Karpal Singh Dakwa Video Seks Mustapha Ali PAS Cemarkan Imej Islam

Wednesday, April 24, 2013



Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh pada Rabu menegaskan, keputusan awal parti itu untuk menggunakan logo PAS pada Pilihan Raya Ke-13 (PRU-13) tidak sama sekali bermakna yang mereka bersetuju untuk menerima Hukum Hudud yang hendak dilaksanakan oleh PAS di negara ini.

Kebenaran yang diberikan oleh PAS itu, kata Karpal tidak mengambarkan yang DAP telah berganjak daripada pendirian mereka untuk menolak Hudud.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di sini, Karpal sekali lagi menegaskan yang Malaysia adalah sebuah negara sekular dan bukannya sebuah negara Islam sebagaimana yang diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan pada tahun 1988.

“Pengenalan Hukum Hudud di negara ini akan menyebabkan sistem perundangan kita terbahagi kepada dua dan ini kita dapati sangat sukar untuk dilaksanakan dalam sebuah masyarakat majmuk," ujarnya.

Beliau berkata demikian sebagai respon kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din yang menegaskan bahawa rakan-rakan PAS dalam Pakatan Rakyat akhirnya akan menerima pelaksanaan Hukum Hudud sebagaimana yang ditunjukkan oleh DAP untuk menerima penggunaan logo PAS sekiranya perlu pada PRU-13 ini.

Sehari sebelum penamaan calon Sabtu lalu, DAP telah mengumumkan yang mereka bersedia menggunakan lambang PAS untuk semua calonnya di semenanjung jika mereka tidak menerima surat hitam putih daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung status parti itu yang kini sedang dalam siasatan ekoran terdapatnya aduan mengenai proses pemilihan jawatankuasa eksekutif pusatnya tahun lalu.

Bagaimanapun akhirnya ROS mengeluarkan surat memberi jaminan yang DAP boleh terus menggunakan logo mereka pada PRU-13 dan mengeluarkan surat watikah untuk bertanding tanpa menjejaskan kedudukan calon-calon mereka.

Menurut Karpal lagi, walaupun PAS telah menjelaskan yang Hukum Hudud hanya akan digunakan ke atas masyarakat Islam sahaja tetapi pelaksanaan dua sistem perundangan khususnya berkaitan jenayah akan mencetuskan konflik dan huru-hara apatah lagi jika ia melibatkan dua orang bukan Islam dan Islam dalam kes yang sama tetapi dibicarakan dalam dua sistem yang berbeza.

Malah Karpal turut mengingatkan PAS yang Perlembagaan Persekutuan juga tidak memperuntukkan undang-undang untuk pelaksanaan sebuah negara Islam.

“Jika sekali pun PAS mahu meminda Perlembagaan Persekutuan, DAP atau PKR tidak akan sama sekali membenarkannya," ujarnya lagi.


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

ANWAR AL JUBURI HARUS BERTAUBAT

58 comments:

Zul3rdC,  April 24, 2013 at 6:49 PM  

Karpal Singh bukan orang Islam.
Hukum hudud hanya untuk orang Islam.
Mahkamah Syariah untuk orang Islam.
Peguam orang Islam untuk orang Islam.
Melayu itu adalah orang Islam.
Islam ialah agama bagi Persekutuan.

Anonymous,  April 24, 2013 at 6:53 PM  

AnuWAR AL-JUBURI ASS YAHUDI Harus Bertaubat!!!

Anonymous,  April 24, 2013 at 6:53 PM  

Pas lagi suka kapal sinki buat bising tak suka negara islam kerana pas sebenarnya main wayang kerana pas mmg tak mahu atau tak arif utk laksanakan perundangan islam. Sebenarnya kapal sinki telah menyelamatkan pas. Kapal sinki pun bodoh sangat menari ikut rentak parti amal seks tu.

Anonymous,  April 24, 2013 at 6:56 PM  

kah kah kah Mat taib kata dia akan jelaskan sebab masuk Part Ahli Sorga di Padang sri damak sri andalas malam ini

Anonymous,  April 24, 2013 at 7:12 PM  

jangan salahkan Bengali ni...PAS yg banggang...buah pelir gantung kat hidung..

Anonymous,  April 24, 2013 at 7:16 PM  

Kalau orang kafir tak kena hudud

aku tak terkejut kalau ramai orang islam
mengaku tak ada agama
bila dicekup

Anonymous,  April 24, 2013 at 7:48 PM  

Search -Seribu satu natijah

Semakin bertentangan
pendirian kita
semakin lemah cinta
begitu ketara
kemuskilan yang terus
berkait kaitan
dan menjadi sehelai
dendam tak berbelai
terselimut
satu harapan
lemah tak bermaya kerana dia
dia yang menghancurkan
cinta kita

Mengapa engkau berdiam sahaja
membiarkan ku tenggelam
di selutan
tiada sangka aku tertipu jua
dengan helah dan madah yang
mempersona

kekasih yang ku puja
meracuni jiwa
setelah ter perciknya
cinta yang pertama
didalam keremangan
kasih yang melara
seribu satu natijah
membuatku kalah

Anonymous,  April 24, 2013 at 7:51 PM  

penganut agama islam disini, sila beri komen, menunujukkan yang anda beriman kepada ALLAH...jgn memaki, menghina dan mencarut sebab allah tak suka....sekian

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:02 PM  

PAS Nak Laksana Hudud lagu mana...nak siasat pon tak upaya...nak potong...jangan harap...Kena member diam membisu....Tak islamik langsung...dan tak berwibawa untuk jalankan hudud..

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:13 PM  

Aku heran semua komen aku kena buang. Tu keje kau ke gomo atau ada geng pr dah hijek posting aku. Ia muncul kejap aje lepas tu hilang...

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:21 PM  

Hudud musim pilihanraya dah tau dah.....kita yg pandai jngn jadi bodoh mcm Pas.

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:22 PM  

Hudud musim pilihanraya dah tau dah.....kita yg pandai jngn jadi bodoh mcm Pas.

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:23 PM  

Cuba kena pada ahli umno
pandailah diorang siasat

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:44 PM  

TAK HERAN LAH ORANG KAFIR TAKUT SAMA HUDUD.
YANG ORANG ISLAM UMNO TAKUT DENGAN HUDUD TU APA HAL?
TAKAT TAK DAPAT MINUM ARAK LAGI KAH KENA LELONG SYARIKAT ARAH TERBESAR DUNIA TU KAH?

Gabriel Al Iman April 24, 2013 at 8:46 PM  

Papa G bila lu nak kuar tu video terkam, cepat lah jangan jadi anak gampang. Nanti kutu kutu merajuk hang out kat blog lain pula.

Anonymous,  April 24, 2013 at 8:58 PM  

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:11 PM  

Aku masa darjah 3 kene rotan
dengan teacher foziah sebab
panggil dia gampang
dia tanya aku
gampang tu ape
aku kate tak tahu
tapi kawan saya suruh cakap
macamtu
sudahnya kawan aku yang tak tau
apa sekali kene sebat


Anonymous,  April 24, 2013 at 9:15 PM  

umno pasti musnah bersama simaha tua

http://www.youtube.com/watch?v=ICeoe1HPd7g

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:16 PM  

umno pasti musnah bersama simaha tua

http://www.youtube.com/watch?v=ICeoe1HPd7g

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:19 PM  

Parti Islam SeMalaysia aka PAS .
Kenapa PAS bukan PIS
Kalau ikut acronym yang sebenar , Parti Islam SeMalaysia sepatutnya PIS.
Kenapa PAS ? Siapa sebenarnya yang menggerakkan hati pemimpin pemimpin parti itu supaya gunakan PAS.
PAS yang lari dari ajaran Islam , kesongsangan Aqidah dan tidak berpegang sepenuh ajaran Quran dan Hadith , tak layak gunakan PIS. Hati pemimpin2 mereka digerakkan menggunakan PAS. Sebab PAS adalah satu penghinaan.

Selepas fatwa dan ajaran Songsang Hadi dan N.Ajis ,
PAS = Parti Ajaran Sesat
PAS = Parti Ajaran Setan
PAS = Parti Aqidah Songsang

Selepas Anwarinas seperti Khalid Samad dan Hishamudin Rais masuk PAS = Pengikut Anwar Setan

Bila PAS bersekongkol dengan penyokong Murtad Pariah Ambiga
PAS = Parti Ambiga Sial

Bila PAS bekerja sama dengan DAP dan seperti lembu dicucuk hidung
PAS = Parti Anjing Suruhan
PAS = Pasti Aku Setuju

Bila N.Ajis upah pengikutnya buat Rusuhan pada bersih 3
PAS = Parti Anak Samseng

Bila pelajar2 PAS protest sana sini
PAS = Pelajar Akal Sempit

Bila Mustapha Ali pakai Spender
PAS = Parti Ahli Sex

Maka itu jangan undi Penipu Rakyat

Vote for BN
For Better Nation
Anak Singapura



Anonymous,  April 24, 2013 at 9:25 PM  

Ceramah ke ape ni kat sek 20..ni...bukak rakaman jer...pas...pas.....khalid samad xnk dtg ker...org pon xde ni....dgr ceramah...macamni macamna nk mng...blh kira ni org ngan kerusi mana yg bnyak...

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:41 PM  

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:47 PM  

karpal ingat dia tu suci sangat ke.
aku kalau bab parti ni kureng sikit, tapi kalau dia sound itu orang melayu (walaupun P.R) aku ni sensitif sikit.

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:51 PM  

umno pasti musnah bersama simaha tua

http://www.youtube.com/watch?v=ICeoe1HPd7g

Karpal Singh s/o Ram Singh,  April 24, 2013 at 9:53 PM  

Anwar Ibrahim harus bertaubat.

Nik Aziz harus bertau jangan buat hudud.

Pakar Sejarah,  April 24, 2013 at 9:57 PM  

Born in Georgetown, Penang, Karpal Singh was the son of watchman and part-time herdsman Ram Singh. Ram had moved from India to Penang in 1921.Karpal's ancestors were wheat farmers from the village of Samna Pind, near Amritsar, in the Punjab region. He visited the village in 1963 while attending university and in 1974 when his father was killed in an accident there.

Karpal studied at St. Xavier's Institution. He met his wife, Gurmit Kaur, while herding his father's cows.

He obtained his Bachelor of Laws from the University of Singapore. During his time there, he also served as president of the student's union.He was barred from the hostel for protesting against the university's decision to mandate the "certificate of political suitability" for enrolling students.

Karpal said he took seven years to graduate, admitting that he was "playful" and "didn’t attend lectures." After failing his final year courses, the dean, made him sit at the front of the class, and according to Karpal, "I couldn’t play the fool any more and I passed my exams accordingly."

Anonymous,  April 24, 2013 at 9:58 PM  

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

daripada kita baca posting papagomo dan komen-komen kat atas tu:

http://www.youtube.com/watch?v=1HcSFKlwaPw


http://www.youtube.com/watch?v=Q2bEpCK3Hx0


http://www.youtube.com/watch?v=5Ib0AVfP_xU

lebih baik kita hayati video lucah ni.

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:05 PM  

1/2

JAWAPAN TERBAIK KPD DOLLAH SAAMAH UPAHAN UMNO, ALLAHU AKHBAR

Para ulama, tuan guru dan pemimpin NGO Islam bersepakat bahawa kuasa pemerintah perlu berubah tangan pada PRU13 ini demi menyelamatkan negara dari terus menuju kepada kepincangan dan penyelewengan dalam urustadbir negara.

Mereka yang telah memegang kuasa telah mengkhianati mandat rakyat dengan pelbagai penyalahgunaan kuasa dan pembolotan kekayaan negara di kalangan pemimpin elit negara.

Isu berikut adalah alasan kenapa rakyat perlu menolak BN dan memberi mandat kepada gabungan parti alternatif dari Pakatan Rakyat untuk menerajui pemerintahan Pusat dan negeri dalam PRU13:

1. BN mempertajamkan sentimen agama dengan membiar pihak tertentu untuk menimbulkan konflik,

2. Sentimen perkauman sempit semakin diapi-apikan oleh BN yang akan menghancurkan negara.

4. Status agama Islam tidak bertambahbaik malah semakin terjejas akibat dasar nasionalisme sempit dan faham sekular yang diamalkan oleh pemerintah.

5. Campur tangan dalam institusi awam oleh parti politik yang keterlaluan.

6. Perbelanjaan kewangan negara yang tidak telus,

7. Membenarkan politik lucah, politik wang dan politik mengaibkan yang semakin mengotorkan demokrasi,

8. Membenarkan penghakisan budaya hidup dan kelunturan aqidah umat Islam dan kerosakan moral masyarakat yang semakin parah,

9. Menyalahurus ekonomi negara sehingga menyebabkan kos hidup rakyat meningkat, beban hutang negara meningkat kepada lebih RM500 bilion


10. Penswastaan keperluan hidup asasi rakyat sehingga merumitkan kehidupan golongan berpendapatan rendah,

11. Amalan rasuah, kronisme dan nepotisme yang semakin parah,

12. Kos hidup yang melibatkan makanan asas, khidmat kesihatan, khidmat pengangkutan, kos pendidikan, perumahan yang semakin meningkat,

13. Keselamatan sosial yang semakin tidak terjamin,

14. Gejala keruntuhan akhlaq generasi muda yang semakin serius,

15. Perbelanjaan kerajaan yang mencatat salahurus agensi kerajaan seperti yang dilaporkan oleh Audit Negara berulang setiap tahun,

16. Keyakinan rakyat kepada agensi awam yang semakin luntur,

17. Politik kotor, politik wang, politik samseng dan politik lucah menjadi-jadi,

18. Kebocoran wang haram yang berjumlah berbilion ringgit keluar negara yang merugikan pendapatan negara dari segi cukai,

19. Salahurus penggunaan tabungan awam seperti KWSP, Tabung Haji, Tabung Tentera,

20. Korporat penting negara seperti TNB, Petronas , Telekom, MAS, PNB yang disalahurus kerana campurtangan politik yang menyebabkan ada yang rugi dan ada yang disalahguna,

21. Pelbagai agensi awam diujudkan tetapi telah membebankan perbelanjaan negara tanpa memberi pulangan yang kepada rakyat seperti yang sepatutnya

22. Kedaulatan negara terjejas akibat kelemahan pertahanan negara yang menyebabkan banyak khazanah negara dicerobohi dan kuasa besar seperti Amerika Syarikat terus mengguna kesempatan untuk menguasai ekonomi danolitik negara

23.Sektor media awam disalahguna sehingga kredbiliti agensi media awam terjejas teruk akibat campurtangan parti politik pemerintah yang melampau.

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:07 PM  

2/2

Pendukung deklarasi ulama.


NGO-NGO


1. Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura)

2. Majlis Perundingan Pertubuhan-Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim)

3. Persatuan Ulama Kedah (Puk)

4. Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim)

5. Teras Pengupayaan Melayu (Teras)

6. Pertubuhan Ikram Malaysia (Ikram)

7. Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah)

8. Pertubuhan Hal Ehwal Sekolah Agama Kedah (Hesa)

9. Pertubuhan Darul Mustafa Negeri Kedah (Darul Mustafa)

10. Women’s Initiative For Research, Development & Advancement (Wirda)

11. Persatuan Kebajikan & Pendidikan Pelajar Islam Kedah (Persida)

12. Yayasan Paksi

13. Persatuan Persaudaraan Muslimah Malaysia (Salimah)

14. Gerakan Sokong Syariah (Gesa)

15. Institut Pengembelingan Komuniti (Impak)

16. Institut Penyelidikan Syariah Malaysia (Isra)


Pondok dan sekolah agama

Madrasah Al Rahmaniah Sik
Maahad Darul Muhajirin Gajah Teriak
Madrasah Darul Muhtadin Jeniang
Madrasah Manabi’ Al-Ulum Al-Diniah Telaga Batu Jitra
Madrasah Ahmadiah Addiniah Al Islamiah Pondok Ahmad Nahu
Madrasah Al-Zuhudiah Parit Panjang
Madrasah Ahmadiah Bukit Pinang
Madrasah Islahiah Pondok Ustaz Adnan
Madrasah Nurul Islam Charok Tok Uban Sik
Ribat Nasrul Muhajirin Kg.Permatang Kaka
Al Madrasah Al Imaniah Ad Dalawiyah Kg. Padang Buluh Nipis
Madrasah Addiniah Al-Mardiyah Pondok Sg.Kob
Maahad As-Syatirie Kg Sg. Dedap Yan
Maahad Al-Tarbiah Al-Islamiah Al-Wataniah Kg Begia, Sik
Madrasah Darul Ulum Al Barakah Kg Batu Besar Sik
Kompleks Pendidikan Islam Darul Hidayah Kg. Sungai Mati Lepai
Madrasah Takwiyatul Islamiah Pondok Bukit Lada
Pondok Tn.Guru Hj.Hussin Dol Guar Chempedak
Madrasah Tahzib An Nufus Pondok Ust.Awang Lanai
Madrasah Al-Hidayah Al-Hukmiah Pondok Permatang Nibong
Madrasah Munawwarah Parit Panjang, Baling
Madrasah Al-Falah Al-Samaniah Ad-Diniah Pondok Alor Janggus
Madrasah At-Tarbiah Pondok Kg. Landai
Pondok Darul Saadah Sg Limau Baling
Pondok Semeling
Pondok Hj Wan Soleh Jitra
Pondok Penyarum Baru Tobiar, Pendang
Madrasah Jaafarul Hasanah Lepai
Pusat Pengajian Tarbiyatul Auladiyah Kilim Langkawi
Sek Men Islam Darul Ulum (Smidu) Pokok Sena
Madrasah At Taklimiah Al Khairiah Tok Keling,
Sek Men Agama Al Baqiyatussolihat Langkawi,
Madrasah An Nur Al Islamiah Gajah Mati Pendang
Akademi Islam Haji Abdullah Suboh Kota Kuala Muda,
Sekolah Menengah Agama Ihsaniah Belantik Sik,
Sek Men Agama Makarimul Akhlak Langgar
Maahad Tarbiah Islamiah Derang
Madrasah Zubaidiyah Merbok
Pusat Pendidikan Al-Islah Pinang Tunggal
Madrasah Nurul Hidayah Kg.Tembak K.Ketil
Markaz At Ta'lim Wat Tarbiah Pondok Bandar Hilir
Madrasah Saadatul Wathoniah Kg. Tembak K.Ketil
Madrasah Misbahul Falah Parit Panjang
Madrasah Nurul Islah Parit Panjang
Maahad Tahfiz Al-Fityan Yan
Maahad Tahfiz Al Quran Yayasan Al Huffaz Parit Panjang
Institut Pendidikan Islam & Tahfiz Al-Quran Abada Parit Panjang
Pusat Tahfiz Al Amin Lunas
Pusat Pengajian Islam Maahad Raudatul Ulum Serdang,Kedah
Maahad Tahfiz Mutmainnah Sungai Petani
Ma'ahad Al-Imam Al-Syafie Pendang
Maahad Tahfiz Al-Barakah Tikam Batu,Sg Petani
Maahad Qiraat Amal Aimy Dzalifah
Sekolah Tahfiz Sains An-Najihin Kulim, Kedah
Maahad Tahfiz Saidina Abu Bakar Kuala Nerang, Kedah
Maahad As Solehah Kuala Kangkong Alor Setar
Sek. Agama At-Toyyibah Changlun
Madrasah Islahiah Diniah Memali Baling
Sek. Ren. Islam Darul Ulum (Sridu) Tandop Alor Setar
Sek. Integrasi Faizin (Saif) Guar Chempedak
Sek. Ren Islam Darul Ulum (Sridu) Langkawi
Sek. Ren Islam Burhanuddin Al-Helmi Alor Star
Sek. Rendah Islam An-Nur Gajah Mati Pendang,
Sek. Ren Islam Darul Ulum (Sridu) Kupang, Baling
Sek. Rendah Islam Raudhatul Muslimin Sg. Kembal Kuala Ketil
Sekolah Rendah An-Naim Kuala Ketil
Sek. Rendah Darul Hijrah Mukim Siong Baling

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:22 PM  

Penulisan anon 10.05 baik
tiada caci maki atau mencarut
tapi malang dari atas sampai ke bawah penuh dengan prejudis dan serkap jarang sikap buruk sangka saudara memang parah

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:33 PM  

Isu-isu berikut yang wujud dalam PR adalah alasan kenapa rakyat perlu menolak PR dan terus dan memberi mandat kepada BN untuk menerajui pemerintahan Pusat dan negeri dalam PRU13:

1. PR membiakkan sentimen kristian terhadap Islam dengan membiar pemimpin-pemimpin untuk menimbulkan konflik,

2. Budaya anarki semakin diapi-apikankan oleh PR yang akan menghancurkan negara.

4. Status agama Islam akan musnah akibat dasar pluralisme, libralisme dan faham kebebasan individu yang diperjuangkan oleh PR.

5. Campur tangan dalam parti-parti gabungan oleh pemimpin yang bersifat diktator.

6. Perencanaan dasar ekonomi negara masa hadapan yang tidak jelas.

7. Melakukan skandal tanpa moral, politik wang dan menafikan perbuatan tidak bermoral dan masih bertegas mahu menjadi pemimpin sehingga mengotorkan nilai-nilai murni kepemimpinan demokrasi,

8. Membenarkan penghakisan budaya hidup bermoral dan Islam serta dengan memperjuangkan hak-hak LGBT.

9. Menyalahurus ekonomi negeri sehingga menyebabkan kos hidup rakyat meningkat, beban hutang negeri meningkat dan menuju kebangkrapan.


10. Penswastaan keperluan hidup asasi rakyat sehingga merumitkan kehidupan golongan berpendapatan rendah,

11. Amalan rasuah, kronisme dan nepotisme yang semakin parah,

12. Kos hidup yang melibatkan makanan asas, khidmat kesihatan, khidmat pengangkutan, kos pendidikan, perumahan yang semakin meningkat,

13. Keselamatan sosial yang semakin tidak terjamin,

14. Gejala keruntuhan akhlaq generasi muda yang semakin serius.

15. Memutarbelitkan laporkan oleh Audit Negara setiap tahun. Tetapi berdiam diri berkenaan kenaikan peratusan pencapaian ekonomi setiap tahun.

17. Politik kotor, politik wang, politik samseng dan dan aktiviti lucah menjadi-jadi,

18. Menggunakan dana daripada musuh negara seperti Zionis demi manjadi Perdana menteri.

19. Tidak akan tahu mengurus penggunaan tabungan awam seperti KWSP, Tabung Haji, Tabung Tentera,

20. Korporat penting negara seperti TNB, Petronas , Telekom, MAS, PNB akan disalahurus kerana campurtangan politik yang menyebabkan ada yang rugi dan ada yang disalahguna,

21. Pelbagai agensi awam akan dibatalkan dan penjawat awam akan dikurangkan


22. Kedaulatan negara terjejas akibat kerana kesepakatan dengan kuasa besar seperti Amerika Syarikat yang akan mengguna kesempatan untuk menguasai ekonomi dan politik negara

23.Sektor media awam akan semakin disalahguna sehingga kredbiliti agensi media awam terjejas teruk akibat campurtangan parti politik pemerintah yang melampau.

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:37 PM  

Isu rasuah!! Kebanyakan yg rasuah kakitangan kerajaan yg tak sokong BN. Pas tu dh pencen tak dpt komisen lg lh salahkan kerajaan

Anonymous,  April 24, 2013 at 10:49 PM  

Ini baru buku bertemu ruas

Anonymous,  April 24, 2013 at 11:04 PM  

Kini kita dapat kenali siapakah pengkhianat2 dalam umno yang seperti cacing kepanasan apabila mereka syok sendiri mencalonkan diri untuk bertanding sebagai calon bebas. Bak kata ibrahim ali mcm muka tak cantik maka tak terpilih. Tapi sebenarnya hati yang tak cantik. Kita juga dapat saksikan ada juga org tua yang dah expire mcm mike tyson dan sharif masih bernafsu besar. Sebenarnya umno telah lama di rosakkan dari dalam oleh parasit seperti anwar dari dulu lagi.

Juragan 69 April 24, 2013 at 11:15 PM  

Bhai...mmng betul apa yg lu ckp...klu keparat singh@dap ckp yg mereka menerima hudud ala pas...hmm itu jam bukan bendera jew wrna hijau...muka pemimpin pas pun hijau...hahaha

Anonymous,  April 24, 2013 at 11:26 PM  

Aku pun paham, kenapalah pemimpin pas ni tak reti bahasa. Hari tu Nik Aziz keluar kenyataan DAP nak guna logo bermaksud mereka mula menerima Islam. Karpal dah nafikan. Sekarang ustaz Harun Din cakap lagi benda yang sama. Karpal respond lagi. Kenapa tak paham paham? Malu aku org Islam lambat sgt pick up benda macam ni punya senang. Meh nak cakap...sebenarnya org kapir tu nak tipu org islam yang bodoh kat luar sana. Makcik pakcik nanti nampak je lambang PAS...ni islam ni, terus pangkah.
Wei...korang nak ditipu terang terang camtu pun tak nampak, apahal?? Otak mana?

Anonymous,  April 24, 2013 at 11:44 PM  

Inilah politik
dap nak tunjuk hero pada pengundi dia walau pakai bendera pas prinsip tak berubah

pas pula nak tunjuk pada ahli dia
kononya dap dah sujud dikaki pas
hakikatnya tak begitu

Anonymous,  April 25, 2013 at 12:06 AM  

Ai! Nanti Pak N.ajis marah,kan di kata allah pun mencarut, nanti tak masuk syurga(i.e. syurga Pas) pulak.
PAS-sesat dan menyesatkan!

Anonymous,  April 25, 2013 at 12:13 AM  

Kepala PAS(N.Ajis)pun tak dapat laksanakan hukuman yg setimpal apa bila anak buah senderi seorg Adun nya ditangkap khalwat. Tetapi katanya Allah telah maafkan Adun nya.(ada direct line ke?)
Ini lah dia contoh perlaksanan PAS.

Anonymous,  April 25, 2013 at 12:22 AM  

Apa guna harga petrol dan disel turun sehingga RM0.10 seliter sekalipun dan hutang PTPTN dihapuskan tetapi agama Islam dan Nabi Muhammad SAW dihina? Dimanakah nilai iman dan kecintaan kita Nabi Muhammad SAW? Fikir masak2 dan bertaubatlah wahai saudara seagama ku.

Anonymous,  April 25, 2013 at 12:24 AM  

Yup. Dua-dua parti mainkan ahli2 mereka. Adoiii...tipah tertipu lagi..

Anonymous,  April 25, 2013 at 12:32 AM  

Kami pengundi atas pagar dan bukan ahli parti dan bukan penyokong taksub tetap sokong BN sb PR byk persepsi negatif keatas isu isu yg dibangkitkan. Mereka akan lebih extrem jika jadi pemimpin dan lebih mudah membuat salah laku sb sudah ada alasan paling standard
iaitu konspirasi umno. Nanti jika dah jadi menteri ( harap tak akan dpt ) dan ada yg gagal jawapannya mudah itu konspirasi umno. Minta ahli pas jom kita masuk kumpulan dakwah lagi baik dan kita tingkatkan lagi syiar Islam. Ini tidak dr 2008 hingga 2013 setiap saat kempen politik saja. Dan satu lagi kami tak pernah dengar kerajaan tolak Islam spt ucapan kebanyakan pemimpin pas. Tuduh rasuah tu berilah bukti kpd SPRM. Kan kita pun ada Audit Negara. Masalah akan timbul lag sbi PR tidak percaya kpd ejensi kerajaan. Mcmana nak jadi kerajaan nnt. Fikirlah penyokong PR.

Anonymous,  April 25, 2013 at 1:04 AM  

untuk mengelak dikenakan hudud, mungkin mereka sanggup murtad. PAS terburu-buru hendakkan hudud. tapi mansyarakat di luar bandar masih byk yang jahil tentang islam tanpa ada usaha2 menyatukan ummat. . wallahu'alam.

Anonymous,  April 25, 2013 at 1:08 AM  

line tenet ko noob.. hahaha

Anonymous,  April 25, 2013 at 1:30 AM  

sebuk kata islam, negara islam dan hudud tapi puak2 mereka sendiri berzina dgn bini org/pelacor puak2 islamik maha maksum pas senyap.. macam2 alasan dibagi utk menutup dosa2 maksiat ahlul2 mereka...
mcm ni ke pas nak tunjuk pada org lain kononnya nak laksanakan hudud..?? undang2 islam..??
siasat pun tidak tetiba salahkan org lain kerana membongkarkan perkara maksiat yg dilakukan..

hudud pas jika kena pada ahlul2 mereka terus hukuman dijatuhkan.. dosa mereka diampunkan/ itu semuanya fitnah tidak perlu dilayan/ itu hak mereka/ jangan membuka aib org yg berzina berdosa/ vedio itu besi dan sebagainya..
mudahkan pas melaksanakan undang2 islam ala2 pas..... macam ni ke contoh puak2 pas yg islamik tahap gaban tu nak tunjukan pada org lain tentang... undang2 islam, undang2 islam ala pas mcm ni yg perlu ditolak..

sebuk nak laksanakan hudud tapi dalam masa yg sama segala dosa yg berlakku didepan mata oleh ahlul2 mereka tidak diambil tahu, semuanya dipejamkan mata.. memang betul lah, ularmak2 yg ada dalam pas hanya lah ularmak2 politik/ ularmak2 cari makan/ ularmak2 utk nak dapatkan kuasa/nama/habuan dan apa saja..

pas.. perosak agama, bangsa dan negara..

pas sejak berkiblatkan dap/pkr, semakin songsang

Anonymous,  April 25, 2013 at 6:30 AM  

Tulisan panjang berjela...cakap berdegar degar...setiausaha agung sendiri duduk dalam hotel mengenjut.......ada orang nk pcaya ke kajian awak tu...orang cebikkan lagi adalah.....sepatutnya awak gunakn ruang ni utk tibai karpal tapi umno balik yg kena tibai......dasar cibai bodoh kelas pertama,jumud dan totok tak sedar diri

Anonymous,  April 25, 2013 at 8:50 AM  

errrr..... sokong BN la mcm.

sori ek anon 10.05

takot dgn ayat ko.. x berfakta.

Anonymous,  April 25, 2013 at 9:06 AM  

Sebenarnya tuan2,

Sy berpendapat, PAS nak laksanakan hudud untuk org PAS sendiri sebab sudah tak terkawal sikap2 mungkar dikalangan mereka.

kalau anda perasan di bawah pemerintahan Nik Aziz selama lebih 20 tahun, kenapa Kelantan adalah negeri yg tertinggi penghidap HIV & AIDS?

disebabkan jahilnya ilmu pengetahuan tentang kemanusian dikalangan pemimpin PAS, org2kelantan terpaksa menanggung sengsara termaksuk kanak2 yg tak berdosa.

sebab tu kita kena selamatkan rakyat2 yg selama ini ditipu oleh PAS.

PKR jgn harap > anda seperti pembawa kembali system jahiliah.

bukan rakyat sahaja akan hancur, malah semua bentuk kehidupan termasuk tumbuh2an, rezeki dan byk lagi.

Anonymous,  April 25, 2013 at 9:20 AM  

Aku sedih gak tengok Harun Din dah
terperangkap skali dlm puak2 PAS/DAP/PilKudaR nih...

Cumanya, perasan X yg isu WHO-DUDE nih akan muncul SETIAP kali ada pilihanraya umum ke kecik ke?

Bila PAS umum DAP sure akan bantah!
Cai2 DAP & PAS lega masing2 teguh atas prinsip masing2...

Tak lama dolu, Presiden PAS dok berkokok nak laksana hudud sebelum ayam berkokok pagi selepas menang pilihanraya.

Tup tup bila dah menang dia boleh kabo lak 'WHO-DUDE cume 0.0001% dari hukum lam Quran...'
(1/10000 kecik jah)
Mujurlah umat Islam Ganu cerdik & bui 1 penggal jah kat Hj Adi.

La nih, Harun Din & the gang umum pasal WHO-DUDE sebab depa tau dah
oang ghamai fed-up dengaq tok gughu nik aziz baik uztaz azizzan maupun presiden.

Jadik Haghun Din lah kena anounce,
tak kan lah nak soh MatSabuuu kot?

Tapi kalu nak laksana WHO-DUDE gak,
cer cek Mat Sabuuu tuh layak dak?
Pas tuh ANUwaq layak dak?
Finally, Cikgu Stopa???

Bideo besi memang X leh jadik SUCKsee kata Hj Adi, kalu bideo plastic tentulah leh kan..kan..?

Pretty Boy April 25, 2013 at 1:43 PM  

Bagi aku kebanyakan pengikut PAS memang bangang.. Hanya si kapal ni saja yg boleh tundukan pak ajis dan jinakan penyokong melayu haprak takdak otak ni.. Kapal ni akan pijak PAS sampai lunyai

tokgaru April 25, 2013 at 2:58 PM  

" Jika sekali pun PAS mahu meminda Perlembagaan Persekutuan, DAP atau PKR tidak akan sama sekali membenarkannya " Karpal Singh.

Syabash Karpal. Anda berani. Anda Jujur. Anda berterus terang.

Sedangkan para pemimpim Pas dan para ulamak Pas menjelajah segenap kampong memberitahu lebai2 kampong bahawa " DAP sanggup guna lambang bulan dalam PRU13 menandakan DAP menerima islam yang diperjuangkan oleh Pas "

Lebai2 kampong pun percaya kerana mereka tak tahu apa satu berkenaan Perlembagaan Negara Malaysia.

Kasihan lebai2 kampong ..

Anonymous,  April 26, 2013 at 4:01 AM  

Like 1 million

Anonymous,  April 26, 2013 at 4:03 AM  

Bgusla umno dah buang sume biawak idup ni

Anonymous,  April 26, 2013 at 5:33 AM  

DAP ni timbulkan isu pastu diam ja... yg melompat lebih org melayu... mcm isu penggunaan kalimah ALLAH... guan eng petik ja... PAS berbesar hati ngan UMNO melompat.. isu pakai nama pas ni pon lbih krg ja... pikir la... jgn jd bahan mainan org...

baca ni,  April 26, 2013 at 10:55 AM  

ADAKAH MEREKA BOLEH SEPAKAT..

ALAMAT 3 Boss Melayu aku kena buang satu jika BN XDAPAT 2/3

pakat undi oiiii

Anonymous,  April 28, 2013 at 12:27 AM  

Tu yg ulamak cakap pas tu munafik. Undi pas haram. Mama tidak. Kafir harbi pun buat pakatan. Fitnah jd mainan. Janji tak ditunaikan. Amanah Allah tak dipegang. Kalimah Allah jd gadaian. Fikir-fikirlah.
Tiba masa berubah PR ke BN.

Anonymous,  April 28, 2013 at 11:20 AM  

Mat Taib cakap PAS perjuangkan Roh Islam. Kah... Kah... Kah...
Kat Selangor apa yg dah jadi.
Isu arak, isu murtad dan isu akidah semua tunduk pd PKR & DAP. Exco Agama, Dato' Dr Hassan Ali pun kena buang.
Pusat judi, rumah urut, pusat maksiat tumbuh melata. Apa YB, Persuruhjaya, EXCO, YDP Pas buat.
Kalimah Allah pun kau gadai.
Pas bisu, pekak & tuli.
Tu yg Mat Taib nak sokong.
Ada udang sebalik mee lah tu.

Anonymous,  April 29, 2013 at 9:54 PM  

Biasele bang lebai besar n janggut panjang cari makan bang..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP