatas adalah benar belaka, cuba kerajaan siasat bidang pendidikan sebagai contoh guru/cikgu sekolah berapa peratus yg menyokong dan berapa peratus yg menentang setelah mereka mendapat banyak kelebihan berbanding penjawat awam lain.

Lord ried,  February 12, 2013 at 6:19 PM  

HAIII PAHABAQ SUMA SORIII LAMBATTT...

KLU DAH MKN DUIT JUDI, DUIT BABI, DUIT ARAK, DUIT PELACUQ PAKAT JADI LAGU PERANGAI PUAK2 BEWAK AMENO JUGAK LA...

Allah SWT berfirman yang bermaksud, “Wahai Daud! Sesungguhnya Kami menjadikan kamu khalifah (penguasa) di muka bumi, maka berilah keputusan (perkara) di antara manusia dengan adil. Janganlah kamu mengikuti hawa nafsu kerana ia akan menyesatkan kamu dari jalan Allah.” (Surah Sad ayat 26) 

ADEY TU MELETAKKAN SESUATU PADA TEMPATNYA.. BUKAN MENGIKUT HAWA NAPESU.. SABIK X ADEY LA YANG PENGANGURAN MENINGKAT... HAT 5A PATOT LA BAGI DEGREE PASAI PANDAI... NI TAKAT SPM 3A NGAN 4 KREDIT TAIK PON HEMPA BAGI DEGREE?! TAKKAN SEMUA PAKAT NAK GHEJA LAM AIRCOND... HABIH SAPA NAK CUCI TAIK... SUSUN TROLI.. GHEJA KELANG.. TOMBAK SAWIT?! SABIK TU PENGANGGURAN BANYAK NGAN PATI PUN RAMAI PASAI AMENO BUAT PANDAI KENDIRI..

he he he
Saja gurau ngan bewak2 ameno..

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:21 PM  

Apex so stupid, nak bagi Caltex or Shell supply minyak kat MAS! Al- Maunah bunuh Polis dan rompak senjata tak komen? Al- Maunah orang PAS Goblok!!!

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:28 PM  

Kau penyokong barisan nasional? Kalau penyokong tak lah kau bantai najib kan gomo. Sah kau dah makan duit anwar ni.

Anonymous,  February 12, 2013 at 6:32 PM  

hanya orang bodoh dan mengamalkan rasuah yg sokong umno...

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:00 PM  

pencacai pakatan anak haram

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:03 PM  

Penang kata NOOO!
Petronas kata NOOO!
Selangor kata NOOO!
Johor kata NOOO!
Sabah kata NOOO!...............ah mampoi lah ko gomo.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:13 PM  

Salam Gomo... Sy seorang melayu islam yg berasal dari Pahang Darul Makmur yg tinggal di daerah Maran dan merupakan pengundi tegar PR di DUN dan Parlimen sy. Disebabkan minat sy dlm membaca dan juga dlm bidang politik adalah sgt mendalam,sy membaca hampir semua ahkbar2 dan blog2 di kedua-dua belah pihak baik PR mahupun BN termasuk blog papa gomo sendiri. Pd sy yg mnjadi pelawat setia blog gomo, post gomo pd hari ini agak brbeza dan sy sudah nmpak sifat keterbukaan gomo brbanding sblm2 ini. Syabas gomo,sy salute. Sy brharap menjelang hari yg semakin hampir ke hari pilihanraya yg bakal menentukan tampuk pemerintahan negara ini,brtambah lg sifat keterbukaan gomo itu dan sy brharap ada sinar untuk kita semua termasuk gomo sndiri bagi menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yg lebih maju dan berjaya tanpa pemimpin yg senantiasa mengambil dan mengumpul wang hasil kekayaan negara untuk tujuan mengkayakan diri mereka sendiri..amin.. Hidup rakyat Malaysia... Cuma gomo cuba ubah dari segi gaya bahasa semasa menulis post supaya tidak menggunakan perkataan2 yg tidak sopan jika dibaca sbg contoh menyebut nama2 kemaluan dan sbgnya kerana bahasa yg kita gunakan menunjukkan professionalisme kita sbnrnya.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:15 PM  

Anon 7:03 kau jangan perasan la. Aku orang johor. Di johor kami tetap sokong UmNo. HamPAS dan pakat tipu rakyat akan selamanya hamPAS. DAP memang tkde tempat pun dalam negeri aku. Jangan cakap besar la yang semua rakyat sokong pakat tipu rakyat yang aksn menjadi hamPAS selepas pru13 ni. Dulu kini dan selamanya hamPAS. Ularmak sepeti nik ajis akan jadi ular selamanya. Anuar sehingga dia mampos pun tetap dengan panggilan manja BABI aljuburi liwati omegahilangi penipuri albontoti. N.ajis akan kiok dirumah banglo besar kat belakang rumah papan dia dibelit ular. Kerana ular memang suka makan ular-mak

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:21 PM  

Anon 6.28pm: Gomo menegur lah.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:24 PM  

Laa... Gomo baru tau ka??? Ex CEO tu dulu org kuat PAS. Tu yg abis ditarbiah budak2 Proton. Bukan Proton jer yg problem, semua GLC. Dlm Khazanah sendiri yg bermadalah tak ambil pusing hal begini. Konon nak untung saja. PM kita ni berlembut sangat. Takut nak buang org. Ramai yg boleh buat kerja mangkuk2 dlm GLC tu. Gomo kena tarbiah PM tu kalau boleh. Jgn takut. Dulu kita benci Pak Lah! Sekarang kita sayang Najib!!

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:25 PM  

Are you ready for.BN......Noooooooooooooooooo.
Are you ready for PR.....YEEEEES.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:26 PM  

Hhhahaaha...
Terbaiklah chai..
Tolonglah pekerja proton jd lah undi pas..
Proton jd kompetitif tang mana pon org xkn beli proton jugak nanti..last2 pekerja proton sendiri merempat xde keje..
Hal marketing,persaingan,politik adalah perkara yg sgt berbeza!


Haaaha....pas nk tolong proton?
Hahahaaa proton=melayu+pas=kebodohan abadi

Hhhahaaahhhaha

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:38 PM  

Mmg betol pon..cikgu2 mesia ni haram nk sokong kerajaan..katanya kebebasan mengundi...pada masa sama mengugut kerajaan melalui persatuan2 mereka utk memberikn mereka mcm2 kemudahan.. .tp..mereka tetap khianat kerajaan nanti..

Tgklah mereka byk kelebihan,cuti rehat lebih dr kakitangan biasa,cuti bersalin dpt extra days, cuti sekolah,keje setakat kol 1tgh,elaun mcm2 dll....

Konon ada kajian mengatakan kerjaya mereka paling stress..tp ada masa lak nk jd YB?bergiat dlm politik...x dpt sikit ugut kerajaan...sori la..jika benar bangsa ini tergadai..agama ini tergadai..cikgu2 ni lah antara watak utamanya....pffffttttt

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:39 PM  

Akar umbi nya ada di ibu pejabat pusat.....satu dua bulan lagi semua warga protona akan dapat diPASkan. Lepas ni guru guru, penjawat awam dan belia.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:46 PM  

Anon 7:15pm. Tulis pjg lebar tapi kosong x ada isi.....sewel n mabuk agaknya.
...ABU...

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:47 PM  

TAK PHOBIA KAH NAJIB DAN ROSMAH PI JOHOR NANTI....... Johore kata NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO, NO..................!!!

1malaysiaconsultant February 12, 2013 at 7:49 PM  

Kt GLC2 lain pun sama, bekerja makan gaji utk kerajaan tetapi tikam dr belakang menentang kerajaan. Yg menyokong & buat kerja utk kerajaan selama ini pun spt aku, x sesenang mereka yg bekerja di GLC2 ni.belum campuq dgn para guru2 lagi, kebanyakan dah spin & simpan gunting dlm selimut...skrg aku dgn GEMPUR (Gerakan Mempertahankan Maruah Rakyat), berjuang dgn memberi informasi one to one, marking lsg dgn pengundi spt main bola.Semoga Allah SWT terus memberkati & melindungi negara Malaysia yg aku cintai ini...Amienn YRA

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:49 PM  

lawk no, no no tu dah cliche dan memuakkan. mcm listen 3 tu.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:54 PM  

Bro.
Aku bukan mana mana penyokong tegar.
Tapi ini kali sudah siap mahu balik kampong.
Apa pun aku sokong BN..banyak yang baik yang telah aku dapat. Kalau ada apa yang kurang elok dan ada bukti yang jelas sila ambil tindakan dan perbetulkan. Tapi dalam PR aku tengok semuanya dia betul hatta kalau ada tuduhan tak elok tak pernah buat siasatan dulu. Tengok ustaz nasa sekarang ini dah kena serang oleh pas. sila respond.Mcmana nanti jika ustaz haron dn keluar PR sure esuk nya kena serang oleh pakatan. Jgn ikut emosi sangat.

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:55 PM  

Seluruh rakyat Msia brkata pd Najib laki bini..NOOOOOOOOOO...bukan setakat Penang n Johor.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:01 PM  

Najib oiiii Najib rakyat dah tolak kamu laki bini.sedarlah diri tu...baik kau balik Pahang terjun sungai kihkihkihkih.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:05 PM  

Tindak tanduk ustaz nasa ikut prinsip kh? Ingat senang kah sesorang boleh berubah kalau bukan kerna habuan. Sanggup dia jadi duri dalam daging.......alang kah rendah kesetian nya...kalau dah tak sehaluan dengan PR, keluar lah dengan cara terhormat jangan pulaq dipermain hati teman.....boddoh nya dia ni.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:28 PM  

Kira kalo campur jadi listen listen listen... Pas tu no no no... Berat tu..

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:36 PM  

Anon 8.05
Masalah dgn pemikiran cai PR, semua pemimpin yang tidak sehaluan dan keluar PR terus dilabelkan dgn perbagai gelaran negatif.
Cubalah buka minda dan kaji punca sebenar mereka bertindak sedemikian memandangkan mereka bukan orang baru dalam politik.
Jangan terlalu mudah menghukum orang lain tanpa usul periksa. Terlalu banyak petanda yg menunjukkan kepincangan pimpinan PR yg pastinya akan menjejaskan pembangunan dan keharmonian negara.

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:41 PM  

Gomo...kreta proton ni cap ayam la...lau beli,memng menyesal...

Anonymous,  February 12, 2013 at 8:45 PM  

engo tahu lah sendiri apa tahaf loyalti katak-katak pr tu....Hari ni lompat bulan depan pi london, usa, arab etc. sama rombongan PM........ingat suka suka aja PM bawa kah atau oleh disebabkan sesuatu. Tu kah prinsip?

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:02 PM  

Tak payah komen tu bro.baik kamu nasihat blog anjing2 Pee aRr tu supaya menulis elok2 dan elakan menipu org2 melayu lagi...krn org melayu saja zaman kesultan melaka lagi senang sangat d tipu org org asing...

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:05 PM  

PR = Pee aRr =kencing arrr

Tok Wan dok bawak pokok sena,  February 12, 2013 at 9:07 PM  

Biaq pi la kat depa nak masuk pati politik apa pon. Tak buleh nak paksa. Ni negara demokrasi. Pepulohan berapa peratoih sangat depa tu dari yang layak mengundi. Janji produktiviti depa cun bukan pung pang pung pang kempen pasai politik masa kerja.

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:08 PM  

Gomo, Kat Proton Shah Alam, pun apa kurang,tahap GM pun sokong pembangkang. Union ni pun tak sedar diri, asik politik, kempen ahli supaya sokong pembangkang dalam PRU.

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:09 PM  

No 2 najib... yes 2 penzina anwar al juburi...dok gitu ke

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:11 PM  

Kalo Najib terjun sungai..Anwar AlJuburi terjun katil bersama china doll...dok gitu bro.....

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:14 PM  

Cai cai kata ANUuuuuu!

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:23 PM  

Woi binatang PR. Korang mimpi lah sebab mabuk kena sontot dari belakang. TAu lah korang kaki gay LGBT. Sebab tu bual pun mabuk pasal manjang klimaks.

Kenyataannya BN terus menyinar. Negeri negeri pemerintahan PR jahanam. Kali ini PR mampus pasal masuk pilihanraya dah ada rekod buruk.

Ada mangkuk dari Pahang Anon 7.13 pm tu kata dah baca semua blog pro dan anti kerajaan. Cara nulis macam otak beku. Baca banyak pun otak tak proses atau analisa pun tak guna. Baca buat hiburan baik gi baca Playboy nuuuu.

Binatang LGBT semua. Terus kan khayalan sambil sesuatu masuk al jubur. Citer kosong boleh la

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:23 PM  

Anon 9.07, memang betul. DRB kena bersihkan Proton dari orang yang tak kenang budi,kerja merapu.Boleh katakan lebih separuh geng Fuckatan. Kerja tak ada tapi pandai berlakun, hidup berpura-pura.

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:25 PM  

saya kalau depan orang lain buat2 mcm sokong pr tapi sebenarnye saya pasti akan pangkah BN masa pru nanti...saja jer..hehe...

Anonymous,  February 12, 2013 at 9:26 PM  

DALAM KEM TENTERA PUN DAH ADA USTAZ USTAZ KEMPEN / PROMO PEMBANGKANG. DAH TAK HERAN LAGI DAH.

PAPA GOMO February 12, 2013 at 9:40 PM  

kepada anon February 12, 2013 at 7:13PM

undi tetap pada Barisan Nasional demi anak cucu cicit kita kelak. nak harapkan siapa lagi kalau bukan UMNO dalam membela Islam dan Melayu?

PAS? jual kalimah Allah
PKR? parti lahir dari petjuangan si peliwat.
DAP? hilang akal le tu

Tok Wan sentimental,  February 12, 2013 at 9:42 PM  

Betoi dalam gomen ka GLC ka bukan semua sokong kerajaan. Tapi tengok lagu ni dah la, depa-depa tu turon mengundi bukan satu tempat saja, ada yang mai Kedah, Kelantan, macam-macam negeri. Yang mai dari Kelantan dah sah dia condong ke PAS.
Tapi pada pendapat Tok Wan undi kali ni banyak anak-anak muda turon bandin ngan dulu bila depa tak peduli sangat benda ni. Anak-anak muda ni yang pentin. Depa dah buktikan sapa yang depa nak teruih jadi pemimpin kalau kita tengok pilihanraya kampus yang lepaih.
Depa ni semua terpelajaq sentiasa terdedah pada maklumat yg mak pak, tok wan tok nek depa tak tau. Depa tau kerajaan dah banyak tulong depa. Depa pon tau walau pon kerajaan la bukan seratuih peratuih semporna tapi pembangkang yang ada masa ni lagi la langsong tak buleh pakai.

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:00 PM  

Di kampus-kampus IPTA seluruh negara ianya ibarat sebuah kerajaan mini. Polarisasi kaum sangat kuat dan ia menjurus kepada kepentingan dan politik perkauman. Daripada situ pelajar-pelajar khususnya Melayu dan Bumiputera sedar bahaya sekiranya kepemimpinan negara jatuh atau dikuasai oleh kaum bukan Bumiputera maka hak-hak mereka sebagai peribumi akan terancam,

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:08 PM  

Patutlah Proton tak beraps untung dlm business sebab pekerja yg pro Pembankang tak produktif dan asyik menyalahkan orang lain.

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:12 PM  

haha..bguslah semua dh lari ke pembangkang. nampak sgt BN ni korup.. Klu proton ader msalah, bkn krn pkerja, tp sistem dan produk proton sendiri. MACAI mmg bodoh. bg statement yg menunjukkan kebodohan yg abadi..

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:21 PM  

Dah lama dah bende ni kenapa skg baru sedar .. Takkan tak tahu.. Api dalam sekam.. Tu laa muakan sangat..

Anonymous,  February 12, 2013 at 10:59 PM  

memang ada melayu yang jenis macam ni..tak mengenang budi dan tau bersyukur kerja dgn bangsa sendiri..kalau company bangsa lain buat perangai gini dah lama kena tendang keluar.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:34 PM  

Ada orang kanan yg baru masuk masuk proton dok kutuk kerajaan sebab dah tak bagi subsidy lagi. Masa beli konon nak bebaskan tongkat tapi bila kerajaan kurangkan subsidy dan buat open market mula kutok kerajaan. Drb asyik bawak kawan 2 lama masuk inilah akibatnya. Pas dalam proton melayu lupa daratan dan makan gaji tak ikhlas.

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:35 PM  

Encik,sy hanya bg pandangan supaya dia blh menulis dgn professional dan improove dr dia. Knp encik nk marah? Patutla rmai org sokong pembangkang sbb bn tkde daya tarikan. Asal org nk tegur bg pndangan cara baik,kamu hentam pula. Smpai bila org umno bn nk trima pandangan. Lgpn sy bkn ckp ngan encik tp ngan gomo. Apa daa.... Padahal sy ckp elok2.....

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:41 PM  

Bersiaplah Melayu semua...kita ajar mereka!Biadap! Laknat! Pi berambus kat negara asal! Tengok kat sana boleh tak buat perangai sial! Kaduk dah naik junjung!

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:48 PM  

Sy lh yg menulis 2. Mmg sy harapkan pakatan rakyat menang pru 13 ni. Tulisan sy td cuma tegur gomo supya menulis dgn elok dan jgn mencarut. Itu saja. Kita dlm politik mst matang. Nabi saw pn melayan musuh iaitu tawanan perang dgn baik. Wlupn sy sy sokong pakatan tp sy nk tnjuk contoh yv kta ni baik dan polite kpd musub politik kta,brulah diaorang pndang tinggi keperibadian kita.. Itu slh satu cara sy nk pncing undi

Anonymous,  February 12, 2013 at 11:57 PM  

Bukan ke TV3 UMNO suka LBGT ???

2+1, Azwan Ali, Aznil nawawi bukan ke asal dari show TV3??

TV3 suka sangat watak pondan2 ni...

Bukan ke Ketua Puteri UMNO dulu Lesbian LBGT ???

Nama dia Az@lin@ Othm*** kan... Sapa naikkan pompuan ni??

Bukan ke maha kutty PM paria malayalee kerala??

Cis... PM Najis pulak dulu main dgn Zi@na Zoin pun korang senyap ...tangkap basah kt PD... sapa selamatkan dia?? Si babi IS@ FGVV..

Mana bini no 1 Najis ni, Ku Ya??
Pi la baca kesah hidup cibai2 ni...
Si Rosmah punya hubby no 1 sapa?? Bukan ke pembaca berita RTM, Farit Ismeth Amir..??

Pompuan sundal tu da main brp laki sebelum kawin najis ni?? Rahim thambhi kechik pun jilat sekali...

Aduh....

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:01 AM  

Anon 1141pm,

Pundek lu...

Lu nak halau sapa gie negara asal...??

Nanti Sabah Sarawak tendang keluar Petronas baru tahu, menangis ko nak dapat kerja kt semenanjung... bayar la petrol harga tinggi2....

Cibai ko....
Pi belajar bahasa Enlish la... Jangan hidup macam katak kodok sial...

Belajar entah sampai darjah berapa...

Terencat akal.... Cibai...

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:01 AM  

Hidup islam!

Hidup melayu!

Hidup rakyat malaysia!

Hidup pakatan rakyat!

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:05 AM  

Tutup jer proton....buang duit jer...

Biar buka kilang hyundai, toyota, Ford macam thailand n Indon buat kat malaysia... Cari makan jugak... harga kereta murah n berkualiti...

Proton ni tutup laaa.... Takde kualiti langsung... Projek paling bodoh mamak kutty kerala...

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:07 AM  

Mamak kerala ni tak tahu bila nak mampus.... umo da lanjut, cakap mcm cibai...

Bila da masuk kubur, tahu la rakyat ajar anak2 dia tu....Penjara Sg Buloh menunggu...

Cina adalah pendatang,  February 13, 2013 at 12:23 AM  

Anak2 sabah sarawak halau cina keluar mereka rompak kekayaan anda tgklah mereka pakai kereta mahal ddk rmh mahal anda naik proton ddk rmh pprt. Bersatu halau cina kluar mcm anjing. Umno beri mereka kerakyatan. Tolak umni pru 13.

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:34 AM  

kerja malas.... mulut tau nak komplen je... elok ke tak elok ke komplen.. puak dia manjang betol.... spesis orng fahaman PAS...

Anonymous,  February 13, 2013 at 12:38 AM  

kat Proton ni, yg menyokong pembangkang ni kaki bodek.kroni kuat, nak naik pangkat semua orang dia. Gaji besar tapi otak lembu,pandai cakap aja, pandai putar belit. Kalau gomo dok survey kat sapa yg kerja proton,pasti terpersnjat,boleh katakan semua top management nyokong pas. Union ni satu hal, sama macam pengugut, bukan nak pikir cam mana nak kasi company untung tapi piket sana sini. Baru ni piket lagi,tak puas hati lagi. Anak bini membesar bersama proton pun tak pikir. Tun cakap melayu mudah lupa.

Anonymous,  February 13, 2013 at 7:41 AM  

kalau proton tutup pun elok juga.
penubuhanya diasaskan oleh tun M
PERKERJA/KAKITANGAN RAMAI PENYOKONG PR
HASILNYA--BERMUTU RENDAH.

TIDAK HAIRAN KALAU KITA LIHAT EJEN PENJUAL PROTON PUN TIDAK GUNAKAN JENAMA PROTON.

Jane Duncan February 13, 2013 at 8:31 AM  

Setahu aku yang dah bekerja lebih 30 tahun ni, orang yang bekerja sebagai penjawat awam yang menentang kerajaan ni terdiri dari golongan frust yang tak perform tapi suka cilok kerja, banyak mc, suka gaji yang banyak, tapi tak serius dalam kerja! Jadi apa kurangnya dalam Proton tu!, kebanyakan budak-budak tu bukan nya ada dedikasi dalam kerja, malah jikalau boleh mereka suka pesta 24 jam. Orang jalankan tugas, tapi mereka gemar berkumpul, bersembang dan konon bertazkirah, Melayu, Melayu! Yang jadi pegawai besar sibok berlakon, depan kerajaan ok, belakang, kerajaan semua tak betul! yang tak betul bukan kerajaan, pekerja Melayu yang tak menjalankan tugas kerana sibok mengampu bodek, menjilat bos kesana kesini. pegawai peringkat atasan tak ambil peduli kerana, tak mahu nama buruk! Maklumlah jika ambil tindakan nanti kena cap! Itulah teladan pekerja Melayu hampas! yang tak berguna! Tiada keluhuran dalam tugas, asyik nak makan belanja! pekerja Melayu yang benar-benar jujur terhimpit kerana terus disuruh bekerja dan pegawai atas kerana tak berdaya nak betulkan pekerja yang tak perform terus terusan buli pekerja Melayu yang berdedikasi dan jujur ini. Inilah sikap orang Melayu yang sememangnya tak panjang akal! Inilah model pengurusan Melayu yang ada sekarang! Hasilnya orang Melayu keseluruhan akan lingkup sama! Kepada pencacai yang pendek akal jangan bisinglah! korang memangnya tak perform!

Anonymous,  February 13, 2013 at 9:40 AM  

rakan rakan di atas, dengan theori korang proton tak untung patut kasi tutup. tak kena mengna dengan PAS ker BN, majority business melayu berdasakan tongkat UMNO atau bantuan kerajaan. maksud hanya boleh bergiat dalam Malaysia jer. daya saing anjing kurap, jeslous business orang lain yg untung, tak mau berusaha tapi mau HIDUP melayu.

CAmner dengan MAS? mas penuh dengan anak BN yg pintar, tapi akaun rugi ber juta juta. Kasi tutup jugak? bagus juga.

Anonymous,  February 13, 2013 at 9:42 AM  

jane duncan,

apa maksud u kerajaan...??
kerajaan bukan sesuatu yang tetap... kena saling bertukar...

itu baru demokrasi, kalau tak nak tukar langsung, itu komunis, okey...

Anonymous,  February 13, 2013 at 10:07 AM  

Tadbir Kelantan dengan effisyen pun tak mampu! lagi cakap banyak!! meamng tak perform!

Anonymous,  February 13, 2013 at 10:41 AM  

nelayan mentadbir kelantan... pasar borong pu tak mampu mantadbir.. hahahahaa


org kelantan.. semua lembu sawah padi... eh.. dah berapa ribu dapat minta derma duit lebuh raya FREE? ahahahaha

Anonymous,  February 13, 2013 at 7:20 PM  

Bodoh punya gomo otak udang. Ada ke kaitkan proton dengan pas. Dah tak naikkan gaji memang proteslaa. Patutlaa sokong umno lembu rupanya....

Anonymous,  February 13, 2013 at 9:43 PM  

Beranak kat hospital kerajaan, sekolah kat sekolah kerajaan , matilak tanam kat tanah kerjaan ..lepas tu lawan kerajaan....pening bila difikirkan

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:52 AM  

Kuat sangat ke pengaruh pas tu?
Lemah sangat ke tarbiyah umno pada umat nya?

Anonymous,  February 14, 2013 at 12:59 AM  

 Anonymous said...
Beranak kat hospital kerajaan, sekolah kat sekolah kerajaan , matilak tanam kat tanah kerjaan ..lepas tu lawan kerajaan....pening bila difikirkan
February 13, 2013 at 9:43 PM

--------------------
Pernah tanya dia kenapa dia lawan kerajaan?
Tau tak atas isu apa lawan kerajaan?

Anonymous,  February 14, 2013 at 5:49 PM  

anon 1259am,

ko ni bodoh bendul dan peh pundek laaa,

apa maksud u kerajaan??
puki taik ko la lawan kerajaan...

Kerajaan tu dilantik setiap 5 thn ok... mandat dr rakyat...

rakyat tak suka BN, boleh buang BN

rakyat tak suka PR, bole buang PR...

ini bukan soal taat pada mana2 parti politik...

ko ini otak lembu...
duit tu duit rakyat bukan duit kerajaan BN...

Kerajaan tu pemegang amanah aja... sewel gila.... BABI ko ni

Tak belajar ker.... Otak Lembu NFC...

ninja February 16, 2013 at 11:22 AM  

Tutup je proton..
tengok nanti mereka mendongak ke langit atau mendongak kebumi...

Anonymous,  February 16, 2013 at 12:34 PM  

Tak pelik tu...bekas MD proton dulu memang orang kuat PAS,sebab tu Ingress dapat banyak job kat proton...cuba check ingress ni sapa punya.

Anonymous,  February 17, 2013 at 10:10 AM  

Org Melayu Bangganye pada kete je...org cina bangganye sbb mereka kuasai bidang perniagaan, xkisah pki kete buruk pun....renung2 la ape sy cube smpikan....ade benda lain yg org melayu kite ketinggalan tp kite buat xtau, jgn harapkan kerajaan semata2 utk bantu org melayu, kite sendiri kene bantu diri kite sendiri..bantu sesama bangsa..sekadar renungan bersama... :)

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP