Jilid 1 Liwat 1998 - Kisah Anwar Ibrahim Seorang Banduan

Thursday, April 18, 2013




Sebelum ini Gomo telah pun menjelaskan pekara mengenai banduan yang bernama Anwar Bin Ibrahim yang kini merupakan ketua Umum Pakatan PKR. Banduan ini juga sekarang sedang memperomosi dirinya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia menggantikan Najib Razak yang bukan seorang banduan.

Ramai yang bertanyakan kepada Papa Gomo berkenaan hukuman Anwar Ibrahim yang jalankan di penjara Sungai Buloh. Ramai yang bertanyakan "bukan sebab liwat ke Anwar Ibrahim dipenjarakan?" Ada juga komen dari pembangkang yang menyatakan hukuman Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana "konspirasi liwat". Antara komen yang paling menarik bila ada yang menyatakan "Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana kes Liwat yang beliau tidak lakukan dan Tun Mahathir sumbat Anwar Ibrahim dalam penjara".

Betul ke Anwar Ibrahim merengkok didalam penjara kerana kesalahan meliwat? Apakah rakyat hari ini tahu sejarah sebenar kes 1998 yang mana Anwar Ibrahim telah merengkok didalam penjara selama 6 tahun adalah kerana kesalahan MELIWAT? Jom kita Imbas siapa Banduan bernama Anwar Ibrahim ini.

Fakta Kes Banduan beranama Anwar Ibrahim


Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dihukum penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini setelah didapati bersalah atas tuduhan meliwat Azizan Abu Bakar.

Hakim Datuk Ariffin Jaka memerintahkan hukuman itu berkuat kuasa selepas Anwar selesai menjalani penjara enam tahun kerana kesalahan rasuah.

Adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja yang menghadapi dua tuduhan dijatuhi hukuman penjara enam tahun dan empat kali sebatan.

Hakim bagaimanapun tidak mengenakan Anwar hukuman sebat yang hanya terhad kepada pesalah berumur 49 tahun ke bawah.

Sukma didapati bersalah atas tuduhan meliwat Azizan dan bersubahat dengan Anwar meliwat bekas pemandu peribadi isteri Anwar, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail itu. Hakim Ariffin bagaimanapun memerintahkan Sukma menjalani hukuman penjaranya secara serentak.

Anwar yang berusia 53 tahun bersama Sukma, 39, didapati bersalah meliwat Azizan, 40, pada satu malam, di antara Januari hingga Mac 1993, di apartmen Sukma, unit No. 10-7-2, Tivoli Villa, Jalan Medang Tanduk di sini.

Hukuman terhadap mereka mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan. Di bawah seksyen itu ia membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebat.

Hakim Ariffin turut menggunakan budi bicaranya di bawah Seksyen 311 Kanun Prosedur Jenayah untuk membenarkan Sukma diikat jamin RM50,000 dengan dua penjamin sementara menunggu rayuan terhadap hukuman tersebut di Mahkamah Rayuan.

Bagi syarat jaminan, Sukma diperintahkan menyerahkan pasport antarabangsa kepada mahkamah.

Anwar memulakan hukuman penjara enam tahunnya sekarang pada 14 April tahun lepas setelah didapati bersalah terhadap empat tuduhan rasuah kerana campur tangan dalam siasatan polis terhadap dakwaan salah laku seksualnya.

Dakwaan itu membawa kepada pemecatannya daripada jawatan kabinet pada 2 Sept 1998.
Sebelum hukuman hari ini diputuskan Anwar menyampaikan hujahnya sendiri meminta hukuman ke atasnya diringankan. Sementara peguam Sukma, Gobind Singh Deo membuat rayuan itu bagi pihak anakguamnya.

Semasa menjatuhkan hukuman, Hakim Ariffin menjelaskan beliau mengambil kira kesalahan serius yang dilakukan oleh Anwar dan mesti menangani perbuatan terkutuk tersebut dengan cara yang betul.


Beliau menyifatkan perbuatan meliwat sebagai suatu yang menjijikkan dan ''masyarakat kita mahukan mereka yang melakukan kesalahan seperti itu diadili sewajarnya.''

''Ia satu keputusan yang sukar dibuat. Dalam menjatuhkan hukuman ia mestilah mencerminkan betapa seriusnya kesalahan itu, kepentingan orang ramai dan keadaan sekeliling,'' kata Hakim Ariffin.

''Ada keterangan yang mencukupi berhubung dua tuduhan itu dalam pengakuan Sukma yang telah disokong oleh keterangan Azizan.

''Inilah yang menampakkan kredibilitinya. Tidak ada sebab mengapa Azizan berbohong kerana dia tidak mempunyai apa-apa melainkan kerugian semata-mata akibat membuat aduan itu,'' jelas beliau.

Terdahulu, Peguam Negara Tan Sri Mohtar Abdullah semasa menggesa mahkamah mengenakan hukuman berat terhadap Anwar dan Sukma, berkata kesalahan itu adalah serius kerana ia memperuntukkan hukuman maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

''Hukuman yang berat patut dikenakan kepada kedua-dua yang dituduh terutama tertuduh pertama (Anwar), kerana kesalahan yang dilakukan oleh tertuduh pertama dilakukan oleh seorang yang ketika itu memegang jawatan tinggi di negara ini, seorang yang menyalahgunakan kedudukan beliau terhadap pekerja bawahannya,'' katanya.

Beliau kemudian meminta mahkamah menjatuhkan hukuman terhadap Anwar secara berturutan selepas selesainya hukuman yang dijalani sekarang.

Sejurus mahkamah bersidang pukul 9.35 pagi ini, Mohtar memaklumkan beliau hadir mengetuai pasukan pendakwaan bersama Timbalan-Timbalan Kanan Pendakwa Raya, Datuk Azahar Mohamad dan Mohd. Yusoff Zainal Abidin.

Pihak pendakwa turut dibantu oleh Timbalan-Timbalan Pendakwa Raya, Nordin Hassan dan Shamsul Sulaiman.

Mohtar memohon maaf bagi pihak Timbalan Kanan Pendakwa Raya, Datuk Abdul Gani Patail dan Timbalan Pendakwa Raya, Tun Majid Tun Hamzah yang tidak dapat hadir kerana mengendalikan pendakwaan kes Al-Ma'unah di Mahkamah Sesyen, Taiping pagi ini.
Christoper Fernando pula mengetuai pasukan peguam bela Anwar bersama Karpal Singh, Zainur Zakaria, Gurbachan Singh, S.N. Nair, Pawancheek Marican dan Zulkifli Noordin.

Jagdeep Singh Deo dan adiknya, Gobind Singh Deo bertindak sebagai peguam bela Sukma.

C.V. Prabhakaran hadir sebagai peguam pemerhati mewakili Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Hulu Klang, Azmin Ali yang merupakan seorang saksi penting pembela.

Ketika membaca penghakiman ringkasnya, Hakim Ariffin menegaskan kes pendakwa bersandarkan keseluruhannya atas keterangan Azizan.

Katanya, kes pembelaan pula pada alibi, konspirasi dan mendakwa keterangan rekaan.
Beliau berkata, bagi mewujudkan sama ada elemen itu dibuktikan maka ia harus menimbangkan kredibiliti Azizan.

Menurut Hakim Ariffin, Azizan memberi keterangan selama 10 hari dan menjawab soalan balas peguam bela yang dibuat dengan agresif dan bertalu-talu. Namun, jelas beliau, keterangan Azizan didapati tidak tergugat.

Malah, katanya, juga terdapat keterangan daripada soalan balas terhadap pegawai penyiasat, Senior Asisten Komisioner (SAC), Datuk Musa Hassan bahawa Azizan telah membuat lima kenyataan yang konsisten sebelum itu.

Tambahan pula, kata Hakim Ariffin, keterangan Azizan adalah konsisten dengan pengakuan yang dibuat oleh Sukma yang mana telah diputuskan oleh mahkamah ia dilakukan dengan sukarela.

''Saya juga yakin mengenai kebenaran yang disebutkan dalam pengakuan tersebut,'' ujar beliau.

Keputusan beliau itu, kata Hakim Ariffin, adalah konsisten dengan fakta yang telah digunakan oleh Sukma dalam pengakuannya ketika merayu bagi meringankan hukuman setelah mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas dakwaan membenarkan dirinya diliwat oleh Anwar di bawah Seksyen 377D Kanun Keseksaan.

Oleh itu, ujar beliau, keterangan Azizan boleh dipercayai.

Hakim Ariffin juga menjelaskan keterangan Azizan mencukupi untuk menyokong pengakuan yang telah dibuat oleh Sukma.

''Walaupun ia suatu pengakuan yang dibuat oleh salah seorang tertuduh namun begitu ia mengandungi butir-butir keterangan yang penting dan boleh digunakan terhadap tertuduh pertama (Anwar),'' kata beliau.

Oleh demikian, tambah beliau, terdapat bukti daripada keterangan Azizan terhadap Sukma dan Anwar.

Hakim Ariffin berkata, keterangan Azizan juga menyokong tentang perilaku Anwar yang meminta Musa menghentikan penyiasatan berhubung dakwaan terhadapnya.

Katanya lagi, Sukma menghadapi dua tuduhan, bersubahat dan meliwat dengan Anwar.
Berhubung pembelaan alibi, Hakim Ariffin menjelaskan bahawa Anwar mestilah menunjukkan dia berada di tempat-tempat yang berlainan pada 1 Januari hingga 31 Mac 1993.

Tetapi, menurut Hakim Ariffin, tidak terdapat sebarang keterangan yang menyatakan Anwar berada di mana pada 1 Januari hingga 12 Februari 1993.

Oleh itu, katanya, Anwar gagal membuktikan pembelaan alibi tersebut.

Sukma pula, menurut beliau, tidak dapat menunjukkan bukti bahawa bilakah pengubahsuaian apartmennya dimulakan dan disiapkan.

''Walaupun kerja-kerja ubahsuai dijalankan namun ia gagal menimbulkan sebarang keraguan bahawa kesalahan itu tidak berlaku di apartmen itu,'' katanya.

Hakim Ariffin juga menyentuh keterangan saksi pendakwa, bekas Ketua Polis Negara, Tun Haniff Omar yang dipersoalkan oleh Anwar bahawa kemungkinan polis cuba memeras ugutnya.

''Ini menampakkan bahawa tertuduh pertama itu ada sesuatu yang merisaukannya,'' jelas Hakim Ariffin.

Selepas menimbangkan sebab-sebab yang dijelaskan, kata Hakim Ariffin, beliau berpuas hati bahawa pendakwa membuktikan keraguan yang munasabah terhadap kedua-dua tertuduh.

Dengan itu, tegasnya, mahkamah mendapati kedua-dua tertuduh bersalah sebagaimana mengikut pertuduhan.

Fernando kemudian memaklumkan bahawa Anwar ingin menyampaikan sendiri rayuan sebelum hukuman dijatuhkan.

Oleh: KAMARIAH AHMAD



Untuk makluman semua dalam kes liwat yang terdahulu pada tahun 1998 telah membuktikan bahawa Anwar Ibrahim sememangnya bersalah dalam meliwat Sukma dan Azizan. Dalam keterangan mahkamah sepertimana diatas Gomo ada MERAHKAN apa yang penting untuk rakyat Malaysia memahami setiap patah perkataan tersebut.

Hukuman yang dikenakan keatas Anwar Ibrahim adalah PENJARA 9 Tahun dan untuk rekod kes liwat ini dibicarakan dimahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Namun demikian semasa Anwar Ibrahim menjalani proses hukuman Penjara 6 tahun diatas kesalahan RASUAH dan SALAH GUNA KUASA beliau telah membuat rayuan ke mahkamah Rayuan dan akhirnya ke Mahkamah Persekutuan yang mana diakhir sekali keputusan telah membebaskan Anwar Ibrahim dari kesalahan meliwat atas sebab sebab KESILAPAN TEKNIKAL


Korum mahkamah pada ketika itu terdiri daripada tiga orang Hakim iaitu Datuk Abdul Hamid Mohammad, Datuk Rahmah Hussin dan Datuk Tengku Baharuddin Shah Tengku Mahmud.
Jadi, tiga orang Hakim ini membuat keputusan majoriti. Maksud dua orang Hakim menerima rayuan Anwar, seorang Hakim menolak rayuan Anwar.
Ini ground of judgement yang dibuat oleh Datuk Abdul Hamid Mohammad dan Tengku Baharuddin Shah. Dua orang Hakim tu dia bergabung satu alasan penghakiman. Dan Hakim yang menolak rayuan Anwar Datuk Rahmah Hussin memberikan ground of judgement yang berbezalah di dalam kes Anwar ini.
“To summarize our judgement event the reading appeal record we find evidence to confirm that the appellants Dato' Seri Anwar bin Ibrahim and Sukma Darmawan Sasmitaat Madja] were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen sometimes discourt as cause…..”
Di sini bermaksud, Hakim Datuk Hamid sendiri kata, beliau mempercayai bahawa memang appellants dalam kes ini iaitu Datuk Seri Anwar, memang terlibat dalam kegiatan homoseksual dan beliau percaya insiden itu telah berlaku di Tivoli Villa.
Mahkamah tidak boleh nak memutuskan telah berlaku itu hanya sebab teknikal. Sebab tarikh tak ingat, tak ada rekod dan sebagainya. Jadi, mahkamah menerima rayuan Anwar itu semata-mata sebab teknikal.

Atas sebab keputusan Mahkamah Persekutuan lah Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara pada tahun 2004. Dan dek kerana keputusan mahkamah Persekutuan inilah ramai yang lupa bahawa hakim telah mengesahkan bahawa KEJADIAN LIWAT MEMANG BERLAKU namun Anwar dibebaskan atas kesilapan TEKNIKAL semata mata.

Kes ini sama seperti kes Anwar Ibrahim meliwat Saiful Bukhari yang mana Anwar Ibrahim dibebaskan atas sebab sebab kesilapan TEKNIKAL. Gomo tidak hebat untuk bercakap panjang dalam bab undang undang namun kepada mereka rakyat yang pernah mengalami perbicaraan di Mahkamah ataupun merupakan keluarga kepada individu yang bersalah dalam kes Liwat , Pengedar Dadah, Rompak,ataupun Rogol pastinya tahu ruang dan peluang untuk menang melalui kesilapan teknikal.

Apa yang pasti Banduan bernama Anwar Ibrahim merengkok didalam penjara adalah kerana melakukan kesalahan RASUAH dan juga SALAH GUNA KUASA yang mana sewaktu itu beliau menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Hakikat yang pedih dan perit untuk diterima Anwar Ibrahim sehingga kini adalah beliau cuba melupakan hukuman penjara 6 tahun yang beliau jalani sebagai seorang Banduan. Dan kes Rasuah dan Salah guna kuasa ini lah juga beliau cuba membuat pera penyokong PKR diam dan melarang untuk bercakap mengenai hukuman dalam kesalahan jenayah tersebut.



Siri 2 Banduan Beranama Anwar Ibrahim akan menyusul esok menceritakan kes Rasuah dan Salah Guna Kuasa yang beliau lakukan.

Psssttt.... Liwat tetap Liwat dan itulah Banduan bernama Anwar Ibrahim. Apakah Banduan ini yang kita mahu jadikan Perdana Menteri Malaysia?

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


124 comments:

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:24 PM  

Dia kuar penjara umur berapa.? Masa dia liwat saiful tanpa rela (rogol) yg sihat belia remaja tu berapa pulak umur dia. Cuba ceritakan prosiding dan dialog liwat saiful anwar di mahkamah. Lawak pula kisah "can i fark u today?"

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:36 PM  

Jgn tak keluarkan pulak video Anwar episod seterusnya terkaman power sang pappa homo,jgn anda memungkiri janji janji mu wahai Gomo yeah,

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:42 PM  

Haha...at the of the day not a single fuck was given gomo...totally bullshit story was made up by tun mahashit..

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:48 PM  

anon 8:24 PM bodo ke hapa ko ni?..tak tahu ke keputusan mahkamah di penghujung perbicaraan dan keputusan?..kan berlakunya kemasukkan objek tumpul ke dalam dubur si saiful tapi dek sbb kekurangan bukti dan powernya peguam anwar (power menipu je) so anwar bebas..patutnya time mcm ni anwar dah mengadap kiblat bkn nak berjoget sana sini...

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:58 PM  

Kalau najib suruh polis khas special branch tangkap orang yg buat tuduhan fitnah altantuya terhadap beliau dah lama seluruh media yahudi dunia akan mengutuk tindakat tu. Tapi banduan kaki zina bernama anwar babi ibrahim buat exactly mcm tu.. Menyalahguna kuasa dan mengarahkan polis khas memecah masuk rumah ummi hafilda dan menangkap beliau semata mata utk tutup mulut ummi dan anwar juga campurtangan dalam siasatan polis keatasnya.... Tapi lembu2 pkr DAP PAS tak kisah... Sah kaum munafik tak sedar diri....

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:58 PM  

Hahahaha.....Gomo oh Gomo....dengar cakap2 kata kau pon bekas banduan gak.betul ke...?

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:07 PM  

Dh tangkap ke belum org yg sebar fitnah kononnya Najib pembunuh Altantuya...?

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:19 PM  

aku tak kisah mana satu parti yg akn memerintah..tp pada firasat aku ..aku jamin 100% PR takkan dpt mmerintah Malaysia setanding sebaik BN..lihat sj selangor tak tunai janji..lihat kelantan msh guna air bwh tanah..mesti akan ada rakyat yg mengeluh protes..tidak puas hati..klu betul aku pandai papagomo pn pandai...

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:20 PM  

Wei gomMmmo..lu kalau balut tak stim paipon x jalan lu submarine lah.bodo punya goMmmmo. Telan kutaq apa kes? Kan ke dah biol.. Org politik dia pun nak politik tapi bodo pianggggg..what a cheap shot..lenkali nak tembak pakai pistol betul la bodo..pakai pistol air apa hal?? Lu ok ke gomo..? Haha. Cari makan..apa mau buat..cian dier. Melalut lalut dier citer..haha.

jijan mali,  April 18, 2013 at 9:22 PM  

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:28 PM  

Gomo gila ikut bontot Anwar. Kasi tolong Gani lah Gomo, dah nak kena telan kat Kit Siang. Anwar kalau setakad perasuah saman trafik macam ko ni tak luak la. Macam anjing nyalak bukit je.... Kah kah kah

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:28 PM  

Hindraf jd rakan BN... Terbaik dari ladang

مهمد شفاريز April 18, 2013 at 9:32 PM  

Aik,gomo si bekas bnduan nak kata org lain bnduan?biar benar ni?

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:46 PM  

gomo seorg bekas banduan yg tak ada angan2 nak jadi PM, dan seorg lagi bekas banduan yg berangan2 nak jadi PM tapi cuba menonjolkan dirinya yg konon2nya seorg yg maha maksum, suci dan zuhud.. yg sebenarnya pengamal seks dua alam, pengamal ajaran bahawa semua agama dalam dunia adalah sama taraf, mengadaikan kalimah Allah, pelindung negara yahudi, memperjuangkan hak2 LGBT, mengatakan undang2 liwat sudah lapok dan perlu ditukar, menyokong perlakuan utk zina/liwat sebagai hak individu dan berbagai2 lagi kerosakan yg dia telahdan akan lakukan..

gomo gua tak heran tapi banduan yg bernama nuar ini ke yg hendak diangkat menjadi PM..????

Anonymous,  April 18, 2013 at 9:54 PM  

harap papagomo dellete je akaun anynomous yan sia-sial macam ketua mereka si nuar kakii bontot tu. semuanya geng bahlul dan tak de otak. Paparkah kisah benar . suruhkan mereka semayang hajat byk2. Harap2 satu hari nurul izzah sendiri jadi manga si nuar ni. tunggu......

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:02 PM  

Cer perati apa lagi gomo ni nak siarkan kat blog dia lepas ni. jubor liwat chinadoll siamdoll samdol Semua dah..video mahasiswa har har har..kena getah la barisan najis..har har har. Nama pon papa gomo..har har har. Itu pon org2 BN kat sini menonong jer percaya kat papa gomo..har har har.. Cer perati apa lagi yg papa gomo nak cerita lepas ni. Har har har.. Woi barisan nasiooonalll..korang kena bangang jer laa..har har har..woi barisan nasional..korang baca kat blog papa gomo ni tapi tak tercerita kat kaum korang?har har har..sebab apa?sebab papa gomo getah korang laa..har har har..cerita basi.har har har.. Papa gomo ooo papa gomo..hai orang barisan nasioonall..dengar sini..mari mari mari..papa gomo ada cerita. Tapi cerita basi..har har har..

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:10 PM  

Ingatkan hebat papa gomo ni..nak spin menyepin.baru provoke skit dah gelabah..hehehehe.u cute la gomo..ala tomei tomei. U suke ek jadi blogger?hehehe..BE STRONG LA BAIII...hek ele..ptuii.hidup gomo..hidup umno..hehehehe..marah ker???nanti kena jual..hehehe.PTUIII!!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:18 PM  

La satu lagi title nuar jubo.Pas anukerah tuhan dia dapat Title Dr.Gilo kat u cukup make je.Ni kes nak berlagak nak lawan Dr.M la ni.Orang yg IQ rendah mcm ni dr.korek dan cucok lubang ok la.WARNING sesiapa yg sakit jubo bleh pi jumpa dr.nuar kat kelinik di segambut.Peringatan bawak jelly sekali.

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:21 PM  

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengesahkan tindakan Pendaftar Pertubuhan (ROS) menggantung jawatankuasa pusat DAP tidak akan menghalang parti itu parti itu untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 ini.

"Tidak affect bolih bertanding," kata Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusoff melalui SMS kepada Malaysiakini.

ROS hari ini memaklumkan kepada DAP bahawa jabatan itu tidak mengiktiraf barisan baru jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu yang dipilih akhir tahun lalu ekoran kesilapan teknikal dalam penjadualan undi.

Berikutan itu, ROS telah mengarahkan jawatankuasa pusat parti itu dibekukan sehingga siasatan selesai.

Sementara itu, DAP dijangka akan mengadakan sidang media khas petang ini berhubung keputusan ROS tersebut.

Difahamkan kesemua pemimpin DAP kini berada di ibu pejabat parti itu dan sedang mengadakan perbincangan.
Inilah sabotaj jahat agen-agen UMNO seperti ROS dan SPR. SPR memang sengaja nak tipu DAP supaya boleh bertanding tapi kemudian boleh diistiharkan batal dan beri kemenangan kepada lawan.
Pengarah ROS adalah bekas Pengarah Imigresen yang dilucut jawatan kerana cuai. Tindakan dia adalah kerana nak bodek Menteri yang lucut dia dulu, Hishamuddin yang bertanggungjawab keatas kematian angota VAT69 di Lahad Datu.
Untuk double standard, ROS tiada tindakan keatas UMNO yang punya cawangan dan bahagian yang haram.
TUKAR UMNOPORNO, INI KALI LAH!!!!!!!!!!!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:21 PM  

Kau lah bodoh...dah mahkamah kate x bersalah...x bersalahla..menyalak bagai anjing chiuaua..haha..saiful ni kuat layan mesin symbian tu..g tala kat bontot sndri..xde issue lain ke bodoh..basi2..puak2 BN sudah buntu...hahahaha.lucu2..kyg ke rm500 setahun..?kur...kur...kur...

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:22 PM  

luv yuo nuar but your anu is too big and long. Jijah said cannot tahan. go find others la. samsidar nice. her dot. dot so sweet. azmin gi e one dont worry oh my sweet nuar dream of you . can i see you ass. eh.. you spender like mustafas.,s la. what?... mustFa borrow. no wonder anwR put video.. hu hu terbaik anur.. luv you. Muah

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:24 PM  

Kau ni bodoh ke hape?ko dah biase balun mak ko ke?sedap x?haha

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:25 PM  

PKR hari ini mendakwa calon BN Parlimen Sepang, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed terlibat dalam salah laku pengurupan wang haram melibatkan dua ahli perniagaan dari Bangladesh.

Menurut Ahli Biro Politik PKR, R Sivarasiah, pada tahun 2000 Mohd Zin menubuhkan sebuah syarikat di Dakar Bangladesh bersama dua rakan kongsinya iaitu Sheikh Farid Ahmad yang dikenali sebagai Manik di Bangladesh dan Sheikh Riaz Ahmad.

Berdasarkan dokumen yang diperoleh, Mohd Zin mempunyai pegangan 49 peratus pegangan dan dikongsi bersama rakan di Malaysia, Mohamad Tahir Fazal Mohd dengan 24 peratus.

Pada tahun 2004 Mohd Tahir membuat laporan terhadap Badan Pencegah Rasuah(BPR) tetapi dimaklumkan pegawai penyiasat bahawa kes berkenaan tidak boleh diambil ekoran ‘tidak mendapat lampu hijau dari pihak atasan’.

“Kenyataan bersumpah menunjukkan 63 Cores of Taka (RM31 juta pada ketika itu) dihantar Farid kepada Mohd Zin bermula Ogos 2000 hingga 2004.

“Kenyataan tersebut menyebut sebahagian dana berkenaan dihantar kepada Mohd Zin melalui Hundi (terma yang digunakan di Bangladesh berhubung pengurupan wang).

“Ketika itu beliau merupakan Menteri Kerjaraya,” katanya pada sidang media di Ibupejabat PKR.

Kemudian pada 2007, Tahir membuat laporan kepada pihak berkuasa Dakar. Farid ditahan pada 27 Julai 2007 serta disiasat akhirnya beliau didapati mempunyai hubung kait dengan kes berkenaan.

Farid dijatuhkan hukuman penjara selama tujuh tahun.

“Fakta ini menunjukkan Mohd Zin diketahui sebagai penerima wang berkenaan sebanyak RM31 juta.

“Saya merujuk akuan bersumpah berkenaan. Farid dijatuhkan hukuman di Bangladesh sementara Mohd Zin masih bebas,” tambah Sivarasa.

Dakwanya lagi, Mohd Zin turut memainkan peranan supaya Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) melantik mereka (Silkways Cargo Services Ltd) sebagai agen dalam menguruskan semua urusan tiket dan kargo.

“Saya minta SPRM menjelaskan bagaimana Mohd Zin dianggap sebagai ‘calon bersih’ untuk bertanding dalam PRU-13 sedangkan dikaitkan dengan perkara ini,” ujar beliau lagi.

Sehubungan itu, Sivarasa akan membuat laporan polis di Balai Polis Tropicana esok agar siasatan dapat dilakukan oleh polis dan SPRM.

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:32 PM  

Najib hantar kad terbuka notis pengundi kepada pengundi-pengundi berdaftar Selangor dengan NO KP dan alamat terdedah sambil minta maaf atas kesilapan dulu dan dah belajar dari kesilapan. Mohon Undi BN.
Banyak rakyat Selangor persoal tindakan bangang Najib Mongol dibantu Zin badak ini:

1. Sah SPR bekerjasama erat dengan UMNO Selangor untuk merampas dari PR. Inilah bantuan data-data pengundi selain dari semua kekangan-kekangan diadakan untuk menyembunyikan pengundi hantu dan pengundi pos yang akan mengundi BN
2. Pengundi boleh saman UMNO Selangor dan SPR kerana mendedahkan maklumat peribadi rahsia rakyat secara terbuka tanpa persetujuan sibadan. Boleh disalahguna atau terdedah kepada yang berniat jahat.
3. UMNO masih menyalahguna dana awam untuk pembaziran
4. Najib minta maaf apa? Rakyat Selangor kena tekalah . Bunoh Altantuya, salahguna kuasa, rasuah Scorpene, bayar duit tutup mulut Bala, Deepak, Cecil Abraham, Rosmah boros dana awam, Najib tipu Islam Malaysia kata UMNO pertahan kalimah Allah sedangkan dia sign surat Bishop Malaya lepaskan Bible Melayu Indonesia yang ada kalimah Allah
5. Zin Badak mintak maaf kerana sombong? Takda pembangunan diSepang? Atau kes wang haram CBT diBangla Desh, Banglagate? Noh mintak maaf jadi menteri paling korup bawah Najib, dia dan kroni yang mentangkedarah kontrak-kontrak besar diMOA?
6. Calun-calun MB baru macam Subahan Kamal, adik Tg Adnan Tg Fraud semua tak sabar nak menang PRU13 berkat penipuan SPR untuk balun khazanah kaya Selangor seperti MB-MB dulu Khir Toyo
RAKYAT SELANGOR MESTI TOLAK BN-UMNO NAK ROMPAK HARTA NEGERI SELANGOR. TIADA RASUAH BAWAH PR, MB TERBAIK DALAM SEJARAH.

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:46 PM  

Kah kah kah kah terbaik ke terbalik? Janji bkn janji

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:49 PM  

Kalau dari sivarasa tu x psyah la mmg aku x percaya ckp keling tu

Pakatan Bodo,  April 18, 2013 at 10:59 PM  

Yang ko bangang baca blog ni apahal? Sapa jemput.. Baca pakai otak la bukan pakai bontot mcm Peliwat Malaysia ko tu.. Solat malas tp nak sokong PAS...Sedeyyt

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:04 PM  

sy pn dpt notis dr Wan Azizah minta simpati utk undi PKR..katanya BN semua tak betul..dia aje yg betul bersih..tuihhh..yeler sgt..tak pyh ckp byk.. baik BN baik PKR 2x5..nk undi semua nk tegakkn bulu..

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:06 PM  

Good Points.

Tp kalau dah geng bontot mmg tak akan mengaku punya... Selagi tak bertaubat..

Jom kita buat sembahyang hajat sejuta umat untuk mintak kat Tuhan agar SEMUA PELIWAT(atau geng bontot) bangsa Melayu berugama Islam agar insaf dan bertaubat.

Kita mohon untuk kebaikan semua, bukan untuk memudaratkan sesiapa..

Alang-alang kita selitkan doa sekali mohon PENZINA-PENZINA berbangsa Melayu berugama Islam, agar insaf dan bertaubat.

Kita mintak utk kebaikan lah..

Amacam sedara-sedara ku?

Pakatan Bodo,  April 18, 2013 at 11:06 PM  

Memang bangang mamat ni.. dah sah peliwat tegar ni.. sbb tu xkisah raja liwat jadi pm dia.. pendapat yang amat bodoh pernah aku jumpa...sebab tu bagus sistem dua parti utk mmbezakan yg berakal jd pemerintah dan yang bodoh jd pembangang mcm mamat ni..ko da bersunat blom..? Kekekk

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:08 PM  

Keling racist hindraft ko percaya, siap buat akur janji lagi, bangang betul

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:10 PM  

Tulis nama...pakatan bodo.har har har...malas solat kena duduk blah sana ker?har har har..what a joke.sedeyyt ker?tu masalah lu la.har har har.PTUII..

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:13 PM  

Sejak merdeka dah ada benda tu, dah 50 tahun perentah, tak boleh buat apa2 pon. Dah la, dah nak PRU dah, cukup lah cita melayu bodoh ni

Pakatan bodo,  April 18, 2013 at 11:13 PM  

Lu pandai pandai ker berpolitik..ade degree or master in politics ker bro..cakap tinggi tp ayat berterabur mcm najis kt bontot saiful yg Anwar Ibrahim nirajjim jilat tu.. Gomo ade jgk fakta tp ko punya statement macam sial.. main pistol air plk..hahahaha..dikata bodoh nnt marah tp tak dikata rasa lucu plk.. sabor bro..selamat sambung phD... da solat belum ni?

Pakatan Bodo,  April 18, 2013 at 11:21 PM  

Ko tu dah balun nenek ko ke semalam bhai? Sedap ekk..Hahaa.. marah benar kalau ckp pasal Nuar Juboo nie yer.. Biaser la parti nepotisme ni...mesti ada neposexx.. Papa Hebat... ade Omega 5...
#jam omega aku mana paahh....?

مهمد شفاريز April 18, 2013 at 11:22 PM  

KAlau TIPU PILIHANRAYA,KITA TURUN KE JALANRAYA

INI BUKAN ARAB SPRING
TAPI MALAYSIAN DURIAN

Pakatan bodo Ptui..,  April 18, 2013 at 11:26 PM  

Sapa bodo..??? Pakatan Bodo....!! pandaiii..Terima kasih sbb tlg ulang perkataan tu..da semakin pandai skrg.. Bagus la ko rajin solat...aku ingat pemalas td..sajer test... hehehe..sapa bodo..???
..pandaiiii....

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:27 PM  

HBO astro 411 Lord of the ring-the return oNowf the king. Kebaikan melawan kejahatan Souron mato satu mcm lambang pkrgay.Now showing.SerupoBN melawan mato satu pkrgay dlm misi menawan semula selangor.Akhir nya souron mato satu kecundang.Begitu kesudahan nya Misi BN utk menawan selangor,kedah, pp dan KELANTAn.

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:34 PM  

Har har har..sendiri tanya sendiri jawap harr har har..PTUIIII..

Pakatan mmg Bodo,  April 18, 2013 at 11:41 PM  

"Tulis nama...pakatan bodo.har har har..."
Hohohohoo. .sendiri tulis, sendiri ketawa... ludah ke langit jer keja lu beb...sian..next time tulis bia nmpak bijak walau...har har har..
#Da solat isyak? Jwb dlm hati je..

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:46 PM  

Hehehe..marah nampak..?main skodeng2 alamat la plakkk..har har har..Mmuahh..saje jer nak tgk ko..layan komen aku ke tak...HAR HAR HAR..ok la.. Wa x kacau lu lagi...demi rakyat..HAR HAR HAR..

PakatanLucah,  April 18, 2013 at 11:54 PM  

DAP = PKM
UMNOPORNO sbb trpaksa melihat Pemimpin2 Pakatan beraksi Lucah...
1.Anwar & China Doll
2.Anwar @ Siam Part I (*Gomo, jgn release lg bro)
3.A Nite in KTM Koc with Selinsing Lovebite
4.Ice Ice Cream Baby Azmin
5. Badrul Caunseling on Me @ 3am.
6. Bang Nuar, Ketiak u wangi..
7. Spender Stopa; I am Coming...
8. Run baby run.. pru13 kita bungkusssss!

Anonymous,  April 18, 2013 at 11:55 PM  

Har har har..PTUIII..

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:00 AM  

Dalam mimpi ke der?frodo tgh nak buang cincin kak rosmah gendut tu..dah mcm terbalik je cerita ko ni..haha

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:03 AM  

Adik MB Pakatan balun pasir sampai berlobang Sepang memang terbaik dalam sejarah..!! Semesta la sangatttt! Aku pun dpt poskad daei PKR n Jijah Boneka tu.. Mana dpt duit dana pilihanraya tu? Haaa? Asyik ludah ke langit jer puak pembangang Malaysia ni .. pastu jilat kat lantai...simpati betul aku tgk puak ni asyik kena bodoo dgn Anuawar Juboo.. siannn..

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:06 AM  

Kepada Pendekar Bujang. Memang boleh buat tapi orang yang nak ditukar muka dia kena berlakon ikut pergerakan pelakon sebenar jadi kalau nak tukar muka engkau kat muka stopa mudah kau ikut saja pergerakan apa yang stopa buat. Tapi kalau nak tukar muka stopa ke muka pelaku zina susah sikit sebab takkan stopa nak buat. Ada faham tak.

Pakatan Rakyat Bodo lg,  April 19, 2013 at 12:09 AM  

Hahahaha..kesian aku tgk komen pembangkangkang malaysia..takut bebenor kt kak rosmah..asyik spin citer tu jer.. cuba tanya khabar isteri2 Badrul Amin, isteri Mustapa Ali , isteri Lim Guan Eng dan isteri Azmin (ehh..jgnn.nnt ade org marah. .hehe)..kesian diorg kan..? Tak bhgia mcm rosmah..hehehe...

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:10 AM  

masa iskandar belum jd yb kat cempaka dia sibuk pasal billboard.. skrg ni bersepah bilboard kat ampang ahli majlis punya..ape citer?, tak bahaya ke?.. lpas tu diorg sibuk wat masuk anak beranak kerja, projek bagi kat sedara-mara, renovate rumah besar giler, bawak keta yg power2, gadget latest paw majlis punya, kacau staf nk buat kerja, cukai pintu tak turun pula.. cam ni tak giler kuasa????....

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:11 AM  

Apa gomo pun bekas banduan jugak ke?
Kes apa gomo jadi banduan ni?
Kenapa gomo dendam sangat ngn dsai?

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:14 AM  

Lagi bagus guna air bawah tanah dari guna air paip yang caj mahal untuk kroni

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:24 AM  

Kau melalak la sorg,bukan ada untung pn.......

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:32 AM  

Putrajaya xdpt nk ajak lepak kat jalanraya lak..... Bek lpk kat masjid uat amal lg bgus.... Anjing je yg selalu bjalan mlalak tepi jalanraya

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:33 AM  

Alahai cai2 pakatan, video anuar dah disahkan pakar tulin, video mustapa pulak dah keluar, senang aje hidup mereka, semua fitnah umno , senangnya hidup, tak mahu bertanggungjawab, asyik nak salahkan oranglain, nak pertahankan diri sendiri pun tak aada alasan, tanya jam omega marah, alahai dasar penipu. Kalau gambar superimpose tianchua masam budak 10 tahun, cai2 boleh percaya, video hd tak percaya, suoperimposelah, cakap macam tak da ilmu dan logik, Senangnya superimpose2. steven speilberg pun tak mampu nak buat video macam anuar dan mustafa, cuba tengok cerita avatar belanja beratus juta nak buat animasi alien rupa macam manusia, sekali tengok macam real, dua kali tengok memang animasi, Jadi nak buat video tu, steven speilbeng james cameron kena belajar dengan orang malaysia,
Nak tiru cara anuar dan mustapa berjalan, cara mereka bercakap, suara, hu rumit susah nak buat, kos jangan cakap. Memang tak boleh nak buat kalau yang mampu tu macam johari bedul cuba buat. Macam kartun habis, siap buat press conference .tu yang cai2 percaya
. Cai2 kalau dah cai.

anuar dah buat report polis, Azmin dan mustapa sampai la ni tak buat takut disahkan tulin macam Anwar, tunggu lawyer katanya.

Hanya di Malaysia pemimpin dan penyokong macam cai2 . Tempat lain tak da. Kalau di Jepun menteri kawangan kalau silap sikit dah letak jawatan, tak tunggu setahun dalam berapa bulan aje pegang jawatan, Tapi rakyat Jepun IQ tinggi. Anwar kalau di Jepun tentu dah lama kena baling selipar jepun sebab memang tak pandaiekonomi dan tu bukan bidang dia, itu kenyataan tapi cai2 tak kisah macam malaysia ni company bapak dia, nak terlingkup ke apa ke, tak pa, Itu pemikiran rakyat Malaysia

Itu bab ekonomi belum masuk lagi hal moral . Pemikiran orang Maalysia memang ketinggalan, pemimpinnya ada bukti video berzina pemimpin boleh buat bebal dan tak tahu malu dan penyokong buta tuli masih menyokong. Hanya di Malaysia. Tak da ditempat lain manusia sebegini


Video besilah tu lah,
Tapi kalau gambar tian chua depa percaya, akuan bersunpah Bala RM10 pun dia orang percaya.

bill Clinton tak da gambar pun boleh letak jawatan tak da video pun, mereka bukan islam tapi ada prinsip untuk bertanggung jawab, Tapi kat Malaysia, senang aje kalau salah, semua salah Umno . sikit2 salah Umno, nanti kat akhirat jawablah semuanya salah Umno , Jangan Umno satu dunia pun tak boleh tolong. Kesimpulannya hanya pemimpin sebegini yang ada di Malaysia dan menyedihkan ada ramai penyokongnya yang pemikirannya Tak rasional , banyak sentimen, tak berfikir . Hanya di Malaysia. sungguh menyedihkan

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:50 AM  

Korang nk gaduh, gaduhla...yg penting pru kali ni aku nk vote bn...selamatkn selangor dari pakatan haram yg suka menghasut dan memburukkan kerajaan malaysia.

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:03 AM  

Mari kita ikut amanat NABI..selamat..jgn ikut amat H***!!!!!

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:18 AM  

Kau bangang...haha.keluhan sampah macai BN yg x kesampaian..

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:23 AM  

X marah pun...tp aku nak nasihat je.kalau ko hentam mak ko jgnla pncut dalam...kesian nnti mak ko dapat zuriat cacat mcm ko ni...haha.pakai kondom bang..jgn lupe ye..

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:26 AM  

Cai2 Pakatan,

Mana jam Omega nya? Susah sangat ke Kak Wan nak tunjuk?

Atau mcm ex-lawyer Yuktes Vijay dengar bisikan Kak Wan pada Bang Nuar : bang, jam nya tak ada....

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:37 AM  

Video2 budak sekolah buli rakan sebaya diorang betul ka x ye kawan2?penbangkang mesti kata x betul punya..diorang mesti kata superimpose video2 buli 2..sama macam video2 sex anuar jubor dengan mustapha cipap la..kononnya semua superimpose..chua so lek rilexs ja mengaku..anuar jubor dengan mustapha cipap bila nak mengaku?contohi la chua so lek..orang pembangkang yang bodo ja x tahu menilai video yang asli dengan yang CGI @ 3D..Hidup Barisan Nasional, Hidup UMNO..

Anonymous,  April 19, 2013 at 2:32 AM  

Kpd penyokong PKR yg pakar2 tu, mereka ade masa sebelum 5 mei nie. Bekerjasama buat video serupa mcm video Stopa utk mana2 pemimpin kanan BN. Kalau itu boleh dilakukkan...Mungkin 4juta pengundi atas pagar akan dpt menilai dan mempercayai kau orang...AYUH PAKAT2 LAKUKAN...ade masa la...

Global Products & Services Review April 19, 2013 at 3:36 AM  

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan.

Average ROI (Return of Investment) ialah 15% per/month.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyURL.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous,  April 19, 2013 at 6:22 AM  

Dia ajak orang umno laa..
Lu orang umno tak teringinke
berpesta di jalanan
manyak syiok

Anonymous,  April 19, 2013 at 6:58 AM  

Bungkus BN undilah PR

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:18 AM  

Gomo tak de modal , asik jual surat kabar lama hentam Anwar. Bodoh punya kempen. Permatang Pauh tetap selamat punya. Takkan tak da modal nak kempen Husam ke, Kit Siang ke, Gelang ngan putrajaya dah nak kena sembelih. Pasal Anwar apa ko cakap pun rakyat tahu itu tipu umno.. Tak jadi nya. Tukar tektik lah bodoh, asik jual surat kabar lama pesal.. Tak de orang nak beli, cuma lembu je

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:32 AM  

Bodoh gila penulis blog papagomo nie.. ko pun mesti dah lupa kan yang kau ni bekas banduan (kesalahan rasuah).. aqu tgk macai2 gomo yang buka blog gomo ni semua mcm tgah tunggu video skes.. bodoh punya pemikiran.. hancur.. member aqu ramai orang2 umno, baik2 walaupun pemimpin kaki suap.. gomo, setiap penulisan bodoh kau ni beri kredir pada PR.. bukan nak cakap besar, tapi its reality..

Nek Najess Nekmat,  April 19, 2013 at 8:35 AM  

Pagi-pagi lagi dah menjubor dan menzina, apa punya puok2 Al-Juburi ngan Stopa spender nih!!!

Kalu iyer pun dah stim sangat, lancaplah depan laptop! tak sia2 langgan broadband bro!!!

kalu UMNO = Penerbit Filem Lucah Terbaik,
oleh itu PR = Pelakon Lucah Terbaik!!!
Sapi lagi bodoh?

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:54 AM  

Lancau ko bodoh, kaki jubor

Pejuang Kebenaran April 19, 2013 at 9:08 AM  

Dajal means imposter, luar nampak baik tp sebenarnya jahat. Siapa yg luar nampak baik tp dh terbukti buat benda yg paling haram, pemimpin liwat di redhai, pemimpin tinggi zina pun ok.

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:09 AM  

siakap senohong,,,gelama ikan duri,,, bercakap bohong,,, lama2 mencuri...najib ka atau nuaq brahim ka??? sejarah kan berulang kembali

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:19 AM  

Anon 854 dah xde point nk hujah. Yg kaki jubo tu bos kamu. Checkmate. Mencarut je la yg dia mampu buat.

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:23 AM  

sokong BN!
mati lha PK!sbb PK kata:-
1)manifesto bkn janji perlu ditepati
2)"langkah mayat aku dlu klo nak tubuh negara Islam..."DAP Karpal
3)pencerobohan Sabah kerja UMNO..der!
4)bukti cctv xbleh pakai..besi?haha
5)sendiri kronisme tuduh UMNO jugak
6)masalah air Selangor
7)sje2 je nak kafirkan org Islam..PAS
8)BN ada BRIM...PK ko ader?
9)Taknak mengaku bla dh kongkek ompuan..cis,at least BN mengaku!
10)PAS punah sbb masuk PAKATAN!
11)bila ditanya asyik2 "i saman u"
12)kaki penipu,pembelit tapi diakui ANUWAR penglipurlara hebat!
13)penasihat ekonomi xpandai ekonomi & siap kena pecat...pulok dah!
14)PAS xdpt pertahan isu kalimah Allah sbb...jeng3x!
dan byk lg...

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:26 AM  

Yang ada kuasa sapaa?

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:28 AM  

Rakyat kata ABU

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:30 AM  

Tidor lagi ke, pi toreh getah tu

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:35 AM  

SD1 kata sapa kaki jubo, hujah bangang apa lagi aku nak cakap kat lembu

Anonymous,  April 19, 2013 at 9:35 AM  

FBI Amerika berjaya menangkap suspek dlm serangan marathon di Boston awal minggu ini menyebabkn 3 orang mati dan 180 orang cedera.

Suspek dikenalpasti berdasarkn rakaman video dari litar tertutup di sebuah kedai pakaian dan sebuah lagi camera berdekatan garisan penamat marathon.

Mari kita bayangkn kemungkinan2 apa yng akn pakar IT dari Pakatan Rakyat kata keatas video tersebut .

1.video hanyalah besi..
2.Mesti video tu guna teknik CGI
3.alaaaa..video dah kena edit.
5.tak ada 4 saksi pun.
6.mesti di lakonkn semula.
7.ini mesti kerja umno....!


Am coming...am coming.....!



Walhalalkuwalharammu.



Gombug April 19, 2013 at 9:36 AM  


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

مهمد شفاريز April 19, 2013 at 9:58 AM  

Bn nak amek slangor,amek la,negeri pakatan x risau sgt,pakatan cume nakkan negare je,uhuk2

Pretty Boy April 19, 2013 at 9:58 AM  

Macai PR ni makhluk bodo..takdak prinsip & takdak class. Lebih layak dipanggil kasta pariah atau ulat taik al-jubs. Spesis ni terlalu senang terpedaya, mudah lupa dan tak pandai guna akal. Taksub tahap kahak hijau. Tak guna org explain macam mana lebat pun, depa takkan faham punya..otak punya la bebal, ntah apa ka jadah hampa makan dari kecik sampai jadi macai PR ni.. Apa pun ramai jugak akar umbi penyokong tegar PR kat penang dah sedar, insaf dan masuk BN.. Hingga kini dah beribu orang join BN.. Cybertroopers PR ni dok menyalak dan mengutuk mcm gila kat internet tp akar umbi dah mula naik menyampah dgn al jubs kalau hampa nak tahu.. Seriously, melayu akar umbi PAS ramai dah keluar parti. Cuma segelintir macai PR tegar ni (actually tak ramai pun) yg tunjuk gila kat blog guna berpuluh nickname dari satu IP. Kesian..Depa ingat kita tak boleh check..kah kah kah...

Tu yg aku cakap depa ni otak dah tak betul.. Bila cakap sesuatu, mintak bukti, bila dah bagi bukti, cakap tipu.. Memang teruk dah otak macai PR ni terjejas

Anonymous,  April 19, 2013 at 10:29 AM  

Satu ketika dulu..pembangkang nak lelong Putrajaya, lepas tu meroyan nak gi Putrajaya klu kalah juga PRU13ngn rasanya akan ada fatwa sape dok Putrajaya tak masuk syorga muahahaha.


Walhalalkuwalharammu.

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:03 AM  

Ha..ah jadi anjing kurap menyalak kat jalanraya..

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:07 AM  

Terbaik.. wahahaha... panas telinga pencacai lobang taik ni..

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:18 AM  

Dah la buat hujah bodoh lembu ko orang tu, nak jadi pendebat kunuun, debat kat TV kecut teloq. Bersih jemput debat ketaq. Kat blog, meleleh air liok kelentong melayu, podah...

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:20 AM  

Yang bebal ni otak lembu macam ko

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:37 AM  

Suruh anugayrah tuhan tu pegi masjid buat sumpah laknat lepastu baru boleh nak debat

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:29 PM  

Hmm...kalo bekas banduan leh jd PM, grand gak tu

Kpd bekas2 banduan yg nk mntk keje pn ssh, pe kate pakat ramai2 mntk jd menteri kabinet lak, untung2 ade org nk sponser n ikut, dpt duit byk lak tu

@jim

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:32 PM  

Gani kne telan ngn Kit Siang? Hmm...cam ssh je nk caye

@jim

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:36 PM  

Nak tambah lagi, Hanya cai2 sebegini ada kat maalysia. Anuar dah tipu banyak kali. .
Kena suntik lah, berlakon sakit la, 16 sept lah , tak kenal saiful la, tak kenal eskaylah , Boleh buat buku kronologi anwar menipu sejak di Baling kedah lagi dari muda sampai la ni. Tapi cai2 tak kisah. Pemikiran rakyat Maalysia memang ketingalan.
Kalau kat US, sampai la ni rakyat mereka marah dengan Clinton. Satu mereka tak suka tak dda moral satu lagi yang lagi mereka marah sebab menipu semasa impeachment skandal seks beliau,Rata2 Rakyat mereka akan kata, Clinton mememang pemimpin bagus dan berjasa tapi penipu. Meraka tidak akan lupa sampai sekarang.
Tapi cai-cai kat malaysia, pemikirannya anda tak akan anda jumpa ditempat lain, hanya di Maalysia. Pemimpin penipu ke , mereka tak kisah, itu cara pemikiran mereka, Memang ketinggalan dan dan langsung tak rasional , Hanya di Malaysia.

Mana ada pemimpin islam kat tempat lain siap buat solat hajat doa ko keatas umat Islam , hanya di Malaysia. Kata kerajaan zalim, Langsung tak masuk akal. Perut gendut, makan cukup rumah ada, semua ada, bukan macam rakyat Pelestine yang kena zalim,macam tu baru tepat. Mulut dia suka2 cakap tanpa berfikir. Hanya di Maalysia rakyat dan pemimpin sebegini.
Belum masuk bab Kelantan Dah berpuluh tahun Nik Aziz jadi MB. Rakyat kelantan belajar overseas tajaan Mara, JPA, berniaga diserata ceruk kat Maalysia, balik undi PAS. dia apa kisah penduduk lain yang tinggal hidup cari makan di Kelantan miskin, air tak bersih, pembangunan tak ada, sebab mereka senang di tempat lain, apa merka kisah.
Itu moto cai2. asal bukan Umno,

keslahan semua sebab UMNO. Mana ada anda jumpa pemimpin sebegini dan cai2 sebegini kat tempat lain,Senag aje cakap, semua konspirasi UMNO, salah UMNO. Hanya di Malaysia. Cai2 pemikiran memang tak rasional, dendam dan tak bersyukur kerana kemakmuran negara Malaysia. Hanya di Malaysia.

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:36 PM  

Tggu la kes saman 200 juta dari anwar..pas ni dia jadi banduan la jgk tu..tggu dan lihat je le..
Xsabonye aku

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:38 PM  

Btl2..btl..mcm kroni je yg bayo bil air!!!
Aku pun bayo jgk..

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:21 PM  

11.18am

Sebelum masuk azan solat jumaat mari kita bermuhasabah diri.

Kenapa anwar memilih untuk berdiam diri dan tidak menjawab soalan pendakwaraya klu dia benar2 hebat semasa kes liwat 2.

Sebab dlm mahkamah dia tak boleh kelentong!

Jng buang masa, bijak pandai pun berkata orang yng pandai buat kerja lebih bagus dari yng hanya pandai bercakap.Kerana orang yng pandai bercakap akhirnya dia akn menipu.

Selamat menunaikn kewajipan.
Pssst klu orang umno sembahyang didlm saf orang PAS putus saf tak?
Muahahahaha



Walhalalkuwalharammu,


Anonymous,  April 19, 2013 at 1:31 PM  

Bapak saipol dah kata sumpah tu drama je... Kah kah kah

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:49 PM  

Selamatkn malaysia dr si homo tua...tolong!!!

Anonymous,  April 19, 2013 at 2:24 PM  

Astarfirullahalazim

Anonymous,  April 19, 2013 at 2:26 PM  

1:39pm

Yng kena jubo saiful ker bapak saiful...?

Bapak saiful dah jadi ahli PKR, bukn ker di awal dulu semasa bapak saiful belum jadi ahli PkR korang kata bapak saiful tak ada kredebeliti dan bukn seorang yng bertanggong jawab.Aik sekarang ko dah percaya pulak!

Anda adalah penyokong yng di cari2 oleh pakatan rakyat muahahaha.


Walhalalkuwalharammu.

Anonymous,  April 19, 2013 at 2:42 PM  

yg janji 16 sep tu dulu bkn nuaq brahem tp pelanduk 2 serupa...

Malaysian Crisis April 19, 2013 at 3:08 PM  

Hahaha....tolak semua calun pr ? Sial betul la umngok ni......wakaka.....

Malaysian Crisis April 19, 2013 at 3:11 PM  

Nak ke rakyat mengundi papagomo aka papajubo nanti.....ko punye sial lah wey gomo....liwat liwat liwat...abah tok hang dh kena liwat ke dulu ?

Anonymous,  April 19, 2013 at 3:57 PM  

Eh jadi ke si papa gomo ni brtanding di Permatang Pauh...?
Tu ari ckap pon brdegar2 kata nk lawan DSAI.....

Anonymous,  April 19, 2013 at 4:31 PM  

The person that u trash is the person that make u can even know how to speak English!! So shut up bitch!!! So agungkan peliwat yg xguna tu 4 what!! Stupid

Anonymous,  April 19, 2013 at 5:26 PM  

Salam semua,

Anwar bersembunyi di belakang:

1. Karakter seorang pemimpin berkarisma yang berani.

Hakikatnya dia seorang pelakon yang hebat. Boleh tukar karakter macam 'chameleon'. Kejap macam alim, petik ayat Quran kiri-kanan (ingat!iblis dan syaitan pun pandai quote Quran),kejap kata Undang2 Islam archaic(kuno). Kejap cakap macam Economist hebat, kejap macam penari tamil atas stage, kejap nazak nak mati. Kejap tak percaya mahkamah kejap nak ambil tindakan mahkamah kat orang lain (?)

Macam2 karakter.

Berani? ceit...penakut tahap memalukan. Masa last perhimpunan agung umno yang dia ada (sebelum kena pecat), dia suruh pengikut dia expose kan dan buat onar psl nepotisme, kronisme dlm dan luar dewan. Zahid Hamidi & geng pun cakap la berdegar-degar pasal masalah ni.. Dia patutnya bercakap time ucapan dia.. Apa dia buat? (cuba cari video tu dan tunjuk kat semua orang gomo)
Dia tersengeh-sengeh mcm kerang busuk tolak songkok sampai nampak jambul. Asyik-asyik toleh kat Tun Mahathir PM time tu.


Akhirnya dia cakap "saya ada sesuatu nak cakap tapi..(sambil menoleh ke arah PM)..nampak bos macam marah.." (bukanlah verbatim tp itulah intinya)sambil tersengeh-sengeh tiba2 dia jadi serius bertukar ke karakter 'pemimpin' dia dan terus cakap berdegar-degar tapi isu lain! Tanya zahid adakah dia terasa diliwat physically time tu...kahkahkah.

Berani apa? One on one lagi la pengecut, unless nak terkam la.

Anonymous,  April 19, 2013 at 6:02 PM  

Anonshit 8.42pm you better byk bersyukur today you drive with your motor kapcai on that road that was built to make driving easier for you was by tun m and the rest of the ex/late bn prime ministers. Buat sujud syukur padaNYA...for the air you breath ALLAH doesnt charge you...foc.

Anonymous,  April 19, 2013 at 6:03 PM  

Anwar bersembunyi di belakang:

2. Retorik dan skil berucap.

Retorik anwar ni lebih kurang mcm hujah yg pusing mcm mana pun hanya ada satu kesimpulan. Contoh kalau sy cakap Islam itu benar, berhujahlah macam mana pun mana boleh dapat kesimpulan lain. Atau kalau sy cakap rasuah itu menghancurkan negara. Mmg lah tak dapat nk disangkal. Pendek kata sesiapa boleh guna cara retorik mcm ni utk mengaburi mata org dari pendirian sebenar kita. Hujahnya boleh dipakai kat kiri dan kat kanan, kat PAS dan kat DAP. Kat org yahudi dan kat org Islam. Kat kaum gay dan kaum anti-gay.

Perasan tak cara dia menggunakan mata dia utk menekan sesuatu fakta?
Dia kaburkan mata org dgn renungan tajam seolah memberi amaran yg jgn nk ketepikan hujah dia? walhal ckp entah apa2 dan tk menjawab soalan pun.

Ini semua dia berjaya lakukan dengan baik sebab dia ada skil berpidato atau bercakap dengan org ramai yang 'sublime'. Mcm org menyanyi atau mengaji, yang dpt memberi penghayatan yg baik akan membuat org terpesona.

Isinya boleh kata tak ada pun tak apa, tp ramai yg terpesona apabila dgr anwar berucap tak kira apa isu lah. Skil ni boleh dipelajari dan diperbaiki dari masa ke semasa tp anwar was born with it. Kalau penyanyi mcm michael jackson lah, atau elton john, ricky martin ke.

Ramai yg tertipu.

Anonymous,  April 19, 2013 at 7:02 PM  

Dah dua kali liwat kelentong, tosah goreng lah Gomo. Mana hakim boleh cakap kami percaya.. Kami pecaya ??????? Bunuh altantuya boleh ke hakim cakap macam tu... Bodoh lembu betul puak bodoh ni

Anonymous,  April 19, 2013 at 7:02 PM  

Tabley tabley no lgbtsss in my house...never too late to repent. Allah Maha Pemaaf lagi Pengasih. Enough is enough...lets be transparent inside out as great muslims. We must be no 1in moral wise.

Anonymous,  April 19, 2013 at 7:49 PM  


NO To PapaHomo and PapaSpender..

Anonymous,  April 19, 2013 at 7:51 PM  

Kau tu lagi kurang teliti. Bapak altantunya ckp pembangkang ada involvement kau tak percaya terpulang la.sebenarnya 5x ai meliwat lupa ke driver dia azizan dan lecturer uia. Seorang lagi pereka fesyen. Ths fashion designers are famous for their gayness. Mgkin tdk semua but this one is definite ai favourites. Cuma tak msok court case. Bodoh lembu betul puak bodoh pkr nih..yaaa kami percaya. Kami percaya dia lgbt.

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:00 PM  

Sume auta keling je. Pasal tu ko sign dgn pertubuhan haram hindraf tu, podah. Azozan kaki kelentong, cuma orang macam ko je dia boleh kelentong.

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:35 PM  

bengkok & spender inc worldwide.

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:48 PM  

besok penamaan calon.... aq harap papa tetap bertanding. lawan sinuar tu. kalau papa tarik diri ramai akan berpaling tadah untuk sokong BN....
termasuk aq, org akan kata, semua statement papagomo penipu. LAWAN TETAP LAWAN. HIDUP UMNO

Anonymous,  April 19, 2013 at 10:28 PM  

YANG AMAT PASTI MELAYU MAKIN LAYU DI BUMI SENDIRI ANGKARA ANWAR.

Anonymous,  April 19, 2013 at 10:54 PM  

Building up roads is the responsible of the government...not courtesy ok..ubah mindset...I work hard everyday n some of the money goes to goverment...if they x dont spend the money wisely of cos I will b totally mad..building up roads is one thing but still charging u using it via toll...tats too much 4 me..tis is the government tat we shud thank for???? Nah ah...ni bkn zman batu..people already start questioning here n there...org x cerdik je yg suka lyn fitnah n lucah ni tp idup susah bayo utang sana sini...bli fast food pn kn tax.sian la kat makcik pakcik tua tgu bas lama kt bus stop sbb x mpu bli keta...dah tu public transportion plak mmg 1st class pnya..

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:00 PM  

Nak compare keupayaan ngri pmbgkang dgn kjaan tu bgus..tgk track recorf..tapi kena adil n amanah...dpt info dr 2 pihak...if dpt dr sblh pihak je x adil nmnya...sbb takut mengundang fitnah malah menyebarkannya... pndgn ikhlas dr srg melayu yg tggl d penang yg kdaannya jauh lg baik dr dlu even dua2nya pemimpin cina

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:11 PM  

Aa...PR mmg rasis..sbb tu dap btnding gn logo pas sbb cina mmg anti islam dan sggup gadaikan kalimah Allah...tp kjaan umno yg luluskan dlu pgnaan Allah utk bible d borneo...sdh2la..islam tu bkn esklusif utk org melayu ja..tnya diri balik...pnh berdakwah x kt bkn islam utk knal islam..tu tgjwb stp muslim..dah la x buat..halang plak tu..p la ckp kt non muslim jgn guna Allah..drpd niat depa nk tnya psl Islam n Allah trus jd fobia..haihla melayu ku...

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:20 PM  

alahai cai, bukan orang bukan Islam yang kena dakwah takut nanti anak cucu cai masuk Kristian, Ada maksud tersirat. Alahai melayu ku, tak faham2 maksud dap.

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:23 PM  

Xpa..bla 6 hb nti tbntuk kjaan bru..kat pencacai lobang taikla ko ptut trma kasih sbb harga mnyk turin.

Anonymous,  April 20, 2013 at 12:12 AM  

Marilah kt sama2 beristighfar...
Marilah kita sama2 berdoa agar diberikan kebaikan...
Berhentilah menuduh tanpa kt tahu akan kebenarannya...
Tidak kiralah apa parti dan fahaman politik,kt menyembah Allah yg satu...
Kita mengarah ke Kiblat yang sama...
Kita sama2 berdoa dan meminta agar diberikan petunjuk...

Siapa pon yang salah...bukan tugas kita untuk menghukum tapi menegur...janganlah kita bergaduh oleh kerana politik...
Cuba kt duduk fikir sejenak...kita ada contoh terbaik,Nabi terbaik,kita ikutlah sunnah...itu adalah tuntutan.

Sy tidaklah mahu pro kepada mana2 parti...tp sebelum ini,kt cukup makan...cukup tempat berlindung..cukup hampir semuanya...tapi kenapa kita mempertaruhkan apa yg kita ada sekarang?apa yg saudara2 mahukan?makan yg lebih?rumah yang lebih besar?semuanya lebih?bersyukurkah saudara2?

Mahukah suatu hari nanti,bacaan mengaji dari masjid dan surau lenyap dr kedengaran?mahukah suatu hari nanti hidup jadi tidak tenteram?

Pada pendapat saya, adalah lebih baik kita buat solat hajat...siapa yang bersalah dan siapa yang teraniaya mendapat keadilan...

Apalah salahnya...sebelum pilihanraya ni,buat solat hajat mega...kat dataran putrajaya pon elok..besar!time tu panggillah calon2 beragama islam solat sekali tak kira la dari parti mana...sebagai penghormatan,kita panggil tok guru nik aziz imam solat tersebut...panggil najib,anwar dan calon2 lain...solat satu saf yg sama...doa yang sama...ada berani kedua2 belah pengikut?saya rasa ramai orang suka...persoalannya,tokoh2 politik yang rasanya diorang hebat di pentas tu berani ke?solat hajat bhai...bukan dinner...

Kalau perkara ni terjadi,ramai2la kita bersyukur...sekurang2nya ada juga sepakatan antara 2 belah pihak...insyaallah...Allah akan tunjuk kebenarannya...

Anonymous,  April 20, 2013 at 12:32 AM  

Papagomo buta hati...kelabu asap...bacul....xde telor...

Anonymous,  April 20, 2013 at 3:30 AM  

Kalau pasal tol, habis selama PR perintah Selangor ni takde pun tol yang diorang dah tutup ? Sama jer..apa kes? Jgn nak claim jln persekutuan/jalan bandaran atau takde kuasa...sudahlah PR mmg AUTA

Anonymous,  April 20, 2013 at 8:07 AM  

Kelantan xde tol so kelntan masih lyk ditadbir pas..hahaha

Anonymous,  April 20, 2013 at 8:12 AM  

Oiii.laki aku mrah org luar sebuk isu air kelantan..ko yg ckp pasal ni mesti org luar..dorg duk klntn xpnh mndi air kotor pun beb..mslh tekanan air je tu pun sbb tuka sistem paip etc..tp aku blk klntn xpnh lg xde air but duduk kt negeri termakmur ni asik xde air je..pe citer? Org mls nk kecoh je beb..

Anonymous,  April 20, 2013 at 8:13 PM  

Moga allah membuka mata dan hati rakyat Malaysia siapa Anwar sebenar nya...dan dijauhi dia dari memerintah negara bertuah nie..... jika tidak 20 tahun dari sekarang hanya memjadi mimpi untuk melayu memerintah apatah lagi menguasai segala bidang ekonomi. ..undi hari ini tapi kesan nya 20 tahun akan datang. ...subhanaallah.

Anonymous,  April 20, 2013 at 9:41 PM  

Papagomo anak haram jadah

AmaneHome April 22, 2013 at 6:03 PM  

Satu undi untuk BN..maknanya satu undi untuk kehancuran.Hidup perasuah cam papa gomo!!!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP