Mani Festo Jing-Gay Papa Gomo vs Papa Homo

Thursday, April 18, 2013




1. Tidak akan meliwat Azizan Abu Bakar, tidak akan meliwat Saiful Bukhari & tidak akan meliwat adik angkat Anwar iaitu Sukma Darmawan Sastimatmadja.

2. Tidak akan melanggani pelacur dan tidak akan jadi pelaku dalam video chinadoll.

3. Akan memastikan jam Omega saya tidak akan dikebas oleh mana-mana pelacur

4. Tidak akan beraksi sama sekali dalam paparan Raja Goyang yang memaparkan seks songsang.

5. Tidak akan beromen dan menggoda mana-mana lelaki seperti paparan dalam Papa Homo.

6. Tidak akan terlibat menjual, menggadai serta memperalatkan Kalimah ALLAH untuk meraih undi bangsa lain.

7. Tidak akan meletakkan ISLAM setaraf dengan agama lain.

8. Tidak akan menyokong amalam LGBT & seks bebas.

9. Tidak akan memperbodohkan rakyat Permatang Pauh.

10. Tidak akan berbohong bahawa saya akan menjadi Perdana Menteri pada 16 September.

11. Akan bersumpah laknat untuk membersihkan nama saya sekiranya saya dituduh meliwat mana-mana lelaki.

12. Tidak akan berselindung dengan menjual nama Sheikh Yusof Al-Qardawi bagi membenarkan segala perlakuan keji jika saya melakukannya.

13. Tidak akan melakukan persetubuhan haram dengan isteri Setiausaha Sulit saya sehingga melahirkan anak luar nikah.

14. Berjanji akan menolak sebarang usaha membawa lari anak dara orang dengan cara kahwin lari

15. Jika saya menubuhkan parti politik, saya tidak akan melantik isteri saya sebagai Presiden yang bodoh umpama boneka.

16. Saya juga berjanji akan mendamaikan Presiden PKR dengan Shamsidar Taharin dan Fareez yang dikatakan mempunyai hubungan istimewa dengan Anwar.

17. Jika saya menubuhkan parti politik, saya akan melantik diri saya sebagai Ketua Umum parti dan jawatan ini tidak boleh dicabar oleh sesiapa sehingga saya meninggal dunia.

18. Saya tidak akan berlakon berpura-pura sakit dihadapan penyokong saya.

19. Saya juga tidak akan memakai pendakap leher dalam keadaan kononnya pinggang  & tulang belakang saya sakit.

20. Tidak akan mengadakan rundingan dengan mana-mana kumpulan pemisah seperti di Selatan Thai & kumpulan Misuari di Filipina bagi tujuan menghuru-harakan Negara.

21. Seandainya saya menubuhkan parti politik, saya tidak akan membenarkan Timbalan Presiden saya menderhaka terhadap ibunya sehingga digelar YB Tanggang.

22. Saya juga tidak akan meliwat otak dan pemikiran Ahli Majlis Pimpinan parti saya.

23. Saya tidak akan memelihara ‘anak ikan’ bagi memuaskan nafsu serakah saya. Jika pun saya ada menyimpan ‘anak ikan’, ‘anak ikan’ itu tidak akan saya lantik menjadi Pengarah Strategi parti saya.

24. Saya tidak akan menjadikan mahasiswa sebagai alat dan perkakas untuk memuaskan nafsu serakah saya.

25. Saya tidak akan membenarkan Tmbalan Presiden parti saya makan ‘aiskrim’ dalam jamban sehingga digelar YB Jamban.

26. Saya akan menghadiahkan rakyat Negara ini manifesto parti pembangkang untuk dijadikan tisu jamban kerana manifesto pembangkang bukan suatu janji sebaliknya hanya gula-gula untuk menipu rakyat.

27. Saya tidak membelai Timbalan Presiden saya yang kemaruk mahu jadi Menteri Besar Selangor.

28. Saya tidak akan membenarkan mana-mana Ulama’dalam parti saya untuk memberi kaunseling kepada isteri orang dalam bilik hotel pada jam 1.00 pagi.

29. Saya akan menampar mulut anak saya jika dia menyatakan Melayu bebas memilih agama.

30. Tidak akan membenarkan Ahli Majlis Perbandaran Sungai Petani beronani (lima pukul satu) di hadapan skrin facebook.

31. Tidak akan mempertahankan mana-mana Adun yang berkhalwat dalam keretapi di Kelantan.

32. Tidak akan mempertahankan pemimpin utama PAS yang berkhalwat dalam bilik 121 Hotel Perdana

33. Tidak akan mempertahankan orang kuat PAS yang berzina.

34. Tidak akan membenarkan Naib Presiden saya menggigit Polis seperti anjing menggigit, memaki hamun Polis & menghina pasukan keselamatan Negara yang menyatakan bahawa pencerobohan di Lahad Datu adalah satu sandiwara.

35. Tidak akan menjadikan SetiausahaAgong saya sebagai barua tegar saya.

36. Tidak akan memilih pengampu serta kroni-kroni saya sebagai calon dalam pilihanraya.

37. Tidak akan membayar mana-mana pihak untuk memberikan kenyataan bagi membela diri saya.

38. Tidak akan memperbodohkan PAS dan memperkudakan DAP untuk kepentingan saya menjadi Perdana Menteri menawan Putrajaya.

39. Sekiranya saya menang, saya akan menghapuskan semua bentuk bayaran bil elektrik, bil air, cukai jalan, cukai pendapatan di semua sector persendirian dan perniagaan. Petrol & diesel akan diturunkan pada kadar 50 sen seliter. Semua bentuk tol akan dihapuskan sebelum ayam berkokok.

40. Sistem pendidikan yang ada sekarang ini dimansuhkan dan digantikan pendidikan ala Sri Langka yang jauh lebih murah.

41. Setiap rakyat Malaysia akan diberi kereta percuma (Proton Saga sebuah untuk setiap seorang rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas).

Ternyata janji-janji Papa Gomo ini jauh lebih hebat daripada janji-janji Papa Homo


Malam tadi Mursyidul Am TIBAI saudara Zahid Mat Arip ada memberikan nasihat kepada Papa Gomo untuk berfikir semasak masaknya untuk bertanding di Permatang Pauh pada PRU 13 ini. Kata beliau calon Barisan Nasional yang akan bertanding menentang Anwar Ibrahim merupakan calon yang akan membuatkan Anwar Ibrahim sakit sepanjang kempen PRU nanti.

Setuju pun Tidak, Tidak pun Tidak....apa yang Gomo akan buat adalah membuat solat Hajat meminta petunjuk apakah jalan yang terbaik untuk Papa Gomo menumbangkang Anwar Ibrahim bagi menafikan si peliwat tegar ini terus diangkat oleh rakyat Permatang Pauh pada PRU 13 ini.

Psssttt.....3 Penjuru pecah undi....emmmmm

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

99 comments:

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:02 PM  

Menifesto Gomo - Kalau sayang saya tolong saya. Kah kah kah

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:10 PM  

Gomo....gomo

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:13 PM  

Sepanjang aku layan blog papagomo
inilah artikel yang buat aku
ketawa sampai kering gigi
love gomo

Pretty Boy April 18, 2013 at 2:15 PM  

Relax gomo.. Fikir mendalam pro & cons. Apa pun aku support hang 100% untuk jahanamkan al-jubs ni

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:15 PM  

caya lah gomo..mu buat Pakatan kering idea..bungkus PR kali nie.

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:23 PM  

eh hari tu beriye nak lawan anwar.ni konon konon dah ada orang nasihat.tak jadik lettewwww.kahkahkah.

hebat permainan mu gomo.hebat.kahkahkah.

i'm still working on believing that many of people here believed in you.how stupid can they be? kahkahkah.

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:28 PM  

Gomo mane video nya
sambungan 'terkam'

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:31 PM  

Caya lah gomo.Mamifesto yg lebih unggul dari fokutan.Tang bawa anak dara orang lari kawin tu kawe teringat ada satu manusia yg menyamar alim tapi mak bapak budak pompuan tu tak terima buadak lelaki tu.Sbb dah syok dan stim kat budak pompuan tu dia pinang tak dapat bawak lari nikah kat siam.Kamu kenal ko sapa malaun tu gomo.Manefesto yg mantop dari gomo.Perlu sokong ni.Kalau pok gay tuo kutok

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:36 PM  

Ni ada satu ketua puak ni..kata nak hijrah ke Perak.Last2 ke kampung dia gak.katanya org kampung msh syang kat dia..tu satu dunia tauu..kah..kak.kah...

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:39 PM  

dia tukar tempat salah.dia tak tukar tempat pun salah.well haters gonna hate.

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:41 PM  

Manifesto terbaik dari gomo.Pengundi PP perlu sokong sama gomo.Kalau homo main kotor panggil CIA tolong dia SB malaysia akan tolong gomo.SB setanding ngan mana2 perisikan didonia ni.Tp klu homo pakai mossad kita tolong pakai bomoh dan pawang siam kasi hantam ini homo.UNDI PAPAGOMO demi usaha membersih bumi TANAH MELAYU yg tercinta.Sekali lagi horey papagomo boooootoh papahomo.

say my April 18, 2013 at 2:44 PM  

Kahkahkahkahakah hang nak bertanding ka tidak? Mana penamaan calonnya? Kahkahkah.
Sembang berapi lah awak ni. Malu.
Mana sambungan terkamnya ? Ada ka tidak?
Kahkahkah

Anonymous,  April 18, 2013 at 2:52 PM  

hang ni lawak la gomo..tak pernah dibuat orang manipesto macam ni...hahahaha

dereen,  April 18, 2013 at 3:02 PM  

Dia sengaja janji dengan LKS supaya keluar Penang. Bila LKS dah setuju keluar, dia patah balik. Dia memang nak LKS merambus dari Penang. LKS tertipu dan amat menyesal. Bodoh punya Kit Siang!

Anonymous,  April 18, 2013 at 3:11 PM  

anon 2:23.. patutnya yg bodoh tu hang... solat hajat dr rumah membawa ke stadium.. dulu ngata umno kapir.. ludah kt umno kena kt muka hg balik la macai!!

lord ried,  April 18, 2013 at 3:36 PM  

SALAM MENKEDARAH TAIK BEWAK2 AMENO SEMUA SEROPA SALAM 1MESIA...

BIDANG PENDIDIKAN NI TEMPAT MURID2 BELAJAQ KA, TEMPAT BELA ORANG2 BODO AKADEMIK? AKU TENGAOK CIKGU2 DIA PUN JANGAN KATA SPM, UPSR PUN TAK SKOR? LAGU MANA DIAANAK AJAQ MURID2 SKOR UPSR?

he he he
saja gurau ngan sistem pendidikan terbaik di dunia

lord ried,  April 18, 2013 at 3:39 PM  

SALAM MAKAN TAIK BEWAK2 PEJUANG MELAYU......
( lebih koghang ngan salam 1 mesia jugak la )


MEMANG APA YANG BEWAK TULIH TU BETUI....PAS MANA PANDAI MENEGA2 NI. KOHILAL SEJAK DITUBUHKAN 1986, RUGI TIAP TAUN. TADAK SATU TAUN PON UNTUNG.

KOHILAL TAKLEH NAK CELENG KERAjaan BEWAK MENEGA. NEGAGHA MAJU 2O2O AKAN JADI KENYATAAN JUGAK WALAUPON EKONOMI MALAYSIA MAMPUIH PADA TAUN 2019. KALU TAKDIQ MAJU....MAJU LA. SOAL EKONOMI MAMPUIH, RAKYAT TAKLEH MENTEKEDARAH NASIK, CEGHITA LEIN TUH.

SANGAT BIJAK KERAjaan BEWAK NI, HUTANG NEGAGHA
NEIK SAMPAI 300 BILION TAPI DOK BANGGA SUBSIDI HANYA 74 BILION. PATUT PON IDRIS JALA WAT STATEMEN 10 TAUN LAGI BANGKRAP.

SANGAT BIJAK PUAK2 BEWAK NI URUS GHETA TABUNG HAJI. RAKYAT SIMPANG KAT TH UNTUK NAK PI NEIK HAJI, DEPA DOK MENEGA SAMPAI UNTUNG BERBILION RINGGIT KAT LADANG GETAH DI INDONESIA. TAPI BEWAK NI PANDAI JUGAK OTA DOK KATA KEBAKARAN HUTAN LA SABIK TH HAJI UNTUNG. UNTUNG JUGAK TABUNG HAJI SABIK DOK MELABUQ SALAH TEMPAT.

BANYAK LAGI KALU ABANG NAK TULIH KEUNTUNGAN2 YANG DIJANA OLEH PUAK2 BEWAK NI SEPERTI PKFZ, SIME DARBI UNTUNG BERBILION DOLLAR KAT PROJEK BAKUN. KITA BULIH TENGOK LAGU MANA MAS, SYARIKAT PENERBANG KERAjaan MENCATAT KEUNTUNGAN BEGITU TINGGI TIAP2 TAUN.

SABIK TU LA( ngan keuntungan yang begitu memberangsangkan) PUAK2 BEWAK TELAH MENURUNKAN KADAQ TOL, TARIF ELEKTRIK,REGA MINYAK, DAN SELURUH KOS HIDUP DI MALAYSIA TERENDAH DI DONIA. OLEH KERANA RENDAH KOS IDUP KITA TENGOK
PELABUQ2 ASING BEREBUT2 SAMPAI TIDAK TERTANGGUNG NAK MAI MELABUQ KAT MALAYSIA. SABIK
BEWAK LA MALAYSIA AKAN MAJU PADA TAUN 2020, SEHINGGA RAKYAT SEMAKIN BERPENDAPATAN TINGGI DAN MENIKMATI KOS IDUP YANG TERENDAH DI DUNIA.

he he he
gurau ngan puak2 bewak.

mat pangkah April 18, 2013 at 4:04 PM  

Gua caya sma lu... Sapa al jubo 2,papagomo mau goyang

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:09 PM  

Lim Kit Siang ke yg hang maksudkan.Lim Kit Siang kat Ipoh Timur kot dulu.Ipoh Timur tu kat Perak.hang ni main tibai jek bila nk komen.lain kali sebelum komen check fakta dulu la.

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:11 PM  

ARE YOU READY FOR AL JUBURI?????
Yes or no

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:14 PM  

solat boleh kat mana2 la sedara.aku dulu pernah pi kem solat rilek jek dalam hutan.setakat solat kat stadium apa salahnya.mana ada aku ckp umno kapir.hang ni, orang ckp bodoh sikit melenting.lain kali kalau nak melenting pun, biarlah melentig dengan ayat yg berilmu sikit.ni tak, melenting dengan ayat2 yg menunjukkan kebodohan diri sendiri.

and one more thing, awat tiba2 masuk solat kat stadium ni.aku tgh sembang pasai gomo ni nak bertanding pru.hang ni orang umno ka?memang suka ubah topik eh?

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:26 PM  

And how moron one can be still listening to that greatest arse-hunger like your leader??? LOL.

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:29 PM  

Ada yg 'wonder how stupid can others be here..'.

Kalau you're not one of the stupid one..bgtau macamana kau boleh percaya temberang anuwar pasal video manipulation dia.

Dia kata video tu manipulated, so ko percaya bulat? Aku cabar kau produce satu video yg convincing mcm video chinal doll dia tu, tp letak muka najib.

Boleh kau buat kalau boleh aku bg RM1 juta.

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:32 PM  

with all the 'proof' that gomo have, why didnt he bring this matter to court? if anwar is really guilty, then, bring this to the court.and let the court decide.till then, i wont believe that he is an 'arse-hunger' as u claim.

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:40 PM  

Amanat Haji Hadi 2013;

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

Anonymous,  April 18, 2013 at 4:48 PM  

cis, orang umno cabar2 boleh pulak.tapi anwar cabar najib debat tak boleh pulak.kahkahkah.

okay back to the topic.hang tak perlu la cabar kitorang buat semua benda tu.hang pi suruh papagomo failkan kes ni ke mahkamah.let the court decide.tu cabaran aku.kalau hang percaya 100% kat video tu laa.

takpayah susah2 nak buat video najib pulak kan?hahahaha.

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:03 PM  

Malaysia ni ada ker undang2 hukum pelakon video lucah? Tak ada kan?

Sebab yg kena tangkap polis tu kan penyebar/pengedar.

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:03 PM  

Gomo..Gua tabek dgn lu.. Memang pejuang.. Permatang Pauh tu biar BN lwn.. mu Gomo kasi tutuh penipu tu kiri kanan depan belakang..biar dia tak tau saper yang sebenarnya tgh jentik k*t** dia.

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:14 PM  

Berjuta2 org penyokong pkr.. takde sorang pun yg bijak nk wat video ker... aper la bengap sangat... umno da banyak video blue diproduce.. korang just buat satu klip pendek 10 sec just to prove yg video camni mampu dilakukan. tak payah amik najib la... banyak lagi pemimpin2 umno.. just pick 1... ok.. citer pasal teknik nak bikin video plak... fakta kat internet berlambak2 cara nak tuka muka... buat satu clip pendek... pastu jaja lah satu malaysia... nescaya kesemua orang akan kagum dengan kebenaran tersebut.. tolonglah wei wat satu wei!!!!!! aku pun nak kagum gak!!!! tak payah video kongkek lah.. wat najib comolot pun cukup lah.... tolong lah wei!!!!!! aku merayu sangat sesape yg mampu tuh....

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:17 PM  

Berjuta2 org penyokong pkr.. takde sorang pun yg bijak nk wat video ker... aper la bengap sangat... umno da banyak video blue diproduce.. korang just buat satu klip pendek 10 sec just to prove yg video camni mampu dilakukan. tak payah amik najib la... banyak lagi pemimpin2 umno.. just pick 1... ok.. citer pasal teknik nak bikin video plak... fakta kat internet berlambak2 cara nak tuka muka... buat satu clip pendek... pastu jaja lah satu malaysia... nescaya kesemua orang akan kagum dengan kebenaran tersebut.. tolonglah wei wat satu wei!!!!!! aku pun nak kagum gak!!!! tak payah video kongkek lah.. wat najib comolot pun cukup lah.... tolong lah wei!!!!!! aku merayu sangat sesape yg mampu tuh....

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:17 PM  

Boleh pula segala salah laku moral pembangkang diketepikan oleh sesetengah orang yg mengaku rakyat Malaysia & Islam atau ahli PAS.

Sampai sanggup ketepikan orang yg membawa berita2 kebenaran (walaupun pahit setelah bukti2 jelas diberi) agar kita ketepikan orang2 teruk dgn salah laku moral tu daripada jadi pemimpin.


Ya, memang apa yang disebar oleh PAPA GOMO adalah berita2 jijik. Tapi itu bukan perbuatan PAPA GOMO, itu perbuatan orang2 yg anda sanjung atau TAKSUB dalam parti anda sendiri.

Yg mana anda nak terima? Orang yg buat salah laku moral atau orang yg berkempen hentikan orang2 yg teruk (dgn salah laku moral)?

Terpulanglah kalau nak pilih orang2 yg teruk salah laku moralnya spt liwat, khalwat atau zina (walaupun muka dah jelas tiada kesan edit dlm video).

Anda tanggunglah kesannya nanti ke atas diri anda & rakyat Malaysia yg lain selepas pilih para pemimpin dari kalangan moral teruk, malah yg sokong LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender), penghapusan identiti kebangsaan (untuk penyatuan rakyat Malaysia yg berbilang suku, bangsa & bahasa), penghapusan hak2 & keistimewaan Melayu/Bumiputra & kedudukan tertinggi agama Islam di Malaysia.

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:20 PM  

Berjuta2 org penyokong pkr.. takde sorang pun yg bijak nk wat video ker... aper la bengap sangat... umno da banyak video blue diproduce.. korang just buat satu klip pendek 10 sec just to prove yg video camni mampu dilakukan. tak payah amik najib la... banyak lagi pemimpin2 umno.. just pick 1... ok.. citer pasal teknik nak bikin video plak... fakta kat internet berlambak2 cara nak tuka muka... buat satu clip pendek... pastu jaja lah satu malaysia... nescaya kesemua orang akan kagum dengan kebenaran tersebut.. tolonglah wei wat satu wei!!!!!! aku pun nak kagum gak!!!! tak payah video kongkek lah.. wat najib comolot pun cukup lah.... tolong lah wei!!!!!! aku merayu sangat sesape yg mampu tuh.... anda akan mendapat pahala yg berlipat kali ganda dengan membersihkan kecelaruan rakyat malaysia nih wei!!!nik ajis cakap kat aku tadi!!! noble cause la weh!!!! hapuskan fitnah!!! hentikan serta merta!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:23 PM  

Eh org cabar dia buat video dia pusing kelain pulak. Hampeh. Kalau xbole buat maknanya mmg video tu soheh. Bingai.

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:24 PM  

Berjuta2 org penyokong pkr.. takde sorang pun yg bijak nk wat video ker... aper la bengap sangat... umno da banyak video blue diproduce.. korang just buat satu klip pendek 10 sec just to prove yg video camni mampu dilakukan. tak payah amik najib la... banyak lagi pemimpin2 umno.. just pick 1... ok.. citer pasal teknik nak bikin video plak... fakta kat internet berlambak2 cara nak tuka muka... buat satu clip pendek... pastu jaja lah satu malaysia... nescaya kesemua orang akan kagum dengan kebenaran tersebut.. tolonglah wei wat satu wei!!!!!! aku pun nak kagum gak!!!! tak payah video kongkek lah.. wat najib comolot pun cukup lah.... tolong lah wei!!!!!! aku merayu sangat sesape yg mampu tuh.... anda akan mendapat pahala yg berlipat kali ganda dengan membersihkan kecelaruan rakyat malaysia nih wei!!!nik ajis cakap kat aku tadi!!! noble cause la weh!!!! hapuskan fitnah!!! hentikan serta merta!!

korang tau tak video2 fitnah tu skarang nih dah makin jelas, berwarna dengan audio yg jelas jugak wei!!!! hentikan cepat sebelum kuar HD blueray plak nanti wei!!!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:31 PM  

Cabaran terbaek!!

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:38 PM  

Berjuta2 org penyokong pkr.. takde sorang pun yg bijak nk wat video ker... aper la bengap sangat... umno da banyak video blue diproduce.. korang just buat satu klip pendek 10 sec just to prove yg video camni mampu dilakukan. tak payah amik najib la... banyak lagi pemimpin2 umno.. just pick 1... ok.. citer pasal teknik nak bikin video plak... fakta kat internet berlambak2 cara nak tuka muka... buat satu clip pendek... pastu jaja lah satu malaysia... nescaya kesemua orang akan kagum dengan kebenaran tersebut.. tolonglah wei wat satu wei!!!!!! aku pun nak kagum gak!!!! tak payah video kongkek lah.. wat najib comolot pun cukup lah.... tolong lah wei!!!!!! aku merayu sangat sesape yg mampu tuh.... anda akan mendapat pahala yg berlipat kali ganda dengan membersihkan kecelaruan rakyat malaysia nih wei!!!nik ajis cakap kat aku tadi!!! noble cause la weh!!!! hapuskan fitnah!!! hentikan serta merta!!

korang tau tak video2 fitnah tu skarang nih dah makin jelas, berwarna dengan audio yg jelas jugak wei!!!! hentikan cepat sebelum kuar HD blueray plak nanti wei!!!!

aku dah dekat 20 thn dalam video produksi nih akan rasa sgt berbangga ngan kejayaan sesapa yg leh recreate video tu wei!!!!! bagi kualiti cam video Pak Stopa tu cun gak tuh!!!!

Pretty Boy April 18, 2013 at 5:43 PM  

Macai PR ni bodo bodo belaka.. Mana depa tau nak buat video editing ni.. Depa cuma pandai spin saja sebab terlalu bengap

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:45 PM  

Anda tahu apa agenda DAP & PAS?

Ini jawapannya:

Agenda DAP:
1. hapus hak & keistimewaan Melayu/Bumiputra.
2. hapus/rendahkan martabat Bahasa Melayu (Malaysia) sebagai bahasa kebangsaan.
3. hapus identiti nasional (kebangsaan).
4. hapus sistem raja berperlembagaan Malaysia (ganti dgn Sistem Republik ala Singapura/USA).
5. rendahkan taraf agama Islam sebagai agama Persekutuan dgn samatarafkan dgn agama Kristian dll.
6. hapus Majlis Amanah Rakyat (MARA).
7. hapus UiTM (atau buka kpd bukan Bumiputra 100% berdasarkan meritokrasi)
8. hapus UKM (sebab ni universiti yg asal penubuhannya utk martabatkan Bahasa Melayu a.k.a. Bahasa Malaysia).
9. lebih banyak gereja "terbesar" di Malaysia ("Terbesar di Asia Tenggara" mahupun "Terbesar di Asia" atau "Terbesar di dunia") spt bawah ahli Parlimen Teresa Kok DAP di Parlimen Cheras berdekatan Bukit Jalil.


Agenda PAS:
1. hapus nasionalisme (kebangsaan), maka terhapuslah semangat penyatuan yg bertujuan menyatukan pelbagai suku, bangsa & bahasa yg berlainan dalam negara.

Dengan ni,

- tiada lagi Bahasa Kebangsaan (bahasa Melayu/Malaysia),

- tiada lagi baju kebangsaan (baju Melayu, baju kebaya, baju kurung tapi mungkin diganti dengan baju lelaki Afghanistan/Pakistan atau Arab & pakaian Burqa ala2 Taliban Afghanistan untuk gadis/wanita),

- tiada lagi sekolah kebangsaan (hilang 100% statusnya atau dihapus 100% sebab apa2 yg berstatus 'kebangsaan' ingin dihapus PAS yg anti-Kebangsaan),

- tiada lagi budaya & adat-istiadat Melayu, dsb bahkan budaya & adat bangsa2 lain (tapi mungkin diganti dengan budaya & adat-istiadat bangsa Arab),

- dan apa2 yg bernama 'kebangsaan' atau 'nasional' akan dihapuskan sama sekali.


"Tak percaya pergilah baca artikel2 PAS & DAP di laman2 web mereka & dengar ceramah2 DAP & PAS atau lihatlah video2 di YouTube yang bercakap tentang anti-nasionalisme mahupun anti-Melayu. Jangan nafikan kebenaran/fakta sebelum betul2 mengkaji PAS & DAP."

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:46 PM  

going down to umno's level is not what we, PR wanted to do.we wanted a nation where people uses their brain to create a better malaysia and a better country.using our expertise in video making by attacking other BN leader is not our specialty i'm afraid.

we attack in terms of ideas.not in terms of morality.that's the difference between PR and BN

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:51 PM  

Kalau video tu rekaan dah lama
stopa fail saman 100 juta

ini stopa tuduh umno yang buat

sudahnya peguam umno fail saman fitnah pada stopa sekarang ni
stopa hadi poknik semua jadi bisu

padan muka

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:51 PM  

hang ni islam ke dak? mana ada islam ajaq lawan kebatilan dgn kebatilan.suruh buat video pasai pemimpin bn tu kebatilan hang tau dak?

lawan kebatilan dengan kebenaran.hang ckp video tu sahih, hang guna la lunas undang2 yg betul dengan untuk membuktikan video tu betul.

ni standard2 puak ibrahim ali la.lawan kebodohan dengan kebodohan.ptuihhhh

Anonymous,  April 18, 2013 at 5:57 PM  

Pas punya impian memang gempak itu nak buat ini nak hapus
hakikatnya satu pun tak jadi
kita tak payah risau
pas tak ada keberanian untuk
buat perubahan

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:14 PM  

Setuju diorang bengap

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:22 PM  

Video tu poltik orang bodoh

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:26 PM  

The point is, the court did decide he was guilty, even without the video available now. Ingat sukma dan munaweer?

You said your people had better things to do than 'smear campaigns'.

Remember ALL THOSE spins re: Cincin 24 juta, foto najib dgn altantuya, foto org mati time demo, etc.?

Azmin threatened to sue 'fitnah' anybody who calls him YB jamban to his face. Why hasn't he? Re:shamsidar..why hasn't he?

Anwar's spins on his omega watch. I can't believe none of you smart people actually wanted to verify that.

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:32 PM  

Gomo..aku pun x sabar2 nak tengok penyudahan video tu..cepatlah keluarkan..terkam jng x terkam..

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:48 PM  

Ko tulis ape ni aku tak paham
spin spin pulak

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:50 PM  

Boleh 2 mmg boleh.. tp keberanian tu yg penting.. klu wat video edit tu n sebarkan. Apa akan jd? Al maklumlah, semua jbtan kerajaan d control oleh bn..

Anonymous,  April 18, 2013 at 6:54 PM  

gua pun sama beb kelakar gila.hahahahahahahh..........

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:04 PM  

U do not hv umno brain level definitely. Terms of ideas bringing lgbts in our homes. Nawww we dont think that is one of your great ideas. As far as we know that are low graders idealogi you guys wants to spread into this beautiful country. You people are not fit to stay here. All the gud ideas where you are enjoying now and here are from bn services to the rakyats. Banyak2 bersyukur klau anda benar seorang muslim (not a gay). Dont la harping your asses degrading ideas to gud malaysians..

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:11 PM  

Anwar memang suami celaka & bangsat. Dia suruh isteri dia untuk jadi presiden parti baru time 1999/2000, walaupun dia tau Azizah perlu menjaga 6 org anak mereka waktu tu, kalau betul la dia sayangkan keluarga, patut dia suruh ja Wan Azizah jaga anak mereka baik2.

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:22 PM  

Agaknya kak wan pandai tak berdebat

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:24 PM  

dia jadik presiden parti anak2 dia semua elok je bertudung.

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:24 PM  

http://hawaulahabau.blogspot.com/

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:36 PM  

Dear gomo..yg keje menaip ngan gomo ni x de ke yg lulusan tinggi sket..?cerita sekerat2 tu okay lah..no need ending. Tapi gomo kena la jugak asah budak2 menaip artikel supaya gear up to the next level. Kita pantau gomo punya visitor merudum.naik turun macam yo yo. Gomo kena ingat..kerja gomo untuk spin umngok melayu taraf kelas rendah untuk fikir yg gomo memang hentam pakatan rakyat kow kow. Tapi apa ertinya kalau umngok yg kita target tak melepasi piawaian? Gomo jgn ambik hati kalau kena jadi kamben hitam..itu biasa. Gomo punya cerita sekarang ni tak ada umpphh la. Takkan gomo ambik cerita kat utube dan internet sahaja..??itu ummngok semua dah tau. So? Gomo kena asah skill blogg super spin lagi..kalau x kontrak tamat. Bayar mahal mahal tapi utusan tv3 nst semua x leh masuk..how gomo? Makan gaji buta ker..demi rakyat..keh keh keh..u better spin umngok kow kow in near future gomo. Visitor semua budak sekolah buat hape gomo??dah makan ubat blom? Next time buat cerita pastikan tembus utusan dan buletin utama. Nak spin umngok pun terkial kial..dulu cakap yes boss amma boss ok bosss..chaitt.

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:36 PM  

You can go on believing Jubs is not an arse-hunger as you can also continue to believe his word he will be the prime minister come 16 sept 2008.
Have a nice life.

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:38 PM  

macai umno ni kira hebat la edit2 video ni..ouh, that explains a lot

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:48 PM  

dah tu, pas ajak buat hudud tak mau.kalau buat hudud, konpem2 pelakon sekali kena tangkap.

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:51 PM  

Tudung bukan wajib bro orang kita pakai tudung sebab meniru
revolusi iran
kata kasim ahmad

Anonymous,  April 18, 2013 at 7:57 PM  

Kahkahkah.
Wooo, amanat hadi version terkini.

zainal khalid April 18, 2013 at 8:10 PM  

memang layan habis la hg punya blog.. ak tabik springg la kat hg papa gomo.. !! HIDUP BN HIDUP PAPA GOMO !

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:12 PM  

Tambahan kepada komen saya bertarikh April 18, 2013 jam 5:45 PM di atas:

Maksud saya Teresa Kok ialah ahli Parlimen Seputeh yang merangkumi Cheras, Bukit Jalil dll

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:27 PM  

Anon 7:51 PM,

Betul tu. Dorang tak pernah ker rujuk surah2 dalam al Quran yang langsung tak sebut "tutup rambut" atau "tutup muka". Setiap perkataan dalam surah an-Nur tu tiada satu pun yang diterjemahkan sbg "rambut" atau "tutup rambut kamu".

Ayat al Quran yg dimaksudkan tu hanya perintahkan kain yg telah pun dipakai oleh orang Arab wanita tu ditarik ke dada bagi menutup sebahagian dada yg terdedah. Tiada langsung ayat yg perintah perempuan tutup rambut, cuma tutup dada yg terdedah tu.

Hadis2 yang dirujuk pun kebanyakan hadis2 palsu. Bahkan hadis2 Ahad bersumber Abu Hurairah tu telah dituduh didusta.

Yang menuduh Abu Hurairah berdusta dgn guna Nabi Muhammad tu sendiri ialah Aisyah (isteri Nabi) & para sahabat Nabi yg lain2. Manakala yg lain pula adalah hadis yg lemah atau "dhaif".

Bahkan ada ulama2 zaman dahulu & sekarang yg berpegang pada pendapat bahawa "rambut bukan aurat". Cuba kaji & baca pandangan ulama tersohor allahyarham Prof Dr HAMKA & Ustaz Quraish Shihab.

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:37 PM  

7:38pm

Hang pekerja gred gaji par17 tak payah tunjuk pandai kat sini sebab nampak bodoh.

Video mustafa klu nak cipta dlm ketegori teknologi CGI.Klu nak buat durasi 11:26min makn kos puluhan jota la bedul.

Klu hang kata video tu edit cer ko buat satu mana pemimpin umno tgh main jubo 5saat!
Bentuk muka,bentuk badan,gaya suara,cara berfesyen 100% sama.Tak payah letak suara mcm bideo stopa cuma cukup dia sebut. ...am coming. ...am coming...

Klu hang boleh buktikn, di jamin seluruh keluarga dan saudara mara aku lebih 200orng akn bagi undi pada PAS pd pru13!

Anonymous,  April 18, 2013 at 8:46 PM  

8:27

Interesting.
Tetapi bukankh jumhur ulamak sunnah waljamaah telah megariskn di mana letaknya aurad wanita berdasarkn hadis dan nas.

Bahaya kita menafsirkn ayat al quran berdasarkn pemahaman sendiri tanpa merujuk pendapat ulamak muktabar nanti jadi macam kes Nurulizah MP lembah pantai.

EXpas

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:09 PM  

Bravo gomo.....nasihat saya gomo TERUSKAN jadi calon.
Paling best; kreatif n inovatif....Lawan tetap Lawan. Betul betul satu satunya papagomo anak jantan 1Malaysia. Kelakar giler tapi ada mesej yg tepat dan padat.

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:12 PM  

Nak naik court? Pakai nmpaklaa..elok2 lg seminggu nk bicara..mintak tgguh..nah 3, 4 bulan plak..pastu elok2 dah dekat..mintak tgguh lg..tahun dpan plak..pastu mai tang ari nk bicara..anak guam sakit x sihat plak..tgguh lg..lama2 smpai 3 tahun x abih kes lg..aljuboq duk kaut bebilion time tu..kalau bwk court lani pun bukan bleh tau result sblm pru ni..

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:21 PM  

Mu cakap mende lot reid lari topik sokmo mu ni weh...ada spm lah ada upsr lah....tadika tak ada ka...ptuih....saja acah jgn mu nok maroh pulok....

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:29 PM  

Aku pun x tau apa punya bangang bersarang puak2 PR ni..awat pemimpin pr ni mmg x bleh wat salah lgsung ka..malaikat ka..nabi2 ka..semua orang ada nafsu la bangang woi..nk wat mcm mn..dah depa tu ditakdirkan terjebak dgn perkara mcm tu..x mustahil..jgn la duk taksub sgt..

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:39 PM  

Ko ni bodoh ke hape?najib dah kumpul 7 bijik dragonball pas tu buat permintaan dari naga tu utk buat video2 ni..so x payahla dia kuau duit juta2..sekarang dragonball dah bertebaran kat bumi...sebab tu pru13 lmbat sket..macai2 dia tgh kumpul balik 7 bijik..nk mtk mng pru13 pulak..

Anonymous,  April 18, 2013 at 10:40 PM  

X payah nak gebang la brader...ckp kosong x guna

Anonymous,  April 19, 2013 at 2:47 AM  

Ada 2 benda lagi hang kena janji..pertama tak bleh hina batik malaysia..kedua jgn dok ambik adik angkat lelaki..heran org jantan suka ambik adik angkat jantan jugak nie...

Anonymous,  April 19, 2013 at 3:33 AM  

alahai, bertudung tu maksudnya tutup aurat laa.

Global Products & Services Review April 19, 2013 at 3:37 AM  

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan.

Average ROI (Return of Investment) ialah 15% per/month.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyURL.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous,  April 19, 2013 at 3:53 AM  

kiranya kalau semayang tak yah tutup rambut boleh la macam tu? betul ke ni?

sebab syarat sah solat tutup aurat kan?kalau rambut tak termasuk dalam aurat, kira, tak perlu la pakai telekun yg labuh2 tu semua.

Anonymous,  April 19, 2013 at 4:18 AM  

Anon April 18, 2013 at 8:46 PM,

Nas apa yang begitu kuat untuk mengatakan "rambut" ialah aurat?

Kalau dalam al Quran sendiri tiada sebutan "rambut" untuk membawa maksud aurat wanita. Al Quran itu jelas tapi itu bukan tafsiran saya sendiri sebaliknya itu tafsiran ulama2 lain yang mengatakan "rambut bukan aurat".

Jumhur ulama (kebanyakan ulama)? Ya tapi kebanyakan ulama tak bermaksud semua ulama setuju. Sebab itulah kita boleh jumpa ada pendapat ulama2 lain yang berbeza pandangan mereka tentang aurat sama ada dulu ataupun sekarang.


Tapi sejak bila Malaysia mula membuat pandangan yang mendakwa rambut wanita ialah aurat? Benarkah sejak Revolusi Iran meletus pada 1979? Jika diteliti semula sejarah wanita di Malaysia mula dikatakan wajib memakai penutup rambut (disebut tudung) hanya bermula selepas Revolusi Iran 1979.

Bahkan ulama tersohor spt Allahyarham Prof Dr HAMKA sendiri berpendapat sebaliknya tentang aurat wanita. Apatah lagi Ustaz Quraish Shihab yang berpendapat jilbab (tudung & pakaian litup habis) "boleh jadi sudah melebihi apa yang dikehendaki oleh Tuhan".


Sebenarnya pendapat Ustaz Quraish Shihab yg lebih lengkap dapat anda baca dalam buku beliau yang membahas tentang jilbab. Bukunya berjudul:
"Jilbab Pakaian Wanita Muslimah, Pandangan Ulama Masa Lalu dan Cendekiawan Kontemporer"



Dalam buku tersebut, Ustaz Quraish hanya mengemukakan pendapat pakar tentang persoalan jilbab tanpa menetapkan satu pilihan, dan Jilbab adalah masalah khilafiyah di kalangan Ulama. Pandangan ustaz Quraish tersebut merupakan hasil kesimpulan beliau setelah memaparkan aneka pendapat ulama masa lalu dan cendekiawan kontemporari tentang jilbab, di mana terdapat perbezaan pendapat di kalangan Ulama dan cendekiawan Islam.

Menurut ustaz Quraish, ayat-ayat al-Quran yang berbicara tentang pakaian wanita (Q.S. 33:59, 24:31) mengandung aneka interpretasi. Belum lagi konteks sosio-sejarah masyarakat Arab yang menjadi kunci karakteristik pakaian jilbab itu sendiri. Hadis-hadis yang mengungkapkan ketentuan pakaian pun tak kalah peliknya, mengingat perbezaan keabsahannya dari segi matan (redaksi hadis), mahupun sanad-nya (riwayat hadis) untuk pembahasan batas-batas aurat wanita, terdapat ketaksepakatan tentang nilai kesahihannya. Dengan demikian, kesimpulan beliau, ketetapan hukum tentang batas yang ditoleransi dari aurat atau badan wanita bersifat zhanniy iaitu dugaan.

Dari pendapat yang tak mewajibkan, dikaitkan dengan ayat Al Quran dalam (Q.S. 33:59, 24:31) , yang tak menggunakan kata : DIWAJIBKAN atas kamu atau Pakailah Jilbab, sebagaimana perintah Solat, Zakat dan Puasa Ramadhan. Al Quran memakai bahasa “Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya”, yang kata “hendaklah” di situ dapat ditafsir oleh sebahagian kalangan sebagai tak wajib.

Pendapat ustaz Quraish sebenarnya tak beranjak dari yang pernah beliau tulis dalam tahun 1990-an, dalam bukunya ‘Wawasan Al-Qur’an’ (MIZAN, Bandung), bahawa wanita yang menutup seluruh badannya atau kecuali wajah dan telapak tangannya, telah menjalankan bunyi teks ayat-ayat al-Quran bahkan mungkin berlebihan.

Pada saat yang sama menurut Ustaz Quraish kita tak wajar menyatakan terhadap mereka yang tidak memakai tudung, atau yang menampakkan setengah tangannya, bahawa mereka secara pasti telah melanggar petunjuk agama.

Bukankah menurut beliau Al-Quran tak menyebut batas aurat dan para ulama pun berbeza pendapat ketika membahasnya? . Wallahu a’lamu bissaowab.

Semoga Allah SWT sentiasa memberikan petunjuk dan hidayahNYA pada kita semua. Amiin..Amiin Ya Rabbal alamiin

Anonymous,  April 19, 2013 at 5:56 AM  

Pkr ni dah tak relevan.....yg bijak dan cerdik telah PakatKeluarRamai2...terbaru DR sidek baba angkat kaki......tingallah kini kambing2 dan lembu,yg ada otak tp takdak akai....ada mata buat2 xnampak...ada telinga buat2 pekak.
Jgn tanya umno tp tanya mereka yg hebat2 ini sendiri kenapa angkat kaki.

Chandra muzaffar
Ezam md noor
Yb zulkifli nordin
Ruslan kassim
Zahid md arip
Yb zaharin
Zainur zakaria - peguam liwat 1
Anuar shaari
Lokman noor adam
Sulaiman abdullah -ketua peguambela liwat II
Dr halili rahmat
Azwandin hamzah
Zamil ibrahim
Nallakarupan
Wee choo keong
Tan tee beng
Ng lum yong
Gobalakrishnan
Tan wei shu..................to be continue

Anonymous,  April 19, 2013 at 8:28 AM  

Awat langgan pelacur bole kene charge lam court ka?? Apenye sengal batil lwn batil mslhnya bole ke editmuka tanpa ada cacat cela dan org dituduh xbuat repot utk charge penyebar video???penyebar video da jmpa xpyh cari2 tunggu ko repot je wtf

Gombug April 19, 2013 at 9:37 AM  


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

Anonymous,  April 19, 2013 at 10:42 AM  

Ade la...pramugara dlu kn kne

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:29 AM  

@Anonymous April 18, 2013 at 5:46 PM

"we attack in terms of ideas.not in terms of morality"

Hehe...please, do ur research before posting such 'funny' statements. Opposition's distributions had always been the premier in personal attacks and character-killings, I doubt u dont notice that in all ur years of politicking

Anwar was even the favourite target before he switched sides, even the dig-ups and name-calls were started by the opposition; heck, even when he was incarcerated no quarters were given by the opposition...look it up please

@jim

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:51 AM  

Jgn r jeles, bakat masing2 kn...kalo nk video mntk je elok2, tp takat southpark leh r, nk lbh2 kne r ade org nk fund dlm 20M, 30M USD ke, dpt r wat video 10+ minit ko ngn artis hollywood, nk murah lg, rekod sdiri je, pki cam mhl skit, clear n HD, silap2 brand spende pn jelas :)

@jim

Anonymous,  April 19, 2013 at 11:57 AM  

Court! Court! Court! Itu aje macai PKR boleh bidas. Come on PKR, be more creative in ur approach. I guess u couldnt cos u know ur leaders have nothing to prove their innocence. Court these days are a joke anyway. Ppl like anwar just know how to manipulate our judicial system. He is seasoned to that. He will as usual make a scene and put our beloved country in bad light. He will cast doubt on the evidence and the law is such that it protects the accused until proven guilty "beyond reasonable doubt". He would also prolong the case for years until it become irrelevant. By then the election is over. Going to the court is a joke and it takes a long time. Waste of energy and time. Im telling that through personal experience. Justice cant be seen in court. When its about anwar, no matter how heavy the evidence is against him, they question and challenge the accuser to court. Macam samseng. However when it comes to the likes of our PM, even though there is no single thread of evidence against him, (murder, corruption etc) they still cry fowl! Ha, bawak lah PM ke Mahkamah! Apasal tak bawak? Mmg bodo macai PKR nih. Dok percaya aje cakap si aljuburi.

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:05 PM  

Nk lulusan tinggi mane lg bang, br bg review video dh tegak2 xpaham...live-motion, CGI, AE, superimpose nye konsep pn xpaham, org terangkn, marah lak, tp xde arguement pn, asik2 bwk court, bwk court, kang bwk, kuar delay-tactics, kalo sangkut canang 1donia psl konspirasi, haih, pastu backupnye ade hati lg nk sound org lulusan xcukup tinggi, sirius xpaham

padahal library punye besar ade, taip bace, kalo xpaham reference here n there, ye la, nk gi kelas mhl n xde keperluan kn...haih

Visitor count, hit count, unique traffic tu kn variable..adoi, panjang sgt kang nk terangkn, google je la k

@jim

Anonymous,  April 19, 2013 at 12:27 PM  

Tukar tak tukar, dia mmg pun dah salah. Dah bertahun2, dia bersalah! Sudah bertimbun2, bukti yg diberikan. Yes, we are haters becos there is nothing to like about this munafiq. He has done nothing for the country but divide us all. Yet there are certain quarters that still wants him to be our PM. Why?? He destroyed our economy then in 98, he caused unrest, he spin, he twist, he divides and yet he is loved for that. Apakah rakyat msia masih blm serik? Apakah tidak ada lagi pemimpin lain yg lebih berhak disanjungi?? You are just a mean to an end to his dream. And those who support him, supports because they "believe" he is a mean to an end to their dream! Kaum cina sokong anwar sebab mereka percaya sekiranya DAP menang, malaysia akan menjadi milik kaum cina. Warga PAS pulak percaya anwar ader"wow" factor. Tak kira lah aper dia buat, asalkan menang dulu pastu baru kita lihat camner kitorang nak settle. Good luck supporters of PKR! You are nothing but an ass licker. As a patriot, How can we not hate such person? He and his followers are merely oppprtunists demanding what their country can do for them.. Not what they can do instead for their country. Leeches!

Anonymous,  April 19, 2013 at 1:04 PM  

hang mmg sial la gomo..

aku nak jugak hang bertanding..tp dalam ceramah hang, hang suh depa undi BN.

hang suh depa undi BN sbg tanda sokongan kat ko gomo..

ko jgn tarik diri..tak pecah undi punye..

Anonymous,  April 19, 2013 at 3:48 PM  

So, semayang takyah tutup rambut pun takpe la eh macam tu?

Syarat sah solat tutup aurat.so, nak pakai telekung yg tutup rambut or tak tu terpulang la eh? Macam tu?

Tolong bagi pencerahan.

Anonymous,  April 19, 2013 at 4:19 PM  

Lwn gomo jgn x lwn...calon bn terikat dgn polisi parti...gomo bebas jd bebas utk cakap apa pn...go on gomo...

Anonymous,  April 19, 2013 at 5:53 PM  

Geng pr ni memang pandai semua. Dari ekonomi sampai edit video pon korang reti..kire korang ni memang pandai sangat la kan. Kagum sangat dgn korang ni..kagummmnyeee!!

Anonymous,  April 19, 2013 at 6:02 PM  

Memang buat video politik orang bodoh. Sbb tu bn x buat. Orang pr yg buta hati nak terima tu yg igt umno yg buat. Tp manusia yg korang anggap pemimpin tu yang buat kerja terkutuk tu. Korang pergi bukak youtube, cari video malaysiakini interview bekas polis negara tan sri musa hassan. Dorang interview pasal siasatan kes anwar 1998. Semua ade bukti..sbb tu anwar didapati bersalah.

Geng korang kan pandai dan rajin..gi cari sendiri..nanti mesti ade yg tanye aku link die.

Anonymous,  April 19, 2013 at 7:29 PM  

Syarat sah solat kena ada
wuduk
tapi bukanlah berada dalam keadaan berwuduk 24 jam
pahe ko

Anonymous,  April 20, 2013 at 1:35 AM  

mu ni kalau tak paham tanya elok elok.dah dia cakap rambut bukan aurat.syarat sah solat kena tutup aurat.kira takyah tutup rambut la kalau solat gitu?

ape tibe2 kait keadaan wuduk 24jam ni?kalau dah bodoh tu bodoh jugak.cuba la paham sikit ape yg orang cuba sampaikan.

Anonymous,  April 20, 2013 at 4:43 AM  

Itu perbandingan lah bodo
makna nya waktu sembahyang pakai telekung macam biasala
tapi luar sembahyang
telekung buleh cabut
baru betul
kenyataan ni memang pelik
tapi inilah hakikat
tak wajib tutup rambut 24jam

haji man

Anonymous,  April 20, 2013 at 8:39 AM  

Apa benda kau tulis ni... takde fakta langsung...

Anonymous,  April 20, 2013 at 12:12 PM  

haji dah haji dah.

wuduk memang lah tak wajib ada 24 jam.tapi aurat tu kan wajib tutup 24jam depan ajnabi.

kalau nak bagi perbandingan tu cuba la logik dan yg kena sikit.

dah dia ckp rambut bukan aurat.ape ke bangangnya kau ni.kalau rambut bukan aurat, kira rambut tu takyah tutup la untuk memnuhi keperluan syarat sah solat.

bagi contoh dgn wudhu'.haih.aku paham.pakai telekung time solat tu tak wajib.tp WAJIB TUTUP AURAT.KALAU AURAT DAH TUTUP SEMPURNA, TAKYAH PAKAI TELEKUNG PUN TAKPE.

DAH KALAU KAU CAKAP RAMBUT BUKAN AURAT,TAKYAH TUTUP RAMBUT TIME SOLAT PUN TAKPE LA.ITU MAKSUD AKU.ni boleh pulak nak tutup aurat time solat jek.lepas tu tak kisah.jangan letak nama haji la lain kali.buat malu la.

-mahasiswa19-

Anonymous,  April 20, 2013 at 1:00 PM  

Jangan marah sangat gua gurau je
lu memang betul
rambut adalah aurat

lagi satu nama haji tu gua main petik je

ok sory semua

Anonymous,  April 20, 2013 at 1:38 PM  

Gua tak sedap hati lagi ni
anon 7.29 pm
anon 4.43 am
anon 1.00 pm
ini je hasil tangan gua.

Yang panjang bejela jela tu bukan, gua tak tahu
ok

Anonymous,  April 20, 2013 at 7:32 PM  

sorry la kalau komen dgn nada yg marah.

tapi untuk benda2 yang berkaitan dengan agama dihujahkan sesuka hati, maaf, tak boleh terima.

sekali lagi, maaf atas bahasa yg kurang enak.


-mahasiswa19-

Anonymous,  April 21, 2013 at 5:52 AM  

Tammat...

Haji mat

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP