Kerajaan Filipina Sahkan Anwar Ibrahim Punca Serangan Di Lahad Datu Sabah

Friday, March 1, 2013



Senarai nama anggota komando PDRM atau VAT69 yang terkorban dan cedera sewaktu serangan mortar dalam krisis Lahad Datu :

1. Inspektor 17992 Zulkifli B. Mamat (terkorban)

2. Koperal 113088 Sabarudin B. Daud (terkorban)

3. Koperal 135383 Azman B. Ampong (terkorban)

4. Koperal 152133 Mohd Tarmizi B. Hashim (cedera di tangan dan kaki) (ditempatkan di Hospital Lahad Datu)

5. Konstabel 176533 Mohamad Qaiyum'aiqal B. Zolkifli (cedera di bahu kanan & kedua-dua kaki) (ditempatkan di Hospital Sandakan).


Anwar Ibrahim.... lain tidak bukan hanyalah Anwar Ibrahim yang kemarukkan kuasa sehingga sanggup mengadaikan negara Malaysia ini. Kenyataan Anwar Ibrahim lah menyebabkan Lanun Sulu menyerang Sabah yang menjadikan anggota Komando 69 kita maut demi mempertahankan negara hari ini.





Cukup cukup lah wahai Anwar Ibrahim bangsat. Jangan lah terlalu bangsat gilakan kuasa sampaikan tanah air pun kau nak jahanamkan.

Al Fatihah Inspector Zulkifli Mamat dari Komando 69 yang terkorban
dalam misi mempertahankan negara siang tadi.

Psssttt... Mesti tentang Anwar Ibrahim ini habis habisan.

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

76 comments:

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:35 PM  

Memang SIAL bin BABIlah kau ni Anwar Ibrahim........

Berita Semasa March 1, 2013 at 9:43 PM  

klu betul lah ni angkara anwar, memang melampau..sampai nk gadai keselamatan negara!!!

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:45 PM  

ANUwar JUBOR , keturunan dia dan sekutu2 dia kite humbankan mrk jauh dari negara yg tercinta ini...

Aq benci ANUwar JUBOR, keturunan dia dan sekutu2 SIAL dia....

Krn mrk negara kite yg aman makmur kini bergegar penoh dgn syak wasangka dan hasad dengki...

Semoga Allah Taala mnhindari negara kite dari makhlok2 perosak negara ini...

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:46 PM  

Ya allah betapa sakitnya hati aku dengan sikap manusia bernama Anwar Ibrahim.. Kalau diberi peluang ramai yang akan binasakan haramjadah ni.

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:48 PM  

Nak wat mcm mna..sume mende yg jd kt msia ni anwar punye keje..sbb anwar xde keje lain..hahaha..ape punye bodo la up entry mcm ni..aku baru tau anwar tu bodo gle smp wat konspirasi yg blh menjatuhkan die..kan2? If u know wut i mean but i bet u wont wit this kind of brain. Typical!

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:49 PM  

inilah jadinya jika bersubahat dgn yahudi!!!tiada perimbangan dn tiada timbangan akal!!mengapa org spt ini dilahirkan di malaysia ini???

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:50 PM  

Tak baik , tuduh ikut suka, babi kan orang nanti orang babikan ko, yang pasti toke yang jaga keselamatan negara ko kena soal dulu, kenapa benda ni boleh terjadi.. Takkan ko bisu je bab ni..

Anonymous,  March 1, 2013 at 9:58 PM  

Sama laa ko orang ni jual surat kabar lama. Macam sebelum ni jugak tuduh macam macam, bila pergi mahkamah tak da bukti.. Tipu jugak.. Hidup lah dgn menipu.. Ingat ramai yang mati, semuanya Melayu jugak.. Yang lain hidup happy.. Mintak macam2.. Ko orang kerja lalak..

Anonymous,  March 1, 2013 at 10:10 PM  

Hutang darah dibayar dgn darah. Butoh betol aljub. Celako x10 pengkianat dgn konco2 dapig kominis. Biar putih tulang jgn putih mata. Itu sumpah pendekar. Tidak MELAYU hilang didunia.

Anonymous,  March 1, 2013 at 10:10 PM  

Hoi anwar ko patut buat parti mlm nie sempena meraikan anggota polis yg terkorban

Anonymous,  March 1, 2013 at 10:18 PM  

anwar ditahap bengong....kecik2 tak nak mampos..skrng menyusahkan rakyat dan negara...

Megat Alam Gempita March 1, 2013 at 10:21 PM  

Orang yang mengkhianati bangsanya kerana menjilat kaum lain, suatu hari nanti akan dikhianati oleh kaum yang dijilatnya. Sejahat-jahat Anwar mengkhianati negaranya suatu hari nanti akan dibalas dan dilaknat Allah jua, insya Allah.

Anonymous,  March 1, 2013 at 10:33 PM  

Untuk makluman, bangsa Sulu ini adalah bangsa yg paling membawa musibah di Sabah. Inilah bangsa yg terkenal dgn dendam kesumat dan segala jenayah berat spt membunuh, mencuri, pecah rumah dan menjual syabu.

Ini pengalaman saya selepas menetap di daerah Tawau selama 11 tahun. Bangsa ini jenis tidak boleh dipercayai, majoriti drp mereka hanya Islam pada nama.

Mohon pihak berkuasa jgn bg muka kat mereka ini, sila hapuskan mereka sebelum mereka naik kepala. Shoot to kill!

Nao Mei March 1, 2013 at 10:37 PM  

Allah memang tak suka orang gila kuasa...hinggakan sanggup berbunuh sesama manusia...Allah melarang kita menindas sesama kaum....insaf ler wahai orang yang berkaitan...

Kerana Allah sentiasa bersama orang yang sabar...

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:07 PM  

Ini semua poyo.....

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:08 PM  

kalau betul la anuar punya angkara,saya kutuk sekeras2nya tindakan x bertanggung jawab ini.ini soal maruah negara,nyawa dan ketenteraman negara...saya x suka anuar...bencilah macam ni...

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:13 PM  

poyo....poyo jugak mat...kalu bapak kesayangan lu kena shoot...agak2 ko nak poyokan bangkai bapak ko ke hape...gilo lu...

Berita dari gunung March 1, 2013 at 11:16 PM  

Alfatihah untuk pejuang bangsa, agama dan negara yang terkorban. Moga negara ini kekal terpelihara.

Cuma ramai rasa terkilan dengan ulasan Lim Kit Siang, Tian Chua dan Anwar Ibrahim yang sangat mendukacitakan. Mereka memberi gambaran seolah seperti pemancing yang berdiri atas tebing sungai melompat riang ria kerana umpan anak ikan Sulu telah mengena dan meregut insang anak Melayu!!!

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:16 PM  

Ini semua konspirasi umno!!.jd saya istiharkan akan menyokong anwar ibrahim!!.sebagai tanda sokongan saya akan undi umno pru nt.muahhhaaa abe nuo..

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:23 PM  

ALFATIHAH BUAT PEJUANG NEGARA YANG TERKORBAN SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA ORANG ORANG BERIMAN... AMIN.

Anonymous,  March 1, 2013 at 11:47 PM  

Ko ni melayu bangsat...anwar tu plan nk buat onar..psl gila kuasa..tp bila dh jd luar kawalan tu yg ada yg mati...bangsat ko..wut I mean what I mean..bangsat punya melayu..

Anonymous,  March 2, 2013 at 12:14 AM  

Al fatihah buat arwah & takziah buat keluarga. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman dan amal soleh.

Harap pihak Anuwar jangan mengelak dari bertanggungjawab. Manila sendiri mengesahkan. Ditambah dgn laporan pertemuan Anuwar dan Nurmisuari yg telah tersebar.

Inilah akibat sikap taksub nak jd PM. Sanggup jual maruah negara dari menyatukan rakyat. Fuck u Anuwar, this is too much for rakyat to accept.

Anonymous,  March 2, 2013 at 12:19 AM  

woi sial....... tak pasal-pasal nak salahkan anwar....pasal apa???? engko memang banggang. Mesti ada bukti. Ini memang pencacai yang berlakon dan dibayar untuk betulkan persepsi umno. Woi........rakyat masa kini bukan bodoh.... yang tua-tua tu pun dah tak bodo..... mereka dah faham apa itu auta orang berkepentingan macam kamu..... Saya akan juga sokong umno kalau pemandu/kontraktor / tukang kebun menteri. Sebabnya kalu menteri kalah saya tak de kerja. kena cari majikan baru.....hehe.....akai ada ke?

Anonymous,  March 2, 2013 at 12:20 AM  

Anwar ibrahim, fuck you fuck you fuck you!

Tukang Karut,  March 2, 2013 at 12:37 AM  

Kalau tak boleh buat huruhara kat negara sendiri buat apa dia bawak 4 org bodyguard atau petualang ejen cia dari filipina. Sia2 sajalah bayar mahal2.

Skrg kan dah nampak apa yg Anwar dan 4 ekor ejen cia filipina tu rancangkan ...

Nak lewatkan PRU lah tu, dah tau PKR PAS dan PR akan berkubur.

Anonymous,  March 2, 2013 at 12:51 AM  

Sebab ISA dah mansuhlah jadi semua nie...dulu bila ada ISA semua menikus...sekarang semua besar kepala...puiiii...al fatihah pada yg terkorban demi kedaulatan negara....

Anonymous,  March 2, 2013 at 1:09 AM  

Anonymous, March 2, 2013 at 12:19 AM >>>> Sebab rakyat Malaysia tok bodo mace mun la negaro kito loni jadi huru hara. Tra mun tengok balik sejak bilo negara kito pe coh melayu sama melayu, isle nga isle...sejak mnate Parti Pas wujud n sejak mnate nuar brahim ditendang dr Umno...sanggup gadai negara demi nok jadi PM.

Macam2 doh bukti ada, kalu doh hati gelap penuh nga titik itam meme x akan terima kebaikan hok ore buat bahkan hok jahat pulok dio kt baik.Buto hati

Anonymous,  March 2, 2013 at 1:12 AM  

Toksah nk kelentong le Gomo.Di kata kn ada kemungkinan 3 kumpulan yg mengambil kesempatan.Pembangkang di Sabah ada bnyk bro,STAR,SUPP dll ada lh pembangkang yg tidak terlibat dgn PR.Tetapi sumber dr sabah.net mengata kn yg ketua UMNO terlibat di situ terlibat.Siap ada tempat tinggal lg penceroboh ni.Tk mau siasat ke?

Anonymous,  March 2, 2013 at 1:18 AM  

Korang comment nie pun jgn jd mcm ahli politik...nk jtuhkan sesama sndiri...hnya Allah yg thu siapa pengkhianatnya...undang2 dunia mmg trlpas...tapi akhirat nnti akan kena jga...yang pnting kita doakan pejuang2 negara disabah...dan sedekah al fatihah kpd yg trkorban...

mael March 2, 2013 at 1:40 AM  

Senang je..
headshot kat kepala anwar..tak jadik sume ni...
tak cukup dengan guna bersih buat kacau,sekarang bawak pinoy pulak!!!

Anonymous,  March 2, 2013 at 1:55 AM  

Pencacai. And you are always be.

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:00 AM  

Al Fatihah untuk mereka yang gugur semasa mendaulatkan negara. Jangan sekali kali berundur walaupun anggota keselamatan kerapkali diuji dengan kecaman dan ejekan "anjing" dan sebagainya.
Aku masih ingat bagaimana pemimpin PR cuba memertabatkan pemimpin komunis serta mempersoalkan keupayaan tentera kita.
Pesan aku, jangan bermain dgn api kerana rakyat Bumiputra termasuk orang Melayu sudah banyak bersabar.
Bekas Tentera

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:36 AM  

Nauzubillahiminzalik...ALLAHUAKBAR.

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:52 AM  

Sebenarnya tindakan anwar and the geng tidak bijak. Org makin tersentuh hati dgn hal ni. Dan mmg Anwar sengaja cari psl dkt2 pilihanraya ni. Mmg ramai sgt nk ajar si anwar and the geng ni. Kpd polis, undur dulu, bgi peluang plak kt komando ATM lanyak geng sulu habis habisan. Jgn bgi muka lagi.

ozzy March 2, 2013 at 2:59 AM  

Saya amat mengalu-alukan saudara pembaca dan pengomen di sini membaca tentang sejarah bangsa sulu di sini

-> http://tausug-lobal.blogspot.com/

kerana banyak ilmu pengetahuan yang kita dpt dari catatan pemilik blog yg juga seorang bangsa sulu.

Anonymous,  March 2, 2013 at 3:11 AM  

koperal azman ampong terkorban atau cedera??

Anonymous,  March 2, 2013 at 3:12 AM  

koperal azman ampong terkorban atau cedera??

Anonymous,  March 2, 2013 at 3:25 AM  

Gua sokong 100%

Ahmad Albab March 2, 2013 at 4:21 AM  

Apabila satu-satu kumpulan memasuki negara bersenjata terutama senjata berat mereka tidak datang untuk berunding. Mereka datang untuk berperang. Dalam keadaan genting seperti ini kenapa pihak kerajaan tidak memanggil veteran-veteran perang yang ada untuk memberi nasihat? Kita masih ada Tun Hanif Omar, Tan Sri Rahim Noor dan veteran-veteran yang pernah terlibat dengan penghapusan komunis.

Kenapa mesti menghantar pasukan baru yang tidak mempunyai pengalaman untuk menyelesaikan krisis ini?

Hishamuddin harus bertanggungjawab dan meletakkan jawatan dengan kadar segera jika sayangkan negara dan parti. Banyak kerosakan dilakukan oleh beliau sebagai Menteri Dalam Negeri sejak lima tahun yang lepas.

Beliau cuba menjadi hero dalam krisis ini tetapi sebenarnya gagal. Jika Xenophon yang tidak bersenjata dianggap bahaya boleh dihalau keluar dari Malaysia dan kenapa harus dibezakan dengan beratus-ratus orang dengan senjata berat yang boleh dibiarkan bertapak di Lahad Datu? Kementerian Dalam Negeri cuai menangani krisis ini dan menyebabkan anggota keselamatan terkorban.

Kenapa beratus-ratus orang bersenjata berat boleh melepasi sempadan negara? Di mana pasukan keselamatan berada ketika mereka menyusup masuk? Kenapa tidak digunakan kereta kebal atau kereta perisai untuk memasuki kawasan musuh? Kerajaan perlu mengambil tindakan bijak di dalam hal ini bukannya menyalahkan pembangkang.

Kesilapan membuat keputusan oleh Menteri memalukan negara. Terdapat banyak lagi soalan-soalan sensitif yang boleh saya kemukakan namun ianya boleh menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dan akan dijadikan modal oleh pembangkang.

Jadi, kepada Hishamuddin tolonglah jadi seorang lelaki buat pertama kalinya dengan meletakkan jawatan dengan segera. Anda adalah liabiliti kepada Barisan Nasional. Inilah masanya jika anda ingin menjadi hero.

Anonymous,  March 2, 2013 at 6:31 AM  

cUKUPLAH BUAT FITNAH KAT ANWAR TAK TAKUT DOSA KE?

Baik ko jaga keluarga ko tu.

Kalau Anwar terlibat dah lama keluar Utusan dah lama kena tangkap tapi yg sebaliknya berlaku utusan selalu kalah saman sebab berita tak betul

Papa GOMO pulak tak mengaku blog ni dia punya dalam mahkamah, ibarat lempar batu sembunyi penakut....POPEGOMO NI TXDE TELUR..

Merah summerlisme March 2, 2013 at 6:53 AM  

Macam babi ko ni. dia dtg berunding. pastu letak jawatan? komen macam taik. konfem musang berjanggut or tala bontot pya kaum

Anonymous,  March 2, 2013 at 7:39 AM  

Pelik jugak org yg masih percaya pd papagomo, sampai akhir hayat aku x kan percaya..wahai rakyat jauhi lah org sebegini..merosakkan diri..kembali lah kpd Maha Kuasa

Anonymous,  March 2, 2013 at 8:16 AM  

Sokong 1000%

Anonymous,  March 2, 2013 at 8:22 AM  

sah ko bodoh...komen sampah...baik ko pi cuci taik nuar...sesuai dgn otak ngok ko tu..

bodoh punya komen...

Anonymous,  March 2, 2013 at 8:29 AM  

Hey lim soon bak....sapa yang ade kuasa tentukan tarikh pru..hari pipiriksaan

Anonymous,  March 2, 2013 at 8:34 AM  

...kah! kah! kah! ni kerja besar! kalo nk berkonspirasi pun hanya mereka yg mempunyai kuasa (mengawal segala) saja mampu melakukan! cerita ni dah nak masuk 3 minggu...x kan dlm masa tu xde dlm risikan SB Anwar terlibat! mengapa dlm masa tu DSAI bebas berceramah ini soal keselamatan negara,bukan perkara main2!kalo setakat Anwar tu macai2 boleh lempar cat, baling selipar xkan nk tahan dia pihak berkuasa x boleh he3...nk spin pun agak2 le Bro!...hanya macai2 otak penuh ngan taik je yg percaya kat Gomo dan Utusex yg kalah saman berkali...he3

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:04 AM  

http://apakata.blogspot.com/2013/03/lahad-datu-si-bodoh-pakatan-temberang.html

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:19 AM  

Ahmad albab ni category bodoh sombong. ... dah tak tahu isu sebenar, komen panjang panjang. Study dulu sempadan laut sabah tu baru cerita. Kang orang cakap bodoh marah. Kalau hati dah hitam. ..otak beku. ..telinga tuli. .. dari dok komen bodohh camni.... gi tolong guan eng distribute kita injil bahasa melayu tu...

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:20 AM  

Anwar Cilaka

Tukang Karut,  March 2, 2013 at 9:39 AM  

Anwar suruh PM terangkan pada rakyat apa yg berlaku di Lahad Datu.

Seeloknya dia dulu terangkan pada rakyat apa kaitannya dia dan PKR dlm isu ini spt yg dilapurkan oleh perisikan Filipina. Takkan pasukan perisikan Filipina pun dah kena beli oleh UMNO/BN ...

Kalau lapuran akhbar Filipina tu salah dan merupakan fitnah, baik dia cepat2 suruh peguam2 dia saman akhbar tersebut. Boleh buat duit utk kempen PRU tu ...

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:42 AM  

Anon 9:35pm - cuba istighfar banyak-banyak...ingat Allah

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:54 AM  

YA ALLAH, MATIKANLAH SAHAJA PEMILIK BLOG PAPAGOMO INI KERANA MEREKA SECARA TERANGAN TIDAK TAKUT LAGI DENGAN DOSA FITNAH DAN PENYEBARAN GAMBAR LUCAH DI DALAM BLOG INI. TIADA GUNA HIDUP MEREKA JIKA HANYA MENABUR FITNAH DAN MEROSAKKAN HIDUP ORANG ISLAM YANG BAIK. AMIN AMIN AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:56 AM  

Maaf
Betapa babi dan sialnya segelintir rakyat/pemimpin PR yg telah mempersendakan pdrm/para pejuang,kerajaan ketika negara ini mula di ceroboh,sedang d ceroboh n akhirnya tindakan penamat ke atas penceroboh. Memburukkan & menghina cara bertindak,sandiwara, tidak logik, terlalu berlembut, tuduhan bermain politik n kepentingan politik dan akhir sekali komen2 mcm gampang serta pantasnya NUAR LAHANAT mengeluarkan kenyataan akhbar mengecam kerajaan d sebalik simpati palsu kpa pejuang yg shahid/gugur d medan tempur & cedera.
Inilah gambaran sebenar pembangkang yg d ketuai olh DAJJAL SIAL serta kuncu2nya yg mnmbh kebabian n kesialannya iaitu KIT SIANG & TIEN CHUA. Pada mereka keuntungan politik tlh d perolehi sedari awal hinggalah ke penamat perstiwa d LAHAD DATU spt yg d canangkan seantero negara dan mutakhir tadi. malah selepas ini serangan balas d jangka akn berlaku dgn lbh hebat lg apabila lbh ramai lg yg akn turut serta.

Betapa jijik & hinanya kerana d saat kaum keluarga,sahabat serta seluruh rakyat sedang bersedih meratapi kehilangan 3 nyawa pejuang, isteri yg kehilangan suami tmpt berteduh, anak yg kehilangan ayh tersayang, emak bapak yg kehilangan ank serta yg cedera terdapat sekumpulan syaitan babi sial yg bersedih palsu. Malah kpd penceroboh yg mati juga adalah saudara seagama islam & apa yg di rasai olh mrk yg hampir dgn mereka yg gugur syahid, itulah yg di rasai olh keluarga mrk d sulu.

Inilah yg tlh d pertahankan sekian lama pemimpin kerajaan yg bukan shja tidak mahu melihat penceroboh terus merosak n mengancam kedaulatan negara malah hingga ke tahap takut kehilangan nyawa seagama. Begitu banyak nyawa seagama melayang dlm dakwaan sandiwara pembangkang sial ini yg di lakukan olh UMNO/BN. Sial lahanat ini tidak langsung mengambil kira utk turut serta berpadu menentang penceroboh serta mengusir dari bumi msia serta memberi semangat kpd pejuang negara d perbatasan. Pd mereka bajet serta semua kemudahan tlh d berikan utk pertahan negara jd x logik penceroboh blh masuk. Sedangkn tnh sekangkang kera pun x blh d jaga bgmna utk mempertahankn tiap inci bumi malaysia yg bgtu luas ini.. Betapa nilai nyawa tiada pd PR lahanat ini dlm mrk menuding jari pd kerajaan & begitu jelas setiap dpd mereka tiada rasa kecintaan pd negara setelah perintukkan d berikan pd ATM & PDRM.

Saya berdoa agar roh para syahid d cucuri rahmatnya serta bgtu bersimpati dgn seluruh kaum keluarga termasuk yg cedera. Ingatlah bahawa mati itu pasti tetapi sahabat kita gugur syahid ketika mempertahankan tanah air tercinta. Pasukan PDRM & ATM keseluruhannya serta segenap pemimpin kerajaan d ucapkan terimakasih & syabas sepanjang peristiwa lahad datu/sulu.

Kepada pemimpin pembangkang, mereka juga akn mati dlm keadaan sial & lahanat hendaknya. Jika terbukti benar bagai d perkatakan olh perisik filipina akn pnglibatan mereka dlm isu ini maka kebenaran d harapkn akn kelihatan juga. D saat terima lah pembalasan.

Anonymous,  March 2, 2013 at 10:51 AM  

Bodo la kau ni, gi la buat semayang hajat ke ape ke....ko type doa kau kat sini buat ape...sengal

Ahmad Albab March 2, 2013 at 11:00 AM  

Apa yang Hishamuddin dah buat? Menyusahkan UMNO dari dulu dan selamanya? Banyak bola tanggung dia bagi pada PR korang sedar tak?

Bersih & Bersih 2.0. Dia buat apa? Deepak menyalak dia senyap dan sekarang Bala pun dia senyap. Isu Lahat Datu tak payahlah nak detailkan sebab PR akan dapat bola tanggung untuk serang BN. Kenapa dia nak campur urusan Polis sedangkan kuasa-kuasa Polis terletak di bawah IGP? Hishamuddin must go!! Demi kebaikan BN.

abcdenial March 2, 2013 at 11:59 AM  

kepada penjilat2 nuar LGE and the geng cuba buat research... nak ambik link ni bukak baca teliti http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2013/03/dedah-bukti-penglibatan-anwar-dengan.html

Anonymous,  March 2, 2013 at 1:21 PM  

hehe manusia ni takut pd pembongkaran2 satu per satu.allah dah buka hati papagomo utk mendedahkan perihal buruk pr.so allah juga dah bukakan hati rakyat utk baca tulusan dlm blog ni.jgn lah jd sengal...kalu awak x suka awak boleh la buka blog pas ke pkr ke dap...saya rasa awak akan percaya bulat2 walaupun cerita tu x saheh.

Hijau Selamanya,  March 2, 2013 at 1:36 PM  

Baca pun di laman macai Umno ,Berita pun macam macai Umno lah .Mcm tu la sebaliknya .Oleh itu jangan terpedaya dgn macai kimakk mcm si Papa Gomo ni .Cakap banggakan 1 Malaysia konon ,cintakan keamanan .Padahal nak melagakan org melayu jugak .Puii

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:45 PM  

siapa kasi masuk penceroboh-penceroboh ni? mana kapal selam ? kenapa salahkan pembangkang kalau sempadan dapat di cerobohi......BALIK KITA KEPADA HUKUM ASAL YAK NI 'TAK ADA KEMATIAN KALAU TAK ADA PENCEROBOHAN'-- jadinya siapa yang harus dipersalahkan?
1. penceroboh yang masuk
2. pertahanan negara- yang menjaga sempadan.
3. rundingan damai yang gagal - kerajaan BN gagal.
4. polis tidak tegas- mana 'akta senjata api' kesalahan jenayah.

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:51 PM  

Anon 2.45, saya tak nampak pun pembangkang dipersalahkan....benggang akan dengan blog ni atau pemilik blog ni yang benggang

Anonymous,  March 2, 2013 at 2:56 PM  

saya tak kisah lah apa Apa Anuar nak buat dengan pengawal dia tu asal mereka-mereka tu tak bunuh pempuan sudah lah. Sebab kalau semua pempuan pempuan mati camna kita lelaki nak melepas geram!!!!
PANCUT DALAM BLOG NI......WAHWAHWAHWAH.

Anonymous,  March 2, 2013 at 6:04 PM  

ALFATIHAH......SYAHID MEMPERTAHANKAN TANAH AIR...

Anonymous,  March 2, 2013 at 7:46 PM  

Kalau dah umno tu, umno jugak la...
Bangang tak habis-habis.
Apa yang ko merapu tu gomo...
Ingat mati....
Mengucap banyak2

Anonymous,  March 2, 2013 at 9:48 PM  

seperti biasa para pengkhianat negara akan blame kerajaan dan tuduh parti pemerintah, ini adalah sikap mereka atas nama nak kuasa, betul tak betul pi lah saman akhbar2 filipina yang buat laporan tu.

Anonymous,  March 2, 2013 at 11:44 PM  

Anon March 2, 2013 at 2:45 PM.

Saya syorkan anda sendiri pergi lahad datu dan perhatikan keadaan di sana. Pasti anda akan faham bagaimana penceroboh ni boleh masuk tanpa dikesan....... Selamat datang ke lahad datu.

Anonymous,  March 3, 2013 at 12:37 AM  

Aming sitwasyon ay napaka-iba't ibang mga lugar sa iyo. nakikita mo. malalaman mo. maligayang pagdating sa Lahad Datu, Sabah, Malaysia. T.Q.

Anonymous,  March 3, 2013 at 1:28 PM  

dua2 parti mcam MONYET..asik bergaduh jer..tak boleh ker bina kerajaan sama2..

Anonymous,  March 3, 2013 at 4:52 PM  

anwar punca semua ini. hancurkan pr. jgn kita ada pemimpin yg hau siau mcm anwar. semua yg ikut dia mmg tk boleh pakai cthnya raf lembu

Anonymous,  March 3, 2013 at 11:19 PM  

Bodohlah ko ni.. ko ingat persisir pantai tu kecik ke bodoh mestu budak2 x baligh lg.amerika yg serba moden tu pun org boleh ceroboh sempadan. Buduhla lu ni.. g belajar lg.. kapal selam tu ingat ronda kat situ ke. Bodoh infiniti lu ni

firdaus211 March 4, 2013 at 7:50 PM  

Kecian anwar....x hbis2 kena fitnah....klu dia mati nnt barulah korang bhenti bt fitnah....buta mata...buta hati....

Anonymous,  March 5, 2013 at 12:01 AM  

SEMUA KONSPIRASI UMNO...BUTUH NUWAR KERAS NAK TUTUH BUNTUT TIAN CHUA (PONDAN CINA TUA) PUN KONSPIRASI UMNO...

Anonymous,  March 5, 2013 at 3:32 PM  

kepada semua yang memberi komen masing2...disini saye sebagai seorang
rakyat malaysia dan juga seorang muslim ingin menasihatkan saudara&saudari.....jangan kite manambahkan dosa kite dgn bercakap benda yang kite pun tak tahu kesahihannye.....kite sebagai seoarang muslin harus faham dosa paling besar disisi allah swt ialah fitnah.....biarkan mereka dgn politik diorang....amin

Anonymous,  March 6, 2013 at 4:33 PM  

Korang ni semua konspirasi UMNO, tak habis2 memfitnah DSAI. Sejak bila dia ada kene-mengene dengan isu Sabah? Korang ni bukan sahaja narrow minded tapi dah UMNO-minded!!!! Media Manila (3 Mac) temuramah DSAI, bila ditanya penglibatan, beliau menjawab "Saya hanya berminat jadi PM dan main bontot, kalau PM Filipina Aguinaldo nak undur saya boleh ganti tempat dia" dengan suara tegas "Kalau U ada bontot free U cakap, bayar pun boleh.. CIFUT..." diakhiri dengan nyanyian lagu "Sabah dah hilang". So konspirator UMNO.. DSAI takde kene mengena dengan isu Sabah, kalau ada pun cuma DSAI beli syabu supaya main bontot lagi power. Dah konfirm baik korang tobat sebelum kene liwat. http://sabahsarawakmerdeka.blogspot.com/

Reference:search keyword "3S S'pore Sabah Sarawak","Sejarah PAP DAP","Senator Australia Nick Xenophon-Timor Leste Independence","Anwar Ibrahim's Anal Lust(hehehe)"

Anonymous,  March 7, 2013 at 6:19 PM  

Bila dah taksub tu taksub la sampai ke mampos...org islam mati pun dikatakan sandiwara umno...jgn pikir perairan selatan filipin n lahad datu tu luas berjela2...mereka ni masuk bukan sekali gus...mereka masuk secara sedikit demi sedikit sehingga cukup ahli2 mereka baru mereka claim...yer semua salah umno...nuaq jumpa nur musuari apa agenda nya? Media filipin sedia nk ambil...kenyataan dari perkara berikut dan ingin mmbuat sidang media disana...tentang apa yg dijanjikan kepada nur musuari ketika beliau berjumpa dia disana..tapi sayang sekali anuar memberi alasan jadual nya padat...daripada mahu mmbersihkn nama beliau yg telah tercalar integritinya...anda belum mnjadi pm dats y najib pun malas nak layan hang nuaq...kaki spin...Itu salah umno jugak tu....apada ckp org typical...sendiri typical tak sedar diri....nuaq cakap bole korang cakap yer boleeeeeh dasar pencacai pr...nuaq cakap nama allah diletakan di bible korang sokong...itu salah umno tu.....nuaq kata dalangnya umno...korang pun setuju....cpt btul isu kalimah allah tu jadi blank kan..eee peliknya...nuaq support istihar negara israel korang salahkan umno yer ...elok lah tu bagus2

Anonymous,  March 7, 2013 at 11:08 PM  

weh...KAUM PEMBANGKANG!! ko cuba fahamkan ayat2 blog neh..dia ckp anwar punca org2 sulu datang menyerang..bukan anwar yang jadi dalang..tapi mmg betul anwar ada janjikan nak tabalkan sultan sulu kalau dia menang PRU kan...korang ni dulu bahasa melayu dapat berapa?? diulang sekalilagi blog ini mengatakan anwar punca kemaraan org2 sulu bukan anwar jadi dalangnya..dalangnya tak dikenal pasti lagi..sememangnya tindakan anwar sangat bahaya..selain itu dia berani janji bulan dan bintang dekat kaum2 lain tanpa memikirkan kesan kemungkinan perpecahan kaum...dia sangat gelojoh dalam mengejar pangkat PM sampai sebelum ni menyebabkan kejatuhan dirinya sendiri..diri sendiri dah rosak pun nak rosakkan orang lain lagi ke?? bertaubatlah Anwar..buat apa nak tamak..pegi cari kerja,,wat hal sendiri lagi bagus!!

taqem March 11, 2013 at 1:10 PM  

failkan di mahkamah la kalu dibuktikan Anwar punca ni..biar sume mendapat perkara yg sohih..PDRM dibela dan kerajaan terbukti TELUS. Tq

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP